Ja tarina jatkuu...VARO nyt on pitkää!....
Auto on 530d. Siirtopumppu on nyt ajettu n. 50tkm ja tankkipumppu alle 2tkm. Tänään aamulla töihin lähtiessä polttoaine-aine valo paloi lähtiessä. Ajattelin (pöljä!) että uuden tankkipumpun kanssa ei hätää et käyn töistä tullessa tankilla. Ajelin menemään ja polttoaine valokin sammui mutta sitten auto sammui yhtäkkiä ajosta ja näyttöön tuli "Fuel Injekt. Fail" . Ennen tätä ei mitään oireita.
Polttoaine mittari 0 - 15 litraa välissä. Salavalikkoon tankin tilannetta ei enään päässyt näkemään tuon vikailmoituksen takia. Kuuntelin virrat päällä ja molemmat pumput surisi. Kuitenkaan en uskonut että disu olis loppu ja soitin hinurin ja kyyti kotia.
Inpalla luin DDE errorit ja olihan sielä muitakin, hehkut ja egr mutta polttoaineeseen viittaavaa oli Rail pressure sekä Pre-supply pressure monitoring erroria. Resetoin ja starttasin niin toi Pre-Supply pressure monitorin on ainoa mikä uusiutui. Kävin hakeen disua 20 litraa (stna polkupyörällä 7km ees taas!) mutta ei auttanut-ei käyntiin. Test06 tankki-valikko näytti puoliskot 7/12 litraa. Syöttöletkusta ei tullut disua vaikka pumput surisi.
Sitten tunkkasin autoa ylös oikealta puolelta ja sitten tankit näytti jotain 9/11 ja siten antoi käyntiin!!. Sammutin ja virtoja päälle/pois useasti niin joka kerta ilmaa reilusti kirkkaassa putkessa.
Sitten ajellessa ja Live dataa lukiessa Pre-Supply pressure on luokkaa 3.5 ajon aikana, kiihdyttäessä reilummin tippuu 3.2. Jostain toisesta topicista luin että 4- 4.5 oli "oikeat" arvot eli 3.5 ei riittävä? Onko tälle pre supply paineelle jossain tosiaan speksattu se oikea arvo? Voikohan nyt taas olla vikaa siirtopumpussa. Luulisi että vaikka mulla pöljyyttäni olis alunperin disu loppunut ajossa niin 20 litraan kanisterista herättäisi eloon muutenkin kuin tunkkaamalla auto oikealta puolelta niin että disua viruu puolelta toiselle ja ilman ja disun imemisuhde PA pumpupuille muuttuu.
Auto on 530d. Siirtopumppu on nyt ajettu n. 50tkm ja tankkipumppu alle 2tkm. Tänään aamulla töihin lähtiessä polttoaine-aine valo paloi lähtiessä. Ajattelin (pöljä!) että uuden tankkipumpun kanssa ei hätää et käyn töistä tullessa tankilla. Ajelin menemään ja polttoaine valokin sammui mutta sitten auto sammui yhtäkkiä ajosta ja näyttöön tuli "Fuel Injekt. Fail" . Ennen tätä ei mitään oireita.
Polttoaine mittari 0 - 15 litraa välissä. Salavalikkoon tankin tilannetta ei enään päässyt näkemään tuon vikailmoituksen takia. Kuuntelin virrat päällä ja molemmat pumput surisi. Kuitenkaan en uskonut että disu olis loppu ja soitin hinurin ja kyyti kotia.
Inpalla luin DDE errorit ja olihan sielä muitakin, hehkut ja egr mutta polttoaineeseen viittaavaa oli Rail pressure sekä Pre-supply pressure monitoring erroria. Resetoin ja starttasin niin toi Pre-Supply pressure monitorin on ainoa mikä uusiutui. Kävin hakeen disua 20 litraa (stna polkupyörällä 7km ees taas!) mutta ei auttanut-ei käyntiin. Test06 tankki-valikko näytti puoliskot 7/12 litraa. Syöttöletkusta ei tullut disua vaikka pumput surisi.
Sitten tunkkasin autoa ylös oikealta puolelta ja sitten tankit näytti jotain 9/11 ja siten antoi käyntiin!!. Sammutin ja virtoja päälle/pois useasti niin joka kerta ilmaa reilusti kirkkaassa putkessa.
Sitten ajellessa ja Live dataa lukiessa Pre-Supply pressure on luokkaa 3.5 ajon aikana, kiihdyttäessä reilummin tippuu 3.2. Jostain toisesta topicista luin että 4- 4.5 oli "oikeat" arvot eli 3.5 ei riittävä? Onko tälle pre supply paineelle jossain tosiaan speksattu se oikea arvo? Voikohan nyt taas olla vikaa siirtopumpussa. Luulisi että vaikka mulla pöljyyttäni olis alunperin disu loppunut ajossa niin 20 litraan kanisterista herättäisi eloon muutenkin kuin tunkkaamalla auto oikealta puolelta niin että disua viruu puolelta toiselle ja ilman ja disun imemisuhde PA pumpupuille muuttuu.
Comment