Vaihdatin paikallisessa bmw- merkkihuollossa autooni automaattiin öljyt. Auto toimi liikkeestä kotiin ajaessa(n 400m) ihan ok. Seuraavana päivänä olin lähdössä autolla reissuun. Ihmettelin kun autoa ei meinaa saada liikkeelle. Vaikka lisäsi kierroksia ei auto liiku. Sama ongelma pakittaessa. Auto lähti kuin lähtikin liikkeelle, mutta jäin heti ensimmäisiin liikennevaloihin kun piti pysähtyä punaisiin. En saanut aluksi autoa taaskaan liikkeelle, en eteen enkä taakse päin. Lopulta auto lähti liikkeelle. Ajoin saman tien takaisin kotiin, n 2km. Siinä se nyt seisoo, odottamassa maanantaita ja uusia temppuja.
Autoon vaihdettiin Petro- Canadan ATF D3M -öljyt. Eikös nuo pitäis ko lootaan olla sopivat? Myös suodatin jne vaihdettiin.
Mitä vaihdossa mahtoi mennä pieleen?
Liian vähänkö öljyä vai mikä?
Väärät öljyt, Petro vastaa ETL 7045E luokitusta? Pitäisikö olla ETL 8072B luokituksen öljyt?
Auto on joskus ennen öljyn vaihtoa tehnyt tuon, varsinkin kylmänä että auto jää paikoilleen kun pitäis lähteä paikalta eteenpäin(väistää muuta liikennettä)
Tuo oireilu oli yksi syy vaihdattaa öljyt.
Lisäksi magneetti oli täynnä metallihippua. Lisäksi öljypohjassa oli metallia(messinkiä tms) joka ei tartu magneettiin. Huoltopäällikön mielestä ei hälyttävästi, mutta normaalia enemmän.
Öljyt oli kuulema vaihdettu vasta, ne ei haissu tms. Itsellä auto ollut 2kk.
Huoltopäällikkö soitti ja sanoi ettei hän omaan autoon laittaisi ko öljyä. Se ei kuulema ole sopivaa ko laatikkoon. Tarjosivat sitä omaansa, n 9e/litrahintaan.
Voitelukeskus oli VIN- numerollani tarkistanu auton laatikon tyypin(A5S 390R) ja tuon Petron öljyn pitäisi vaativuudet täyttää.
Neuvot ja ohjeet olisi tarpeen.
Autoon vaihdettiin Petro- Canadan ATF D3M -öljyt. Eikös nuo pitäis ko lootaan olla sopivat? Myös suodatin jne vaihdettiin.
Mitä vaihdossa mahtoi mennä pieleen?
Liian vähänkö öljyä vai mikä?
Väärät öljyt, Petro vastaa ETL 7045E luokitusta? Pitäisikö olla ETL 8072B luokituksen öljyt?
Auto on joskus ennen öljyn vaihtoa tehnyt tuon, varsinkin kylmänä että auto jää paikoilleen kun pitäis lähteä paikalta eteenpäin(väistää muuta liikennettä)
Tuo oireilu oli yksi syy vaihdattaa öljyt.
Lisäksi magneetti oli täynnä metallihippua. Lisäksi öljypohjassa oli metallia(messinkiä tms) joka ei tartu magneettiin. Huoltopäällikön mielestä ei hälyttävästi, mutta normaalia enemmän.
Öljyt oli kuulema vaihdettu vasta, ne ei haissu tms. Itsellä auto ollut 2kk.
Huoltopäällikkö soitti ja sanoi ettei hän omaan autoon laittaisi ko öljyä. Se ei kuulema ole sopivaa ko laatikkoon. Tarjosivat sitä omaansa, n 9e/litrahintaan.
Voitelukeskus oli VIN- numerollani tarkistanu auton laatikon tyypin(A5S 390R) ja tuon Petron öljyn pitäisi vaativuudet täyttää.
Neuvot ja ohjeet olisi tarpeen.
Comment