Originally posted by -Tapi
View Post
Toki täytyy ottaa huomioon että uusia partikkeleita öljynkiertoon syntyy vain mekaanisen kulumisen seurauksena. Tasaisessa ajotilanteessa ei siis juurikaan. Öljy sen sijaan ehtii kiertää suodattimen kautta moneen moneen kertaan jolloin suodattimeen jäävän "tomun" määrä luonnollisesti kasvaa. Toki pieni murto-osa tästä jää myös muihin laatikon rakenteisiin eli sedimenttiä syntyy väjäämättä. Mikäli laatikon kuluminen on kuitenkin ollut jo niin merkittävää (ts on ajettu jo pitkään) että koko suodattimen keruukapasiteetti alkaa olla jo käytetty eikä suodatinta siltikään vaihdeta (eli laatikkkoa ei huolleta), alkaa tapahtua katastrofia siinä mielessä että nyt sedimenttiä alkaa toden teolla muodostua laatikon rakenteisiin, kun tämä muodostus tosiasiassa aiemmin on ollut kuitenkin marginaalista.
Comment