Originally posted by expertti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46(330d) -01, automaattilaatikon öljynvaihto meni pieleen...
Collapse
X
-
Mittariin on tullu vajaa 20tkm vaihdon jälkeen ja hyvin on toiminu. Laatikko on täysin kunnostettu ja sisältää uuden suodattimen. Sitä ei tarvi avata, ainoastaan pultata kiinni ja täyttää öljyllä. Tiivisteitä tuoho ei tarvikaan jos ei halua vaihtaa kampuran takastefaa. öljyputkien o-renkaat voi vaihtaa jos tuntuu siltä.
Comment
-
-
Originally posted by expertti View PostNiin, pitääkö tuo EGS:n nollaus pyytää tekemään? Eikö sen merkitys ollut että ns askin äly pyyhitään yli ja laatikko opettelee kuskin ajotyylin uudelleen...
Comment
-
-
Originally posted by expertti View PostMyyjäliike ei aio osallistua korjaukseen. Auto myyty ehjänä. Lisäksi autolla ajettu 200tkm. Ja kuluva osa...
6kk:n kuluttajasuojastakaan ei taida tässä olla apua? Sen piiriin ei taida enää voimansiirto/200tkm ajetussa autossa kuulua?!?!
Itsellä auto ollut maaliskuusta saakka. Ajaa ehdin n 2000km.
Sivu 7. Ja sieltä kohtaan, "Jos 200 000 kilometriä ajetun....."
Comment
-
-
Jokohan e60 530d:hen löytyy kunnostettuja laatikoita ATB-Berliniltä? Jokuaika sitten ei ainakaan moisia näkynyt. Tuo aika montaa e60 automaattia vaivaava nykimisvika alkaa ottamaan pikkuhiljaa päähän, jos vuotavan? pakosarjan korjaamisen jälkeenkään muutu miksikään meno niin pakko kai se on alkaa laatikon vaihto hommiin.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKyllä. Ei tuo aski ajotyyliä opettele, siinä on muutama kiinteä ohjelma joiden välillä se vaihtaa ajotilanteista ja kepin asennosta riippuen. EGS-nollaus nollaa laatikon magneettiventtiileille ajanmittaan opitut säätöarvot. EGS tutkii laatikon luistoa ja säätää öljynpainetta noiden avulla joten vanhan laatikon arvot ovat aika erilaiset kuin uuden.
Originally posted by expertti View PostAvaatko hieman tuota minulle lisää. Mikä ero Sport- asento vrt D- asento ajossa?
Entä askin kestoon, onko vaikutusta...
Comment
-
-
Originally posted by rasanttu View PostOn vaikutusta, jos käyttää manuaalisena tai sportilla ei turbiini lukitu ollenkaan.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostAhaa, tää oli uutta mullekin. Luulin kans että laatikko ottaa oppia ajotyylistä. Pitää varmaan kans nollata tuo EGS, vai olisko se jo sopeutunut uuteen laatikkoon? Miten ton EGS:n saa nollattua esim. INPA:lla vai saako ollenkaan?
Kyllä tuo nollaus Inpassa on ja taisi olla Carsoftissakin, tosin en tiedä toimiiko se oikeasti siinä. Inpassa se muistaakseni oli EGS:n valikossa, reset adaption values tms. nimellä.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKyllä se varmaankin on sopeutunut. Ainakin kun itse tuota nollausta muutaman kerran testailin öljynvaihdon jälkeen, niin jo lyhyen testilenkin jälkeen huomasi sopeutumisen muutokset. Kun tuon nollasi, oli joidenkin vaihteiden vaihdot teräviä mutta tilanne siis korjaantui nopeasti. Joten voisi olettaa saman tapahtuvan vaikka noita ei nollaa (kai se systeemi nyt kuitenkin osaa säätää niitä kumpaankin suuntaan...). BMW:hän ei suosittele EGS:in nollausta kuin poikkeustilanteissa. En tiedä miksi, ehkä laatikko voi tosi huonolla tuurilla ehtiä kypsyä ennen uudelleenoppimista jos arvot ovat kovasti muuttuneet vakioista ja ne sitten nollataankin tehdasarvoihin eikä kuitenkaan samalla vaihdeta öljyjä tms.
Kyllä tuo nollaus Inpassa on ja taisi olla Carsoftissakin, tosin en tiedä toimiiko se oikeasti siinä. Inpassa se muistaakseni oli EGS:n valikossa, reset adaption values tms. nimellä.
Comment
-
-
Olen pahoillani etten voi esittää näitä öljynpuhtauteen tai sen ominaisuuksiin liittyviä mittauksia muodossa: "for dummies" tai vielä pykälää yksinkertaisemmin "for Rasanttu".
Originally posted by rasanttu View PostOon ihan samaa mieltä. Loppupeleissä nää tapit ja muutkaa pellet ei tiiä mistään mitään kunhan selittäävät jotain nippelitietoja jotka ei kiinnosta ketään hevon vittua. Itsekin aion ajaa vaan kovaa ja räjähtää jos räjähtää.
Mulla on parempaakin tekemistä kuin pohtia jotain vitun hiukkasten määrää vaihtiestoöljyssä ja sitä räjähtääkö se loota jos sinne vaihtaa uude tlitkut. Siinäpähän saatana räjähtää uutta tilalle vaan. ja vitut herneitä.
Ja sitten taas asiaan: Carsoftkin nollaa adaptaatioarvot. Ajetun lootan käytös tuntuu muuttuvan lyhyeksi aikaa ihan huomattavasti. Jos adaptaatioarvojen nollaus vaikuttaa pitkään niin luulisi lootankin kuluvan enemmän niillä väärillä paine/aika-arvoilla.---
Comment
-
-
Mulla ei ole mitään tarvetta päteä kuten sinulla Tapi. Myönnän ihan auliisti olevani monessa asiassa väärässä ja mutuilevani, sitä varten tälläiset keskustelupalstat varmaan ovatkin.
Sinun väittämiäsi on kyseenalaistettu, mutta ymmärrystä sinulla ei tunnu olevan muuhun kuin jonnenjoutavaan pätemiseen. Käytäntö ja teoria ovat kaksi täysin eri asiaa. Ketään ei oikeasti kiinnosta jotkut hiukkasten määrät koska moni asia käytännössä on toisin kuin paperilla.
Vinkki: Kannattaa joskus kuunnella muidenkin mielipiteitä ja vuorovaikutustaidoistakaan ei ole haittaa.
Comment
-
-
Originally posted by rasanttu View Postvuorovaikutustaidoistakaan ei ole haittaa.
Tuo käytäntö ja teoria on hyvin tuttua allekirjoittaneelle kun puhutaan hydraulijärjestelmistä ja niiden mekaanisesta vikaantumisesta (edit: sinullekin rasanttu tiedoksi että tämä puheenaihe on siis automaattivaihteisto, eli hydrauliikalla toimiva planeettapyörästöistä koostuva kitkalevypakoilla ohjattava kokonaisuus). Saan ainakin päivätyöni palkan juuri tältä alalta että uskallan väittää olevani jollain tasolla perillä tästä aiheesta. Jos se on sinusta turhaa pätemistä niin voi voi.. En kuitenkaan aio siirtyä kommenteissani joutavanpäiväisiin arvauksiin koska niistä ei mielestäni ole kenellekään hyötyä.
EDIT2:
Originally posted by rasanttu View Postetään ei oikeasti kiinnosta jotkut hiukkasten määrät koska moni asia käytännössä on toisin kuin paperilla.Last edited by -Tapi; 11-06-2009, 16:52.---
Comment
-
Comment