Originally posted by S.P.R
View Post
E46(330d) -01, automaattilaatikon öljynvaihto meni pieleen...
Collapse
X
-
Niin no, E38 etsiessä törmäsin kyllä usempaan 735/740ia mihin oli laatikko vaihdettu tai myytiin vaihteistoviallisena. Mikä nämä bensastepit sitten rikkoo?Originally posted by Hemi View PostBensakoneissa onkin ihan eri laatikot kuin dieseleissä jotka käytännössä kestää ajamista maailman tappiin.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Väitän ettei ole laatikon ansiota vaan moottorin vääntökäyrän ja luonteen ansiota että kestää. Tuskin kestäisi dieselin rajuja vääntöjä ja repimistä tuo kyseinen laatikko GM:ää paremmin.Originally posted by Hemi View PostBensakoneissa onkin ihan eri laatikot kuin dieseleissä jotka käytännössä kestää ajamista maailman tappiin.
Comment
-
No jostain syystä ALPINA on valinnut kuitenkin "bensamallin" laatikon E39 D10:n vaihteistoksi.Originally posted by rasanttu View PostVäitän ettei ole laatikon ansiota vaan moottorin vääntökäyrän ja luonteen ansiota että kestää. Tuskin kestäisi dieselin rajuja vääntöjä ja repimistä tuo kyseinen laatikko GM:ää paremmin.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Mutta vahvistettunaOriginally posted by _nixu_ View PostNo jostain syystä ALPINA on valinnut kuitenkin "bensamallin" laatikon E39 D10:n vaihteistoksi.
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Tarkoitin kyllä noita 9/98-uudempien bensakutosten perässä olevia steppejä, jotka ovat mm.romiksilla lähes ongelmajätettä vähäisen kysynnän vuoksi. Tosin näitäkin aina jokunan pamahtaa onneksi öljynvaihtoihin, mutta näin osamyyjän näkökulmasta liian harvoin kun vertaa dieselaskeihin. Näin siis ihan tarkennuksena aiempaan vajaaseen artikulointiini.Originally posted by _nixu_ View PostNiin no, E38 etsiessä törmäsin kyllä usempaan 735/740ia mihin oli laatikko vaihdettu tai myytiin vaihteistoviallisena. Mikä nämä bensastepit sitten rikkoo?
Comment
-
Ok. No onkos sitten tietoa mikä noita V8 moottoristen laatikoita on särkenyt?Originally posted by Hemi View PostTarkoitin kyllä noita 9/98-uudempien bensakutosten perässä olevia steppejä, jotka ovat mm.romiksilla lähes ongelmajätettä vähäisen kysynnän vuoksi. Tosin näitäkin aina jokunan pamahtaa onneksi öljynvaihtoihin, mutta näin osamyyjän näkökulmasta liian harvoin kun vertaa dieselaskeihin. Näin siis ihan tarkennuksena aiempaan vajaaseen artikulointiini.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Ei kai tästä itsestäänselvyydestä tarvi edes keskustella.Originally posted by rasanttu View PostKummallista muuten että merkillä kuin merkillä on ongelmia dieselautomaattien kanssa mutta bensat pelittää. Väännöillä ja moottorin luonteella ei varmaan ole mitään tekemistä asian kanssa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
BMW- huoltoliike otti askin lattialle ja laittaa takaisin kun vaihtari tulee aikanaan. Toivottavasti jo ens viikolla.Originally posted by expertti View PostVaihdatin paikallisessa bmw- merkkihuollossa autooni automaattiin öljyt. Auto toimi liikkeestä kotiin ajaessa(n 400m) ihan ok. Seuraavana päivänä olin lähdössä autolla reissuun. Ihmettelin kun autoa ei meinaa saada liikkeelle. Vaikka lisäsi kierroksia ei auto liiku. Sama ongelma pakittaessa. Auto lähti kuin lähtikin liikkeelle, mutta jäin heti ensimmäisiin liikennevaloihin kun piti pysähtyä punaisiin. En saanut aluksi autoa taaskaan liikkeelle, en eteen enkä taakse päin. Lopulta auto lähti liikkeelle. Ajoin saman tien takaisin kotiin, n 2km. Siinä se nyt seisoo, odottamassa maanantaita ja uusia temppuja.
Autoon vaihdettiin Petro- Canadan ATF D3M -öljyt. Eikös nuo pitäis ko lootaan olla sopivat? Myös suodatin jne vaihdettiin.
Tänään lähtee aski tuonne Saksaan(ATB- Berlin)
Lisäksi vaihdatan askin lauhduttimen.
Askin öljyn hinta kuulemma noussut, nyt maksaa 11,35€.../litra. Aiemmin oli alle 10€. Sama öljy kyseessä. Tai ainakaan ei osannut sanoa eroa.
Comment
-
Niin, pitääkö tuo EGS:n nollaus pyytää tekemään? Eikö sen merkitys ollut että ns askin äly pyyhitään yli ja laatikko opettelee kuskin ajotyylin uudelleen...Originally posted by expertti View PostJuu, on tuotakin threadia tullu luettua...
Tuli mieleen, mikä merkitys sillä EGS:n nollauksella olisi tässä. Pitäisikö pyytää tekemään, mikäli ottavat tutkittavakseen tuon ongelman?
Pelkään että laittavat ongelman tuon Petron piikkiin, sehän ei ole bmw:n suositusten mukaista öljyä.
Niin, mitä tuo Forte saa aikaan askissa?
Mitä sieltä vois olla rikki, aski toiminut kyllä muutoin ihan hyvin.
Fortea ei liene tarve korjattuun askiin laittaa...?
Comment
-
Paljonkos oot askilla vaihdon jälkeen ennättäny ajella? Onko ollut ongelmia?Originally posted by Thuppu View PostNo tuo firma (ATB-berlin) josta itse tilasin kunnostetun vaihtolaatikon kertoivat näin kun kyselin mitä öljyä suosittelevat: Ja sitten kun kysyin käykö tuo Petro Canada D3M Dextron III öljy ja näin vastasivat: Ja tosiaan he antavat kunnostamilleen laatikoille 1 vuoden takuun ilman kilometrirajaa. "Muutaman" laatikon kokemuksella varmasti tietävät mistä puhuvat. Joten ilmeisesti nuo öljyt ei ole niin tarkkaa tähtitiedettä.
Tuliko askin mukana uusi suodatin +vaihto-osat(tiivisteet jne) vai pitääkö tilata itse?
Itselle tulossa myös tuolta vaihtoaski.
Comment
-
Tee vaan tuo nollaus, hyvä aloittaa puhtaalta pöydältä. Äläkä laita fortea siihe, sensijaan Petroa voi huoletta käyttää ja vaihtolaatikon takuu säilyy. Muistakaa puhdistaa ja huuhdella öljynjäähdytin ja letkut huolellisesti.
Comment
-
Tuo meni puihin, soitellessani sinne toistamiseen. Hinta nousi reilusti yli 2000€ euron. Ja mikä pahinta noissa tiedusteluissa, varsinkin puhelimitse. He eivät osaa tai halua sanoa tarkkaa hintaa korjaukselle. Vaikka kysyin että jos vaihtaa kaiken. Silti kuulosti olevan tarve sellaisiin korjauksiin että tuo hinta voi muuttua. En itse uskaltanut tuollaiseen laittaa omia rahoja kiinni.Originally posted by Clavurion View PostMikä paja, ja mitä tuohon hintaan lupasivat? Pääsääntöisesti jo kannuksensa hankkineilla tomaattikorjaajilla täydellinen laatikon läpikäynti tulee yleensä saman hintaiseksi tai kalliimmaksi, kuin kunnostettu ja testattu laatikko ATB-Berliniltä. Lisäksi jälkimmäisessä vaihtoehdossa auton seisonta-aika jää yleensä lyhyemmäksi.
Siksi päädyin vaihtoaskiin.
.......Siis mikä Sport- asento, pitäisiko askissa(5L40E/A5S390R) olla tuollainenkin mahdollisuus? Ei mulla ole...
Sport-asennossa ollaan kuitenkin pääsääntöisesti aina kiihdytyksen alkaessa jo laskevan vääntökäyrän alueella, >~2200 RPM. Eli sanoisin pikemmin, että voimansiirto kuormittuu vähemmän, jos ajaa S:llä ja sitten tasanopeudella heittää D:lle.
Comment

Comment