Oli pakko kommentoida, koska näin asiat eri tavalla kuin osa edellä kirjoittaneista. Jokaisella on oikeus tietysti omaan mielipiteeseensä, mutta itsekin näitä e39 & e46-korisia dieselvehkeitä paljon ajaneena, omistaneena sekä useita sivusta seuranneena, täytyy kyllä todeta, että ei nämä Ranskassa valmistetut GM:n Hydramaticit kylläkään laadulla ole ainakaan minua vakuuttaneet.
Itselläni on tähän mennessä noita ollut kaksi: E39 530dA, johon oli laatikko vaihdettu jo 130tkm:n kohdalla ja nykyinen E46 330dA, johon laatikko vaihdettiin 175tkm:n kohdalla. Olen myös ostanut molemmat autoni Saksasta suoraan BMW-liikkeestä (en kuitenkaan turkkilaiselta), selvittänyt huolellisesti historian etc. Kumpaakaan laatikkoon en myöskään lähtenyt vaihtamaan öljyjä, jotta sitä voitaisiin tässä syyttää.
Näiden omien romujeni lisäksi useiden tuttujeni, (pääsääntöisesti E39-korisia) dieselvehkeitä paljon sivusta seuranneena väitän, että ei ole ollut ihan yksi tai kaksi autoa, johon noita laatikoita vaihdeltiin ja pääsääntöisesti nämä kyseiset autot oli ostettu Suomesta aikoinaan uutena.
Itselläni on siis ikävä kyllä jäänyt näistä lähinnä sellainen kuva, että hyvä jos sen 200tkm kestävät. En silti väitä, että nämä eivät voi kestää esim. yli 300tkm:ä tai jopa enemmän, mutta sen sanon, että kovinkaan moni noista tuntemistani autoista ei näitä lukemia alkuperäisellä askilla ole saavuttanut.
No jos jotain negatiivistä, niin positiivistakin; täytyy tähän samaan hengenvetoon todeta, että kunnossa ollessaan tuo kyseinen GM:n laatikko vaihtaa kyllä aivan uskomattoman hienosti verraten monien muiden valmistajien dieselkoneiden tai jopa bensojen vastaaviin. Ja olen silti myös sitä mieltä, että automaatti on ainoa järkevä vaihtoehto näiden dieselkoneiden yhteydessä.
Tämä edellä käymäni, siis koskien pelkästään dieselvehkeitä (E39,E46) ja niiden yhteydessä olevia GM:n Hydramaticeja. Sen yleisemmin BMW:n automaattilaatikoihin (esim. bensakoneisten) en ota tässä kantaa.
Itselläni on tähän mennessä noita ollut kaksi: E39 530dA, johon oli laatikko vaihdettu jo 130tkm:n kohdalla ja nykyinen E46 330dA, johon laatikko vaihdettiin 175tkm:n kohdalla. Olen myös ostanut molemmat autoni Saksasta suoraan BMW-liikkeestä (en kuitenkaan turkkilaiselta), selvittänyt huolellisesti historian etc. Kumpaakaan laatikkoon en myöskään lähtenyt vaihtamaan öljyjä, jotta sitä voitaisiin tässä syyttää.
Näiden omien romujeni lisäksi useiden tuttujeni, (pääsääntöisesti E39-korisia) dieselvehkeitä paljon sivusta seuranneena väitän, että ei ole ollut ihan yksi tai kaksi autoa, johon noita laatikoita vaihdeltiin ja pääsääntöisesti nämä kyseiset autot oli ostettu Suomesta aikoinaan uutena.
Itselläni on siis ikävä kyllä jäänyt näistä lähinnä sellainen kuva, että hyvä jos sen 200tkm kestävät. En silti väitä, että nämä eivät voi kestää esim. yli 300tkm:ä tai jopa enemmän, mutta sen sanon, että kovinkaan moni noista tuntemistani autoista ei näitä lukemia alkuperäisellä askilla ole saavuttanut.
No jos jotain negatiivistä, niin positiivistakin; täytyy tähän samaan hengenvetoon todeta, että kunnossa ollessaan tuo kyseinen GM:n laatikko vaihtaa kyllä aivan uskomattoman hienosti verraten monien muiden valmistajien dieselkoneiden tai jopa bensojen vastaaviin. Ja olen silti myös sitä mieltä, että automaatti on ainoa järkevä vaihtoehto näiden dieselkoneiden yhteydessä.
Tämä edellä käymäni, siis koskien pelkästään dieselvehkeitä (E39,E46) ja niiden yhteydessä olevia GM:n Hydramaticeja. Sen yleisemmin BMW:n automaattilaatikoihin (esim. bensakoneisten) en ota tässä kantaa.
Comment