Announcement

Collapse
No announcement yet.

330D Ahtaa liikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Incidious
    Banned
    • Apr 2009
    • 123
    • Kainuu

    #31
    Originally posted by elreino View Post
    kenenkä värkkäämä viritys ohjelma on ?
    turbotecin ohjelma on.. mutta nyt mättää jossain muualla ku ku vakiosoftallakin oli ongelmia topicin aloittajalla.. Miltä ajalta vikakoodit oli? ettei vain olisi jäänyt koodi jo ennenkuin vaihdoit uuden ahtopaineen tunnistimen?

    Comment

    • wmb330d
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 184
      • KS

      #32
      Originally posted by Incidious View Post
      turbotecin ohjelma on.. mutta nyt mättää jossain muualla ku ku vakiosoftallakin oli ongelmia topicin aloittajalla.. Miltä ajalta vikakoodit oli? ettei vain olisi jäänyt koodi jo ennenkuin vaihdoit uuden ahtopaineen tunnistimen?

      Ensin tyhjennettiin bosch carilla vikamuisti ja kävin ajaa ja sitten tuli uudestaan toi ahtopainetunnistin vika ilmoitus,vakio softalla ei meno katkennut niinkuin nyt, vaan paineet sompaili ja tasoittui sitten normaaliin.

      Mites jos sais huijattua painekellon vierestä paineita alemmas, mutta pitääkö ahistaa letkua vaiko laittaa ohivuotoa? Tiedän vippaskonsti....
      Last edited by wmb330d; 03-10-2009, 09:16.

      Comment

      • wmb330d
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 184
        • KS

        #33
        JEEEESSSS....auto toimii, puoli kiekkoa turbon tankoa kiinnipäin ja se on siinä!!!

        Ja jos ihan ruvetaan vanhoja muistelee niin toi tangon säätö välttämätön koska, kun turbo irroitettiin ja tarkastettiin niin kellohan oli irti ja niissä ruuveissa on vähän pelivaraa joten jääny siinä säädöt perseelleen, tai ainakin minä uskon niin kun nyt toimii todella hienosti.Paineet käväisee reilussa 1.5 ja tasoittuu melkein heti 1.4 pintaan.

        Comment

        • wmb330d
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 184
          • KS

          #34
          No joo asiaa taas, nyt ahdin,ilmamäärämittari,ahtoanturi vaihdettu ja kyllä se homma vaa niin on että ahtaa yli 1,5 liian kauan ja antaa ahtopainetunnistin vikakoodin, nyt loppuu kyllä ymmärrys... ideoita?

          Ja eihän tarvii koodata uutta ilmamäärämittaria vaikka eri numerolla? ainakin väittivät niin kl varaosassa
          Last edited by wmb330d; 02-11-2009, 08:51.

          Comment

          • elnabu1
            Bimmer Rookie
            • Aug 2008
            • 71
            • vihti/huhmari

            #35
            Originally posted by wmb330d View Post
            No joo asiaa taas, nyt ahdin,ilmamäärämittari,ahtoanturi vaihdettu ja kyllä se homma vaa niin on että ahtaa yli 1,5 liian kauan ja antaa ahtopainetunnistin vikakoodin, nyt loppuu kyllä ymmärrys... ideoita?

            Ja eihän tarvii koodata uutta ilmamäärämittaria vaikka eri numerolla? ainakin väittivät niin kl varaosassa
            Kyllä se pitää mun mielestä koodata jos on eri numerot
            e46 330d touring

            Comment

            • Diesel Performance
              Banned
              • Sep 2009
              • 37
              • Iisalmi

              #36
              Originally posted by wmb330d View Post
              No joo asiaa taas, nyt ahdin,ilmamäärämittari,ahtoanturi vaihdettu ja kyllä se homma vaa niin on että ahtaa yli 1,5 liian kauan ja antaa ahtopainetunnistin vikakoodin, nyt loppuu kyllä ymmärrys... ideoita?

              Ja eihän tarvii koodata uutta ilmamäärämittaria vaikka eri numerolla? ainakin väittivät niin kl varaosassa
              Pitää ehdottomasti koodata uusi massamittari jos on eri numerolla. ethän sitten vahingossakaan mennyt ostamaan tarvikemittaria? ne ei vain osaa toimia kuten pitäisi..

              Comment

              • wmb330d
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 184
                • KS

                #37
                Originally posted by Diesel Performance View Post
                Pitää ehdottomasti koodata uusi massamittari jos on eri numerolla. ethän sitten vahingossakaan mennyt ostamaan tarvikemittaria? ne ei vain osaa toimia kuten pitäisi..
                En kyllä ihan bosch on, jä väittivät että ei tarvi päivittää

                Comment

                • hattiwatti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2008
                  • 255
                  • Vantaa

                  #38
                  Originally posted by wmb330d View Post
                  En kyllä ihan bosch on, jä väittivät että ei tarvi päivittää
                  Näin muuten väitettiin minullekkin parissa paikkaa kun ostin uuden maffin. Että kuulemma riippuu mikä oli entinen malli, ei välttämättä tarvitse päivittää vaikka numero oli eri. Pitäisiköhän tuo omakin sitten päivittää kuitenkin varmuuden vuoksi :think Onko se hommaa, jota meidän arvon palstalaiset osaa tehdä vai pitääkö käydä BMWllä?

                  Comment

                  • wmb330d
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 184
                    • KS

                    #39
                    No miten oireili sulla ennen uutta mittaria? Ja asettuiko pelkällä mittarilla

                    Comment

                    • jsr85
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 1375
                      • Oulainen

                      #40
                      Originally posted by Diesel Performance View Post
                      Pitää ehdottomasti koodata uusi massamittari jos on eri numerolla. ethän sitten vahingossakaan mennyt ostamaan tarvikemittaria? ne ei vain osaa toimia kuten pitäisi..
                      Miten niinkin tyhmän laitteen ku IMM voi koodata? Sieltä joko nollataan adaptiiviset arvot tai ajetaan uudet kartat sisään.

                      -Janne
                      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                      Comment

                      • Diesel Performance
                        Banned
                        • Sep 2009
                        • 37
                        • Iisalmi

                        #41
                        Originally posted by jsr85 View Post
                        Miten niinkin tyhmän laitteen ku IMM voi koodata? Sieltä joko nollataan adaptiiviset arvot tai ajetaan uudet kartat sisään.

                        -Janne
                        siis tarkoitin että moottorinohjaus boksiin pitää päivittää massamittari jos on eri numerolla. ainakin kahta erilaista boschin mittaria on olemassa jotka erottaa siitä että uudemmassa "mittatikku" on sellaisen muovisen ritilän sisällä ja vanhemmassa ei ritilää tikun ympärillä ole. jos aiemmin ollut vanhempi ja lyödään uudempi paikalleen ilman boxin päivitystä niin ei tule toimimaan.

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9140
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by jsr85 View Post
                          Miten niinkin tyhmän laitteen ku IMM voi koodata? Sieltä joko nollataan adaptiiviset arvot tai ajetaan uudet kartat sisään.
                          Kansa puhuu MAF:n koodaamisesta, mutta tosiaan DDE siinä pitää ohjelmoida uudelleen. MAF on pelkkä passiivinen komponentti.
                          Tarviiko ohjelmoida, vaiko ei? Kliketi klik
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • hattiwatti
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2008
                            • 255
                            • Vantaa

                            #43
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Kansa puhuu MAF:n koodaamisesta, mutta tosiaan DDE siinä pitää ohjelmoida uudelleen. MAF on pelkkä passiivinen komponentti.
                            Tarviiko ohjelmoida, vaiko ei? Kliketi klik
                            Noniin kiitokset Clavulle, siellähän se fakta tulikin ilmi Nuo kyseiset oli juurikin minulla olleet vanha ja uusi.

                            "So, the Bosch airmassmeter 0928400527 is identical to the 0928400468. It is only a Bosch-internal numbering difference."

                            Kannattaisiko ne arvot silti vielä nollata vai onko se nyt täysin oppinut kun on ollut kuukausia kiinni?

                            Comment

                            • wmb330d
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2009
                              • 184
                              • KS

                              #44
                              Originally posted by hattiwatti View Post
                              Noniin kiitokset Clavulle, siellähän se fakta tulikin ilmi Nuo kyseiset oli juurikin minulla olleet vanha ja uusi.

                              "So, the Bosch airmassmeter 0928400527 is identical to the 0928400468. It is only a Bosch-internal numbering difference."

                              Kannattaisiko ne arvot silti vielä nollata vai onko se nyt täysin oppinut kun on ollut kuukausia kiinni?

                              Mulla aivan samoilla numeroilla näytti olleen, eli ei tarvinne tehdä mitään
                              Last edited by wmb330d; 03-11-2009, 18:39.

                              Comment

                              • wmb330d
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2009
                                • 184
                                • KS

                                #45
                                Pistäkääs turbolle tulevan alipaineletkun ja säiliön letku järjestys, mulla on varmaan nekin ollu sekasin kokoajan koska jossain näin kuvan(mutta huonon sellaisen) niin heti kun ois toi pönttöki väärässä välissä eli turbon kellon ja solenoidin välissä on mulla, niin ja solenoidille kanssa jos löytys järjestys vaikka ei olekkaan kuin kaikki kaksi letkua?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎