Ei taatusti ole kysymys vanosongelmasta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Sytytyshäiriö E46 320i
Collapse
X
-
Originally posted by Hemi View PostEi taatusti ole kysymys vanosongelmasta.
tällä ollut mitään vaikutusta auton huonoon käyntiin kylmänä.
Kaivoin tämän vanhan topeksen ylös jossa tuosta vanoksen vaihdosta
myös juttua:
Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Nostellaan vähän kun ei tuo vika mihinkään ole hävinnyt ja mietityttää:think
Vaihdettu/tarkistettu ja todettu toimiviksi:
-Puolat
-Tulpat
-Lambdat
-Venakopan tiiviste
-Huohotin kaikkine osineen
-Imusarja purettu ja todettu vuotamattomaksi
-Suuttimet
Vikakoodia edelleen tyyliin Misfiring cylinder 1,5,6
Pitänee kai tuo päästövalo kohta teipata kun alkaa vituttamaan
Jos jollain jotain ideoita olisi niin kiitollisena otetaan vastaanNyk:E46 320i Touring Black Sapphire
E91 320i Alpinweiss III
EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
E36 320i Taxi Schwarz joku?
E36 318i Touring Hellrot
Comment
-
-
Originally posted by Meizzel1 View PostNostellaan vähän kun ei tuo vika mihinkään ole hävinnyt ja mietityttää:think
Vaihdettu/tarkistettu ja todettu toimiviksi:
-Puolat
-Tulpat
-Lambdat
-Venakopan tiiviste
-Huohotin kaikkine osineen
-Imusarja purettu ja todettu vuotamattomaksi
-Suuttimet
Vikakoodia edelleen tyyliin Misfiring cylinder 1,5,6
Pitänee kai tuo päästövalo kohta teipata kun alkaa vituttamaan
Jos jollain jotain ideoita olisi niin kiitollisena otetaan vastaan
Siellä edelleen on jossain vielä löytymätön imuvuoto 100% varmuudella.
Comment
-
-
Niin mitä sanoo livedatalla katsottaessa lambdan korjausarvoiksi? Eli Additive arvo?
Siitä voisi ainakin jotain päätellä ja koska sylinterit on jaettu kahteen ryhmään niin myös se tieto auttaisi onko korjausarvot samanlaiset eri ryhmissä?
Jos mennään plussan puolella ja tasaisesti niin kertoo imuvuodosta mikä todennäköisesti vikana onkin.
Jos taas ryhmissä havaittavissa isoakin eroa niin joku puolan tai suuttimen ohjaus voi olla viallinen joko boksin päässä tai johtosarjassa.
Mutta edelleen itsekkin kallistun imuvuodon suuntaan ja mikäli ei meinaa löytyä niin suosiolla imusarja irti. Toi on rakenteeltaa semmonen että vähän hankala tutkia kaikkia letkuja sieltä alta.
Eli eikun purkamaan vaan ja uusilla osilla kasaan.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Pitää livedataa käydä kylmänä lukemassa kunhan löytyy aikaa. Imusarja korjaamolla purettu keskiviikkona ja tarkistettu kokonaan eli sieltä ei pitäisi päästä ylimääräistä ilmaa mistään välistä:thinkNyk:E46 320i Touring Black Sapphire
E91 320i Alpinweiss III
EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
E36 320i Taxi Schwarz joku?
E36 318i Touring Hellrot
Comment
-
-
Onkos poltoaineen paineita mitattu. Kylmänä jos oireilee niin silloihan lambda ei vielä säädä vaan kone käy ns: oletus arvoilla; mittaa lämpötilan moottorista ja imuilmasta ja ilmamassan ja niiden perusteella kone käy. sitten kun lämpenee niin lambda rupeaa säätämään ja korjaamaan mahdollisen ilma- ja polttoaineenmäärän virheen.
Comment
-
-
Vie auto suoraan vaan savutesteriin niin saat ne imuvuodot poissuljettua ilman mitään purkamista.
Mulla samantyyppinen vika, kaikki mahdolliset ja mahdottomat paikat tsekattu 1,5v aikana...ei o oikeen muuta vaihtoehtoja jäljellä ku venttiilinnostimet...€€€€F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
-
Originally posted by Netsk View PostMulla samantyyppinen vika, kaikki mahdolliset ja mahdottomat paikat tsekattu 1,5v aikana...ei o oikeen muuta vaihtoehtoja jäljellä ku venttiilinnostimet...€€€€325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Ja täällä myös emännän kauppakassissa (e46 320i -03) vastaava vika
Eli kylmänä lähtee hyvin käyntiin mutta 10 sek kuluttua käy vajaalla niin kauan kun moottorin lämpötila on sinisellä. Tämän jälkeen uusi käynnistys tai kierroksia koneeseen niin käy taas kuin unelma. Autolla ajettu nyt 100 tonnia ja tehnyt tätä ainakin 30tkm (jolloin vaimoke sen osti).
Ensimmäisen kerran vikakoodin luku ja misfireä 4 pytyllä> puola vaihtoon
Hetken toimi taas ihan normisti, kunnes taas alko venkoilee ja sytytteli keltavaloa tauluun!
No toinen kerta sama juttu: misfireä nelosessa ja lambdassa vikaa.
>Taas vaihdoin puolan ja vielä tulpatkin. 4. tulpan kierre muita tummempi?
Ja taas hetken toimi (n.viikon) normaalisti, kunnes vika takaisin.
Ilmamäärämittarin jälkeisen haitariletkun vaihdoin ihan lottoamis mielessä, eikä sillä odotuksieni mukaan mitään vaikutusta ollut.
Jotkut ovat sitä mieltä, että 100% imuvuoto. En rupea väittämään vastaa, varsinkaan kun imuvuodon mahdollisuutta ei ole suljettu muuten pois kuin kuuntelemalla suhinoita ja vaihtamalla em haitariletku.
Kertokaas imuvuodon liputtajat millä mekanismilla voisi käyttäytyä puolanvaihdon jälkeen viikon-kaksi moitteetta ja alkaa taas kiukettelemaan, jos kyseessä imuvuoto?
Ja tämä EI tarkoita sitä etten usko imuvuotoon, vaan yritän nyt ymmärtää automme sielunelämää...:think
Kai tää joskus selviää...Kiitos ja anteex..
Comment
-
-
Uppia!
Eli auto on E46 320i -03, moottori M54226S1. Auto on ollut mulla nyt vasta pari kuukautta ja apua kaivataan! Eli kone käy kylmänä vajailla pytyillä. Etenkin näin viileämmillä ilmoilla oire tule parhaiten esille kun laittaa auton käymään ja jättää käymään tyhjäkäyntiä. Hetken päästä ääni muuttuu, koko auto tärisee ja moottorivalo syttyy (vähintään yksi pytty pois pelistä). Yleensä vika korjaantuu jos lähtee heti käynnistyksen jälkeen ajamaan, toisinaan jää käymään vajailla sylintereillä mutta korjaantuu tällöin yleensä jos sammuttaa ja laittaa uudelleen käymään...
Auto on käynyt nyt kolme kertaa viasta korjaamolla, tähän mennessä vaihdettu puolat kahteen sylinteriin + lisätty jokin polttoainesuuttimia puhdistava lisäaine + viime kerralla vaihdettu 5-sylinteriin polttoainesuutin. Olivat paikallistaneet tuon sytytys häiriön 5-sylinteriin ja puolan vaihdosta ei ollut apua joten vaihtoivat suuttimen uuteen. Ei vaikutusta... Nostivat kyseisellä korjaamolla kädet pystyyn, eivät kuulemma enää osaa sanoa missä vika voisi olla.
Muita oireita autossa on tyhjäkäynti joka niiaa erikoisesti esim. risteyksissä. Kierrokset tipahtaa hetkellisasti niin että koko auto meinaa sammua. Kierrokset palautuvat kuitenkin välittömästi normaalille tasolle.
Lisäksi esim. takalasin lämmittimen päälle laitto ottaa mielestäni suhteettoman paljon virtaa, tyhjäkäynnillä kierrokset putoavat myös niin alas että kone meinaa sammua...
En tiedä ovatko nämä viat kytköksissä toisiinsa mutta hermot tässä menee... Auto on kyllä muuten loistava kaikin puolin, vielä kun vaan toimisi niin kuin pitää.Autossa on siis vielä autoliikkeen myöntämä "takuu" voimassa joten remontteja ei ole tarvinnut maksaa omasta pussista mutta silti olisi mukava saada auto kuntoon. Eli vinkkejä kaivataan jotta pääsee taas ihan tosissaan
.
Comment
-
-
Originally posted by sunkkari View PostUppia!
Eli auto on E46 320i -03, moottori M54226S1. Auto on ollut mulla nyt vasta pari kuukautta ja apua kaivataan! Eli kone käy kylmänä vajailla pytyillä. Etenkin näin viileämmillä ilmoilla oire tule parhaiten esille kun laittaa auton käymään ja jättää käymään tyhjäkäyntiä. Hetken päästä ääni muuttuu, koko auto tärisee ja moottorivalo syttyy (vähintään yksi pytty pois pelistä). Yleensä vika korjaantuu jos lähtee heti käynnistyksen jälkeen ajamaan, toisinaan jää käymään vajailla sylintereillä mutta korjaantuu tällöin yleensä jos sammuttaa ja laittaa uudelleen käymään...
Auto on käynyt nyt kolme kertaa viasta korjaamolla, tähän mennessä vaihdettu puolat kahteen sylinteriin + lisätty jokin polttoainesuuttimia puhdistava lisäaine + viime kerralla vaihdettu 5-sylinteriin polttoainesuutin. Olivat paikallistaneet tuon sytytys häiriön 5-sylinteriin ja puolan vaihdosta ei ollut apua joten vaihtoivat suuttimen uuteen. Ei vaikutusta... Nostivat kyseisellä korjaamolla kädet pystyyn, eivät kuulemma enää osaa sanoa missä vika voisi olla.
Muita oireita autossa on tyhjäkäynti joka niiaa erikoisesti esim. risteyksissä. Kierrokset tipahtaa hetkellisasti niin että koko auto meinaa sammua. Kierrokset palautuvat kuitenkin välittömästi normaalille tasolle.
Lisäksi esim. takalasin lämmittimen päälle laitto ottaa mielestäni suhteettoman paljon virtaa, tyhjäkäynnillä kierrokset putoavat myös niin alas että kone meinaa sammua...
En tiedä ovatko nämä viat kytköksissä toisiinsa mutta hermot tässä menee... Auto on kyllä muuten loistava kaikin puolin, vielä kun vaan toimisi niin kuin pitää.Autossa on siis vielä autoliikkeen myöntämä "takuu" voimassa joten remontteja ei ole tarvinnut maksaa omasta pussista mutta silti olisi mukava saada auto kuntoon. Eli vinkkejä kaivataan jotta pääsee taas ihan tosissaan
.
Sinne on ihan turha vaihdella puolia ja suuttimia, koska tuo missifire ilmoitus on nimenomaan seuraus, ei syy.
Search:illa varmasti löytyy kaikki letkut, putket sekä suojakumit mitkä pitää tarkistaa.
Comment
-
Comment