Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sytytyshäiriö E46 320i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Meizzel1
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2009
    • 247
    • JKL

    #16
    Eli nyt huomattiin etä tyhjäkäynnillä kierrokset välillä tippuvat ja nousevat samantien takaisin..tätä tekee noin parinkymmenen sekunnin välein. Mihinkäs tämä voisi viitata? Nyt on jo pohdittu vaikka mitä Olisiko ne suuttimet vaihdettava ja minkähän hintaista tuo olisi? Entä voiko pelkkä uudelleenohjelmointi auttaa? jos vika olisikin vain softassa:think
    Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
    E91 320i Alpinweiss III

    EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
    E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
    E36 320i Taxi Schwarz joku?
    E36 318i Touring Hellrot

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #17
      Jos on seissyt sammutettuna pitkään , joutuuko sahaamaan pitkään käyntiin? Se voisi viitata vuotavaan suuttimeen.

      Imuvuodosta , M54:ssä yleisin imuvuodon syy on rikkoutunut haitariputki , sotkee kyllä sitten kaikkia sylintereitä tasapuolisesti ja on hiukka vaikea havaita.

      Vedänpä( huom->) ihan hatusta tällaisen idean.. Olen viallisen puolan saanut monasti kiinni niin että vaihdan sen toiselle pytylle ja katson siirtyykö sytkäkatko myös. Mietin voisko suuttimen paikan vaihtaa pytystä toiseen ja katsoa testerillä siirtyykö herja tomintahäiriöstä perässä.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Meizzel1
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2009
        • 247
        • JKL

        #18
        Ei ykllä yhtään tarvitse sahailla:think Aina lähtee kerrasta käyntiin ja puolatkin on vaihdettu, joten tuskin niissä vikaa...ja tuo haitariputkikin luultvasti vaikuttaisi jokaiseen pyttyyn, mutta nyt ei vaikuta kuin yhteen...ei ole helppoa tämä Ei viitsisi suuttimiakaan alkaa vaihtamaan ihan vaan sillä perusteella että saattaisi toimia...
        Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
        E91 320i Alpinweiss III

        EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
        E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
        E36 320i Taxi Schwarz joku?
        E36 318i Touring Hellrot

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #19
          Onko koneesta mitattu puristuksia tai ohivuotoja? Tuli mieleen että M54:sta olen huomannut yhdellä testerillä sellaisen parametrin livedataa kurkkiessa kuin sylinterien "tehotasapaino". Luulen tämän perustuvan siihen että moottorinohjainlaite seuraa kampiakselin kiihtyvyyksiä työtahdeissa. Jos yksi pytty puhaltaa enemmän ohi tai venttiilit vuotaa niin em. parametri tietysti menee mönkään , voisiko se sitten aiheuttaa ilmoituksen sytytyshäikästä. Ohivuotomittaus nyt ei kummoinen operaatio olisi jos ei ala muuta löytymään :think

          Onko päästöjä katottu? Imuvuoto voi näkyä tai olla näkymättä laihana seoksena , vuotavan suuttimen luulisi aiheuttavan korkeat HC arvot.

          Missäs olet käyttänyt sitä penaria huollossa?
          Last edited by petrolhead; 01-12-2009, 16:45.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Meizzel1
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2009
            • 247
            • JKL

            #20
            Päästöt on erittäin puhtaat olleet aina katsastuksessa, jopa kehuttu Pitää varmaan nyt käyttää piuhan päässä lähiaikoina josko sieltä jotain selviää. Vikaa on tutkinut Kouvolassa autosalpa ja Ad korjaamo. Vikakoodit nollaamalla on alkanut toimia, mutta sama vika palannut taas vähänajan päästä
            Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
            E91 320i Alpinweiss III

            EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
            E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
            E36 320i Taxi Schwarz joku?
            E36 318i Touring Hellrot

            Comment

            • r_vesa
              Bimmer Rookie
              • Sep 2009
              • 117
              • Finland

              #21
              Originally posted by Meizzel1 View Post
              Päästöt on erittäin puhtaat olleet aina katsastuksessa, jopa kehuttu Pitää varmaan nyt käyttää piuhan päässä lähiaikoina josko sieltä jotain selviää. Vikaa on tutkinut Kouvolassa autosalpa ja Ad korjaamo. Vikakoodit nollaamalla on alkanut toimia, mutta sama vika palannut taas vähänajan päästä

              Puolat ja tulpat oli vaihdettu, mutta entä virranjakaja?
              '11 M-Sport 528i
              '15 KTM 1190 R

              Comment

              • Risto113
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1204
                • GrassLake

                #22
                Originally posted by r_vesa View Post
                Puolat ja tulpat oli vaihdettu, mutta entä virranjakaja?

                Nähty viimeksi 1990 syyskuussa.

                Comment

                • mekki
                  Newbiemmer
                  • Aug 2009
                  • 7
                  • Vantaa

                  #23
                  Kannattaisi varmaan katsoa livedataa kierrosten heijatessa. Puolien vaihto ristiin sulkisi pois puolavian. Ei ole nimittäin eka kerta, kun huollossa on asennettu uusi viallinen osa. Kokemusta löytyy, valitettavasti. Suutinvika lienee poissuljettu, kun kerran lähtee laakista käyntiin ja vika poistuu nollaamalla. Onko autoon tehty jotain jälkiasennuksia? Lähinnä tulee mieleen esim. vaurioitunut johtosarja yms.

                  Comment

                  • Netsk
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2009
                    • 238
                    • Helsinki

                    #24
                    Onko vika selvinnyt?

                    Itsellä nimittäin TÄSMÄLLEEN sama ongelma kakkos ja nelos sylinterissä kylmällä. Kysessä tosin kutoskone, mutta M54 kuitenkin.

                    En ole vielä käynyt vaihtamassa mitään, mutta autokeskuksessa sanoivat että on 99% varmasti puolat. Tämän threadin lukemisen jälkeen kuitenkin vähän jännittää.
                    F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                    ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                    Comment

                    • creative 22
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 560
                      • Alavus

                      #25
                      Ja sama täälläkin..M54b25 sylinterit 3 ja 6...huoh..
                      Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                      Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                      BMW Freude Am Fahren

                      Comment

                      • seidltuning
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 1941
                        • Vantaa

                        #26
                        näin rapulassa makaillessa ekana muistuu mieleen huohottimen tukkoisuus
                        G30 530e Sedan
                        E30 325i Cabriolet

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by Netsk View Post
                          Onko vika selvinnyt?

                          Itsellä nimittäin TÄSMÄLLEEN sama ongelma kakkos ja nelos sylinterissä kylmällä. Kysessä tosin kutoskone, mutta M54 kuitenkin.

                          En ole vielä käynyt vaihtamassa mitään, mutta autokeskuksessa sanoivat että on 99% varmasti puolat. Tämän threadin lukemisen jälkeen kuitenkin vähän jännittää.
                          99%:n varmuudella kuitenkin Imuvuoto, mutta saahan ennen letkun vaihtoa vaihdella niitä puolia ja tulppia ihan autokeskuksen iloksi!

                          Comment

                          • Meizzel1
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2009
                            • 247
                            • JKL

                            #28
                            Auto on menossa nyt ykköspytyn suuttimen vaihtoon Josko se auttaa..Joo puolista tuo ei ainakaan tässä tapauksessa ole johtunut:think Laittelen updatea kun ratkeaa.

                            Edit. Ainiin kerran kylmällä koneella lähti todella heikosti käyntiin, mutta tämä vain kerran nyt 170tkm aikana, jolloin vika on ollut Toivottavasti korjaantuu suuttimen vaihdolla.
                            Last edited by Meizzel1; 14-02-2010, 18:14.
                            Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
                            E91 320i Alpinweiss III

                            EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
                            E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
                            E36 320i Taxi Schwarz joku?
                            E36 318i Touring Hellrot

                            Comment

                            • V-Power
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2006
                              • 1333
                              • Varsinais-Suomi

                              #29
                              Vikakoodit kun puretaan niin antaako imuvuoto jonkun suoran koodin, antaako tiedon, jolla voi olettaa imuvuodon olevan olemassa vai ei anna yhtään mitään?
                              E36 95 316i Sedan
                              E39 97 540i Touring
                              E46 99 320Ci Coupe
                              E53 01 X5 4,4 V8
                              E65 05 730d
                              F10 11 523i Sedan
                              F90 08 320i Sedan

                              Comment

                              • C caddy
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2006
                                • 47

                                #30
                                Originally posted by Meizzel1 View Post
                                Auto on menossa nyt ykköspytyn suuttimen vaihtoon Josko se auttaa..Joo puolista tuo ei ainakaan tässä tapauksessa ole johtunut:think Laittelen updatea kun ratkeaa.

                                Edit. Ainiin kerran kylmällä koneella lähti todella heikosti käyntiin, mutta tämä vain kerran nyt 170tkm aikana, jolloin vika on ollut Toivottavasti korjaantuu suuttimen vaihdolla.

                                Siinähän se imuvuotokin tulee sitten samalla korjattua. Eikai niitä suuttimia pääse vaihtamaan ilman imusarjan irroitusta?
                                TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
                                Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎