Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harrison
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 1529
    • Iisalmi

    E46 Kysymyksiä ja vastauksia

    Kysymys: Asensin pitkiin valoihin xenonit (lyhyissä vakiona) ilman releytystä. Nyt lyhyet valot välkkyvät n:30sek välein. Pitkät toimivat normaalisti ja ajotietokone näyttää palaneita polttimoja...

    Vastaus:Asenna itse ballasteille menevään virtajohtoon rinnan 25w 15ohm lankavastus tai tilaa internetin ihmeellisestä maailmasta. Näin saadaan valojärjestelmään taas 55w kuormitus.


    Kysymys: Ärsyttävä tumpasahdus perässä vaihtaessa?
    Rättinivel vaihdettu, tukilaakeri vaihdettu ja perä EI ole irronut korista.
    Ei tunnu aina ja "tasaisella vaihdolla" häviää.

    Vastaus:Peräkelkan takimmainen pusla on revennyt(nr:9). Pistä käkkäri pohjaan ja kokeile ajaa eteen/taaksepäin. Kuuluu tumpsahdus ja jos voit, niin tee sama montussa ja pyydä kaveria apuun--> pohjasta näet revenneen puslan.
    Toinen mahdollinen viallinen osa: Rättinivel(Nr:1) Täyskaasu kiihdytyksissa jytiseen ja tietyssä tasaisessa nopeudessa.
    Myös aiheuttaa lievää tumpsahtelua.


    Kysymys: M52TU tyhjäkäynti heittelee/notkahtaa kylmänä(400-1500rpm) ja melkein sammuu ajoittain. Tekee kylmien kelien aikaan ja kylmällä moottorilla. Mutta kun moottori on lämmin seilaaminen melkein loppuu. Ei SELVÄÄ eroa bensankulutuksessa, kiihtyvyydessä ja väännöissä. Saattaa hävitä hetkeksi aikaa öljyjen vaihdon jälkeen tai ohjelman päivityksen+tyhjäkäynti kierrosten noston jälkeen.
    Yleisesti ottaen joillakin ei anna minkäänlaista vikakoodia autoon ja joillakin mahdollisesti nokan asentotunnistin vikaa(Voi olla myös oikeasti rikki)

    Vastaus: VANOKSEN O-renkaat vuotavat vanos sylintereissä. Aiheuttaen jopa 30-50tk ajetuissa autoissa kyseistä ongelmaa.
    Bmw omat vanos O-renkaat ovat testattu laboratoorio olosuhteissa ja kestävät VAIN 100c lämpöä muutaman kerran. Jonka jälkeen menettävät tiivistys ominaisuutensa. Aiheuttaen vanoksen huonon toimivuuden.

    Täältä uudet AINOAT JA OIKEAT O-renkaat tilaukseen (50e) http://www.beisansystems.com/products.html
    Ja täältä todella hyvä vaihto-ohje http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm

    HUOM! Saman tyyppistä vikaa voi aiheuttaa imuvuodot, likainen tyhjäkäynti moottori tai vastaava.
    Melkein joka M52TU moottorissa tämä O-rengas vaihto edessä. Jos ei halua ostaa uutta vanosta(~400e) alkuperäisilla tiivisteillä.
    Last edited by Hammu; 05-10-2010, 12:49.
    Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
    Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
    Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

    Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

    Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

    EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    #2
    Onko Mayle HD alatukivarret ihan käypää tavaraa jonka pallonivelet kestää?
    Entäs Mayle HD takaiskareitten ylätukikumit, laatu kamaa vai ei?
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      #3
      Olen käsittänyt, että laatutavaraa olisivat.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • m1g3
        Bimmer Rookie
        • Nov 2009
        • 66
        • Tampere

        #4
        Olen suunnitellut E46 3-sarjan coupe Bemarin hakemista saksasta. Onko kenelläkään tietoa onko saksalaisissa ja suomalaisissä autossa jotain eroa? Esimerkiksi penkinlämmittimien puuttuminen? Lohkolämmittimiä niissä ei ainakaan taida olla..
        Volvo V40 2.0T -04

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          #5
          Originally posted by m1g3 View Post
          Olen suunnitellut E46 3-sarjan coupe Bemarin hakemista saksasta. Onko kenelläkään tietoa onko saksalaisissa ja suomalaisissä autossa jotain eroa? Esimerkiksi penkinlämmittimien puuttuminen? Lohkolämmittimiä niissä ei ainakaan taida olla..
          Ei ole mitään eroa, penkinlämmittimet löytyy jos ne on ruksattu lisävarustelistalta autoa tilattaessa. EI niitä ole kaikissa ns. "suomiautoissakaan". Lohkolämmittimiä ei gyntherit yleensä käytä.
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          • Niiro
            Newbiemmer
            • Jun 2009
            • 26
            • Loppi

            #6
            Löytyyköhän keltään tietoa että mistä löytäisi e46 330i:n suomenkielistä käyttöohje kirjaa nettiversiona? Yritin etsiskellä foorumilta mutta en löytänyt mitään asiaan liittyvää...
            735ia -99

            ex: e46 330i smg individual -02, e36cia -94

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17508
              • Turku

              #7
              Originally posted by Niiro View Post
              Löytyyköhän keltään tietoa että mistä löytäisi e46 330i:n suomenkielistä käyttöohje kirjaa nettiversiona? Yritin etsiskellä foorumilta mutta en löytänyt mitään asiaan liittyvää...
              Sama kiinnostaisi, mutta 330xD touringin ohjekirja ?
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                #8
                Sama juttu 330i Tourinkiin ja eteenkin BMW Professional CD soittimen käyttöohjekirjaa kaipaisin.
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • NV85
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2009
                  • 472
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Originally posted by Harrison View Post

                  Kysymys: Ärsyttävä tumpasahdus perässä vaihtaessa?
                  Rättinivel vaihdettu, tukilaakeri vaihdettu ja perä EI ole irronut korista.
                  Ei tunnu aina ja "tasaisella vaihdolla" häviää.

                  Vastaus:Peräkelkan takimmainen pusla on revennyt(nr:9). Pistä käkkäri pohjaan ja kokeile ajaa eteen/taaksepäin. Kuuluu tumpsahdus ja jos voit, niin tee sama montussa ja pyydä kaveria apuun--> pohjasta näet revenneen puslan.


                  Vaihdoin tuon puslan ja ongelma katosi ainakin puoliksi.

                  How ever, nopeissa vaihdoissa kuuluu edelleen kova tumahdus takaa ja tuntuu nykäisy. Nopea kaasun löysääminen yli 3000 1/min aiheuttaa myös nykäyksen.

                  Onko siis oikea oletus että vika on kardaanin taemmassa rättinivelessä? Vai kenties muualla?
                  BMW 335i M-sport e91LCI '09
                  BMW 1502 '75
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=228805
                  EX: BMW 330i M-sport '01

                  Comment

                  • Harrison
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 1529
                    • Iisalmi

                    #10
                    Originally posted by NV85 View Post
                    Vaihdoin tuon puslan ja ongelma katosi ainakin puoliksi.

                    How ever, nopeissa vaihdoissa kuuluu edelleen kova tumahdus takaa ja tuntuu nykäisy. Nopea kaasun löysääminen yli 3000 1/min aiheuttaa myös nykäyksen.

                    Onko siis oikea oletus että vika on kardaanin taemmassa rättinivelessä? Vai kenties muualla?
                    Tarkasta kaikki puslat ainakin vielä kerran. Onhan uusi pusla asennettu oikein päin myös?
                    Muistaakseni ei ole kuin yksi rättinivel ja kannatin laakeri + takaristikko.
                    Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                    Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                    Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                    Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                    Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                    EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                    Comment

                    • leed
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 31
                      • Hki

                      #11
                      Originally posted by Dani View Post
                      Onko Mayle HD alatukivarret ihan käypää tavaraa jonka pallonivelet kestää?
                      Entäs Mayle HD takaiskareitten ylätukikumit, laatu kamaa vai ei?
                      Suosittelen meyle hd:tä ennemmin kuin orkkis käikäleitä.

                      Comment

                      • Dani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 3847
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by NV85 View Post
                        Onko siis oikea oletus että vika on kardaanin taemmassa rättinivelessä? Vai kenties muualla?
                        Ei löydy kun yksi rättinivel ja se on edessä.
                        sigpic
                        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                        Comment

                        • NV85
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 472
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Originally posted by Harrison View Post
                          Tarkasta kaikki puslat ainakin vielä kerran. Onhan uusi pusla asennettu oikein päin myös?
                          Muistaakseni ei ole kuin yksi rättinivel ja kannatin laakeri + takaristikko.

                          Oikeinpäin se sinne tuli, tämä tarkastettiin useamman kerran. Muut puslat näyttivät olevan ihan kunnossa.

                          Mikä muu tuon ongelman voisi aiheuttaa kuin se rättinivel?

                          Liikkeelle lähdöt on välillä melko nykiviä, samoin kytkimen tai kaasun nostaminen aiheuttaa hytkymistä. Vetelyä ei esiinny.

                          Edellisessä autossa oli kardaanin nivelet väljät, mikä aiheutti aluksi vastaavia ongelmia ja lopussa hirveää tärinää ja vapinaa.
                          BMW 335i M-sport e91LCI '09
                          BMW 1502 '75
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=228805
                          EX: BMW 330i M-sport '01

                          Comment

                          • takatalvi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1019
                            • Jokela

                            #14
                            Originally posted by NV85 View Post
                            Oikeinpäin se sinne tuli, tämä tarkastettiin useamman kerran. Muut puslat näyttivät olevan ihan kunnossa.

                            Mikä muu tuon ongelman voisi aiheuttaa kuin se rättinivel?

                            Liikkeelle lähdöt on välillä melko nykiviä, samoin kytkimen tai kaasun nostaminen aiheuttaa hytkymistä. Vetelyä ei esiinny.

                            Edellisessä autossa oli kardaanin nivelet väljät, mikä aiheutti aluksi vastaavia ongelmia ja lopussa hirveää tärinää ja vapinaa.
                            Mites nuo puslat nro 4. Ootko vaihtanu ne?
                            BMW i3

                            Comment

                            • makkenakke
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2008
                              • 121

                              #15
                              Rättinivelen vaihdolla hävis 80% tumpsahteluista. Loput 20% hävis ku uusittiin kaikki puslat.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎