Originally posted by Fahrer
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330i ei käy kunnolla
Collapse
X
-
Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
-
-
Originally posted by Jake79 View PostTaitaa olla puola hajalla. Ei tule kipinää uudelle tulpalle.
Tämmönen tyhmä kysymys, että onko tuo puola tuossa sytytysjohto systeemissä?
Eli tässä ja onko kuinka kallis?Olleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
-
Päivitän omaa tilannettani se verran, että kävin tänään liikkeessä piuhan päässä ja puolahan sieltä oli mennyt. 2-pytyn lisäksi nelonenkin näytti katkoja ja puola oli ilmeisesti siitäkin heikentynyt vaikkei ollut vielä täysin kaputt. Nyt on sitten kolme puolaa vaihdettu vuoden sisään. Taidan lähiaikoina vaihtaa loputkin, kun tuntuu olevan sen verran heikosta sarjasta:think
Asentajan mukaan ehjillä puolilla auton koneen pitäisi alkaa käymään vaikkei vikatilaa olisi koodattu pois. Kaipa DME silloin tällöin pollailee onko kipinävehkeet sökönä edelleen, tiedä sitten. Joka tapauksessa jonkin aikaa kävi vajaalla vaikka uudet osat oli sisällä ja vikakoodit poistettu. Sitten käynti vain yhtäkkiä normalisoitu ja nyt taas meno maistuu
Comment
-
-
Originally posted by Fahrer View PostPäivitän omaa tilannettani se verran, että kävin tänään liikkeessä piuhan päässä ja puolahan sieltä oli mennyt. 2-pytyn lisäksi nelonenkin näytti katkoja ja puola oli ilmeisesti siitäkin heikentynyt vaikkei ollut vielä täysin kaputt. Nyt on sitten kolme puolaa vaihdettu vuoden sisään. Taidan lähiaikoina vaihtaa loputkin, kun tuntuu olevan sen verran heikosta sarjasta:think
Asentajan mukaan ehjillä puolilla auton koneen pitäisi alkaa käymään vaikkei vikatilaa olisi koodattu pois. Kaipa DME silloin tällöin pollailee onko kipinävehkeet sökönä edelleen, tiedä sitten. Joka tapauksessa jonkin aikaa kävi vajaalla vaikka uudet osat oli sisällä ja vikakoodit poistettu. Sitten käynti vain yhtäkkiä normalisoitu ja nyt taas meno maistuuEx: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostTuossa omassa kulkineessa Misfire koodit tulee 3 ja 6 pytyiltä.Puolia on sekoiteltu ja samoin suuttimiakin, silti nämä koodit pysyvät samoilta sylintereiltä.
Comment
-
-
Suodatin/paineensäädin uusittu.Ei ollut vaikutusta, täytyy vielä tutkia mahdollisia imuvuotoja.Haitariputki ehjä, Disa tiivistetty, huohotin/letkut tarkistettu ja puhdistettu.Mitä vielä voisi tsekata?Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by abiko_pihti View PostOnko tulppien kireys/kunto tarkastettu?Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Kyllä nyt häröilee bemari siihen malliin että jotakin on pahasti vialla.3 ja 6 sylinterit ei meinaa syttyä tyhjäkäynnillä enää ollenkaan.Vikavalo palaa ja
kuskia vituttaa.Mikä tämän voi aiheuttaa?Kaikista ihmeellisintä on kuitenkin
tuo että auto käy hetken kunnolla 10-15sek ennenkö pätkiminen alkaa.
Jos antaa kaasua, sitten kyllä sutkuttaa kaikilla heti.Lämpöisenä ei mitään
ongelmia edelleenkään.
Ja miksi ihmeessä moottorista kuuluu se ihmeellinen sutkaus kun se sammuttaa?
Huohotin/putket oli kesällä pöydällä ja oli ehjä kun sen tarkistin.
Huom. te joille on vaihdettu EDK (M54-koneiseen) eli
se kaasuläppäsysteemi, miten auto tuolloin oireili?Ei tuostakaan vikakoodia tule.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostKyllä nyt häröilee bemari siihen malliin että jotakin on pahasti vialla.3 ja 6 sylinterit ei meinaa syttyä tyhjäkäynnillä enää ollenkaan.Vikavalo palaa ja
kuskia vituttaa.Mikä tämän voi aiheuttaa?Kaikista ihmeellisintä on kuitenkin
tuo että auto käy hetken kunnolla 10-15sek ennenkö pätkiminen alkaa.
Jos antaa kaasua, sitten kyllä sutkuttaa kaikilla heti.Lämpöisenä ei mitään
ongelmia edelleenkään.
Ja miksi ihmeessä moottorista kuuluu se ihmeellinen sutkaus kun se sammuttaa?
Huohotin/putket oli kesällä pöydällä ja oli ehjä kun sen tarkistin.
Huom. te joille on vaihdettu EDK (M54-koneiseen) eli
se kaasuläppäsysteemi, miten auto tuolloin oireili?Ei tuostakaan vikakoodia tule.
Tuliko kuntoon?
Mulla on täysin sama vika, paitsi että misfire tulee 2 & 6 pytyiltä, autona 530i -03.
Puolien vaihto ei auttanut, kylmänä käy 4 ja sammuu lähes heti.
Kaasua kun painaa startatessa, tasoittuu ja käy normaalisti.
Haitariputki ok.
Huohotinhässäkkä uusittu talvella 2008.
Imuvuotoja muualla, tätä itse epäilen. mutta missä, vinkkejä?
Kaasuläppäsysteemi, miten oireilee jos menossa? (Tästäkään ei mitn koodeja...)
Comment
-
-
Eli kopsaan nyt suoraan tuohon toiseen imuvuoto-ongelmaan postaamani jutun:
Originally posted by Hemi View PostEli tässäkin kohtaa vikavaloa sytyttänyt ongelma oli imuvuoto.
Jos vielä ko.ongelma ilmaantuu, ota imusarjan päällä oleva suojamuovi irti ja tsekkaa sen alta löytyvä 30cm:n kumiputki, varsinkin alapuoleltaan.
Eli siinä vaiheeessa kun tuo haitariputki ratkeaa ja sytyttää moottorin vikavalon, alkaa ko.kumiputkikin olla vaihtokunnossa.
Ei ole nimittäin yksi eikä kaksi kertaa kun tässäkin maassa on vaihdettu mm.vanoksen tiivisteitä juuri tuolta löytyvän imuvuodon vuoksi, koska antaa herjaksi mm.myös vanoksen maksimiarvot, sytytyshäiriöiden ym.lisäksi.
Imustarjan takana on myös yksi alipainelähdön tulppaava kumikorkki joka alkaa näissä alkupään m52TU moottoreissa olemaan hapertunut halki ja pahimmassa tapauksessa jo kokonaan pudonnut matkasta.
Tämä yksistään ei vielä välttämättä sytytä vikavaloa, mutta n.20-30hv on kesälaitumilla.
Comment
-
-
Löytyi!
Vika löytyi.
Imusarjan päällä kulkevaa putkea tutkiessani, kone käydessä, satoin kokeilemaan vielä haitariputkeakin. Kun putkea nostaa, kuuluu massiivinen suhaus ja kone sammuu! (Ilmeisesti kone heilahtaa aamuisin käynnistettäessä sen verran, että sama tilanne syntyy...)
Putki on ehjä ja hyvin kiinni, mutta koko kaasuläppäkotelo liikkuu ja kolahtelee, ilmeisesti ei ainakaan kaikki kiinnitysosat ole paikallaan
Vuoto on siis läppäkotelon ja imusarjan välissä. Se on irroitettu viimeksi 2008 Laakkosella huohotinremontissa, ilmeisesti pultit unohtunut kyydistä, koska olin löytävinäni kaasuläppäkotelosta korvakkeen missä on tyhjä reikä.:think
Jos olen oikeassa, niin aivan mahtavaa toimintaa merkkiliikkeessä taas.
Mitä mun täytyy purkaa, että saan kaasuläppäsysteemin käteen?
Onko sen kiinnitys pulteilla, vai muttereilla (jos mutterit, on rikki kyllä muutakin sitten...)?
P.S.: outo homma että lämpimänä toimii ihan ok. Luulisi vuotavan vedättäessä? Tai en vain huomaa tehonpuutetta liukkailla...:think
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostTuliko kuntoon?
Mulla on täysin sama vika, paitsi että misfire tulee 2 & 6 pytyiltä, autona 530i -03.
Puolien vaihto ei auttanut, kylmänä käy 4 ja sammuu lähes heti.
Kaasua kun painaa startatessa, tasoittuu ja käy normaalisti.
Haitariputki ok.
Huohotinhässäkkä uusittu talvella 2008.
Imuvuotoja muualla, tätä itse epäilen. mutta missä, vinkkejä?
Kaasuläppäsysteemi, miten oireilee jos menossa? (Tästäkään ei mitn koodeja...)
Comment
-
Comment