Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i ei käy kunnolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • creative 22
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 560
    • Alavus

    #16
    Originally posted by Fahrer View Post
    Itsellä samanlainen ongelma E46 320i:ssä (M54). Eilen aamulla kun starttasin kylmästä niin viidellä kävi ja moottorin merkkivalo syttyi. Heti alkuun epäilin puolaa, koska viime päivinä on esiintynyt tyhjäkäynnillä pienen pientä tärinää. Aamulla hain uuden puolan ja testasin yksitellen jokaisen puolan läpi, mutta ei vaikutusta. Sitten otin tulpat irti, niin 2. sylinterin tulppa oli selvästi tummempi kuin muut, joten ilmeisesti siinä on ollut ainakin jonkinlaista misfireä. Samalla kävin ostamassa kaikki tulpatkin uusiksi ja vaihdoin nekin samantien. Mutta edelleen tutisee, käy vajaalla ja merkkivalo palaa.

    Mietin vain, että onko vika jossain muualla kuin puolassa/tulpassa? Vaatiiko vikakoodien nollauksen, jotta vika resetoituu muistista? Voiko kone jäädä vikatilaan ilman muistin nollausta, esim.siten että rajoittaa vaikkapa bensan syöttöä 2. mukiin vaikka uudet toimivat sälät paikallaan?

    Ei auta muu kuin mennä maanantaina vikakoodien lukuun.
    Samoja ongelmia täälläkin, vikavalo syttyy ja dme sulkee suuttimen/suuttimet ettei katalysaattori vaurioidu.Jos tuon ekan valon syttymisen jälkeen sammuttaa ja käynnistää uudelleen, valo sammuu ja käynti palaa normaaliksi.Jos antaa taas koneen konkottaa uudestaan tyhjäkäynnillä ja valo syttyy uudelleen, ei uusintastartti enää auta vaan auto jää pysyvään vikatilaan.Misfire-koodit nollaamalla sitten taas alkaa toimimaan.Näin 525Ia 10/00 m54b25 koneella.Pirullisia vikoja!!
    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

    BMW Freude Am Fahren

    Comment

    • 535SD
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1068
      • Lahti

      #17
      Originally posted by Jake79 View Post
      Taitaa olla puola hajalla. Ei tule kipinää uudelle tulpalle.
      Tämmönen tyhmä kysymys, että onko tuo puola tuossa sytytysjohto systeemissä?
      Eli tässä ja onko kuinka kallis?
      kyllä se siinä on ja hintaa 30-40€ kpl
      Olleita ja menneitä
      1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

      Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

      Comment

      • Jake79
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 510
        • Kokkola

        #18
        Originally posted by Pekka84 View Post
        kyllä se siinä on ja hintaa 30-40€ kpl
        Minä kiitän
        Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

        Comment

        • Fahrer
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 45

          #19
          Päivitän omaa tilannettani se verran, että kävin tänään liikkeessä piuhan päässä ja puolahan sieltä oli mennyt. 2-pytyn lisäksi nelonenkin näytti katkoja ja puola oli ilmeisesti siitäkin heikentynyt vaikkei ollut vielä täysin kaputt. Nyt on sitten kolme puolaa vaihdettu vuoden sisään. Taidan lähiaikoina vaihtaa loputkin, kun tuntuu olevan sen verran heikosta sarjasta:think

          Asentajan mukaan ehjillä puolilla auton koneen pitäisi alkaa käymään vaikkei vikatilaa olisi koodattu pois. Kaipa DME silloin tällöin pollailee onko kipinävehkeet sökönä edelleen, tiedä sitten. Joka tapauksessa jonkin aikaa kävi vajaalla vaikka uudet osat oli sisällä ja vikakoodit poistettu. Sitten käynti vain yhtäkkiä normalisoitu ja nyt taas meno maistuu

          Comment

          • creative 22
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 560
            • Alavus

            #20
            Originally posted by Fahrer View Post
            Päivitän omaa tilannettani se verran, että kävin tänään liikkeessä piuhan päässä ja puolahan sieltä oli mennyt. 2-pytyn lisäksi nelonenkin näytti katkoja ja puola oli ilmeisesti siitäkin heikentynyt vaikkei ollut vielä täysin kaputt. Nyt on sitten kolme puolaa vaihdettu vuoden sisään. Taidan lähiaikoina vaihtaa loputkin, kun tuntuu olevan sen verran heikosta sarjasta:think

            Asentajan mukaan ehjillä puolilla auton koneen pitäisi alkaa käymään vaikkei vikatilaa olisi koodattu pois. Kaipa DME silloin tällöin pollailee onko kipinävehkeet sökönä edelleen, tiedä sitten. Joka tapauksessa jonkin aikaa kävi vajaalla vaikka uudet osat oli sisällä ja vikakoodit poistettu. Sitten käynti vain yhtäkkiä normalisoitu ja nyt taas meno maistuu
            Tuossa omassa kulkineessa Misfire koodit tulee 3 ja 6 pytyiltä.Puolia on sekoiteltu ja samoin suuttimiakin, silti nämä koodit pysyvät samoilta sylintereiltä.
            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

            BMW Freude Am Fahren

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by creative 22 View Post
              Tuossa omassa kulkineessa Misfire koodit tulee 3 ja 6 pytyiltä.Puolia on sekoiteltu ja samoin suuttimiakin, silti nämä koodit pysyvät samoilta sylintereiltä.
              Nämä tulee kun kyseessä on imuvuoto.

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                #22
                Originally posted by creative 22 View Post
                Tuossa omassa kulkineessa Misfire koodit tulee 3 ja 6 pytyiltä.Puolia on sekoiteltu ja samoin suuttimiakin, silti nämä koodit pysyvät samoilta sylintereiltä.
                Imuvuoto kuten Hemi jo totesikin, tai sitten polttoainesuodatin tukossa.
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • creative 22
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 560
                  • Alavus

                  #23
                  Suodatin/paineensäädin uusittu.Ei ollut vaikutusta, täytyy vielä tutkia mahdollisia imuvuotoja.Haitariputki ehjä, Disa tiivistetty, huohotin/letkut tarkistettu ja puhdistettu.Mitä vielä voisi tsekata?
                  Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                  Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                  BMW Freude Am Fahren

                  Comment

                  • abiko_pihti
                    Newbiemmer
                    • Jan 2006
                    • 14

                    #24
                    Originally posted by creative 22 View Post
                    Suodatin/paineensäädin uusittu.Ei ollut vaikutusta, täytyy vielä tutkia mahdollisia imuvuotoja.Haitariputki ehjä, Disa tiivistetty, huohotin/letkut tarkistettu ja puhdistettu.Mitä vielä voisi tsekata?
                    Onko tulppien kireys/kunto tarkastettu?

                    Comment

                    • creative 22
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 560
                      • Alavus

                      #25
                      Originally posted by abiko_pihti View Post
                      Onko tulppien kireys/kunto tarkastettu?
                      Kyllä vaan, tulpat uusittu.
                      Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                      Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                      BMW Freude Am Fahren

                      Comment

                      • creative 22
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 560
                        • Alavus

                        #26
                        Kyllä nyt häröilee bemari siihen malliin että jotakin on pahasti vialla.3 ja 6 sylinterit ei meinaa syttyä tyhjäkäynnillä enää ollenkaan.Vikavalo palaa ja
                        kuskia vituttaa.Mikä tämän voi aiheuttaa?Kaikista ihmeellisintä on kuitenkin
                        tuo että auto käy hetken kunnolla 10-15sek ennenkö pätkiminen alkaa.
                        Jos antaa kaasua, sitten kyllä sutkuttaa kaikilla heti.Lämpöisenä ei mitään
                        ongelmia edelleenkään.

                        Ja miksi ihmeessä moottorista kuuluu se ihmeellinen sutkaus kun se sammuttaa?
                        Huohotin/putket oli kesällä pöydällä ja oli ehjä kun sen tarkistin.
                        Huom. te joille on vaihdettu EDK (M54-koneiseen) eli
                        se kaasuläppäsysteemi, miten auto tuolloin oireili?Ei tuostakaan vikakoodia tule.
                        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                        BMW Freude Am Fahren

                        Comment

                        • Risto113
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1204
                          • GrassLake

                          #27
                          Originally posted by creative 22 View Post
                          Kyllä nyt häröilee bemari siihen malliin että jotakin on pahasti vialla.3 ja 6 sylinterit ei meinaa syttyä tyhjäkäynnillä enää ollenkaan.Vikavalo palaa ja
                          kuskia vituttaa.Mikä tämän voi aiheuttaa?Kaikista ihmeellisintä on kuitenkin
                          tuo että auto käy hetken kunnolla 10-15sek ennenkö pätkiminen alkaa.
                          Jos antaa kaasua, sitten kyllä sutkuttaa kaikilla heti.Lämpöisenä ei mitään
                          ongelmia edelleenkään.

                          Ja miksi ihmeessä moottorista kuuluu se ihmeellinen sutkaus kun se sammuttaa?
                          Huohotin/putket oli kesällä pöydällä ja oli ehjä kun sen tarkistin.
                          Huom. te joille on vaihdettu EDK (M54-koneiseen) eli
                          se kaasuläppäsysteemi, miten auto tuolloin oireili?Ei tuostakaan vikakoodia tule.

                          Tuliko kuntoon?

                          Mulla on täysin sama vika, paitsi että misfire tulee 2 & 6 pytyiltä, autona 530i -03.
                          Puolien vaihto ei auttanut, kylmänä käy 4 ja sammuu lähes heti.
                          Kaasua kun painaa startatessa, tasoittuu ja käy normaalisti.
                          Haitariputki ok.
                          Huohotinhässäkkä uusittu talvella 2008.

                          Imuvuotoja muualla, tätä itse epäilen. mutta missä, vinkkejä?

                          Kaasuläppäsysteemi, miten oireilee jos menossa? (Tästäkään ei mitn koodeja...)

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Eli kopsaan nyt suoraan tuohon toiseen imuvuoto-ongelmaan postaamani jutun:

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Eli tässäkin kohtaa vikavaloa sytyttänyt ongelma oli imuvuoto.
                            Jos vielä ko.ongelma ilmaantuu, ota imusarjan päällä oleva suojamuovi irti ja tsekkaa sen alta löytyvä 30cm:n kumiputki, varsinkin alapuoleltaan.
                            Eli siinä vaiheeessa kun tuo haitariputki ratkeaa ja sytyttää moottorin vikavalon, alkaa ko.kumiputkikin olla vaihtokunnossa.
                            Ei ole nimittäin yksi eikä kaksi kertaa kun tässäkin maassa on vaihdettu mm.vanoksen tiivisteitä juuri tuolta löytyvän imuvuodon vuoksi, koska antaa herjaksi mm.myös vanoksen maksimiarvot, sytytyshäiriöiden ym.lisäksi.
                            Imustarjan takana on myös yksi alipainelähdön tulppaava kumikorkki joka alkaa näissä alkupään m52TU moottoreissa olemaan hapertunut halki ja pahimmassa tapauksessa jo kokonaan pudonnut matkasta.
                            Tämä yksistään ei vielä välttämättä sytytä vikavaloa, mutta n.20-30hv on kesälaitumilla.
                            Ottaa onkeensa tai sitten vaihtelee tulppia, öljyjä ja puolia maailman tappiin.

                            Comment

                            • Risto113
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 1204
                              • GrassLake

                              #29
                              Löytyi!

                              Vika löytyi.

                              Imusarjan päällä kulkevaa putkea tutkiessani, kone käydessä, satoin kokeilemaan vielä haitariputkeakin. Kun putkea nostaa, kuuluu massiivinen suhaus ja kone sammuu! (Ilmeisesti kone heilahtaa aamuisin käynnistettäessä sen verran, että sama tilanne syntyy...)

                              Putki on ehjä ja hyvin kiinni, mutta koko kaasuläppäkotelo liikkuu ja kolahtelee, ilmeisesti ei ainakaan kaikki kiinnitysosat ole paikallaan

                              Vuoto on siis läppäkotelon ja imusarjan välissä. Se on irroitettu viimeksi 2008 Laakkosella huohotinremontissa, ilmeisesti pultit unohtunut kyydistä, koska olin löytävinäni kaasuläppäkotelosta korvakkeen missä on tyhjä reikä.:think

                              Jos olen oikeassa, niin aivan mahtavaa toimintaa merkkiliikkeessä taas.

                              Mitä mun täytyy purkaa, että saan kaasuläppäsysteemin käteen?
                              Onko sen kiinnitys pulteilla, vai muttereilla (jos mutterit, on rikki kyllä muutakin sitten...)?

                              P.S.: outo homma että lämpimänä toimii ihan ok. Luulisi vuotavan vedättäessä? Tai en vain huomaa tehonpuutetta liukkailla...:think

                              Comment

                              • Fahrer
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2005
                                • 45

                                #30
                                Originally posted by Risto113 View Post
                                Tuliko kuntoon?

                                Mulla on täysin sama vika, paitsi että misfire tulee 2 & 6 pytyiltä, autona 530i -03.
                                Puolien vaihto ei auttanut, kylmänä käy 4 ja sammuu lähes heti.
                                Kaasua kun painaa startatessa, tasoittuu ja käy normaalisti.
                                Haitariputki ok.
                                Huohotinhässäkkä uusittu talvella 2008.

                                Imuvuotoja muualla, tätä itse epäilen. mutta missä, vinkkejä?

                                Kaasuläppäsysteemi, miten oireilee jos menossa? (Tästäkään ei mitn koodeja...)
                                Yksi vaihtoehto on likaantunut lisäilmaluisti joka kaipaa puhdistusta. Takertelee erityisesti kylmänä käynnistettäessä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎