Originally posted by Fahrer
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330i ei käy kunnolla
Collapse
X
-
Mikäs sitte, miksei se voi jumittaa enää noissa kun saa muutaman vuoden huohotusjätettä sisuksiinsa?
Samaa mieltä kyllä siitä että suurin osa vioista on imuvuotoja, muttei nyt ihan kuitenkaan joka ikinen.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Tarkista imuputket imm--kaasuläppä. Itellä juuri talvella ratkesi imu putki viimeisestä haitarista (tarkemmin viimesen haitariputken sivuhaara halki) ja syttyi moottori valo ja kuulosti niinkuin olisi käynyt vajailla pytyillä. Vaihdoin haitari putken ja poistin lambdoilta tulleen vikakoodin ja taas kuulostaa 6 pyttyseltä ja päästöt kohdillaan...
Ei mennyt päästöistä läpi ennen vikavalon syttymistäkään koska ilmeisesti vuoti jos silloin jonkun verran ja heitti tyhjäkäynti arvot hanurilleen (päästöjä mittaavan korjaamo hemmon mukaan tyjäkäynti happi tai joku oli perseellään).
Ja koneena m54b22 tai joku sinneppäin...e65 730d
Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostVika löytyi.
Imusarjan päällä kulkevaa putkea tutkiessani, kone käydessä, satoin kokeilemaan vielä haitariputkeakin. Kun putkea nostaa, kuuluu massiivinen suhaus ja kone sammuu! (Ilmeisesti kone heilahtaa aamuisin käynnistettäessä sen verran, että sama tilanne syntyy...)
Putki on ehjä ja hyvin kiinni, mutta koko kaasuläppäkotelo liikkuu ja kolahtelee, ilmeisesti ei ainakaan kaikki kiinnitysosat ole paikallaan
Vuoto on siis läppäkotelon ja imusarjan välissä. Se on irroitettu viimeksi 2008 Laakkosella huohotinremontissa, ilmeisesti pultit unohtunut kyydistä, koska olin löytävinäni kaasuläppäkotelosta korvakkeen missä on tyhjä reikä.:think
Jos olen oikeassa, niin aivan mahtavaa toimintaa merkkiliikkeessä taas.
Mitä mun täytyy purkaa, että saan kaasuläppäsysteemin käteen?
Onko sen kiinnitys pulteilla, vai muttereilla (jos mutterit, on rikki kyllä muutakin sitten...)?
P.S.: outo homma että lämpimänä toimii ihan ok. Luulisi vuotavan vedättäessä? Tai en vain huomaa tehonpuutetta liukkailla...:think
Eli, miten käsiksi kaasuläppään?
Comment
-
-
Nyt on omasta m54-kattilasta imuvuodot fiksattu, kylmänä ei tarvitse kuin käyttää avainta starttiasennossa ja heti käy nätisti.
Kaasuläppäkotelo oli herttoniemen laakkosen huohotinrempan jäljiltä 2 pultilla kiinni, nekin löysällä. Olisivat kohta pudonneet nekin.
Koko imusarja haisi tosi voimakkaasti bensalle, tainnut yrittää korjata seosta aika rankasti...
Aika hankalassa paikassa on kyseinen palikka, edestä sai repiä suodatinboksin, imm:n, 2 haitariputkea, disan, tyhjäkäyntimoottorin ja "junction box":n, josta imusarjan puolen sähköt haarautuu. Tulipahan putsattua kaikki samalla, tyhjäkäyntimoottori oli aika karstassa.
Muille jotka imuvuotojen kanssa painii, vaikutti aika herkälle paikalle alempi haitariputki/ sen haara tyhjäkäyntimoottorille. kannattaa tarkistaa ottamalla ihan käteen, taskulampulla kurkkimalla tuskin näkee mitään.
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View Post
Kaasuläppäkotelo oli herttoniemen laakkosen huohotinrempan jäljiltä 2 pultilla kiinni, nekin löysällä. Olisivat kohta pudonneet nekin.
Kai muistat kiittää hyvästä työstä? Hieno homma, että sait autosi kuntoon!
Comment
-
-
Omasta autosta olen repinyt irti kaikki osat tuonne Edk:n asti enkä löytänyt
mitään vikoja putkista letkuista tai huohottimesta, myös se Edk oli kunnolla kiinni ja tiivistekin ehjä.Onkohan imusarja halki jostakin.Mitä enemmän pakkasta, sitä huonommin käy...Huohotinputkea käynnin aikana irroittamalla ei autoa saa käymään vajaalla eikä liioin vikavaloa syttymään.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
No niin, kyllähän se vaan imuvuoto on tuossa omassakin koslassa.Nyt kun tuli taas vähän enemmän pakkasta, lähdin autolla liikkeelle niin se vinkui kuin pieni
sika.Vinkuna laski ja nousi kierrosten mukana, loppui kuitenkin kun auto lämpeni.
Nyt tästä ei tarvi enää "neuvotella" vaan miten ihmeessä paikallistan, missä tuo
vuoto on?
Kumma kyllä katsastuksessa päästöt on olleet ihan ok ja laihasta seoksestakaan
ei ole vikakoodeja tullut kuten kait näissä yleensä tapahtuu.Lisäksi heti auton sammuttua kuuluu pieni suhaus ja parin sekunnin päästä toinen selvästi voimakkaampi suhaus..Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostNyt tästä ei tarvi enää "neuvotella" vaan miten ihmeessä paikallistan, missä tuo vuoto on?
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostLisäksi heti auton sammuttua kuuluu pieni suhaus ja parin sekunnin päästä toinen selvästi voimakkaampi suhaus..
Mulla tuo haitari-imuputki on uusittu pari vuotta takaperin ja huohotinputket vaihdettu cold country -versioon viime kesänä että niistä vuoto ei johdu.
Pitää varmaan seuraavaksi ottaa imusarja irti ja tutkia se läpikotaisin.. :(
Comment
-
-
Originally posted by Petteri80 View PostTäälläkin täsmälleen samat oireet..
Mulla tuo haitari-imuputki on uusittu pari vuotta takaperin ja huohotinputket vaihdettu cold country -versioon viime kesänä että niistä vuoto ei johdu.
Pitää varmaan seuraavaksi ottaa imusarja irti ja tutkia se läpikotaisin.. :(E30 M50tic -90
E34 M5 -90
E91 325d M-sport -07
Ford F100 -53 LS edition
Comment
-
-
Syttyykö teillä moottorivalo heti käynnistyksen yhteydessä vai vasta jos antaa seisoa?
Mulla kestää noin 5min että syttyy moottorivalo kylmänä, jonka jälkeen se sammuu jos käynnistää uudelleen. Jos lähtee siis suoraan ajamaan ei valo koskaan syty. Auto käy todella tasaisesti, paitsi pientä värinää ihan jääkylmällä koneella.
Mullakin vikakoodit on siis Misfire cylinder 2&4Last edited by Netsk; 16-02-2010, 11:10.F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
Comment