Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i ei käy kunnolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Originally posted by Fahrer View Post
    Yksi vaihtoehto on likaantunut lisäilmaluisti joka kaipaa puhdistusta. Takertelee erityisesti kylmänä käynnistettäessä.
    Näissä m52Tu/m54 koneissa vain ei tuota lisäilmaluistivikaa ole, vaan kyllä sen jonkin tason imuvuoto pitää olla.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #32
      Mikäs sitte, miksei se voi jumittaa enää noissa kun saa muutaman vuoden huohotusjätettä sisuksiinsa?

      Samaa mieltä kyllä siitä että suurin osa vioista on imuvuotoja, muttei nyt ihan kuitenkaan joka ikinen.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by Cell View Post
        Samaa mieltä kyllä siitä että suurin osa vioista on imuvuotoja, muttei nyt ihan kuitenkaan joka ikinen.
        ...mutta käytännössä melkein jokainen kuitenkin, joten sieltä päästä nyt itse lähtisin sumaa purkamaan ensiksi.

        Comment

        • AMP
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 536
          • Turku

          #34
          Tarkista imuputket imm--kaasuläppä. Itellä juuri talvella ratkesi imu putki viimeisestä haitarista (tarkemmin viimesen haitariputken sivuhaara halki) ja syttyi moottori valo ja kuulosti niinkuin olisi käynyt vajailla pytyillä. Vaihdoin haitari putken ja poistin lambdoilta tulleen vikakoodin ja taas kuulostaa 6 pyttyseltä ja päästöt kohdillaan...

          Ei mennyt päästöistä läpi ennen vikavalon syttymistäkään koska ilmeisesti vuoti jos silloin jonkun verran ja heitti tyhjäkäynti arvot hanurilleen (päästöjä mittaavan korjaamo hemmon mukaan tyjäkäynti happi tai joku oli perseellään).

          Ja koneena m54b22 tai joku sinneppäin...
          e65 730d

          Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1204
            • GrassLake

            #35
            Originally posted by Risto113 View Post
            Vika löytyi.

            Imusarjan päällä kulkevaa putkea tutkiessani, kone käydessä, satoin kokeilemaan vielä haitariputkeakin. Kun putkea nostaa, kuuluu massiivinen suhaus ja kone sammuu! (Ilmeisesti kone heilahtaa aamuisin käynnistettäessä sen verran, että sama tilanne syntyy...)

            Putki on ehjä ja hyvin kiinni, mutta koko kaasuläppäkotelo liikkuu ja kolahtelee, ilmeisesti ei ainakaan kaikki kiinnitysosat ole paikallaan

            Vuoto on siis läppäkotelon ja imusarjan välissä. Se on irroitettu viimeksi 2008 Laakkosella huohotinremontissa, ilmeisesti pultit unohtunut kyydistä, koska olin löytävinäni kaasuläppäkotelosta korvakkeen missä on tyhjä reikä.:think

            Jos olen oikeassa, niin aivan mahtavaa toimintaa merkkiliikkeessä taas.

            Mitä mun täytyy purkaa, että saan kaasuläppäsysteemin käteen?
            Onko sen kiinnitys pulteilla, vai muttereilla (jos mutterit, on rikki kyllä muutakin sitten...)?

            P.S.: outo homma että lämpimänä toimii ihan ok. Luulisi vuotavan vedättäessä? Tai en vain huomaa tehonpuutetta liukkailla...:think
            komppaan itseäni, tää meni porukalta ehkä vähän ohi.

            Eli, miten käsiksi kaasuläppään?

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1204
              • GrassLake

              #36
              Nyt on omasta m54-kattilasta imuvuodot fiksattu, kylmänä ei tarvitse kuin käyttää avainta starttiasennossa ja heti käy nätisti.

              Kaasuläppäkotelo oli herttoniemen laakkosen huohotinrempan jäljiltä 2 pultilla kiinni, nekin löysällä. Olisivat kohta pudonneet nekin.

              Koko imusarja haisi tosi voimakkaasti bensalle, tainnut yrittää korjata seosta aika rankasti...

              Aika hankalassa paikassa on kyseinen palikka, edestä sai repiä suodatinboksin, imm:n, 2 haitariputkea, disan, tyhjäkäyntimoottorin ja "junction box":n, josta imusarjan puolen sähköt haarautuu. Tulipahan putsattua kaikki samalla, tyhjäkäyntimoottori oli aika karstassa.

              Muille jotka imuvuotojen kanssa painii, vaikutti aika herkälle paikalle alempi haitariputki/ sen haara tyhjäkäyntimoottorille. kannattaa tarkistaa ottamalla ihan käteen, taskulampulla kurkkimalla tuskin näkee mitään.

              Comment

              • fastandfurious
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1731
                • Tampesteri

                #37
                Originally posted by Risto113 View Post

                Kaasuläppäkotelo oli herttoniemen laakkosen huohotinrempan jäljiltä 2 pultilla kiinni, nekin löysällä. Olisivat kohta pudonneet nekin.

                Kai muistat kiittää hyvästä työstä? Hieno homma, että sait autosi kuntoon!
                ---------------------------------------------------
                E91 325d M-Sport
                ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                Comment

                • Risto113
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1204
                  • GrassLake

                  #38
                  Originally posted by fastandfurious View Post
                  Kai muistat kiittää hyvästä työstä? Hieno homma, että sait autosi kuntoon!
                  Eipä tuosta viitti enää "kiittää", mennyt jo sen verran aikaa siitä, ja edellisen omistajan aikana vielä.
                  Tiedänpähän minne EN vie autoa koskaan itse.

                  Comment

                  • creative 22
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 560
                    • Alavus

                    #39
                    Omasta autosta olen repinyt irti kaikki osat tuonne Edk:n asti enkä löytänyt
                    mitään vikoja putkista letkuista tai huohottimesta, myös se Edk oli kunnolla kiinni ja tiivistekin ehjä.Onkohan imusarja halki jostakin.Mitä enemmän pakkasta, sitä huonommin käy...Huohotinputkea käynnin aikana irroittamalla ei autoa saa käymään vajaalla eikä liioin vikavaloa syttymään.
                    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                    BMW Freude Am Fahren

                    Comment

                    • creative 22
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 560
                      • Alavus

                      #40
                      No niin, kyllähän se vaan imuvuoto on tuossa omassakin koslassa.Nyt kun tuli taas vähän enemmän pakkasta, lähdin autolla liikkeelle niin se vinkui kuin pieni
                      sika.Vinkuna laski ja nousi kierrosten mukana, loppui kuitenkin kun auto lämpeni.
                      Nyt tästä ei tarvi enää "neuvotella" vaan miten ihmeessä paikallistan, missä tuo
                      vuoto on?

                      Kumma kyllä katsastuksessa päästöt on olleet ihan ok ja laihasta seoksestakaan
                      ei ole vikakoodeja tullut kuten kait näissä yleensä tapahtuu.Lisäksi heti auton sammuttua kuuluu pieni suhaus ja parin sekunnin päästä toinen selvästi voimakkaampi suhaus..
                      Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                      Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                      BMW Freude Am Fahren

                      Comment

                      • Dani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 3847
                        • Espoo

                        #41
                        Originally posted by creative 22 View Post
                        Nyt tästä ei tarvi enää "neuvotella" vaan miten ihmeessä paikallistan, missä tuo vuoto on?
                        sigpic
                        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                        Comment

                        • creative 22
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2005
                          • 560
                          • Alavus

                          #42
                          Originally posted by Dani View Post
                          Jep, täytyy kokeilla.
                          Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                          Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                          BMW Freude Am Fahren

                          Comment

                          • Petteri80
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 578
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by creative 22 View Post
                            Lisäksi heti auton sammuttua kuuluu pieni suhaus ja parin sekunnin päästä toinen selvästi voimakkaampi suhaus..
                            Täälläkin täsmälleen samat oireet..

                            Mulla tuo haitari-imuputki on uusittu pari vuotta takaperin ja huohotinputket vaihdettu cold country -versioon viime kesänä että niistä vuoto ei johdu.

                            Pitää varmaan seuraavaksi ottaa imusarja irti ja tutkia se läpikotaisin.. :(

                            Comment

                            • Kapanos
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1394
                              • Kirkkonummen Westend

                              #44
                              Originally posted by Petteri80 View Post
                              Täälläkin täsmälleen samat oireet..

                              Mulla tuo haitari-imuputki on uusittu pari vuotta takaperin ja huohotinputket vaihdettu cold country -versioon viime kesänä että niistä vuoto ei johdu.

                              Pitää varmaan seuraavaksi ottaa imusarja irti ja tutkia se läpikotaisin.. :(
                              Viittais ainakin sinne suuntaan,että joku letku/tiiviste vuotais :think
                              E30 M50tic -90
                              E34 M5 -90
                              E91 325d M-sport -07
                              Ford F100 -53 LS edition

                              Comment

                              • Netsk
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2009
                                • 238
                                • Helsinki

                                #45
                                Syttyykö teillä moottorivalo heti käynnistyksen yhteydessä vai vasta jos antaa seisoa?

                                Mulla kestää noin 5min että syttyy moottorivalo kylmänä, jonka jälkeen se sammuu jos käynnistää uudelleen. Jos lähtee siis suoraan ajamaan ei valo koskaan syty. Auto käy todella tasaisesti, paitsi pientä värinää ihan jääkylmällä koneella.

                                Mullakin vikakoodit on siis Misfire cylinder 2&4
                                Last edited by Netsk; 16-02-2010, 11:10.
                                F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                                ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎