Originally posted by Netsk
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330i ei käy kunnolla
Collapse
X
-
Originally posted by Netsk View PostSyttyykö teillä moottorivalo heti käynnistyksen yhteydessä vai vasta jos antaa seisoa?
Mulla kestää noin 5min että syttyy moottorivalo kylmänä, jonka jälkeen se sammuu jos käynnistää uudelleen. Jos lähtee siis suoraan ajamaan ei valo koskaan syty. Auto käy todella tasaisesti, paitsi pientä värinää ihan jääkylmällä koneella.
Mullakin vikakoodit on siis Misfire cylinder 2&4
Eli valo syttyy vasta hetken päästä kun auto on tyhjäkäynnillä, mutta ajoon lähtiessä ei enää syty, jos ei ole ehtinyt syttyä... Sammuu uudella startilla.
Eiköhän, kun vuoto kasvaa tarpeeksi suureksi, syty se valo ajaessakin sitten...
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostMulla oli imuvuodon kanssa juuri noin!
Eli valo syttyy vasta hetken päästä kun auto on tyhjäkäynnillä, mutta ajoon lähtiessä ei enää syty, jos ei ole ehtinyt syttyä... Sammuu uudella startilla.
Eiköhän, kun vuoto kasvaa tarpeeksi suureksi, syty se valo ajaessakin sitten...
Käytin autoa laakkosella kaksi kertaa ja sanoivat korjanneensa kaikki imuvuodot. Näköjään eivät löytäneet kaikkia.
Autokeskuksen huoltomies puhkuu itseluottamusta että kyseessä on puolat tällä kertaa syypää. Mutta sanoi kuitenkin että tarkistavat imusarjan koska se pitää nostaa puolien tieltä (?).
Onko mitään muuta mitä minun kannattais heitä muistuttaa huomioida?
(Auto -03 e46 330CiA)F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
-
Originally posted by Netsk View PostMulla OLI vaikka mitä ilmuvuotoa entisen omistajan jäljiltä joka oli sitä autosalvassa käyttänyt huohotinvaihdossa missä he olivat mokailleet oikeen olan takaa (huohotinletkut ristissä, yks letku puuttui kokonaan) sekä pari ihapettunutta letkua oli ratkeillut. Tais olla jopa 4-5 eri kohdassa imuvuotoa. Sillon autossa oli vaikka mitä vikakoodia ja kierrokset ramppas edes-takas.
Käytin autoa laakkosella kaksi kertaa ja sanoivat korjanneensa kaikki imuvuodot. Näköjään eivät löytäneet kaikkia.
Autokeskuksen huoltomies puhkuu itseluottamusta että kyseessä on puolat tällä kertaa syypää. Mutta sanoi kuitenkin että tarkistavat imusarjan koska se pitää nostaa puolien tieltä (?).
Onko mitään muuta mitä minun kannattais heitä muistuttaa huomioida?
(Auto -03 e46 330CiA)
Imusarjalla ei ole MITÄÄN tekoa puolien kanssa, ei tarvitse edes mennä sille puolelle konehuonetta.
Sano niille että korjaa nyt vaan ne imuvuodot.
Puolia voi tietty vaihtaa ristiin, ja katsoa siirtyykö vikakoodit oikeisiin sylintereihin.
Älä maksa ainuttakaan puolaa jos eivät pysty toteamaan niitä rikkinäisiksi!
Kokemusta on = maksoin liikkeelle puolista turhaan, ja sain imuvuodon korjata itse (mitä ei siis voinut autossa olla).
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostEi ole todellista!
Imusarjalla ei ole MITÄÄN tekoa puolien kanssa, ei tarvitse edes mennä sille puolelle konehuonetta.
Sano niille että korjaa nyt vaan ne imuvuodot.
Puolia voi tietty vaihtaa ristiin, ja katsoa siirtyykö vikakoodit oikeisiin sylintereihin.
Älä maksa ainuttakaan puolaa jos eivät pysty toteamaan niitä rikkinäisiksi!
Kokemusta on = maksoin liikkeelle puolista turhaan, ja sain imuvuodon korjata itse (mitä ei siis voinut autossa olla).F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
-
Originally posted by Netsk View PostJo, pitää olla tarkkana tällä kertaa. En voi ymmärtää miten puusilmiä autohuolloissa ollaan. Nyt auto menossa kolmatta kertaa saman ongelman takia huoltoon. Ei siinä, onhan sieltä joka kerta korjattu joku vika. Mutta miksi aina oletetaan että heti kun törmätään ekaan vikaan niin oletetaan että se oli siinä ja ei tarkisteta yhtään mitään enään? Sitten vaan palautetaan asiakkaalle ja heti kun menee pihalle ja pistää kärryn käyntiin tajuaa jo että on marssittava takaisin ja varattava uusi huoltoaika..ja odottaa taas 2 viikkoa.
Näitä puolia, lambdoja, tulppia,ym,ym. saa toki nytkin käydä vaihdatuttamassa maailman tappiin asti, kunnes oikeasti sen imuvuodon on joku paikallistanut.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNiin...ainahan sieltä tietenkin löytyy "vika" kun asiakkaan rahoilla sitä etsitään, mutta kyllä nytkin on niin että todellinen ja ainoa vika on imuvuoto.
Näitä puolia, lambdoja, tulppia,ym,ym. saa toki nytkin käydä vaihdatuttamassa maailman tappiin asti, kunnes oikeasti sen imuvuodon on joku paikallistanut.F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
-
Originally posted by Netsk View PostSamaa epäilen minäkin. Sillä pari kuukautta sitten laakkosella ollessa sanoivat että kaikki puolat on kunnossa.
Väitän että 99% nyt huoltoliikkeiden vaihtamista puolien vaihdoista on turhia, mutta toki asiakkaalle aina ilmoitetaan että vanhoissa oli "vikaa".
Näin käy pelkästään siksi että auton oma vikadiagnostiikka ei pysty paikallistamaan imuvuotoa, vaan antaa herjoja imuvuodon seurauksista.
Eli esim.eri sylinterien sytytyskatkoksista, Vanoksen ääriasennot, Lambda,ym. ja sitten lähdetään korjaamaan pelkkiä oireita kun taustalla on yksi ainoa nimittäjä: Imuvuoto.
Nämä m52TU ja M54 moottorit alkavat olla nyt siinä iässä että näitä imuvuotoja niihin tulee kiihtyvällä tahdilla, kun kumiletkut/tulpat alkavat murentua ja tiivisteet päästämään läpi.
Oikeasti nämä m52TU/m54 koneet ovat oikeasti ikiliikkujia myös apulaitteidensa suhteen ja ainoa syy miksi näitä sitten huolloissa vaihdellaan asiakkaan lukuun on tietysti se että imuvuodon korjaaminen muutman euron letkunpätkällä ei ole liiketaloudellisesti kannattavaa, vaan ensin kannattaa asikkaalla maksattaa nämä diagnostiiikan ilmoittelemat sytytyskatkokset=puolat+tulpat, Lambda pielessä= lambdat vaihtoon,jne,jne.
kuin vaihtaa se imusarjan päältä suojan alta löytyvä 40cm:n 2€:n letku uuteen joka on joka tapauksessa alapuoleltaan halki jokaisesta yli 7-8-vuotiaasta m52TU/m54 moottorista ja joka aikaansaa nämä kaikki moottorin vikavalojen syttymiset, heikot tyhjäkäynnit ja.....väärin tulkitut vikadiagnoosit.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis näitä puolia vaihdellaan ihan vain "vanhasta muistista" kun niitä aikoinaan m50 ja m52 koneista usein menikin, vaikka näissä m52TU/m54 moottoreissa puolavikoja on äärimmäisen harvoin.
Väitän että 99% nyt huoltoliikkeiden vaihtamista puolien vaihdoista on turhia, mutta toki asiakkaalle aina ilmoitetaan että vanhoissa oli "vikaa".
Näin käy pelkästään siksi että auton oma vikadiagnostiikka ei pysty paikallistamaan imuvuotoa, vaan antaa herjoja imuvuodon seurauksista.
Eli esim.eri sylinterien sytytyskatkoksista, Vanoksen ääriasennot, Lambda,ym. ja sitten lähdetään korjaamaan pelkkiä oireita kun taustalla on yksi ainoa nimittäjä: Imuvuoto.
Nämä m52TU ja M54 moottorit alkavat olla nyt siinä iässä että näitä imuvuotoja niihin tulee kiihtyvällä tahdilla, kun kumiletkut/tulpat alkavat murentua ja tiivisteet päästämään läpi.
Oikeasti nämä m52TU/m54 koneet ovat oikeasti ikiliikkujia myös apulaitteidensa suhteen ja ainoa syy miksi näitä sitten huolloissa vaihdellaan asiakkaan lukuun on tietysti se että imuvuodon korjaaminen muutman euron letkunpätkällä ei ole liiketaloudellisesti kannattavaa, vaan ensin kannattaa asikkaalla maksattaa nämä diagnostiiikan ilmoittelemat sytytyskatkokset=puolat+tulpat, Lambda pielessä= lambdat vaihtoon,jne,jne.
kuin vaihtaa se imusarjan päältä suojan alta löytyvä 40cm:n 2€:n letku uuteen joka on joka tapauksessa alapuoleltaan halki jokaisesta yli 7-8-vuotiaasta m52TU/m54 moottorista ja joka aikaansaa nämä kaikki moottorin vikavalojen syttymiset, heikot tyhjäkäynnit ja.....väärin tulkitut vikadiagnoosit.
Taidanpa pyytää Laakkoselta s-postilla listan siitä mitä vuotoja siinä on jo korjattu niin saavat autokeskuksella jatkaa siitä sitä etsimistä.F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis näitä puolia vaihdellaan ihan vain "vanhasta muistista" kun niitä aikoinaan m50 ja m52 koneista usein menikin, vaikka näissä m52TU/m54 moottoreissa puolavikoja on äärimmäisen harvoin.
Väitän että 99% nyt huoltoliikkeiden vaihtamista puolien vaihdoista on turhia, mutta toki asiakkaalle aina ilmoitetaan että vanhoissa oli "vikaa".
Näin käy pelkästään siksi että auton oma vikadiagnostiikka ei pysty paikallistamaan imuvuotoa, vaan antaa herjoja imuvuodon seurauksista.
Eli esim.eri sylinterien sytytyskatkoksista, Vanoksen ääriasennot, Lambda,ym. ja sitten lähdetään korjaamaan pelkkiä oireita kun taustalla on yksi ainoa nimittäjä: Imuvuoto.
Nämä m52TU ja M54 moottorit alkavat olla nyt siinä iässä että näitä imuvuotoja niihin tulee kiihtyvällä tahdilla, kun kumiletkut/tulpat alkavat murentua ja tiivisteet päästämään läpi.
Oikeasti nämä m52TU/m54 koneet ovat oikeasti ikiliikkujia myös apulaitteidensa suhteen ja ainoa syy miksi näitä sitten huolloissa vaihdellaan asiakkaan lukuun on tietysti se että imuvuodon korjaaminen muutman euron letkunpätkällä ei ole liiketaloudellisesti kannattavaa, vaan ensin kannattaa asikkaalla maksattaa nämä diagnostiiikan ilmoittelemat sytytyskatkokset=puolat+tulpat, Lambda pielessä= lambdat vaihtoon,jne,jne.
kuin vaihtaa se imusarjan päältä suojan alta löytyvä 40cm:n 2€:n letku uuteen joka on joka tapauksessa alapuoleltaan halki jokaisesta yli 7-8-vuotiaasta m52TU/m54 moottorista ja joka aikaansaa nämä kaikki moottorin vikavalojen syttymiset, heikot tyhjäkäynnit ja.....väärin tulkitut vikadiagnoosit.
Ja taidanpa pyytää Laakkoselta s-postilla listan siitä mitä vuotoja siinä on jo korjattu niin saavat autokeskuksella jatkaa siitä sitä etsimistä.F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
-
Päivitän omaa tilannettani sen verran että otin tuon muovisuojan pois suutintukin päältä ja koetin sitä pilottia suihkia auton käydessä mahdollisiin
vuotopaikkoihin mutta mitään ei kyllä tapahtunut eikä vuotoa löytynyt.Tuo suhina auton käydessä tuntuu tulevan imusarjan alapuolelta joten ei kait auta muu kun purkaa koko imusarja pois.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostPäivitän omaa tilannettani sen verran että otin tuon muovisuojan pois suutintukin päältä ja koetin sitä pilottia suihkia auton käydessä mahdollisiin
vuotopaikkoihin mutta mitään ei kyllä tapahtunut eikä vuotoa löytynyt.Tuo suhina auton käydessä tuntuu tulevan imusarjan alapuolelta joten ei kait auta muu kun purkaa koko imusarja pois.
Siellä imusarjan takana on yksi kumitulpalla tulpattu letkunlähtö josta se kumikorkki halkeaa ja putoaa vallan pois. Pieni vieno sihinä kyllä tällöin tuntuu kuuluvan juuri imusarjan alta.
Toisaalta, myös huohotinputken alapäässä oleva haitari halkeaa myös, mutta tämän tunnistaa siitä että huohotinputken alapää on öljypölyssä(näkee kyllä lampulla kurkkien).
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTaivutitko sen suojan alta löytyvän "lötkön" kumiletkun niin että näit sen alapuolen? Yleensä ne ovat halki juuri alapuolelta 20cm:n matkalta.
Siellä imusarjan takana on yksi kumitulpalla tulpattu letkunlähtö josta se kumikorkki halkeaa ja putoaa vallan pois. Pieni vieno sihinä kyllä tällöin tuntuu kuuluvan juuri imusarjan alta.
Toisaalta, myös huohotinputken alapäässä oleva haitari halkeaa myös, mutta tämän tunnistaa siitä että huohotinputken alapää on öljypölyssä(näkee kyllä lampulla kurkkien).
suojan alla.Siellä on tai siis oli musta kovamuovinen noin 12mm ulkohalkaisijaltaan oleva muotoiltu putki joka hajosi siis kesällä kun purkasin kaikki huohotinletkut pois tarkistusta varten.Tuohon tilalle tein sinisestä paineilmaputkesta kuumailmapuhaltimella lämmittäen korvaavan osan.
Putki on varmasti tiivis joten tuossa ei vuoto ole.
Se imusarjan päässä oleva tulppa oli halki mutta eipä senkään reiän tukkiminen mitään vaikuttanut.Luulen että vuoto on imusarjan ja kaasuläppäkotelon välissä tai sitten jossain muualla, huohottimessa ehkäpä jota en vaan ole silloin kesällä huomannut.Autoon on merkintöjen mukaan vaihdettu Cold Country-huohotin -06.Kun auton sammuttaa, kuuluu heti pieni suhahdus ja parin sekunnin päästä toinen voimakkaampi suhahdus.Pakkasella liikkeelle lähdössä kuuluu moottorista vinkuna, varsinkin jos autolla vedättää.
Vinkuminen lakkaa kun moottori lämpenee.
Vika on ollut nyt päällä 2 vuotta ja 50 tkm.Muuten on pelannut hienosti ja on hyvä ajaa kun mikä..Last edited by creative 22; 05-01-2013, 00:40.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiellä imusarjan takana on yksi kumitulpalla tulpattu letkunlähtö josta se kumikorkki halkeaa ja putoaa vallan pois.
Comment
-
Comment