Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i ei käy kunnolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #46
    Originally posted by Netsk View Post
    Syttyykö teillä moottorivalo heti käynnistyksen yhteydessä vai vasta jos antaa seisoa?

    Mulla kestää noin 5min että syttyy moottorivalo kylmänä, jonka jälkeen se sammuu jos käynnistää uudelleen. Jos lähtee siis suoraan ajamaan ei valo koskaan syty. Auto käy todella tasaisesti, paitsi pientä värinää ihan jääkylmällä koneella.

    Mullakin vikakoodit on siis Misfire cylinder 2&4
    Eli 100% varmuudella imuvuoto.

    Comment

    • Risto113
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1204
      • GrassLake

      #47
      Originally posted by Netsk View Post
      Syttyykö teillä moottorivalo heti käynnistyksen yhteydessä vai vasta jos antaa seisoa?

      Mulla kestää noin 5min että syttyy moottorivalo kylmänä, jonka jälkeen se sammuu jos käynnistää uudelleen. Jos lähtee siis suoraan ajamaan ei valo koskaan syty. Auto käy todella tasaisesti, paitsi pientä värinää ihan jääkylmällä koneella.

      Mullakin vikakoodit on siis Misfire cylinder 2&4
      Mulla oli imuvuodon kanssa juuri noin!
      Eli valo syttyy vasta hetken päästä kun auto on tyhjäkäynnillä, mutta ajoon lähtiessä ei enää syty, jos ei ole ehtinyt syttyä... Sammuu uudella startilla.

      Eiköhän, kun vuoto kasvaa tarpeeksi suureksi, syty se valo ajaessakin sitten...

      Comment

      • Netsk
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 238
        • Helsinki

        #48
        Originally posted by Risto113 View Post
        Mulla oli imuvuodon kanssa juuri noin!
        Eli valo syttyy vasta hetken päästä kun auto on tyhjäkäynnillä, mutta ajoon lähtiessä ei enää syty, jos ei ole ehtinyt syttyä... Sammuu uudella startilla.

        Eiköhän, kun vuoto kasvaa tarpeeksi suureksi, syty se valo ajaessakin sitten...
        Mulla OLI vaikka mitä ilmuvuotoa entisen omistajan jäljiltä joka oli sitä autosalvassa käyttänyt huohotinvaihdossa missä he olivat mokailleet oikeen olan takaa (huohotinletkut ristissä, yks letku puuttui kokonaan) sekä pari ihapettunutta letkua oli ratkeillut. Tais olla jopa 4-5 eri kohdassa imuvuotoa. Sillon autossa oli vaikka mitä vikakoodia ja kierrokset ramppas edes-takas.

        Käytin autoa laakkosella kaksi kertaa ja sanoivat korjanneensa kaikki imuvuodot. Näköjään eivät löytäneet kaikkia.

        Autokeskuksen huoltomies puhkuu itseluottamusta että kyseessä on puolat tällä kertaa syypää. Mutta sanoi kuitenkin että tarkistavat imusarjan koska se pitää nostaa puolien tieltä (?).

        Onko mitään muuta mitä minun kannattais heitä muistuttaa huomioida?

        (Auto -03 e46 330CiA)
        F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
        ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

        Comment

        • Risto113
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1204
          • GrassLake

          #49
          Originally posted by Netsk View Post
          Mulla OLI vaikka mitä ilmuvuotoa entisen omistajan jäljiltä joka oli sitä autosalvassa käyttänyt huohotinvaihdossa missä he olivat mokailleet oikeen olan takaa (huohotinletkut ristissä, yks letku puuttui kokonaan) sekä pari ihapettunutta letkua oli ratkeillut. Tais olla jopa 4-5 eri kohdassa imuvuotoa. Sillon autossa oli vaikka mitä vikakoodia ja kierrokset ramppas edes-takas.

          Käytin autoa laakkosella kaksi kertaa ja sanoivat korjanneensa kaikki imuvuodot. Näköjään eivät löytäneet kaikkia.

          Autokeskuksen huoltomies puhkuu itseluottamusta että kyseessä on puolat tällä kertaa syypää. Mutta sanoi kuitenkin että tarkistavat imusarjan koska se pitää nostaa puolien tieltä (?).

          Onko mitään muuta mitä minun kannattais heitä muistuttaa huomioida?

          (Auto -03 e46 330CiA)
          Ei ole todellista!

          Imusarjalla ei ole MITÄÄN tekoa puolien kanssa, ei tarvitse edes mennä sille puolelle konehuonetta.

          Sano niille että korjaa nyt vaan ne imuvuodot.

          Puolia voi tietty vaihtaa ristiin, ja katsoa siirtyykö vikakoodit oikeisiin sylintereihin.

          Älä maksa ainuttakaan puolaa jos eivät pysty toteamaan niitä rikkinäisiksi!

          Kokemusta on = maksoin liikkeelle puolista turhaan, ja sain imuvuodon korjata itse (mitä ei siis voinut autossa olla).

          Comment

          • Netsk
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 238
            • Helsinki

            #50
            Originally posted by Risto113 View Post
            Ei ole todellista!

            Imusarjalla ei ole MITÄÄN tekoa puolien kanssa, ei tarvitse edes mennä sille puolelle konehuonetta.

            Sano niille että korjaa nyt vaan ne imuvuodot.

            Puolia voi tietty vaihtaa ristiin, ja katsoa siirtyykö vikakoodit oikeisiin sylintereihin.

            Älä maksa ainuttakaan puolaa jos eivät pysty toteamaan niitä rikkinäisiksi!

            Kokemusta on = maksoin liikkeelle puolista turhaan, ja sain imuvuodon korjata itse (mitä ei siis voinut autossa olla).
            Jo, pitää olla tarkkana tällä kertaa. En voi ymmärtää miten puusilmiä autohuolloissa ollaan. Nyt auto menossa kolmatta kertaa saman ongelman takia huoltoon. Ei siinä, onhan sieltä joka kerta korjattu joku vika. Mutta miksi aina oletetaan että heti kun törmätään ekaan vikaan niin oletetaan että se oli siinä ja ei tarkisteta yhtään mitään enään? Sitten vaan palautetaan asiakkaalle ja heti kun menee pihalle ja pistää kärryn käyntiin tajuaa jo että on marssittava takaisin ja varattava uusi huoltoaika..ja odottaa taas 2 viikkoa.
            F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
            ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #51
              Originally posted by Netsk View Post
              Jo, pitää olla tarkkana tällä kertaa. En voi ymmärtää miten puusilmiä autohuolloissa ollaan. Nyt auto menossa kolmatta kertaa saman ongelman takia huoltoon. Ei siinä, onhan sieltä joka kerta korjattu joku vika. Mutta miksi aina oletetaan että heti kun törmätään ekaan vikaan niin oletetaan että se oli siinä ja ei tarkisteta yhtään mitään enään? Sitten vaan palautetaan asiakkaalle ja heti kun menee pihalle ja pistää kärryn käyntiin tajuaa jo että on marssittava takaisin ja varattava uusi huoltoaika..ja odottaa taas 2 viikkoa.
              Niin...ainahan sieltä tietenkin löytyy "vika" kun asiakkaan rahoilla sitä etsitään, mutta kyllä nytkin on niin että todellinen ja ainoa vika on imuvuoto.
              Näitä puolia, lambdoja, tulppia,ym,ym. saa toki nytkin käydä vaihdatuttamassa maailman tappiin asti, kunnes oikeasti sen imuvuodon on joku paikallistanut.

              Comment

              • Netsk
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 238
                • Helsinki

                #52
                Originally posted by Hemi View Post
                Niin...ainahan sieltä tietenkin löytyy "vika" kun asiakkaan rahoilla sitä etsitään, mutta kyllä nytkin on niin että todellinen ja ainoa vika on imuvuoto.
                Näitä puolia, lambdoja, tulppia,ym,ym. saa toki nytkin käydä vaihdatuttamassa maailman tappiin asti, kunnes oikeasti sen imuvuodon on joku paikallistanut.
                Samaa epäilen minäkin. Sillä pari kuukautta sitten laakkosella ollessa sanoivat että kaikki puolat on kunnossa.
                F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #53
                  Originally posted by Netsk View Post
                  Samaa epäilen minäkin. Sillä pari kuukautta sitten laakkosella ollessa sanoivat että kaikki puolat on kunnossa.
                  Siis näitä puolia vaihdellaan ihan vain "vanhasta muistista" kun niitä aikoinaan m50 ja m52 koneista usein menikin, vaikka näissä m52TU/m54 moottoreissa puolavikoja on äärimmäisen harvoin.
                  Väitän että 99% nyt huoltoliikkeiden vaihtamista puolien vaihdoista on turhia, mutta toki asiakkaalle aina ilmoitetaan että vanhoissa oli "vikaa".
                  Näin käy pelkästään siksi että auton oma vikadiagnostiikka ei pysty paikallistamaan imuvuotoa, vaan antaa herjoja imuvuodon seurauksista.
                  Eli esim.eri sylinterien sytytyskatkoksista, Vanoksen ääriasennot, Lambda,ym. ja sitten lähdetään korjaamaan pelkkiä oireita kun taustalla on yksi ainoa nimittäjä: Imuvuoto.
                  Nämä m52TU ja M54 moottorit alkavat olla nyt siinä iässä että näitä imuvuotoja niihin tulee kiihtyvällä tahdilla, kun kumiletkut/tulpat alkavat murentua ja tiivisteet päästämään läpi.
                  Oikeasti nämä m52TU/m54 koneet ovat oikeasti ikiliikkujia myös apulaitteidensa suhteen ja ainoa syy miksi näitä sitten huolloissa vaihdellaan asiakkaan lukuun on tietysti se että imuvuodon korjaaminen muutman euron letkunpätkällä ei ole liiketaloudellisesti kannattavaa, vaan ensin kannattaa asikkaalla maksattaa nämä diagnostiiikan ilmoittelemat sytytyskatkokset=puolat+tulpat, Lambda pielessä= lambdat vaihtoon,jne,jne.
                  kuin vaihtaa se imusarjan päältä suojan alta löytyvä 40cm:n 2€:n letku uuteen joka on joka tapauksessa alapuoleltaan halki jokaisesta yli 7-8-vuotiaasta m52TU/m54 moottorista ja joka aikaansaa nämä kaikki moottorin vikavalojen syttymiset, heikot tyhjäkäynnit ja.....väärin tulkitut vikadiagnoosit.

                  Comment

                  • Netsk
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2009
                    • 238
                    • Helsinki

                    #54
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Siis näitä puolia vaihdellaan ihan vain "vanhasta muistista" kun niitä aikoinaan m50 ja m52 koneista usein menikin, vaikka näissä m52TU/m54 moottoreissa puolavikoja on äärimmäisen harvoin.
                    Väitän että 99% nyt huoltoliikkeiden vaihtamista puolien vaihdoista on turhia, mutta toki asiakkaalle aina ilmoitetaan että vanhoissa oli "vikaa".
                    Näin käy pelkästään siksi että auton oma vikadiagnostiikka ei pysty paikallistamaan imuvuotoa, vaan antaa herjoja imuvuodon seurauksista.
                    Eli esim.eri sylinterien sytytyskatkoksista, Vanoksen ääriasennot, Lambda,ym. ja sitten lähdetään korjaamaan pelkkiä oireita kun taustalla on yksi ainoa nimittäjä: Imuvuoto.
                    Nämä m52TU ja M54 moottorit alkavat olla nyt siinä iässä että näitä imuvuotoja niihin tulee kiihtyvällä tahdilla, kun kumiletkut/tulpat alkavat murentua ja tiivisteet päästämään läpi.
                    Oikeasti nämä m52TU/m54 koneet ovat oikeasti ikiliikkujia myös apulaitteidensa suhteen ja ainoa syy miksi näitä sitten huolloissa vaihdellaan asiakkaan lukuun on tietysti se että imuvuodon korjaaminen muutman euron letkunpätkällä ei ole liiketaloudellisesti kannattavaa, vaan ensin kannattaa asikkaalla maksattaa nämä diagnostiiikan ilmoittelemat sytytyskatkokset=puolat+tulpat, Lambda pielessä= lambdat vaihtoon,jne,jne.
                    kuin vaihtaa se imusarjan päältä suojan alta löytyvä 40cm:n 2€:n letku uuteen joka on joka tapauksessa alapuoleltaan halki jokaisesta yli 7-8-vuotiaasta m52TU/m54 moottorista ja joka aikaansaa nämä kaikki moottorin vikavalojen syttymiset, heikot tyhjäkäynnit ja.....väärin tulkitut vikadiagnoosit.
                    Taidanpa sanoa että muuta eivät saa tehdä puolille kun koittaa vaihdella keskenään.

                    Taidanpa pyytää Laakkoselta s-postilla listan siitä mitä vuotoja siinä on jo korjattu niin saavat autokeskuksella jatkaa siitä sitä etsimistä.
                    F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                    ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                    Comment

                    • Netsk
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 238
                      • Helsinki

                      #55
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Siis näitä puolia vaihdellaan ihan vain "vanhasta muistista" kun niitä aikoinaan m50 ja m52 koneista usein menikin, vaikka näissä m52TU/m54 moottoreissa puolavikoja on äärimmäisen harvoin.
                      Väitän että 99% nyt huoltoliikkeiden vaihtamista puolien vaihdoista on turhia, mutta toki asiakkaalle aina ilmoitetaan että vanhoissa oli "vikaa".
                      Näin käy pelkästään siksi että auton oma vikadiagnostiikka ei pysty paikallistamaan imuvuotoa, vaan antaa herjoja imuvuodon seurauksista.
                      Eli esim.eri sylinterien sytytyskatkoksista, Vanoksen ääriasennot, Lambda,ym. ja sitten lähdetään korjaamaan pelkkiä oireita kun taustalla on yksi ainoa nimittäjä: Imuvuoto.
                      Nämä m52TU ja M54 moottorit alkavat olla nyt siinä iässä että näitä imuvuotoja niihin tulee kiihtyvällä tahdilla, kun kumiletkut/tulpat alkavat murentua ja tiivisteet päästämään läpi.
                      Oikeasti nämä m52TU/m54 koneet ovat oikeasti ikiliikkujia myös apulaitteidensa suhteen ja ainoa syy miksi näitä sitten huolloissa vaihdellaan asiakkaan lukuun on tietysti se että imuvuodon korjaaminen muutman euron letkunpätkällä ei ole liiketaloudellisesti kannattavaa, vaan ensin kannattaa asikkaalla maksattaa nämä diagnostiiikan ilmoittelemat sytytyskatkokset=puolat+tulpat, Lambda pielessä= lambdat vaihtoon,jne,jne.
                      kuin vaihtaa se imusarjan päältä suojan alta löytyvä 40cm:n 2€:n letku uuteen joka on joka tapauksessa alapuoleltaan halki jokaisesta yli 7-8-vuotiaasta m52TU/m54 moottorista ja joka aikaansaa nämä kaikki moottorin vikavalojen syttymiset, heikot tyhjäkäynnit ja.....väärin tulkitut vikadiagnoosit.
                      Taidanpa sanoa että muuta eivät saa tehdä puolille kun koittaa vaihdella keskenään.

                      Ja taidanpa pyytää Laakkoselta s-postilla listan siitä mitä vuotoja siinä on jo korjattu niin saavat autokeskuksella jatkaa siitä sitä etsimistä.
                      F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                      ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                      Comment

                      • creative 22
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 560
                        • Alavus

                        #56
                        Päivitän omaa tilannettani sen verran että otin tuon muovisuojan pois suutintukin päältä ja koetin sitä pilottia suihkia auton käydessä mahdollisiin
                        vuotopaikkoihin mutta mitään ei kyllä tapahtunut eikä vuotoa löytynyt.Tuo suhina auton käydessä tuntuu tulevan imusarjan alapuolelta joten ei kait auta muu kun purkaa koko imusarja pois.
                        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                        BMW Freude Am Fahren

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #57
                          Originally posted by creative 22 View Post
                          Päivitän omaa tilannettani sen verran että otin tuon muovisuojan pois suutintukin päältä ja koetin sitä pilottia suihkia auton käydessä mahdollisiin
                          vuotopaikkoihin mutta mitään ei kyllä tapahtunut eikä vuotoa löytynyt.Tuo suhina auton käydessä tuntuu tulevan imusarjan alapuolelta joten ei kait auta muu kun purkaa koko imusarja pois.
                          Taivutitko sen suojan alta löytyvän "lötkön" kumiletkun niin että näit sen alapuolen? Yleensä ne ovat halki juuri alapuolelta 20cm:n matkalta.
                          Siellä imusarjan takana on yksi kumitulpalla tulpattu letkunlähtö josta se kumikorkki halkeaa ja putoaa vallan pois. Pieni vieno sihinä kyllä tällöin tuntuu kuuluvan juuri imusarjan alta.
                          Toisaalta, myös huohotinputken alapäässä oleva haitari halkeaa myös, mutta tämän tunnistaa siitä että huohotinputken alapää on öljypölyssä(näkee kyllä lampulla kurkkien).

                          Comment

                          • creative 22
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 560
                            • Alavus

                            #58
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Taivutitko sen suojan alta löytyvän "lötkön" kumiletkun niin että näit sen alapuolen? Yleensä ne ovat halki juuri alapuolelta 20cm:n matkalta.
                            Siellä imusarjan takana on yksi kumitulpalla tulpattu letkunlähtö josta se kumikorkki halkeaa ja putoaa vallan pois. Pieni vieno sihinä kyllä tällöin tuntuu kuuluvan juuri imusarjan alta.
                            Toisaalta, myös huohotinputken alapäässä oleva haitari halkeaa myös, mutta tämän tunnistaa siitä että huohotinputken alapää on öljypölyssä(näkee kyllä lampulla kurkkien).
                            Autossa ei enää ole tai en tiedä onko koskaan ollutkaan kumista letkua tuolla
                            suojan alla.Siellä on tai siis oli musta kovamuovinen noin 12mm ulkohalkaisijaltaan oleva muotoiltu putki joka hajosi siis kesällä kun purkasin kaikki huohotinletkut pois tarkistusta varten.Tuohon tilalle tein sinisestä paineilmaputkesta kuumailmapuhaltimella lämmittäen korvaavan osan.
                            Putki on varmasti tiivis joten tuossa ei vuoto ole.

                            Se imusarjan päässä oleva tulppa oli halki mutta eipä senkään reiän tukkiminen mitään vaikuttanut.Luulen että vuoto on imusarjan ja kaasuläppäkotelon välissä tai sitten jossain muualla, huohottimessa ehkäpä jota en vaan ole silloin kesällä huomannut.Autoon on merkintöjen mukaan vaihdettu Cold Country-huohotin -06.Kun auton sammuttaa, kuuluu heti pieni suhahdus ja parin sekunnin päästä toinen voimakkaampi suhahdus.Pakkasella liikkeelle lähdössä kuuluu moottorista vinkuna, varsinkin jos autolla vedättää.
                            Vinkuminen lakkaa kun moottori lämpenee.

                            Vika on ollut nyt päällä 2 vuotta ja 50 tkm.Muuten on pelannut hienosti ja on hyvä ajaa kun mikä..
                            Last edited by creative 22; 05-01-2013, 00:40.
                            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                            BMW Freude Am Fahren

                            Comment

                            • Risto113
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 1204
                              • GrassLake

                              #59
                              Hemi, tai joku muu kuka asiasta tietää, olisi mukava nähdä kuva tuosta imusarjan puolen suojakuoren alla olevasta, murtuvasta letkusta.

                              Olen puusilmä, tai sitten mun autossa ei sitä ole...

                              Comment

                              • Pasi_K
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2003
                                • 679
                                • Tyrnävä

                                #60
                                Originally posted by Hemi View Post
                                Siellä imusarjan takana on yksi kumitulpalla tulpattu letkunlähtö josta se kumikorkki halkeaa ja putoaa vallan pois.
                                Niin siis tarkalleen ottaen missä "takana"? En mä mitään löytänyt ainakaan M52TU:sta.
                                Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                                Tsekkaa myytävät osat tästä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎