Ruiskin sitä pilottia tuonne kulmikkaan ja pyöreän osan välimaastoon sähköliittimen taakse, ja sieltähän se samalla suhauksella leviää kyllä tuohon imusarjan ja DISAn liitokseenkin. Eli vaikea suhauttelemalla sanoa, mikä kohta siitä vuotaa. Pitää yrittää tutkia, kun osa on kädessä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330i ei käy kunnolla
Collapse
X
-
Originally posted by _Larry_ View PostNoniin täällä vähän vastaavia ongelmia, tosin auto käy kyllä ihan ok. Moottorin vikavalo syttyi, --> korjaamolle, koneen mukaan 2 lambdaa mennyt ja jotain muita pakokaasuongelmia. Mitäs tohon nyt sit sanois, 2 lambdaako mennyt samanaikaisesti ? Eli olisikohan tässäkin kyse imuvuodosta? Ja tietysti tällä hetkellä Itävallassa eikä suomessa.
Ja auto siis 330i vm 2002
Vikakoodeja OIKEIN lukemalla selviää että kyseessä on lambdojen toimintaikkunan ylittävä jäännöshappi (joka tulee imuvuodosta=vikavalo syttyy), ei siis suinkaan vikakoodi itse lambdasta.
Comment
-
-
Originally posted by Martti View PostTästä taisi olla jossain juttuakin, mutta kysytääs vielä imuvuotojen ja öljynkulutuksen yhteydestä m54b30 moottorissa? Onko sellaista havaittu ja voiko esim. DISAN, haitariputkien tai noiden imusarjan takana olevien tulppien rikkonaisuus aiheuttaa moista?
Separaattori, eli huohotusilmasta öljyn separoiva, ja takaisin öljypohjaan laskeva venttiili rikkonaisena kyllä nostaa öljynkulutusta. Öljy pääsee imusarjaan. Ja tekee myös imuvuodon...
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostImuvuodot sinällään ei pitäisi olla yhteydessä öljynkulutukseen.
Separaattori, eli huohotusilmasta öljyn separoiva, ja takaisin öljypohjaan laskeva venttiili rikkonaisena kyllä nostaa öljynkulutusta. Öljy pääsee imusarjaan. Ja tekee myös imuvuodon...
Comment
-
-
Originally posted by Martti View PostTästä taisi olla jossain juttuakin, mutta kysytääs vielä imuvuotojen ja öljynkulutuksen yhteydestä m54b30 moottorissa? Onko sellaista havaittu ja voiko esim. DISAN, haitariputkien tai noiden imusarjan takana olevien tulppien rikkonaisuus aiheuttaa moista?’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by Martti View PostTästä taisi olla jossain juttuakin, mutta kysytääs vielä imuvuotojen ja öljynkulutuksen yhteydestä m54b30 moottorissa? Onko sellaista havaittu ja voiko esim. DISAN, haitariputkien tai noiden imusarjan takana olevien tulppien rikkonaisuus aiheuttaa moista?
vikaa ei liene vaikea arvailla kun lukee muutokset m52 ->m54 (new oil rings for reduced friction)
sama koskee myös ainakin uudempia n52 pannuja..
Netti täynnä stooreja missä on tehty yläkertaan kaikki uusiksi ja silti phöllyttää. eli öljyrenkaissa lienee jotain mähnää välissä..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Veikkaan että suurin syypää on longlife öljyt ja niiden älyttömän pitkä vaihtoväli. Senhän takia sitä karstan paskaa kertyy venakopat ja kaikki paikat täyteen. Ihme olis jos se sama mökkö ei kerääntyisi männänrenkaiden uriin ja muualle moottorin sisälle. Sitten jos se vaihtovälin kilsat kertyy vielä vaika reilun vuoden aikana, alkaa kondenssivedet ja mu paska vielä aiheuttaa murheita. Etenkin talvella. Itse taidan siirtyä 10-15tkm vaihtoväliin. Vaihtais toiset öljyt syksylä ja toiset keväällä ja vaihtojen yhteydessä fortea koneeseen.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostVeikkaan että suurin syypää on longlife öljyt ja niiden älyttömän pitkä vaihtoväli. Senhän takia sitä karstan paskaa kertyy venakopat ja kaikki paikat täyteen. Ihme olis jos se sama mökkö ei kerääntyisi männänrenkaiden uriin ja muualle moottorin sisälle. Sitten jos se vaihtovälin kilsat kertyy vielä vaika reilun vuoden aikana, alkaa kondenssivedet ja mu paska vielä aiheuttaa murheita. Etenkin talvella. Itse taidan siirtyä 10-15tkm vaihtoväliin. Vaihtais toiset öljyt syksylä ja toiset keväällä ja vaihtojen yhteydessä fortea koneeseen.
Haetaan säästöä huolloista pidentämällä huoltovälit aivan käsittämättömiksi ja lopputulos onkin että öljyä kuluu 9l 30tkm öljynvaihdon välillä.. kumpi sitten olisi parempi?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by Martti View PostTästä taisi olla jossain juttuakin, mutta kysytääs vielä imuvuotojen ja öljynkulutuksen yhteydestä m54b30 moottorissa? Onko sellaista havaittu ja voiko esim. DISAN, haitariputkien tai noiden imusarjan takana olevien tulppien rikkonaisuus aiheuttaa moista?
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostNimenomaan juurikin näin.. Ilmeisesti noista long lifeistä puuttuu pesevät ominaisuudet ja näin ollen tuo kaikki paska jää juurikin tuonne koneeseen sisälle.. ja muutenkin nuo vaihtovälit ovat aivan liian pitkät..
Haetaan säästöä huolloista pidentämällä huoltovälit aivan käsittämättömiksi ja lopputulos onkin että öljyä kuluu 9l 30tkm öljynvaihdon välillä.. kumpi sitten olisi parempi?
Halvemmat öljyt koneeseen ja vaihtoväli lyhyemmäks, rahaa ei mee öljyyn yhtään sen enempää, eikä tarvita mitään motor flush:eja
Comment
-
-
No en mä tiedä tartteeko sen öljyn edes olla halvepaa. Tärkeintä on vaihtaa ne riittävän usein. Mullakin on tuota esp ölyä vielä 20 purkkia hyllyssä vaihtoja varten... Voihan sillä ajaa lyhyemänkin ajan. Mä kyllä uskon että tuo esp:kin pesee konetta ihan hyvin. Ongelmana on vain se, että ne ovat liian pitkään koneessa ja se pesty paska kulkee ympyrää pitkin konetta. Taitaa se piki kuumana mennä osittain suodattimestakin läpi.
Toi fortekäsittely öljynvaihdon yhteydessä ei oo oleenkaan pahitteeksi jos niillä esim sen 15tkm vetelee. Sillä saattaa pidentää nostajien elinkaarta aika paljon. Niihin se mökkö ekana pesiytyy. Esim rinta-joupila tuuppaavat määräaikaishuolloissa tuota koneisiin öljynvaihdon yhteydesä. Eivät varmaan laittaisi, jos siinä olisi riskejä.
Comment
-
-
On sillä väliä, mobilin esp:tä tms. long-life ölppää ei kannattaisi käyttää missään. Saastelaitteiden eliniän lisäämiseksi niistä puuttuu kitkanvähennysaineita ym. eikä ne saastelaitteet kuitenkaan mene "perinteisillä" öljyilläkään yhtään miksikään. Hinnalla ei tässä kohtaa saa yhtään parempaa, vaan huonompaa kaikelta muulta osin kuin käyttöiältä. Magnatecciä tai muun merkin vastaava hyvä perusöljy = pidempää ikää.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Mä en tältä istumalta kyllä niele tuota väitettä kitkanvähennysaineiden puuttumisesta. Minimoitu kitka on kuitenkin avainasemassa pienten päästöjen ja kulutuksen kanssa. Tietääkseni ei noita koneita oo lauennut huonojen voiteluominaisuuksien takia, vaan nimen omaan kertyneestä karstasta johtuen. Karstaa taas kertyy ihan milä tahansa öljyllä jos niillä ajetaan 24tkm reilun vuoden aikana.
Sitä en väitä, että noi olis jotenkin muita öljyjä parempaa tavaraa. En kuitenkaan usko, että mikään 0-30w tavallinen synteettinen öljy olisi jotenkin huomattavasti parempaa kuin tuo ESP. Esteriöljyt sitten erikseen. Niiden paremmuus perustuu esteriin ja sakeuttimien puuttumiseen.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostMä en tältä istumalta kyllä niele tuota väitettä kitkanvähennysaineiden puuttumisesta. Minimoitu kitka on kuitenkin avainasemassa pienten päästöjen ja kulutuksen kanssa. Tietääkseni ei noita koneita oo lauennut huonojen voiteluominaisuuksien takia, vaan nimen omaan kertyneestä karstasta johtuen. Karstaa taas kertyy ihan milä tahansa öljyllä jos niillä ajetaan 24tkm reilun vuoden aikana.
Sitä en väitä, että noi olis jotenkin muita öljyjä parempaa tavaraa. En kuitenkaan usko, että mikään 0-30w tavallinen synteettinen öljy olisi jotenkin huomattavasti parempaa kuin tuo ESP. Esteriöljyt sitten erikseen. Niiden paremmuus perustuu esteriin ja sakeuttimien puuttumiseen.
Vanhat liukunostajilla olevat koneet tuo jopa rikkoo. Jenkkivehkeistä menee nokat sileäksi, eikä vanha kunnon m30 sekään pitkäikäinen ole yläkerraltaan. Kulumista kyllä nopeuttaa, mutta ei se tule esiintymään millään 300tkm ajosuoritteella varsinaisena täystuhona näissä uudemmissa koneissa. Nopeammin väljistyneinä venttiilinohjureina, kuluneena rengaspakkana tai tukkeutuneena hoonauskuviona se voi kyllä näkyä, ja sitä kautta öljynsyöntinä. Mitään laajaa tutkimustahan näissä ei ole aiheesta tehty, onko kyseessä kuluma vai karstasta jumiutuminen.
Eroa kyllä on, sen takia valmistajatkin ilmoittaa lisäaineistuksesta kohtuu näkyvästi. Mobililla esim. supersyn tekstillä.
Tuosta esp-öljystä muuten löytyy takaa käyttökielto vw:n pumpparidieseleihin, niistä kun menee nokat sileäksi muutamalla kauppareissulla jos tuollaista käyttää...325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment