Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i ei käy kunnolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • creative 22
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 560
    • Alavus

    #91
    M54 imusarjan irroitus

    No niin, palataanpa tänne pienen tauon jälkeen.Kesälomaahan ei voi käyttää paremmin kuin Bmw:n imusarjan irroitukseen.Joten tästä nyt hieman juttua.Taaksepäin selaamalla löytyy oman autoni tarinaa ongelmista, mitä kaikkea on testattu/ mitä osia vaihdettu..
    Autossa siis ongelmana huono kylmäkäynti ja misfire-koodit 3-6 sylintereiltä.


    "Toiveista" huolimatta ei imusarjasta tai sen tiivisteistä/huohottimesta tai muista putkista/letkuista löytynyt mitään vikaa.Aion nyt kuitenkin uusia tuon huohotinhässäkän kun se kerran irti on..tuskinpa tuollakaan mitään muutosta aikaan saa, tätä autoa ei taida itse .erkelekkään saada toimimaan kunnolla..
    Alkaa hieman usko loppumaan, kaiken muun kivan lisäksi laturikin pimahti viikko sitten
    Last edited by creative 22; 13-07-2012, 00:42.
    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

    BMW Freude Am Fahren

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      #92
      Originally posted by Ha2 View Post
      Ruiskin sitä pilottia tuonne kulmikkaan ja pyöreän osan välimaastoon sähköliittimen taakse, ja sieltähän se samalla suhauksella leviää kyllä tuohon imusarjan ja DISAn liitokseenkin. Eli vaikea suhauttelemalla sanoa, mikä kohta siitä vuotaa. Pitää yrittää tutkia, kun osa on kädessä.
      Palataanpa tähän. Nyt taitaa sitkeä imuvuotojen etsintä olla loppu. Ehti tässä välissä tulla katsastuskin vastaan ja hain kuukauden lisäaikaa korjauksiin. Viimeinen imuvuoto oli tosiaan DISAssa akselin juuressa pyöreässä kotelon osassa. Irrotin vanhan DISAn ja melko ylläri siellä oli.

      En meinannnut saada vanhaa ulos, koska läppä oli kääntynyt poikittain läpän kiinnitys"akselit" molemmat rikki. Kotelonpuolipäässä sellainen muovinen kikkare, joka oli murtunut ja "ulkopäässä" metallinen tappi. Muovikikkare oli kiilautunut jotenkin läpän väliin ja toisen pään n. 20 mm pitkä metallitappi lojui omassa kolossaan pohjalla. Onneksi pikkupalaset eivät olleet lähteneet kiertoon ja läppäkin oli kiilautunut sijaansa, joskin vähän poikittain. Nyt on ilmaa pitävä DISA lainassa (ei sekään ihan 100% muulta toiminnaltaan) ja huomenna/ylihuomenna saan uuden osan (merkkiliikkeestä). Vikakoodeja ei enää tule, aito käy nätistä tyhjäkäyntiä, aaltomainen kiihtyvyys on poissa ja ah, vihdoinkin se moottorivalo ei pala. Leima on taas otteessa.

      Tarkistakaa DISAnne!
      E61 525d LCI

      Comment

      • unskelotti
        Bimmer Rookie
        • Oct 2007
        • 92
        • Espoo

        #93
        Originally posted by Ha2 View Post
        Palataanpa tähän. Nyt taitaa sitkeä imuvuotojen etsintä olla loppu. Ehti tässä välissä tulla katsastuskin vastaan ja hain kuukauden lisäaikaa korjauksiin. Viimeinen imuvuoto oli tosiaan DISAssa akselin juuressa pyöreässä kotelon osassa. Irrotin vanhan DISAn ja melko ylläri siellä oli.

        En meinannnut saada vanhaa ulos, koska läppä oli kääntynyt poikittain läpän kiinnitys"akselit" molemmat rikki. Kotelonpuolipäässä sellainen muovinen kikkare, joka oli murtunut ja "ulkopäässä" metallinen tappi. Muovikikkare oli kiilautunut jotenkin läpän väliin ja toisen pään n. 20 mm pitkä metallitappi lojui omassa kolossaan pohjalla. Onneksi pikkupalaset eivät olleet lähteneet kiertoon ja läppäkin oli kiilautunut sijaansa, joskin vähän poikittain. Nyt on ilmaa pitävä DISA lainassa (ei sekään ihan 100% muulta toiminnaltaan) ja huomenna/ylihuomenna saan uuden osan (merkkiliikkeestä). Vikakoodeja ei enää tule, aito käy nätistä tyhjäkäyntiä, aaltomainen kiihtyvyys on poissa ja ah, vihdoinkin se moottorivalo ei pala. Leima on taas otteessa.

        Tarkistakaa DISAnne!
        Mun auton DISA oli hajonnut tismalleen samalla tavalla! Käsittämättömän rimpula rakenne tuossa, ja uusi maksaa marmorilla 185 e.
        E91 325d (04/2008)
        Ex: E46 330iAT (10/2000)

        Comment

        • Jii-oo
          Newbiemmer
          • Aug 2010
          • 1
          • Tampere

          #94
          Omassa m54b30 (e46 330) pannussa ilmennyt samankaltaisia oireita kun tässä ketjussa kuvaillut tapaukset. Ajattelin täältä kysellä neuvoa, kun auto on käynyt nyt viisi kertaa kolmessa eri huollossa eikä mitään oo saatu aikaseks. Kolme lambdaa on vaihdeltu ja vikamuisteja nollailtu olan takaa.. Seuraavaksi sanoivat huollossa että lähdettäisiin puolia uusimaan kun anto jotain sytytyshäiriö/katkos vikakoodia.

          oireet:
          Ei välttämättä jää käyntiin ekalla startilla vaan kierrokset tippuvat 500 rpm tietämille jonka jälkeen kone sammuuu. Tyhjäkäynti 99% ajasta hyvä, mutta joskus lämpimänä käynnistettäessä saattaa ruveta soutamaan 600-1200 kierroksen välillä ja tuntuu kuin auto kävisi vajailla pytyillä kun pitää semmosta pörinää eikä jaksa kiertää yli 3000 rpm. Käynti kyllä tasaantuu ja pelaa suht. normaalisti pienen lenkin jälkeen. Tuntuu kuitenkin että vedot on kokoajan hukassa ja suuri osa tehoista kesälaitumilla, välillä täyskaasukiihdytyksissä huomattavissa, että kone puutuu jossain kohtaa kierrosaluetta. Moottorin vikavalo palaa ja kulutus pyörii päälle 17 litrassa seka ajossa...

          Vikakoodeja on tullut lambdan seosarvojen heilahteluista sekä sytytys katkoksista kahdessa sylinterissä.

          Tämän ketjun perusteella arvelisin, että vika olisi juuri tuo imupuolen vuoto ja seokset menee liian rikkaalle mikä selittäisi tuon kulutuksenkin. Mitä mieltä täällä ollaan? Kaikki apu olisi nyt todella tarpeen kun rupee pikkuhiljaa usko ja toivo loppumaan, kun ei huollossa saada tuota korjattua ja omat korjaustaidot rajoittuu pieniin jarru/alustaremontteihin. Sanoin huollossa arvelevani vian olevan imupuolella, mutta tuumasivat syynä olevan puolat.. Miten tuota imuvuotoa olisi mahdollista paikantaa ja mitä kannattaisi ensiksi lähteä tutkimaan? Sprayllä suihkuttelu ei taida tässä tapauksessa auttaa kun auto käy 99% ajasta hyvää tyhjäkäyntiä.. Jos joku viitsisi neuvoa mitä kannattaa tarkistaa ihan osanumeroiden kera tms. niin että tyhmäkin tajuaa olisin enemmän kuin kiitollinen!

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #95
            Originally posted by Jii-oo View Post
            Tämän ketjun perusteella arvelisin, että vika olisi juuri tuo imupuolen vuoto ja seokset menee liian rikkaalle mikä selittäisi tuon kulutuksenkin. Mitä mieltä täällä ollaan? Kaikki apu olisi nyt todella tarpeen kun rupee pikkuhiljaa usko ja toivo loppumaan, kun ei huollossa saada tuota korjattua ja omat korjaustaidot rajoittuu pieniin jarru/alustaremontteihin. Sanoin huollossa arvelevani vian olevan imupuolella, mutta tuumasivat syynä olevan puolat.. Miten tuota imuvuotoa olisi mahdollista paikantaa ja mitä kannattaisi ensiksi lähteä tutkimaan? Sprayllä suihkuttelu ei taida tässä tapauksessa auttaa kun auto käy 99% ajasta hyvää tyhjäkäyntiä.. Jos joku viitsisi neuvoa mitä kannattaa tarkistaa ihan osanumeroiden kera tms. niin että tyhmäkin tajuaa olisin enemmän kuin kiitollinen!
            Lue tuolta lisää:
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #96
              Originally posted by Jii-oo View Post
              Omassa m54b30 (e46 330) pannussa ilmennyt samankaltaisia oireita kun tässä ketjussa kuvaillut tapaukset. Ajattelin täältä kysellä neuvoa, kun auto on käynyt nyt viisi kertaa kolmessa eri huollossa eikä mitään oo saatu aikaseks. Kolme lambdaa on vaihdeltu ja vikamuisteja nollailtu olan takaa.. Seuraavaksi sanoivat huollossa että lähdettäisiin puolia uusimaan kun anto jotain sytytyshäiriö/katkos vikakoodia.

              oireet:
              Ei välttämättä jää käyntiin ekalla startilla vaan kierrokset tippuvat 500 rpm tietämille jonka jälkeen kone sammuuu. Tyhjäkäynti 99% ajasta hyvä, mutta joskus lämpimänä käynnistettäessä saattaa ruveta soutamaan 600-1200 kierroksen välillä ja tuntuu kuin auto kävisi vajailla pytyillä kun pitää semmosta pörinää eikä jaksa kiertää yli 3000 rpm. Käynti kyllä tasaantuu ja pelaa suht. normaalisti pienen lenkin jälkeen. Tuntuu kuitenkin että vedot on kokoajan hukassa ja suuri osa tehoista kesälaitumilla, välillä täyskaasukiihdytyksissä huomattavissa, että kone puutuu jossain kohtaa kierrosaluetta. Moottorin vikavalo palaa ja kulutus pyörii päälle 17 litrassa seka ajossa...

              Vikakoodeja on tullut lambdan seosarvojen heilahteluista sekä sytytys katkoksista kahdessa sylinterissä.

              Tämän ketjun perusteella arvelisin, että vika olisi juuri tuo imupuolen vuoto ja seokset menee liian rikkaalle mikä selittäisi tuon kulutuksenkin. Mitä mieltä täällä ollaan? Kaikki apu olisi nyt todella tarpeen kun rupee pikkuhiljaa usko ja toivo loppumaan, kun ei huollossa saada tuota korjattua ja omat korjaustaidot rajoittuu pieniin jarru/alustaremontteihin. Sanoin huollossa arvelevani vian olevan imupuolella, mutta tuumasivat syynä olevan puolat.. Miten tuota imuvuotoa olisi mahdollista paikantaa ja mitä kannattaisi ensiksi lähteä tutkimaan? Sprayllä suihkuttelu ei taida tässä tapauksessa auttaa kun auto käy 99% ajasta hyvää tyhjäkäyntiä.. Jos joku viitsisi neuvoa mitä kannattaa tarkistaa ihan osanumeroiden kera tms. niin että tyhmäkin tajuaa olisin enemmän kuin kiitollinen!
              Siis nämä lambdojen ja puolien vaihtelut ovat joka tapauksessa täysin turhia, koska taustalla on jotain ihan muuta kuin näiden itsensä aiheuttamat ongelmat. Kaikki lambdojen, tulppien ja puolien vaihtelut pitää erikseen kieltää ennen huoltoon jättämistä, koska 100% varmuudella ongelma ei ole niissä.
              Ok, sinulla on aivan 100% varmasti jossan jonkin tasoinen imuvuoto, mutta oireissa on myös mukana myös jompi kumpi nokka-akselin asentotunnistin(veikkaan imua).
              ko.asentotunnistin hetkittäin oirehtiessaan ei välttämättä jätä vikakoodia, joten sen ongelma pitäisi tunnistaa oireista.

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                #97
                Originally posted by Jii-oo View Post
                Omassa m54b30 (e46 330) pannussa ilmennyt samankaltaisia oireita kun tässä ketjussa kuvaillut tapaukset. Ajattelin täältä kysellä neuvoa, kun auto on käynyt nyt viisi kertaa kolmessa eri huollossa eikä mitään oo saatu aikaseks. Kolme lambdaa on vaihdeltu ja vikamuisteja nollailtu olan takaa.. Seuraavaksi sanoivat huollossa että lähdettäisiin puolia uusimaan kun anto jotain sytytyshäiriö/katkos vikakoodia.

                oireet:
                Ei välttämättä jää käyntiin ekalla startilla vaan kierrokset tippuvat 500 rpm tietämille jonka jälkeen kone sammuuu. Tyhjäkäynti 99% ajasta hyvä, mutta joskus lämpimänä käynnistettäessä saattaa ruveta soutamaan 600-1200 kierroksen välillä ja tuntuu kuin auto kävisi vajailla pytyillä kun pitää semmosta pörinää eikä jaksa kiertää yli 3000 rpm. Käynti kyllä tasaantuu ja pelaa suht. normaalisti pienen lenkin jälkeen. Tuntuu kuitenkin että vedot on kokoajan hukassa ja suuri osa tehoista kesälaitumilla, välillä täyskaasukiihdytyksissä huomattavissa, että kone puutuu jossain kohtaa kierrosaluetta. Moottorin vikavalo palaa ja kulutus pyörii päälle 17 litrassa seka ajossa...

                Vikakoodeja on tullut lambdan seosarvojen heilahteluista sekä sytytys katkoksista kahdessa sylinterissä.

                Tämän ketjun perusteella arvelisin, että vika olisi juuri tuo imupuolen vuoto ja seokset menee liian rikkaalle mikä selittäisi tuon kulutuksenkin. Mitä mieltä täällä ollaan? Kaikki apu olisi nyt todella tarpeen kun rupee pikkuhiljaa usko ja toivo loppumaan, kun ei huollossa saada tuota korjattua ja omat korjaustaidot rajoittuu pieniin jarru/alustaremontteihin. Sanoin huollossa arvelevani vian olevan imupuolella, mutta tuumasivat syynä olevan puolat.. Miten tuota imuvuotoa olisi mahdollista paikantaa ja mitä kannattaisi ensiksi lähteä tutkimaan? Sprayllä suihkuttelu ei taida tässä tapauksessa auttaa kun auto käy 99% ajasta hyvää tyhjäkäyntiä.. Jos joku viitsisi neuvoa mitä kannattaa tarkistaa ihan osanumeroiden kera tms. niin että tyhmäkin tajuaa olisin enemmän kuin kiitollinen!
                tsekkaa kaasuläpälle menevät kumiset haitariputket ettei ole vuotoja. Tarkista disa venttiilin kunto, sijaitsee siinä keskellä imusarjaa ja on kiinni kahdella torx-kantaisella ruuvilla. huohottimen kunto olisi myös hyvä tutkia. haulla löytyy jokaisesta asiasta runsaasti keskustelua

                tuo auto mulle niin vaihdetaan siihen vanoksen tiivisteet..

                tässä kommentti eräältä, autosta mihin tiivisteet vaihdettiin.. auto esimerkiksi sammui välillä valoihin tultaessa ja painettaessa kytkin pohjaan. Välillä kierrokset vain soutivat miten sattuu..
                Moi!

                Heinäkuussa käytiin teettämässä sulla/teillä e46 325ci Vanos-remppa. Puhuttiin että kerron kommentteja kun olen ajellut jonkun aikaa: hienosti toimii, nyt n. 2000km takana rempan jälkeen, vääntöä ja puhtia on enemmän. Veto tuntuu paljon tasaisemmalta alhaalta ylös asti ja kierrosten tippumiset / sammumiset on loppunut täysin.

                Eli kaiken kaikkiaan tosi onnistunut remppa, kaikki autoa vaivanneet käyntiongelmat hävisi.

                t. Kaitsu
                Last edited by fraatti; 22-08-2010, 17:12.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Vinki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1048
                  • Seinäjoki

                  #98
                  Itse juuri tänään vaihdoin tuon imusarjan päällä kulkevan kumiletkun josta Hemi on huomautellut pitkin viestiketjua. Letku oli n.10cm matkalta halki, ja oirehti sillä, että tehoja oli kateissa, sammuili sillon tällön kytkin pohjaan painettaessa. Täyskiihdytyksessä kuului myös selkeä "vinkuna". Nyt ainakin tuntui että tehot palasivat, eikä täyskaasutuksessa vinkunaa enää kuulu. Pitää sitten seuraavaksi tehdä tuo vanoksen tiivisteiden vaihto, jos vielä joskus sammuilee.. Huohottimen osat mulla näytti jo olevan tuota "cold climate" mallia. Mutta Hemille joka tapauksessa multa kiitos. varmasti paras 2€ jonka olen käyttänyt
                  F31 320i

                  e36 325tic

                  e30 330tic

                  Comment

                  • Carrera
                    Newbiemmer
                    • Jan 2014
                    • 21
                    • Helsinki

                    #99
                    Nostetaanpas ketjua...

                    Erinomaista tarinaa käyntihäiriöistä, kiitos kaikille tähän asti osallistuneille.
                    Mulla on 330ci vasta 5 päivää "vanha". Tähän asti kaikki on toiminut just niinkuin pitää. Tänään aamusta ennen klo 8, kun pakkasta oli reilu 10C ei ollut mitään ongelmia, kun kävin heittämässä pienen lenkin. Puolilta päivin sitten uusi lähtö ja melkein heti käynnistyksen jälkeen syttyi keltainen moottorin kuva ja käynti meni röpöttelyksi. Sain kuitenkin ajettua autolla n. 10km, vähän tyhjäkäynti seilasi liikennevaloissa ja moottori tärisi ihan kuin olisi käynyt vajailla pytyillä ja tuntui, että tehoja on hävinnyt tuulen mukana. Auto seisoi reilun tunnin ja kun taas starttasin lähti kuin palmun alta ilman mitään ongelmia, ei varoitusvaloja, eikä röpötellyt enää yhtään.

                    Hätäilin ensin tietysti vanosta ja oireet olivat myös samanlaisia kuin VAG konsernin kuuluisat puolavikaoireet. Tämän ketjun perusteella kuulostaa, että kyseessä on imuvuoto, se pitää ainakin ensin tsekata, ennenkuin ruvetaan säätämään mitään kalliita toimenpiteitä.

                    Nyt tulee sitten se tuhannen taalan kysymys. Itsellä ei ole paikkaa, työkaluja, aikaa, eikä edes pienimmässä määrin osaamista ruveta harjoittelemaan diy-mekaanikon jaloja taitoja. Sen verran maailmaa on tullut nähtyä, että marmoripalatsit kierrän kaukaa tämän ikäisten autojen kanssa, niin että mihinkä putiikkiin arvon raati minut osoittaisi pääkaupunkiseudulla, ettei ruveta heti tyrkyttämään puolia, tulppia, lambdoja yms...? Olisiko esim. Schmiedemannin huollossa ymmärrystä asian tiimoilta?

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      Vikakoodit kannattaa lukea, todennäköisesti Miss Fireä antaa.

                      Jotenkin kuulostaa puolavialta, nämä M54B30 kun tykkää niellä niitä.
                      Mulla oireillut about just noin 5 kertaa, puola ollut pimeenä.
                      Vikakoodilla selviää mikä pytty oireillut.
                      Kannattaa varautua puolien vaihtoon, samalla sitten tulpatkin jossei kuiteista/huolloista selviää millon ne on viimeksi vaihdettu.

                      Imuvuotokin mahdollinen ja samalla tietty jumittava imupuolen vanosmäntä.
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by Vinki View Post
                        Itse juuri tänään vaihdoin tuon imusarjan päällä kulkevan kumiletkun josta Hemi on huomautellut pitkin viestiketjua. Letku oli n.10cm matkalta halki, ja oirehti sillä, että tehoja oli kateissa, sammuili sillon tällön kytkin pohjaan painettaessa. Täyskiihdytyksessä kuului myös selkeä "vinkuna". Nyt ainakin tuntui että tehot palasivat, eikä täyskaasutuksessa vinkunaa enää kuulu. Pitää sitten seuraavaksi tehdä tuo vanoksen tiivisteiden vaihto, jos vielä joskus sammuilee.. Huohottimen osat mulla näytti jo olevan tuota "cold climate" mallia. Mutta Hemille joka tapauksessa multa kiitos. varmasti paras 2€ jonka olen käyttänyt

                        Joo, siis juuri tuo letku on useinkin syynä näihin imuvuotoihin, joita kuitenkaan ei useissakaan huoltoliikkeen etsinnöissä ole löydetty.
                        Tämä letkuhan hapertuu ja halkeaa juuri tasan ja vain alapuolelta, jolloin jos sitä ei reilusti kierrä ja katso sen alle, jää vika havaitsematta.
                        Huoltoliikkeet vaihtavat useinkin jopa M52TU/M54 moottoreihin molemmat katit, vanoksen tiivisteet, kaikesta pienemmästä puhumattakaan ja kyse on koko ajan parin euron letkunpätkästä.
                        Loppujen lopuksi, kun tauluun syttyy moottorin vikavalo, niin bemarissa se tarkoittaa +95%:n varmuudella imuvuotoa, sanoi huoltoliikkeet asiasta mitä tahansa, kun tulkitsevat luetut vikakoodit oikeiksi vioiksi, eikä nimenomaan imuvuodosta johtuviksi oireiksi.
                        Ok, meneehän näistä joskus myös puolia, mutta todellisuudessa ne edustaa yhtä-kahta tapausta sadasta.
                        Eli nämä imuvuodot alkaa olemaan näissä v.-99 alkaen olevissa M52TU/M54 koneisissa ihan arkipäivää ja itse asiassa yllättävän hyvä bisnes huoltoliikkeille, siellä kun näistä imuvuodoista "ei tiedetä mitään", vaan korjataan ihan jotakin muuta.

                        Comment

                        • sonikk
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 1664
                          • Kerava

                          Laitetaan tähänkin ketjuun, eli kaveri vaihteli tänään huohottimen tuohon 330i:hin ja komplikaationa tuli käyntihärö. Oireilee niin, että:

                          - Startti hiukan pidempi kuin ennen
                          - Tyhjäkäynti hiukan korkeampi
                          - Tyhjäkäynnillä kun polkaisee sopivasti kaasua niin sammuu
                          - Liikkeellelähtö perseestä edellisen takia
                          - Tuntuu tehottomalta

                          Itse putsailin kaasuläpän ja tyhjäkäyntimoottorin niihin sopivalla cleanerilla. Voisko olla että jokin huohotinputkista on huonosti kiinni?

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            Haitariputkista lähtisin liikkeelle, eli että se alempi on asennettu oikein kaasuläpändeerukseen, kumiputkessa kun on semmonen kieleke jonka sopii kaasuläpän alareunan hahloon.
                            Sormilla sen kyllä tuntee, mutta joku teleskooppipeili on parempi.
                            Onko haitariputket muuten ehjät?
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • sonikk
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 1664
                              • Kerava

                              Kyllä ne molemmat haitarit oli silmä- ja sormimääräisesti ehjät.

                              Comment

                              • Carrera
                                Newbiemmer
                                • Jan 2014
                                • 21
                                • Helsinki

                                Originally posted by Dani View Post
                                Vikakoodit kannattaa lukea, todennäköisesti Miss Fireä antaa.

                                Jotenkin kuulostaa puolavialta, nämä M54B30 kun tykkää niellä niitä.
                                Mulla oireillut about just noin 5 kertaa, puola ollut pimeenä.
                                Vikakoodilla selviää mikä pytty oireillut.
                                Kannattaa varautua puolien vaihtoon, samalla sitten tulpatkin jossei kuiteista/huolloista selviää millon ne on viimeksi vaihdettu.

                                Imuvuotokin mahdollinen ja samalla tietty jumittava imupuolen vanosmäntä.
                                Soitin Schmiedmannin huoltoon, kun en muuta keksinyt. Hyvin asiantuntevalta kuulosti huoltopäällikkö. Sanoi, että turha sitä autoa on tuoda koodien lukemiseen, kun oireiden perusteella voi sanoa, että miss fire jossain pytyssä on kuitenkin se vikakoodi. Imuvuoto hänenkin mielestään todennäköisin syy, toinen mahdollisuus on puolat. Totesi, että näissä yleensä vika on melko pieni. Reilun viikon kuluttua maanantaina menee auto tarkastettavaksi. Raportoin jos/kun selviää mistä temppuilu johtui...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎