Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i ei käy kunnolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Dani View Post
    Haitariputkista lähtisin liikkeelle, eli että se alempi on asennettu oikein kaasuläpändeerukseen, kumiputkessa kun on semmonen kieleke jonka sopii kaasuläpän alareunan hahloon.
    Sormilla sen kyllä tuntee, mutta joku teleskooppipeili on parempi.
    Tämä kannattaa tosiaan ottaa tosissaan jos ko.oireiden vuoksi on selvästi viallinen iso haitariputki vaihdettu, eikä ongelmat sillä poistukkaan.

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      Originally posted by Carrera View Post
      Soitin Schmiedmannin huoltoon, kun en muuta keksinyt. Hyvin asiantuntevalta kuulosti huoltopäällikkö. Sanoi, että turha sitä autoa on tuoda koodien lukemiseen, kun oireiden perusteella voi sanoa, että miss fire jossain pytyssä on kuitenkin se vikakoodi. Imuvuoto hänenkin mielestään todennäköisin syy, toinen mahdollisuus on puolat. Totesi, että näissä yleensä vika on melko pieni. Reilun viikon kuluttua maanantaina menee auto tarkastettavaksi. Raportoin jos/kun selviää mistä temppuilu johtui...

      Voi ne vikakoodit ja haitariletkut tarkastaa joku foorumilainenkin, ei tarvitse viikkoja odotella
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • sonikk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 1664
        • Kerava

        Originally posted by sonikk View Post
        Laitetaan tähänkin ketjuun, eli kaveri vaihteli tänään huohottimen tuohon 330i:hin ja komplikaationa tuli käyntihärö. Oireilee niin, että:

        - Startti hiukan pidempi kuin ennen
        - Tyhjäkäynti hiukan korkeampi
        - Tyhjäkäynnillä kun polkaisee sopivasti kaasua niin sammuu
        - Liikkeellelähtö perseestä edellisen takia
        - Tuntuu tehottomalta

        Itse putsailin kaasuläpän ja tyhjäkäyntimoottorin niihin sopivalla cleanerilla. Voisko olla että jokin huohotinputkista on huonosti kiinni?
        Kysytään vielä että vaatiiko kaasuläppä irroituksen/putsauksen jälkeen jotain sopeutuksia ja perussäätöjä vai onko siellä nyt vaan imuvuoto jossain?

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          Adaptiot kannattaa nollata, mutta todennäköisesti ilmuvuoto joka löytyy haitariputkesta.
          Vai kävitkö ne kaikki haitarisyvennykset taskulampulla läpi, myös siitä pikkuputkesta?
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • sonikk
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 1664
            • Kerava

            Juu täytyy nuo käydä läpi kun saa auton lämpöiseen.

            Entäpä jos huohotin vuotaa, ts. jokin putkista huonosti niin oireileeko samoin?

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by sonikk View Post
              Entäpä jos huohotin vuotaa, ts. jokin putkista huonosti niin oireileeko samoin?
              Nimenomaan kyllä ja se vuoto saa olla ihan älyttömän minimaalinen.

              Comment

              • HC91
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 998
                • 29100/310053

                Originally posted by sonikk View Post
                jokin putkista huonosti
                Niiden liittimet keskimäärin napsahtaa selvästi paikalleen, paitsi se 1-2 pytyn välistä kulkevan putken separaattorin kylkeen tuleva pää - sehän pitää kohdistaa ja kiertää kiinni :think Putsasitkos öljytikun yhteen? Ilmeisesti tarkistit MAF:fin ja kaasuläpän väliset tuubit irrallaan ja ympäriinsä, eikä niissä ollut missään kohtaa halkeamaa?
                Last edited by HC91; 25-01-2014, 08:13.
                92' ///M5 3.8 individual
                09' 320d xDrive
                16' NIU N1 Sport
                19' NIU U+ Sport

                Comment

                • sonikk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 1664
                  • Kerava

                  Noniin, ratkesi tämäkin. Nixun kanssa luettiin koodit ja herjasi tämmöistä:



                  Pikainen googletus kertoi tuon imunokan asentoanturin herjaksi, ja siellähän se liitin roikkui irrallaan. Hiukan kiireessä jouduttiin niputtamaan huohotin niin heti kostautui. Imuvuotoja ei ollut onneksi, korjausarvot näyttivät nollaa.

                  Comment

                  • Carrera
                    Newbiemmer
                    • Jan 2014
                    • 21
                    • Helsinki

                    Päivitetään vähän oman 330Ci:n käyntihäiriöiden selvittelyä.
                    Vikakoodi oli 1-sylinterin misfire. Ei löytynyt imuvuotoja ja puolatkin ovat kunnossa. Aikaisempi omistaja olikin sitten ollut varsinainen tee-se-itse velikulta ja säästänyt muutaman kympin ja vaihtanut piruuttaan Denson 1-kärki tulpat. Ei nyt mikään suuri ihme, ettei oikein tahtonut potku riittää -15 pakkasessa. No, vaihdoin NGK:n 4-kärkitulpat tilalle. Auto käy nyt ihan eri tavalla, mutta ongelma ei silti ole kokonaan voitettu. Nyt kun on ollut lauhempaa ja uudet tulpat pelissä on auto kerran alkanut täristämään ja sytyttänyt moottorivaroitusvalon. Ongelma ilmenee, kun auton käynnistää aamusta kylmänä ja antaa käydä tyhjäkäyntiä jonkun aikaa. Kun kierrokset laskevat alkulämmittelyn jälkeen normi tyhjäkäynnin tasolle tuntuu, että kierrokset putoavat liian paljon ja alkaa epätasainen käynti ja moottorivaroitusvalo syttyy. Kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, varoitusvalo ei enää syty ja auto käy nätisti ja tasaisesti.

                    Pitäisiköhän tuo 1:n suutin puhdistuttaa tai miksei kaikki saman tien?
                    Vian etsintä jatkuu...

                    Comment

                    • Carrera
                      Newbiemmer
                      • Jan 2014
                      • 21
                      • Helsinki

                      Kyllähän se mun käyntihäiriö loppujenlopuksi johtui viallisesta puolasta. Ykkösen puola oli kaput ja kun se vaihdettiin päittäin vitosen kanssa niin moottori käy paljon paremmin jo heti kylmänä, mutta pakkohan noi puolat on vaihtaa.

                      Mulla on Bremin puolat, jotka joskus aikanaan ovat olleet bemarin sisäisessä vaihtokampanjassa. Ohje oli, että jos yksi kiukuttelee, vaihdetaan kaikki. Sellaiset tehtaan piikkiin vaihdot tuskin enää tänä päivänä ovat voimassa.

                      Kysymys kuuluukin, mitkä puolat kannattaa laittaa Bremien tilalle? Tarvikeversiot vai Boschit tms? Ja löytyykö jostain päin hyvä pakettidiili kuuden puolan setille?

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6935
                        • N/A

                        Puolat näyttävät maksavan n. 155€ / 6 satsi Saksassa.

                        Kannattaa ebaystä etsiä sopivaa sarjaa. Kyllä tuokin nopeasti katsottuna pitäisi käydä 330i. Kannattaa varmistua asiasta.




                        Ja tässä boscheja sarja:

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by Antti O View Post
                          Puolat näyttävät maksavan n. 155€ / 6 satsi Saksassa.

                          Kannattaa ebaystä etsiä sopivaa sarjaa. Kyllä tuokin nopeasti katsottuna pitäisi käydä 330i. Kannattaa varmistua asiasta.



                          Ei käy.
                          M54:ssa puolilla erilainen kiinnitys, kuin M52TU.

                          Comment

                          • sonikk
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 1664
                            • Kerava

                            Eikös M54:ssa ole kahta erilaista kiinnitystä?

                            Vanhempi:


                            Uudempi:


                            Näyttäisi vaihtuvan joskus 2002 hujakoilla.

                            Comment

                            • Carrera
                              Newbiemmer
                              • Jan 2014
                              • 21
                              • Helsinki

                              Joo, vanha ja kalliimpi oli käytössä 09/2002 asti, uudempi siitä eteenpäin. Mulla tietysti just vanhempi, EZ 30.8.2002. Pistin Boschit tilaukseen ja kaikki 6 samantien. Olisi kiva tukea paikallisia liikkeitä, mutta kun Saksasta tulee posteineen Boschit halvemmaksi, kuin kotimaasta merkittömät harakiri -versiot, niin minkäs teet. Toivottavasti näillä säädöillä homma toimii.

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                Motonet myy Boschin puolia kans?
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎