Originally posted by Dani
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330i ei käy kunnolla
Collapse
X
-
Originally posted by Carrera View PostSoitin Schmiedmannin huoltoon, kun en muuta keksinyt. Hyvin asiantuntevalta kuulosti huoltopäällikkö. Sanoi, että turha sitä autoa on tuoda koodien lukemiseen, kun oireiden perusteella voi sanoa, että miss fire jossain pytyssä on kuitenkin se vikakoodi. Imuvuoto hänenkin mielestään todennäköisin syy, toinen mahdollisuus on puolat. Totesi, että näissä yleensä vika on melko pieni. Reilun viikon kuluttua maanantaina menee auto tarkastettavaksi. Raportoin jos/kun selviää mistä temppuilu johtui...
Voi ne vikakoodit ja haitariletkut tarkastaa joku foorumilainenkin, ei tarvitse viikkoja odotellaE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostLaitetaan tähänkin ketjuun, eli kaveri vaihteli tänään huohottimen tuohon 330i:hin ja komplikaationa tuli käyntihärö. Oireilee niin, että:
- Startti hiukan pidempi kuin ennen
- Tyhjäkäynti hiukan korkeampi
- Tyhjäkäynnillä kun polkaisee sopivasti kaasua niin sammuu
- Liikkeellelähtö perseestä edellisen takia
- Tuntuu tehottomalta
Itse putsailin kaasuläpän ja tyhjäkäyntimoottorin niihin sopivalla cleanerilla. Voisko olla että jokin huohotinputkista on huonosti kiinni?
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View Postjokin putkista huonostiLast edited by HC91; 25-01-2014, 08:13.
Comment
-
-
Noniin, ratkesi tämäkin. Nixun kanssa luettiin koodit ja herjasi tämmöistä:
Pikainen googletus kertoi tuon imunokan asentoanturin herjaksi, ja siellähän se liitin roikkui irrallaan. Hiukan kiireessä jouduttiin niputtamaan huohotin niin heti kostautui. Imuvuotoja ei ollut onneksi, korjausarvot näyttivät nollaa.
Comment
-
-
Päivitetään vähän oman 330Ci:n käyntihäiriöiden selvittelyä.
Vikakoodi oli 1-sylinterin misfire. Ei löytynyt imuvuotoja ja puolatkin ovat kunnossa. Aikaisempi omistaja olikin sitten ollut varsinainen tee-se-itse velikulta ja säästänyt muutaman kympin ja vaihtanut piruuttaan Denson 1-kärki tulpat. Ei nyt mikään suuri ihme, ettei oikein tahtonut potku riittää -15 pakkasessa. No, vaihdoin NGK:n 4-kärkitulpat tilalle. Auto käy nyt ihan eri tavalla, mutta ongelma ei silti ole kokonaan voitettu. Nyt kun on ollut lauhempaa ja uudet tulpat pelissä on auto kerran alkanut täristämään ja sytyttänyt moottorivaroitusvalon. Ongelma ilmenee, kun auton käynnistää aamusta kylmänä ja antaa käydä tyhjäkäyntiä jonkun aikaa. Kun kierrokset laskevat alkulämmittelyn jälkeen normi tyhjäkäynnin tasolle tuntuu, että kierrokset putoavat liian paljon ja alkaa epätasainen käynti ja moottorivaroitusvalo syttyy. Kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, varoitusvalo ei enää syty ja auto käy nätisti ja tasaisesti.
Pitäisiköhän tuo 1:n suutin puhdistuttaa tai miksei kaikki saman tien?
Vian etsintä jatkuu...
Comment
-
-
Kyllähän se mun käyntihäiriö loppujenlopuksi johtui viallisesta puolasta. Ykkösen puola oli kaput ja kun se vaihdettiin päittäin vitosen kanssa niin moottori käy paljon paremmin jo heti kylmänä, mutta pakkohan noi puolat on vaihtaa.
Mulla on Bremin puolat, jotka joskus aikanaan ovat olleet bemarin sisäisessä vaihtokampanjassa. Ohje oli, että jos yksi kiukuttelee, vaihdetaan kaikki. Sellaiset tehtaan piikkiin vaihdot tuskin enää tänä päivänä ovat voimassa.
Kysymys kuuluukin, mitkä puolat kannattaa laittaa Bremien tilalle? Tarvikeversiot vai Boschit tms? Ja löytyykö jostain päin hyvä pakettidiili kuuden puolan setille?
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View Post
M54:ssa puolilla erilainen kiinnitys, kuin M52TU.
Comment
-
-
Joo, vanha ja kalliimpi oli käytössä 09/2002 asti, uudempi siitä eteenpäin. Mulla tietysti just vanhempi, EZ 30.8.2002. Pistin Boschit tilaukseen ja kaikki 6 samantien. Olisi kiva tukea paikallisia liikkeitä, mutta kun Saksasta tulee posteineen Boschit halvemmaksi, kuin kotimaasta merkittömät harakiri -versiot, niin minkäs teet. Toivottavasti näillä säädöillä homma toimii.
Comment
-
Comment