Originally posted by Slapshot
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330d ei lähde käyntiin kovilla pakkasilla
Collapse
X
-
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
-
-
Originally posted by Laku View PostPaljonko Zimmermanin levyt maksoivat? Eteen vai taakse?
Eteen levyt ja palat ~160 yhteensä. Alle puoleen hintaan verrattuna merkkiliikkeeseen.
Mullakin herjaa tuota electric auxiliary heateriä. Ilmeisesti sähkölämmitinvastus, joka nopeuttaa jäähdytinnesteen lämpenemistä. En aikonut uusia, koska mulla on Eberi. Laita silti tietoa hinnoista ja hankintapaikoista, jos löydät ratkaisun.
On varmaan maksimaalisen v-mäisessä paikassa sijoitettuna tuo mokkula..
Edit: Joku nahkahousun online-shoppi kauppaa hintaan 281,36e ja osan numero näyttää olevan 64129145439. Minulla auto siis 330xd touring valmistunut 10/2003.Last edited by Kine; 23-01-2010, 17:29.
Comment
-
-
Originally posted by Kine View PostEn minäkään tarvitsisi mokomaa jos olisi eberi. Ja jos ei olis vikakoodeja luettu, olisin ajellut ihan onnellisen tietämättömänä koko viasta. Saisihan se nopeamminkin lämmetä. Löytyi ainakin numero tuolle, vois vaikka soittaa merkkiliikkeeseen ja kysyä hinnan joutessaan.
On varmaan maksimaalisen v-mäisessä paikassa sijoitettuna tuo mokkula..
Edit: Joku nahkahousun online-shoppi kauppaa hintaan 281,36e ja osan numero näyttää olevan 64129145439. Minulla auto siis 330xd touring valmistunut 10/2003.
Sanoisin, että on melkeimpä kuin "tarjottimella"....e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Oma 530d ei kans eilen parin pvn seisonnan jälkeen startannu, imas akun tyhjäks jo toisella yrityksellä -30'C. Akku lataukseen yöks ja tänään kun koitin uudestaan, -26'C ei lähteny vaikka jaksokin yrittää 6 kertaa.. Josko toi pakkanen vähän herkiäis ni vois koittaa uudestaan ku akku taas latauksessa. Jotain ihme vikailmotuksia se antaa siihen mittaristoon muttakun niistä ei ymmärrä mitään ku ne on saksaks. Arbeiter jotain vissiin, huono lukee ku pikselit tilttaa. Toinen on jotain "Neu blabla" ja kolmas on jotain lämpötilasta. Tietoa kenelläkään? Jos jollain ois sellanen saksa->suomi tai saksa->englanti posti jossain mistä voisin luntata vähän noita niin tietäis taas pikkasen enemmän. Sain auton just öljynvaihdosta että ainakaan vanhat öljyt ei ole syy.
//Edit: Taidanpa soittaa Rahu:lle maanantaina noista pikseleistä.Last edited by tanppu; 24-01-2010, 13:19.Ex vehkeet..
X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36
Comment
-
-
Mulla oli M57:ssa käynnistysongelmia >-15. Ei auttanut moottorin lämmitykset eikä mitkään. Asiaa ihmeteltyäni totesin, että tankissa oleva pumppu ei pyöri. Uusi polttoainepumpun rele ja nyt pelaa. Eli rele oli varmaankin elämänsä ehtoopuolella ja ei antanut tarpeeksi virtaa pumpulle. Pumppu ottanee enenmmän virtaa kun diesel kylmää/jäykempää.
Comment
-
-
Kop kop, täällä ainakin auttoi hehkun ohjainboksin vaihto. Nyt lähtee hienosti käymään kylmästäkin -22c jäähdytysnesteiden lämmölläkin. Akku taitaa vaan olla melko sippi, kun se kuullostaa se pari ekaa pyörähdystä ennen sytytystä toosi vaikeelta.
Voi kun olisi jo aiemmin tiennyt tuosta boksin viasta ja sen vaihdon helppoudesta.. Hyvä näinkin.
Mahtavaa että tämänkin pystyi näiden sivujen ohjeilla ja tiedoilla fiksaamaan ihan itse. Melkonen tukko säästyi euroja vaikka hehkut vaihtoikin "turhaan".
Pääsääntöisesti tästä kaikesta voisi kai todeta, että jos diagnostiikka kertoo kaikkien hehkujen olevan pimeänä, vika on nimenomaan boksissa eikä niissä tapeissa.. Muutaman euron voi oikein nuuka tuossakin säästää. Eli mittaa tappien vastuksen ja jos ok, jättää paikalleen. Onko mitään järkeä päätelmässä?
Harmillista jos joillakin ei auta edes molempien vaihto. Mikäs antaa hehkuboksille ohjauskäskyjä vai onko se "itsenäinen" mokkula?
Comment
-
-
Originally posted by ruikki View Postonko tuohon 330d:hen, m57:n polttoaineensuodattimen vaihossa mitää erikoista? ilmaako ite ihtesä?
muutaku ottaa vanhan pois ja laittaa uuden tilalle ja starttailee käymään?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Kine View PostKop kop, täällä ainakin auttoi hehkun ohjainboksin vaihto. Nyt lähtee hienosti käymään kylmästäkin -22c jäähdytysnesteiden lämmölläkin. Akku taitaa vaan olla melko sippi, kun se kuullostaa se pari ekaa pyörähdystä ennen sytytystä toosi vaikeelta.
Voi kun olisi jo aiemmin tiennyt tuosta boksin viasta ja sen vaihdon helppoudesta.. Hyvä näinkin.
Mahtavaa että tämänkin pystyi näiden sivujen ohjeilla ja tiedoilla fiksaamaan ihan itse. Melkonen tukko säästyi euroja vaikka hehkut vaihtoikin "turhaan".
Pääsääntöisesti tästä kaikesta voisi kai todeta, että jos diagnostiikka kertoo kaikkien hehkujen olevan pimeänä, vika on nimenomaan boksissa eikä niissä tapeissa.. Muutaman euron voi oikein nuuka tuossakin säästää. Eli mittaa tappien vastuksen ja jos ok, jättää paikalleen. Onko mitään järkeä päätelmässä?
Harmillista jos joillakin ei auta edes molempien vaihto. Mikäs antaa hehkuboksille ohjauskäskyjä vai onko se "itsenäinen" mokkula?ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
[quote=Kine;1909667]
Mahtavaa että tämänkin pystyi näiden sivujen ohjeilla ja tiedoilla fiksaamaan ihan itse. Melkonen tukko säästyi euroja vaikka hehkut vaihtoikin "turhaan".
Pääsääntöisesti tästä kaikesta voisi kai todeta, että jos diagnostiikka kertoo kaikkien hehkujen olevan pimeänä, vika on nimenomaan boksissa eikä niissä tapeissa.. Muutaman euron voi oikein nuuka tuossakin säästää. Eli mittaa tappien vastuksen ja jos ok, jättää paikalleen. Onko mitään järkeä päätelmässä?
quote]
Hienoa että rupesi wörkkii! Aika varma olen että jos hehkusta näytetään vikakoodianiin kyllä siellä hehkukin pimeänä on. Tiedä sit onko jompi kumpi rikkonut toisensa. Kuluvia osia molemmat että turhaan et vaihtanut.
Comment
-
-
Originally posted by Smistik View PostMihinkäs mottiin/autoon vaihdoit? Mullakin herjaa kuulemma hehkuja, mutta tuossa M57:ssa kuulemma testeri ei näytä mikä hehku pimeänä vaan pelkkä yksi herja hehkutuksesta. Voisi miettiä tuota ohjainboxia itekkin..
Kuten sanottua minulla näytti kaikilta hehkuilta vikakoodin ennen vaihtoa ja vaihdon jälkeen myös. Kolmatta kertaa ei ole luettu, mutta auto tuntuu toimivan nyt. (Kopkop)
Comment
-
-
Eipä lähtenyt tänä aamuna Bemari käyntiin. Eberi oli päällä n. 25 min ja ei edes luvannut, lämmitin 20 min lisää, ei sittenkään. Mikähän tätä nyt vaivaa? Olisko hehkut? Suutinvika? Pitäisi yrittää saada tänään aika vikakoodien lukuun, jos jotain selviäisi...Ex:BMW 525 TDS E34 -93
Nykyinen: BMW 330 dA Touring -03
Kauppakassi: Peugeot 106 XSI -92
Comment
-
-
Originally posted by kuirikki View PostEipä lähtenyt tänä aamuna Bemari käyntiin. Eberi oli päällä n. 25 min ja ei edes luvannut, lämmitin 20 min lisää, ei sittenkään. Mikähän tätä nyt vaivaa? Olisko hehkut? Suutinvika? Pitäisi yrittää saada tänään aika vikakoodien lukuun, jos jotain selviäisi...
Starttasi hyvin, mutta ei edes lupaa? Siirtopumppu pohjasta 1. kuskin penkin vaiheilta tai 2. tankista veikkaan. Mulla nyt vihdoin molemmat vaihdettu ja ilmennyt kuin salama kirkkaalta taivaalta. Elikkäs ei tee mitään ennakkovaroituksia vaan joku kerta ei vain lähde käyntiin tai sammuu yhtäkkiä startin jälkeen. Kun pumppu menee, niin muistaakseni herjaa että pa-paine on liian alhainen. Näiden lisäksi vihreä rele hanskalokeron takaa, moottoritilastakin löytyy toinen rele pa-syöttöön (en muista nimeä/paikkaa) ja sitten boksin sulakkeet kannattaa myös tarkistaa. Veikkaisin, että suutin vika ilmenee jossain vaiheessa käyntihäiriöinä tms.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
Comment