Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 ei starttaa, ajonesto päällä??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jesse93
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 932
    • Mustio

    #31
    Originally posted by Antti2 View Post
    Minulla on samanlaista ongelmaa.

    Auto on kaverilla lainassa ja eilen soitteli, että kun yrittää käynnistää, niin sähköt kyllä menee päälle, ja kuuluu naksumista mutta startti ei edes pyörähdä. Akkua olivat veikanneet ja yrittäneet kaapeleilla tuloksetta.

    Kyseessä on -99 E46 318Ci 1.9 koneella (M43B19).

    Aikaisemmin on ilmennyt mm. seuraavia asioita:
    - Välillä kojelautaan syttyy valo että jokin poltin olisi hajalla ilman syytä
    - Vilkun ollessa päällä myös punainen takavalo vilkkuu
    - Keskuslukitus ei avaa hantin puolen lukkoa
    - Välillä kuskin puolen lukkokaan ei avaudu vaan pitää mennä avaimella sisään
    - Joskus ikkunat ovat laskeutuneet n. 5 cm "itsekseen". Lähinnä silloin kun olen rämpännyt keskuslukkoa kun lukot eivät ole auenneet. Olen ymmärtänyt että tämä liittyy johonkin mukavuusominaisuuteen, mutta kyseisessä avaimessa ei pitäisi olla tällaista ohjelmoituna.

    Menen illalla tutkimaan tarkemmin. Minulla on nyt seuraavat asiat tarkistuslistalla:

    - Akku (korjaamolla sanoivat että voisi olla hyvä uusia muutenkin, mutta luulisi että lähtisi apuvirralla?)
    - Akun liitännät
    - Tarkistus onko huohotin jäässä
    - Starttimoottori (yleismittari / kopautus)
    - Avain (Missähän se toinen avain taas olikaan? :/)

    Onneksi nämä tapahtuvat aina juuri silloin kun työkalut, sähkövehkeet ja vikakoodinlukija on pakattu jonnekin varmaan talteen muuton takia

    Tuleeko mieleen muita hyviä ideoita?

    /A
    Alottaisin itse akun mittauksella onko siinä mitään eloa, aika mystisiä sähkövikoja voi olla jos jännite liian alhainen ja voi tosiaan starttikin olla tiensä päässä
    E46 320D & E30 325iX & E61 525D

    Comment

    • Antti2
      Newbiemmer
      • Jan 2017
      • 3
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by Jesse93 View Post
      Alottaisin itse akun mittauksella onko siinä mitään eloa, aika mystisiä sähkövikoja voi olla jos jännite liian alhainen ja voi tosiaan starttikin olla tiensä päässä
      Akkuhan se oli. Akun vaihdolla hävisi myös nuo muut mystiset sähköviat (paitsi keskuslukitus). Itse olin siinä luulossa, että apuvirralla pitäisi kyllä lähteä vaikka akku olisikin tyhjä / sökö.

      /A

      Comment

      • holo92
        Newbiemmer
        • Mar 2016
        • 9
        • Kotka

        #33
        Itselläkin e46 330ci taitaa olla akku sökönä vaikka virrat tulee muuten autoon niin ei startti jaksa pyörähtää.. Viimevuonna tuli startti vaihdettua niin eikai se nyt perkele vuoden välein sano itseään irti on vielä suoraan sanottuna niin vittumainen vaihtaa

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8231
          • Järvikylä (Nakkila)

          #34
          Originally posted by Antti2 View Post
          Akkuhan se oli. Akun vaihdolla hävisi myös nuo muut mystiset sähköviat (paitsi keskuslukitus). Itse olin siinä luulossa, että apuvirralla pitäisi kyllä lähteä vaikka akku olisikin tyhjä / sökö.

          /A
          Riippuu apuvirtakaapeleista. Halvemmissa on niin pienet johtimet ettei niillä saa käyntiin kun korkeintaan ruohonleikkurin.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Jesse93
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 932
            • Mustio

            #35
            Originally posted by holo92 View Post
            Itselläkin e46 330ci taitaa olla akku sökönä vaikka virrat tulee muuten autoon niin ei startti jaksa pyörähtää.. Viimevuonna tuli startti vaihdettua niin eikai se nyt perkele vuoden välein sano itseään irti on vielä suoraan sanottuna niin vittumainen vaihtaa
            Yleismittari kouraan ja mittaa akku joo se startin vaihto on aikamoinen homma
            E46 320D & E30 325iX & E61 525D

            Comment

            • holo92
              Newbiemmer
              • Mar 2016
              • 9
              • Kotka

              #36
              Joo akku oli paskana nyt uus tilalla ja toimii 👍 akun vaihdon jälkeen mittaristo alkoi sekoilemaan elikkä aina kun virrat sammuttaa mittariston trippi ja kello menee nollille ja viisarit jumittavat toivottavasti olis pakkasen haittapuolia..

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎