Ilmeisesti ihan normaalia kulutuslukemaa 320d 100kW manuaalille, viikonloppuna n. 400km reissu auto täyteen lastattuna, 4 henkilöä ja peräloosteri ihan täynnä, renkaat 235/255 17"? Koko matka maantietä 60-100km/h, suurin osa vakkarilla ajoa. Ajotietokoneen ilmoittama 5,3l ja laskettu 5,5l.
Sisään just viime viikolla laitoin 165hv/340Nm softan ja tuntuu hivenen kevyemmin/herkemmin kulkevan maantiellä, joten odotin et kulutus olis ollu lähempänä 5 litraa. Ehkä siihen olis päässytkin kevyemmällä kuormalla..? :think
Vikakoodiahan tosta jää siitä suuttimen neulasäätimestä. Kuinkahan paljon toi vaikuttaa kulutukseen loppupeleissä? Käytössä muuten en ole huomannu mitään kummallista.
e46 320da kulutuslukemia
Collapse
X
-
Pre-facelifti manuaalilla viime tankillinen 5,8l / 100km josta n. 200km kaupunkiajoa.
Leave a comment:
-
Aika reippaasti enemmän tuntuis nuo automaatit vievän. Itellä 320d manuaalina. Oon pistäny tän vuoden tankkaukset ylös, 6.13L/100km näyttää edellisen tankkauksen jälkeen, kilometrejä n. 7tkm. Ajot sekalaista, mutta ehkä enemmän kuitenkin matkaa.
Lapin reissulla laskettu kulutus 5.58L/100km, n. 1700km, ajotietokone näytti 5.4-5.5.
Leave a comment:
-
Noin 90% maantieajoa ja tietokone näyttää 5,5l, todellinen laskettuna n. 7l. Auttaisikohan tähän kulutuksen tiputukseen lastutus ja laatikon ohjelmointi.. :thinkOriginally posted by Lopaka View PostItse termarit jo vaihdoin ja maffin putsasin viime kesänä. Silti tuota löpöä menee maantieajossakin päälle 7l/100km.
Leave a comment:
-
Itse termarit jo vaihdoin ja maffin putsasin viime kesänä. Silti tuota löpöä menee maantieajossakin päälle 7l/100km.Originally posted by bemu2000 View PostMulla aivan samat lukemat ja musta pölläyttää, eli ahtoihin nähden syöttää liikaa ainetta. Itse ajattelin ainakin ensin vaihtaa uudet termarit ja maffin...
http://www.ebay.de/itm/Luftmassenmes...item1c27fb3d8f
Leave a comment:
-
Jääkö lämpömittari vajaaksi klo 12 asennosta? Oletko salavalikosta lämpöjä seurannut?
Originally posted by bemu2000 View PostMulla aivan samat lukemat ja musta pölläyttää, eli ahtoihin nähden syöttää liikaa ainetta. Itse ajattelin ainakin ensin vaihtaa uudet termarit ja maffin...
Leave a comment:
-
Originally posted by Lopaka View PostItse alan uskomaan, että tässä kaarassa jonkinlaista vikaa olisi...
Auto on 320da -02 tuokka. Ajoin tuossa lähes tankillisen ja ajosta 90% oli maantieajoa vakkarilla säädettynä n. 90km/h. Ajotietokone näytti kulutukseksi TASAN 5 litraa per 100km. Sitten jännityksellä tankki täyteen ja itse laskemalla kulutukseksi 7,2l satasella!
Siis massiivinen 2,2 litran ero! Sanokaas nyt joku viisaampi mikä helvetti tässä autossa nyt on vialla?
Inpa ei vikakoodeja anna. Huolloista sen verran, että ilmansuodattimet, kaikki termarit sun muut on vaihdettu tässä viimeisen puolen vuoden sisään..
Mulla aivan samat lukemat ja musta pölläyttää, eli ahtoihin nähden syöttää liikaa ainetta. Itse ajattelin ainakin ensin vaihtaa uudet termarit ja maffin...
Leave a comment:
-
Originally posted by Jussi83 View Postalkuun näytti 6.5l-9/100km mutta nyt uuden turbiinin, läppienpoiston ja katalysaattorin poistamisen jälkeen on päässyt 4,6l/100km parhaimmillaan mutta siinä 5 litran paikkeilla muuten pyörii ja kevyellä kaasujalalla. nuo tosin tietokoneen mukaisia kulutuksia.
320dA touring vm:03
Ja todellinen kulutus tankillisella 6.2L/100km 70% matka ajoa ja loput kaupungissa. Että melkoinen ero noilla lukemilla.
Leave a comment:
-
Salavalikon kautta pystyy ton säätämään, että näyttää oikein. Älä kysy miten.Originally posted by Lopaka View PostNo mutta onko noin isoon? Tuo ajotietokonekin näyttää niin höpöjä, että turha sitä tuijotella, kun on 2,2litraa eroa oikeaan kulutukseen.
Yhtä iso oli kulutus ero täälläkin ennen säätöä.
Pienin tietokoneen mukaan 3,6l/100km ja todellinen 5,3l/100km.
Autona 330d+manuaali.
Leave a comment:
-
Omassa vastaavassa muuten, mutta manuaalissa eroa on ollut muutaman tankkauksen seurauksella enimmillään 1,6 litraa. Ajotietokone näyttänyt 4,5 ja toteutunut ollut 6,1L/100km. Ja tässä kulutusmittari nollattu edellisen tankkauksen yhteydessä.
Originally posted by Lopaka View PostNo mutta onko noin isoon? Tuo ajotietokonekin näyttää niin höpöjä, että turha sitä tuijotella, kun on 2,2litraa eroa oikeaan kulutukseen.
Leave a comment:
-
automaatti ja 2,0d on yhtälö suureen kulutukseen.Originally posted by Lopaka View PostItse alan uskomaan, että tässä kaarassa jonkinlaista vikaa olisi...
Auto on 320da -02 tuokka. Ajoin tuossa lähes tankillisen ja ajosta 90% oli maantieajoa vakkarilla säädettynä n. 90km/h. Ajotietokone näytti kulutukseksi TASAN 5 litraa per 100km. Sitten jännityksellä tankki täyteen ja itse laskemalla kulutukseksi 7,2l satasella!
Siis massiivinen 2,2 litran ero! Sanokaas nyt joku viisaampi mikä helvetti tässä autossa nyt on vialla?
Inpa ei vikakoodeja anna. Huolloista sen verran, että ilmansuodattimet, kaikki termarit sun muut on vaihdettu tässä viimeisen puolen vuoden sisään..
Leave a comment:
-
Itse alan uskomaan, että tässä kaarassa jonkinlaista vikaa olisi...
Leave a comment:
Leave a comment: