Originally posted by Antti O
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 alatukivarsien erot / tunnistusta
Collapse
X
-
Originally posted by Antti O View PostMinulla on omassa 202.000km ajetut alkuperäiset vielä keulilla ja palloissa ole huomattavia välyksiä. Isälläni on 240.000km ajetut omassaan edelleen alkuperäiset.
Mielestäni sellaisia meriittejä etten edes harkitsisi muita.
E34:ssa mulla meni ensimmäinen pallonivel alkuperäisistä tukivarsista väljäksi n.250tkm kohdilla, vaihdoin kerralla kaikki tukivarret uusiksi (Lemförderit) ja seuraavan kerran väljä pallonivel vaivasikin vasta sitten n.500tkm kohdalla, jolloin laitoin taas kerralla kaikki uusiksi.
Comment
-
-
Etualatukivarret sopii ristiin oli M-Sport tai ei.
Tukivarsi on sama kaikissa coupe-sedan-touring-cabrio-compact, 316-330, bensa-diesel. Vain M3 ja xi/xd on eri.
Aidossa M-Sport alatukivarressa on mieto ero pituudessa pyörännapaa kohden, hieman pidempi = hieman lisää camberia. Myös ulompi pallonivel on hieman suurempi ja jämäkämpi. OEM tukivarressa on aina tarra.
Siitä ei kukaan tiedä millaisilla spekseillä tarvikevalmistajat tekevät osia, joten lähde spekuloimaan kuin että kaikki sopii paikalleen. Sen tiedän tosin varmaksi, että Lemförderin valmistama OEM M-Sport tukivarren vastine on sitä mitä luvataankin.Last edited by Dualfun; 30-11-2018, 17:54.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by racing02 View PostHmmm, eli vaihtamalla sporttitukivarret tavallisiin saisin camberin arvoihin mitä suositellaan kun haluaisi saada vetelyn eliminoitua. Yläpäässä ei ole enää tilaa viilata.Last edited by Dualfun; 03-09-2015, 14:58.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Niin minäkin luulin. Nykyiset Hankookit piti olla jo aika hyvät, mutta ei ole.
Tätä topikkia sivuten... vajaa 6 vuotta, reilu 40 000 km sitten vaihdettu uudet Febin m-sport tukivarret. Nyt alkoi etupää pitämään ihmeellistä natinaa kääntäessä tai hidastaessa hiljaisessa vauhdissa. Vaikutti että tulisi oikeasta alapallosta, ihan hieman välystäkin tuntui. Onko tämä normikäyttöikä Febeille tai onko hyviä ehdotuksia mistä muualta ääni voisi tulla.
Comment
-
-
Originally posted by teme e30 320i View PostEikö kukaan ole laittanut?
Kait nyt joku on vaihtanu tai tietää nuin muute???
Mulla sama pohdinnnan alla joko laittas ebaystä tilaukseen... mutta käykö 2/03 m-alusta ruksittu.
Aika näyttää ovatko minkälaiset.
Jotain eroja ON tilaus numerot erit jos joku vielä tarvii apuja.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostEikö se ole sama tilata vaikka profiteileltä ne m-sporttiin suunnitellut lemförderin tukivarret. Ei tarvitse arpoa ja on kuten on suunniteltu..? :think
Silloin noita hintoja vertailin, niin m-sport varret maksoi ~200e/kpl + puslat ~80e/kpl + toimituskulut. Eli yhteensä 580-600e.
Meylet HDt molemminpuolin puslineen hiukan yli 300e toimituskuluineen. Joten en nähnyt järkeväksi maksaa puolta enemmän m-sport tukivarsista, kun pelaa noilla normaaleillakin. Noita vielä asentaessa käsissä pyörittelin ja vertailin, ja en kyllä silmällä havaittavaa eroa huomannut.
Edit. Tokihan noita Saksasta halvemmallakin saa, mutta ei ollut silloin aikaa odotella niitä saapuvaksi, kun katsastus lähestyi ja auton tarve oli päivittäinen.
Comment
-
-
Näyttää Lemförderissä olevan hintaeroa 35e tavis vs. 'm-sport' /kpl. Suurin syy varmasti tuotantomäärässä, mutta ompa siinä uloimmassa pallonivelessä toki eroa, joka varmasti tuo vähän lisähintaa. Huomaapa tuon rakenteellisen eron jopa kuvassa.
Vinkki: Kova jätkä säästää toki 50e prässäämällä vanhoihin koriheloihin uudet puslat.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Alkuperäisistä m-sport tukivarsista alkaa alapallonivel kolkattaa, mittarissa 325tkm. Tilalle ajattelin ostaa seuraavat http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBa...=1443343391895
Ihan vaan hinnan puolesta, pitäisi olla m-sport meylet. Ja takahelat vaihdettu kuukausi sitten ja silloin ei väljää havaittu tukivarsissa, ja sekös harmittaa..
Comment
-
Comment