Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 alatukivarsien erot / tunnistusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maukka86
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 488
    • Pirkanmaa

    #46
    Originally posted by Antti O View Post
    Eikö se ole sama tilata vaikka profiteileltä ne m-sporttiin suunnitellut lemförderin tukivarret. Ei tarvitse arpoa ja on kuten on suunniteltu..? :think
    Juuri näin, ja kaiken lisäksi Lemförder kestää moninverroin kauemmin kuin surkeat Meylet.
    f22 220i

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6935
      • N/A

      #47
      Minulla on omassa 202.000km ajetut alkuperäiset vielä keulilla ja palloissa ole huomattavia välyksiä. Isälläni on 240.000km ajetut omassaan edelleen alkuperäiset.
      Mielestäni sellaisia meriittejä etten edes harkitsisi muita.

      Comment

      • MPV
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1193
        • Muhos

        #48
        Originally posted by Antti O View Post
        Minulla on omassa 202.000km ajetut alkuperäiset vielä keulilla ja palloissa ole huomattavia välyksiä. Isälläni on 240.000km ajetut omassaan edelleen alkuperäiset.
        Mielestäni sellaisia meriittejä etten edes harkitsisi muita.
        Mulla kanssa 220tkm ajetussa alkuperäiset keulilla, ja viimeksi katsastuksessakin totesi että harvoin näin jämäkässä kunnossa olevaa alustaa näistä tapaa. Tosin takapuslat vaihtaessani (n.150tkm sitten) käytin tukivarret pöydällä ja lisäsin pallonivelille rasvaa. Tiedä sitten onko siitä oikeasti apua.

        E34:ssa mulla meni ensimmäinen pallonivel alkuperäisistä tukivarsista väljäksi n.250tkm kohdilla, vaihdoin kerralla kaikki tukivarret uusiksi (Lemförderit) ja seuraavan kerran väljä pallonivel vaivasikin vasta sitten n.500tkm kohdalla, jolloin laitoin taas kerralla kaikki uusiksi.

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17837
          • PKS

          #49
          Etualatukivarret sopii ristiin oli M-Sport tai ei.

          Tukivarsi on sama kaikissa coupe-sedan-touring-cabrio-compact, 316-330, bensa-diesel. Vain M3 ja xi/xd on eri.

          Aidossa M-Sport alatukivarressa on mieto ero pituudessa pyörännapaa kohden, hieman pidempi = hieman lisää camberia. Myös ulompi pallonivel on hieman suurempi ja jämäkämpi. OEM tukivarressa on aina tarra.

          Siitä ei kukaan tiedä millaisilla spekseillä tarvikevalmistajat tekevät osia, joten lähde spekuloimaan kuin että kaikki sopii paikalleen. Sen tiedän tosin varmaksi, että Lemförderin valmistama OEM M-Sport tukivarren vastine on sitä mitä luvataankin.
          Last edited by Dualfun; 30-11-2018, 17:54.
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2027
            • Riihimäki

            #50
            Hmmm, eli vaihtamalla sporttitukivarret tavallisiin saisin camberin arvoihin mitä suositellaan kun haluaisi saada vetelyn eliminoitua. Yläpäässä ei ole enää tilaa viilata.

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17837
              • PKS

              #51
              Originally posted by racing02 View Post
              Hmmm, eli vaihtamalla sporttitukivarret tavallisiin saisin camberin arvoihin mitä suositellaan kun haluaisi saada vetelyn eliminoitua. Yläpäässä ei ole enää tilaa viilata.
              Ero on minimaalinen, en osaa sanoa paljonko asteita se antaa. Puhutaan muistaakseni parin mm pituuserosta.
              Last edited by Dualfun; 03-09-2015, 14:58.
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36
              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              Muut talouden vehkeet:
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6935
                • N/A

                #52
                Väitän että rengasvalinnalla saat vetelyä paljon helpommin pois kun cambereilla kikkailemalla.

                Comment

                • racing02
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2027
                  • Riihimäki

                  #53
                  Niin minäkin luulin. Nykyiset Hankookit piti olla jo aika hyvät, mutta ei ole.

                  Tätä topikkia sivuten... vajaa 6 vuotta, reilu 40 000 km sitten vaihdettu uudet Febin m-sport tukivarret. Nyt alkoi etupää pitämään ihmeellistä natinaa kääntäessä tai hidastaessa hiljaisessa vauhdissa. Vaikutti että tulisi oikeasta alapallosta, ihan hieman välystäkin tuntui. Onko tämä normikäyttöikä Febeille tai onko hyviä ehdotuksia mistä muualta ääni voisi tulla.

                  Comment

                  • teme e30 320i
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2003
                    • 162
                    • Kemijärvi

                    #54
                    Originally posted by teme e30 320i View Post
                    Eikö kukaan ole laittanut?
                    Kait nyt joku on vaihtanu tai tietää nuin muute???

                    Mulla sama pohdinnnan alla joko laittas ebaystä tilaukseen... mutta käykö 2/03 m-alusta ruksittu.
                    Tuli päädyttyä febi/bilsten tukivarsiin 26655 ja 26656 hinnan puolesta.
                    Aika näyttää ovatko minkälaiset.



                    Jotain eroja ON tilaus numerot erit jos joku vielä tarvii apuja.

                    Comment

                    • Daadaa
                      BTCF Member
                      • Nov 2008
                      • 162
                      • Pohjois-Karjala,

                      #55
                      Originally posted by Antti O View Post
                      Eikö se ole sama tilata vaikka profiteileltä ne m-sporttiin suunnitellut lemförderin tukivarret. Ei tarvitse arpoa ja on kuten on suunniteltu..? :think
                      Tokihan se olisi paras kun laittaisi ne m-sporttiin suunnitellut originaalia vastaavat tukivarret alkuperäisten tilalle. Päädyin kuitenkin noihin Meylen tekeleisiin, hinnan takia.

                      Silloin noita hintoja vertailin, niin m-sport varret maksoi ~200e/kpl + puslat ~80e/kpl + toimituskulut. Eli yhteensä 580-600e.

                      Meylet HDt molemminpuolin puslineen hiukan yli 300e toimituskuluineen. Joten en nähnyt järkeväksi maksaa puolta enemmän m-sport tukivarsista, kun pelaa noilla normaaleillakin. Noita vielä asentaessa käsissä pyörittelin ja vertailin, ja en kyllä silmällä havaittavaa eroa huomannut.

                      Edit. Tokihan noita Saksasta halvemmallakin saa, mutta ei ollut silloin aikaa odotella niitä saapuvaksi, kun katsastus lähestyi ja auton tarve oli päivittäinen.
                      Last edited by Daadaa; 04-09-2015, 10:56. Reason: Lisäystä

                      Comment

                      • kaalipata
                        Newbiemmer
                        • Nov 2012
                        • 14
                        • Nokia

                        #56
                        Jees...Meylet tuli ite kans hankittua Motonetistä (299€ korihelojen kanssa). Katotaan mitä tapahtuu kun saadaan alle.

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6935
                          • N/A

                          #57
                          Näytti olevan omissa oem m-sport 2 paketin alatukivarsissa aika mielenkiintoiset tarrat. Voin ottaa kuvia kun muistan. Luki kuiteskin selvästi että m-sport paketin tukivarret ja taisi olla vielä ///M logotkin.

                          Comment

                          • kaalipata
                            Newbiemmer
                            • Nov 2012
                            • 14
                            • Nokia

                            #58
                            Sama vika itellä, orkkikset vieläkin alla (300 tonnia kohta mittarissa), tai ainakin oletan ettei niitä ole vaihdettu. Jotku kivat tarrat niissä on myös.

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17837
                              • PKS

                              #59
                              Näyttää Lemförderissä olevan hintaeroa 35e tavis vs. 'm-sport' /kpl. Suurin syy varmasti tuotantomäärässä, mutta ompa siinä uloimmassa pallonivelessä toki eroa, joka varmasti tuo vähän lisähintaa. Huomaapa tuon rakenteellisen eron jopa kuvassa.

                              Vinkki: Kova jätkä säästää toki 50e prässäämällä vanhoihin koriheloihin uudet puslat.
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36
                              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                              Muut talouden vehkeet:
                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              • inno.o
                                BTCF Member
                                • Apr 2014
                                • 293
                                • Salo

                                #60
                                Alkuperäisistä m-sport tukivarsista alkaa alapallonivel kolkattaa, mittarissa 325tkm. Tilalle ajattelin ostaa seuraavat http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBa...=1443343391895

                                Ihan vaan hinnan puolesta, pitäisi olla m-sport meylet. Ja takahelat vaihdettu kuukausi sitten ja silloin ei väljää havaittu tukivarsissa, ja sekös harmittaa..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎