Tukivarsiin on tullut myös jonkinlainen päivitys vuosi tuhannen vaihteessa, jossa suurin muutos taisi olla takapuslan halkaisijan kasvaminen 60-> 66mm ja olikohan, että myös "ola-pallojen" kestävyyttä parannettiin. Vanhan ja uuden tukivarren erottaa, siitä että uusissa on enemmän reikiä verrattuna vanhoihin. Tällähän ei niin hirveästi ole merkitystä, mutta ainakin tuosta näkee onko tukivarsia jo vaihdettu kertaalleen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 alatukivarsien erot / tunnistusta
Collapse
X
-
Originally posted by jsk View PostKuuluuko nuiden ulompien alapallonivelten joustaa yhtään? Ku molemmilla puolilla antaa hivenen periksi ku sorkkaraudan kans väänteli.
Toisekseen, varaan vääntöraudan lisäksi tälläiset (mutta isot) mukaan palloja ihmetellessä:
Varmaa tuomiota varten sitä palloa pitäisi voida pakottaa molempiin suuntiin.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Täällä tuli myös juuri vaihdettua eBaystä tilatut Meyle HD:t alle. Paketti sisälsi alatukivarret erikseen vaihdettavilla alapallonivelillä, koiranluut ja puslat postikuluineen kotiovelle 12 päivässä kannettuna hintaan 374e. Laatukamaa. Puoli/osa kerrallaan vaihtoa ei voi suositella jo pelkän aurauskulmasäätövaivan takia.
Autona 9/00 e46 coupe, jossa m-sport alusta. M-sport alatukivarret tarvii kyseiseen alustaan realoem.com:iin perustuen mallista 11/00 alkaen. Olisihan tuohon varmasti m-sport2 alatukivarret sopineet, mutta turha sijoittaa 80e lisää vain varman päälle pelatakseen. Säädöt onnistuivat, kuten tässä tapauksessa kuuluukin, erittäin loistavasti. Suosittelen kyseistä osapakettia!
Itse kotioloissa osia vaihdettaessa kannattaa huomioida ulkoisten pallonivelten vaikeahko irroitettavuus. Puslat ja sisemmät pallonivelet lähtivat helposti, mutta ulommat nivelet eivät irronneet pallonivelhaarukka + leka yhdistelmällä. Apuna jouduttiin käyttämään paineilmavasaraa, jolloin kartiomaiset niveltapit tipahtivat alas. Kasaaminen onnistuu nopeasti, kunhan käytettävä on räikkäavaimet ja kiintolenkit 22ml asti.BMW 325i A e93
ex: BMW 320Ci e46
Comment
-
-
Originally posted by m1ccool View Postpallonivelhaarukka + leka..... paineilmavasaraa......
Onhan BMW:issä typerän loiva (nai tiukkaan kiinni) kartio mutta nekin irtoaa.
1) Pallonivelen ulosvedin paikalleen sen verta tiukkaan kuin saa , rostoffia voi roiskaista uskon vahvistamiseksi. Odottelua. Jos ei laukea itsekseen niin napautus ulosvetimen päähän.
2) Toinen tapa on kammeta vääntöraudalla tukivarren päätä poispäin reiästä (roikkua ei tarvi , vähä malliksi vedättää vaan alaspäin) ja lyönti vasaralla sivusta tukivarren nivelpesään.
1 lyönti per puoli riittää , jos vasara on aikuisten mallia ja LYÖDÄÄN eikä naputella.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostMaylen HD alatukivarret = meteliä kabiiniin?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostAsia selvä, jostain täältä luin että melu kabiiniin olisi lisääntynyt kun ovat asentaneet Maylen HD alatukivarret, mutta jos ei niin sehän on vaan hyvä asia.
Kulmat muuttuu niihin tukivarsiin siirryttäissä ja se voi jotain rengasääntä tehdä , ehkä , emmätiiä (autoista ylipäätään sillee ymmärrä.)2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostMelkosen raisua kalua ollut käytössä. Tulitko ajatelleeksi mihin se paineilmataltan lyönnin aiheuttama veto kohdistuu kun ajat taltalla kartiotapin päähän(venähtää meinaan ne pehmoset iskarinyläpään 8mm ruuvit joiden varassa tolppa roikkui)? Ei sulla kumminkaan ollut olka-akseli tuettuna kun täryytitte? Paineilmataltta ja 3/4" pulttipyssyt on kivoja mut niillä saa jo rikottuakin paikkoja
Onhan BMW:issä typerän loiva (nai tiukkaan kiinni) kartio mutta nekin irtoaa.
1) Pallonivelen ulosvedin paikalleen sen verta tiukkaan kuin saa , rostoffia voi roiskaista uskon vahvistamiseksi. Odottelua. Jos ei laukea itsekseen niin napautus ulosvetimen päähän.
2) Toinen tapa on kammeta vääntöraudalla tukivarren päätä poispäin reiästä (roikkua ei tarvi , vähä malliksi vedättää vaan alaspäin) ja lyönti vasaralla sivusta tukivarren nivelpesään.
1 lyönti per puoli riittää , jos vasara on aikuisten mallia ja LYÖDÄÄN eikä naputella.
Dani, en huomannut mitään eroa melussa vaihdettuani Meyle HD:n alatukivarret ja puslat. Mikäli nuo puslat olisi korvannut Powerflexeillä, niin asia olisi voinut olla toisin.Last edited by m1ccool; 07-09-2010, 00:07.BMW 325i A e93
ex: BMW 320Ci e46
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostPowerflexeillä melu kasvaa jos ajettava pinta on huono varsinkin maantienopeuksissa. Hyväpintaisella asfaltilla tai hitaassa vauhdissa ei eroa huomaa.
Jees näinhän se menee. Itsellä kanssa muutaman tuhannen km kokemus meyle hd tukivarsista + powerflexeistä.
Comment
-
-
Originally posted by bmw330ci View PostJees näinhän se menee. Itsellä kanssa muutaman tuhannen km kokemus meyle hd tukivarsista + powerflexeistä.E91 325d (04/2008)
Ex: E46 330iAT (10/2000)
Comment
-
-
Itseltäni löytyy kokemuksia ainoastaan orkkis alatukivarsista ja powerflexeistä, mutta ei Maylen HD tukivarsista+powerflexeistä.
Orkkis+powerflexit ei mun korvaan tuonnut mitenkään enemään melua, saattaa toki johtu 235/35 + 265/30 -19" rengastuksesta jotka nyt muutenkin ovat "hiukan" äänekkäät.
Vähän arveluttaa hommata Maylen HD tukivarret + powerflexit (rengasmelun kasvun takia), vai pitäiskö suoraan vaan hommata orkkis M-Sport alatukivarret ja niihin powerflexit? :think
Mitään hyshys autoa en siis hae, siitä pitää Bastuck pönttö huolen, mutta en kuitenkaan hae huomattavaa melun kasvuakaan kajuutaan.
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostVähän arveluttaa hommata Maylen HD tukivarret + powerflexit (rengasmelun kasvun takia), vai pitäiskö suoraan vaan hommata orkkis M-Sport alatukivarret ja niihin powerflexit? :think
Mitään hyshys autoa en siis hae, siitä pitää Bastuck pönttö huolen, mutta en kuitenkaan hae huomattavaa melun kasvuakaan kajuutaan.
Ja niissä hd-tukivarsissahan on kait aina puslat valmiiksi kiinni, vai saako niitä ilmankin? No enivei, sai tai ei, otat puslilla olevat ja ajat ne ensin loppuun, vaihdat vasta sitten powerflexeihin. Ei tartte arpoa enää.
Comment
-
-
Meyle siis joo
Mutta saa joo ilman kumihelaa (132.67€/kpl):
Ja molemmille puolille heloilla (306.38€/pari):
Sit näköjään löytyy M-Sport II sopiva alatukivarsi, kenen valmistama tämä mahtaa olla (187.16€/kpl.)?
Ja toinen no-name M-Sport II tukivarsi (136.07€/kpl):
..taidan ostaa nuo Meyle HD ilman kumiheloja ja 66mm Powerflexit prässään sitten tallilla kiinni.
Comment
-
Comment