No nyt on ehjä DISA kiinni ja brake cleaneria taasen kerran suihkittu imusarjaan. Puhti on poissa edelleen, mutta vedot on tasaisemmat kuin rikkinäisellä DISAlla. Imuvuotoja ei ole.
Kellä stadissa tai l'Esbossa ois vikakoodien lukuvehkeet? Vois kattoa uudemman kerran, onko jotain ilmestynyt.
Taitaa seuraavaks olla Beisanin vanoksen tiivisteiden asentamisen vuoro...
Vanos O-renkaat ensin vaihtoon jos ovat orkkikset, lupaan että eivät ole enää tiiviit.
Orggikset on. Beisanin tiivisteet on olemassa, ja menee kyllä vaihtoon.
Vikakoodeja ei löytynyt, ja adaptioarvot tuli nollattua (kiitti vielä Robi). Nyt kone sammuilee hiljaisessa vauhdissa ilmastointi päällä kääntäessä ratin äärilaitaan. Kierrokset notkahtaa ja sit sammuu. Prkl.
Molemmat haitariputket vaihdettu, kun tuli moiset tilattua. Pontta vaikutti tulevan hitusen lisää eli veikkaisin, että kaasuläppään kiinni tuleva putki ei ollut oikeassa asennossa.
Noh, edellisviikon reissussa kuitenkin ilmeni tällaista kivaa, että kone sammuu mm. tyhjäkäynnillä silloin, kun ohjaustehostin tekee jotain. Mukavin tilanne oli kääntyessä risteyksestä vasempaan maantien yli, ja kone seis keskellä vastaantulevan kaistaa. Onneks oli vauhtia sen verran, että liukui tarpeeks pitkälle.
Bräkleeniä on nyt tullut suihkuteltua kaikkiin tyypillisimpiin kohtiin (myös imusarjan päällä olevaan putkeen), ja ei vaikuta olevan vuotoja. Täytynee taas luetuttaa vikakoodit ja vaihtaa vihdoin viimein ne vanoksen tiivisteet.
Edellisellä vikakoodinlukukierroksella ennen reissua ei ollut mitään vikakoodeja muuta kuin joku starttihetkellä ilmenevä koodi. Hieman normaalia kauemmin joutuu nykyisellään sahaamaan käyntiin.
"65 NW_E- Error" sanoi INPA. Imupuolen nokka-akselin asentotunnistin siis kettuilee. (Edit: itse asiassa tää oli jo edellisellä kerrallakin, mutta ilmenee tosiaan edelleenkin vain startatessa)
Joko anturi tai sen piuha on sökö. Toivottavasti ei tartte kuitenkaan vaihtaa koko ristikytkentäboksia, joka on imusarjassa kiinni. Näin taisi käydä tässä tapauksessa:
EDIT: ..niin näkis vähän miten "laiskasta" pelistä on kyse.
Täytyypi asentaa luuriin ja testata. Laiskuudella viittaan edelleen meininkiin alle 3000 rpm verrattuna aikaan ennen ongelmia.
Subjektiiviset havainnot eivät säily muistissa kovinkaan pitkään eli sinänsä suorituskykyvertailu nykyisen tilanteen ja puoli vuotta vanhan välillä on mahdoton. Tää pohjaa vaan siihen, ettei ennemmin oo ollu "täs on jotain vikaa kun ei kulje" -fiiliksiä.
Edit: niin, ja nää hiljattaiset sammumiset vielä päälle.
Edit2: ja saa toki tulla vaikka testaamaan, kun et hirveen kaukana asusta.
Täytyypi asentaa luuriin ja testata. Laiskuudella viittaan edelleen meininkiin alle 3000 rpm verrattuna aikaan ennen ongelmia.
Subjektiiviset havainnot eivät säily muistissa kovinkaan pitkään eli sinänsä suorituskykyvertailu nykyisen tilanteen ja puoli vuotta vanhan välillä on mahdoton. Tää pohjaa vaan siihen, ettei ennemmin oo ollu "täs on jotain vikaa kun ei kulje" -fiiliksiä.
Edit: niin, ja nää hiljattaiset sammumiset vielä päälle.
Edit2: ja saa toki tulla vaikka testaamaan, kun et hirveen kaukana asusta.
Niinpä, vois kyllä ottaa tyypit niin vois ehkä päästä vähän jyvälle.
Ens viikolla jos passaa niin käydään heittää lenkki jne.
Ota privalla vaikka yhteyttä niin sovitaan joku aika ja paikka.
Comment