Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i, DISA rikki (DISA ja haitariputket vaihdettu, homma klaari post #35)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    #16
    Vähän kun googlettaa DISA niin tulet huomaamaan että aika tärkeä kapistus tuon on ehjänä
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

    Comment

    • unskelotti
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 92
      • Espoo

      #17
      No nyt on ehjä DISA kiinni ja brake cleaneria taasen kerran suihkittu imusarjaan. Puhti on poissa edelleen, mutta vedot on tasaisemmat kuin rikkinäisellä DISAlla. Imuvuotoja ei ole.

      Kellä stadissa tai l'Esbossa ois vikakoodien lukuvehkeet? Vois kattoa uudemman kerran, onko jotain ilmestynyt.

      Taitaa seuraavaks olla Beisanin vanoksen tiivisteiden asentamisen vuoro...
      E91 325d (04/2008)
      Ex: E46 330iAT (10/2000)

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        #18
        Vanos O-renkaat ensin vaihtoon jos ovat orkkikset, lupaan että eivät ole enää tiiviit.
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • unskelotti
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 92
          • Espoo

          #19
          Originally posted by Dani View Post
          Vanos O-renkaat ensin vaihtoon jos ovat orkkikset, lupaan että eivät ole enää tiiviit.
          Orggikset on. Beisanin tiivisteet on olemassa, ja menee kyllä vaihtoon.

          Vikakoodeja ei löytynyt, ja adaptioarvot tuli nollattua (kiitti vielä Robi). Nyt kone sammuilee hiljaisessa vauhdissa ilmastointi päällä kääntäessä ratin äärilaitaan. Kierrokset notkahtaa ja sit sammuu. Prkl.
          E91 325d (04/2008)
          Ex: E46 330iAT (10/2000)

          Comment

          • Martti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 787
            • Suomi

            #20
            Originally posted by unskelotti View Post
            .... Puhti on poissa edelleen, mutta vedot on tasaisemmat kuin rikkinäisellä DISAlla...
            Tyyppivika mm. m54b30:ssa. Korjaantuu esim. M62b44:ään siirtymisellä.

            nimim. kokemusta löytyy

            Comment

            • unskelotti
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 92
              • Espoo

              #21
              Originally posted by Martti View Post
              Tyyppivika mm. m54b30:ssa. Korjaantuu esim. M62b44:ään siirtymisellä.

              nimim. kokemusta löytyy
              Juu, tai S-alkuisiin moottoreihin.
              E91 325d (04/2008)
              Ex: E46 330iAT (10/2000)

              Comment

              • 174000
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2008
                • 1176
                • Tuusula

                #22
                Originally posted by Martti View Post
                Tyyppivika mm. m54b30:ssa. Korjaantuu esim. M62b44:ään siirtymisellä.

                Näin tuntuu olevan.
                ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                '02 VW Golf 1.4i
                Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                Comment

                • unskelotti
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2007
                  • 92
                  • Espoo

                  #23
                  Molemmat haitariputket vaihdettu, kun tuli moiset tilattua. Pontta vaikutti tulevan hitusen lisää eli veikkaisin, että kaasuläppään kiinni tuleva putki ei ollut oikeassa asennossa.

                  Noh, edellisviikon reissussa kuitenkin ilmeni tällaista kivaa, että kone sammuu mm. tyhjäkäynnillä silloin, kun ohjaustehostin tekee jotain. Mukavin tilanne oli kääntyessä risteyksestä vasempaan maantien yli, ja kone seis keskellä vastaantulevan kaistaa. Onneks oli vauhtia sen verran, että liukui tarpeeks pitkälle.

                  Bräkleeniä on nyt tullut suihkuteltua kaikkiin tyypillisimpiin kohtiin (myös imusarjan päällä olevaan putkeen), ja ei vaikuta olevan vuotoja. Täytynee taas luetuttaa vikakoodit ja vaihtaa vihdoin viimein ne vanoksen tiivisteet.

                  Edellisellä vikakoodinlukukierroksella ennen reissua ei ollut mitään vikakoodeja muuta kuin joku starttihetkellä ilmenevä koodi. Hieman normaalia kauemmin joutuu nykyisellään sahaamaan käyntiin.

                  Välkkyjä ideoita?
                  E91 325d (04/2008)
                  Ex: E46 330iAT (10/2000)

                  Comment

                  • unskelotti
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 92
                    • Espoo

                    #24
                    "65 NW_E- Error" sanoi INPA. Imupuolen nokka-akselin asentotunnistin siis kettuilee. (Edit: itse asiassa tää oli jo edellisellä kerrallakin, mutta ilmenee tosiaan edelleenkin vain startatessa)

                    Joko anturi tai sen piuha on sökö. Toivottavasti ei tartte kuitenkaan vaihtaa koko ristikytkentäboksia, joka on imusarjassa kiinni. Näin taisi käydä tässä tapauksessa:


                    Seuraava askel kohti parempaa kulkupuolta on siis tiedossa.
                    Last edited by unskelotti; 18-07-2010, 22:16. Reason: tarkennusta
                    E91 325d (04/2008)
                    Ex: E46 330iAT (10/2000)

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      #25
                      Onko mahdollista mitata 0-100kmh tai 80-120kmh vaikkapa RaceChrono ohjelmalla?


                      EDIT: ..niin näkis vähän miten "laiskasta" pelistä on kyse.
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • unskelotti
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2007
                        • 92
                        • Espoo

                        #26
                        Originally posted by Dani View Post
                        Onko mahdollista mitata 0-100kmh tai 80-120kmh vaikkapa RaceChrono ohjelmalla?


                        EDIT: ..niin näkis vähän miten "laiskasta" pelistä on kyse.
                        Täytyypi asentaa luuriin ja testata. Laiskuudella viittaan edelleen meininkiin alle 3000 rpm verrattuna aikaan ennen ongelmia.

                        Subjektiiviset havainnot eivät säily muistissa kovinkaan pitkään eli sinänsä suorituskykyvertailu nykyisen tilanteen ja puoli vuotta vanhan välillä on mahdoton. Tää pohjaa vaan siihen, ettei ennemmin oo ollu "täs on jotain vikaa kun ei kulje" -fiiliksiä.

                        Edit: niin, ja nää hiljattaiset sammumiset vielä päälle.
                        Edit2: ja saa toki tulla vaikka testaamaan, kun et hirveen kaukana asusta.
                        Last edited by unskelotti; 18-07-2010, 23:47.
                        E91 325d (04/2008)
                        Ex: E46 330iAT (10/2000)

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4595
                          • Tampere

                          #27
                          oletko katsonut minkälaisia l/h lukemia mittariston salavalikko kertoo täyskaasukiihdytyksessä?

                          testi on valikossa 4.1 ja ohjeet valikon esiin saamiseen löytyy esim tästä


                          ja noista lukemista on juttua esim täällä
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • unskelotti
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2007
                            • 92
                            • Espoo

                            #28
                            Originally posted by fraatti View Post
                            oletko katsonut minkälaisia l/h lukemia mittariston salavalikko kertoo täyskaasukiihdytyksessä?

                            testi on valikossa 4.1 ja ohjeet valikon esiin saamiseen löytyy esim tästä


                            ja noista lukemista on juttua esim täällä
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=170499
                            Ei ole noita tullut ihmeteltyä. Kiitos vinkistä!
                            E91 325d (04/2008)
                            Ex: E46 330iAT (10/2000)

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by unskelotti View Post
                              Täytyypi asentaa luuriin ja testata. Laiskuudella viittaan edelleen meininkiin alle 3000 rpm verrattuna aikaan ennen ongelmia.

                              Subjektiiviset havainnot eivät säily muistissa kovinkaan pitkään eli sinänsä suorituskykyvertailu nykyisen tilanteen ja puoli vuotta vanhan välillä on mahdoton. Tää pohjaa vaan siihen, ettei ennemmin oo ollu "täs on jotain vikaa kun ei kulje" -fiiliksiä.

                              Edit: niin, ja nää hiljattaiset sammumiset vielä päälle.
                              Edit2: ja saa toki tulla vaikka testaamaan, kun et hirveen kaukana asusta.
                              Niinpä, vois kyllä ottaa tyypit niin vois ehkä päästä vähän jyvälle.
                              Ens viikolla jos passaa niin käydään heittää lenkki jne.
                              Ota privalla vaikka yhteyttä niin sovitaan joku aika ja paikka.
                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4595
                                • Tampere

                                #30
                                tsekkaappa sinäkin millaisia arvoja sulta löytyy tuolta salavalikosta.. sataisiin referenssiä toimivasta autosta..
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎