Vähän kun googlettaa DISA niin tulet huomaamaan että aika tärkeä kapistus tuon on ehjänä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330i, DISA rikki (DISA ja haitariputket vaihdettu, homma klaari post #35)
Collapse
X
-
No nyt on ehjä DISA kiinni ja brake cleaneria taasen kerran suihkittu imusarjaan. Puhti on poissa edelleen, mutta vedot on tasaisemmat kuin rikkinäisellä DISAlla. Imuvuotoja ei ole.
Kellä stadissa tai l'Esbossa ois vikakoodien lukuvehkeet? Vois kattoa uudemman kerran, onko jotain ilmestynyt.
Taitaa seuraavaks olla Beisanin vanoksen tiivisteiden asentamisen vuoro...E91 325d (04/2008)
Ex: E46 330iAT (10/2000)
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostVanos O-renkaat ensin vaihtoon jos ovat orkkikset, lupaan että eivät ole enää tiiviit.
Vikakoodeja ei löytynyt, ja adaptioarvot tuli nollattua (kiitti vielä Robi). Nyt kone sammuilee hiljaisessa vauhdissa ilmastointi päällä kääntäessä ratin äärilaitaan. Kierrokset notkahtaa ja sit sammuu. Prkl.E91 325d (04/2008)
Ex: E46 330iAT (10/2000)
Comment
-
-
Originally posted by Martti View PostTyyppivika mm. m54b30:ssa. Korjaantuu esim. M62b44:ään siirtymisellä.
Näin tuntuu olevan.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Molemmat haitariputket vaihdettu, kun tuli moiset tilattua. Pontta vaikutti tulevan hitusen lisää eli veikkaisin, että kaasuläppään kiinni tuleva putki ei ollut oikeassa asennossa.
Noh, edellisviikon reissussa kuitenkin ilmeni tällaista kivaa, että kone sammuu mm. tyhjäkäynnillä silloin, kun ohjaustehostin tekee jotain. Mukavin tilanne oli kääntyessä risteyksestä vasempaan maantien yli, ja kone seis keskellä vastaantulevan kaistaa. Onneks oli vauhtia sen verran, että liukui tarpeeks pitkälle.
Bräkleeniä on nyt tullut suihkuteltua kaikkiin tyypillisimpiin kohtiin (myös imusarjan päällä olevaan putkeen), ja ei vaikuta olevan vuotoja. Täytynee taas luetuttaa vikakoodit ja vaihtaa vihdoin viimein ne vanoksen tiivisteet.
Edellisellä vikakoodinlukukierroksella ennen reissua ei ollut mitään vikakoodeja muuta kuin joku starttihetkellä ilmenevä koodi. Hieman normaalia kauemmin joutuu nykyisellään sahaamaan käyntiin.
Välkkyjä ideoita?E91 325d (04/2008)
Ex: E46 330iAT (10/2000)
Comment
-
-
"65 NW_E- Error" sanoi INPA. Imupuolen nokka-akselin asentotunnistin siis kettuilee. (Edit: itse asiassa tää oli jo edellisellä kerrallakin, mutta ilmenee tosiaan edelleenkin vain startatessa)
Joko anturi tai sen piuha on sökö. Toivottavasti ei tartte kuitenkaan vaihtaa koko ristikytkentäboksia, joka on imusarjassa kiinni. Näin taisi käydä tässä tapauksessa:
Seuraava askel kohti parempaa kulkupuolta on siis tiedossa.E91 325d (04/2008)
Ex: E46 330iAT (10/2000)
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostOnko mahdollista mitata 0-100kmh tai 80-120kmh vaikkapa RaceChrono ohjelmalla?
EDIT: ..niin näkis vähän miten "laiskasta" pelistä on kyse.
Subjektiiviset havainnot eivät säily muistissa kovinkaan pitkään eli sinänsä suorituskykyvertailu nykyisen tilanteen ja puoli vuotta vanhan välillä on mahdoton. Tää pohjaa vaan siihen, ettei ennemmin oo ollu "täs on jotain vikaa kun ei kulje" -fiiliksiä.
Edit: niin, ja nää hiljattaiset sammumiset vielä päälle.
Edit2: ja saa toki tulla vaikka testaamaan, kun et hirveen kaukana asusta.Last edited by unskelotti; 18-07-2010, 23:47.E91 325d (04/2008)
Ex: E46 330iAT (10/2000)
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View Postoletko katsonut minkälaisia l/h lukemia mittariston salavalikko kertoo täyskaasukiihdytyksessä?
testi on valikossa 4.1 ja ohjeet valikon esiin saamiseen löytyy esim tästä
ja noista lukemista on juttua esim täällä
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=170499E91 325d (04/2008)
Ex: E46 330iAT (10/2000)
Comment
-
-
Originally posted by unskelotti View PostTäytyypi asentaa luuriin ja testata. Laiskuudella viittaan edelleen meininkiin alle 3000 rpm verrattuna aikaan ennen ongelmia.
Subjektiiviset havainnot eivät säily muistissa kovinkaan pitkään eli sinänsä suorituskykyvertailu nykyisen tilanteen ja puoli vuotta vanhan välillä on mahdoton. Tää pohjaa vaan siihen, ettei ennemmin oo ollu "täs on jotain vikaa kun ei kulje" -fiiliksiä.
Edit: niin, ja nää hiljattaiset sammumiset vielä päälle.
Edit2: ja saa toki tulla vaikka testaamaan, kun et hirveen kaukana asusta.
Ens viikolla jos passaa niin käydään heittää lenkki jne.
Ota privalla vaikka yhteyttä niin sovitaan joku aika ja paikka.
Comment
-
Comment