Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d E46 -03 Käynnistyy huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    #61
    Originally posted by Iltsu View Post
    Jaaha, tuomio oli että suuttimissa ei vikaa. Vain hieman arvot pielessä kahdessa eikä vuoda paluupuolelle. Nyt sitten hehkut tai hehkujen ohjausyksikkö ennen ens viikon pakkasia...
    edit: vessa oli Diesel-Otekossa diagnoosissa ja 1h 20 minuutin työ suuttimien ohivuodon tarkistukseen maksoi 212 euroa. Kerkesivät kertomaan saman tiedon mulle minkä olin INPAsta saanut ite eli suuttimissa ei vikaa, hehkuista vikakoodit. Ihanan kallista...
    INPA:lla ei kyllä ohivuotoa näe. Sillä näkee korjausarvot. Ohivuototesti tehdään ihan mekaanisesti. Itsellä oli syksyllä korjausarvot suuttimilla ihan ok, mutta 3 pytyn suuttimesta löytyi kasvanut ohivuoto muihin suuttimiin nähden.
    Last edited by Antsah; 11-12-2010, 17:40.

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      #62
      Originally posted by jsr85 View Post
      Tämähän ei suuttimen ohivuotoa korjaa.
      Tällä voi kokeilla korjausarvojen parantamista, mutta tuohon on kyllä parempiakin aineita kuten forte,stp jne

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1375
        • Oulainen

        #63
        Originally posted by uijui View Post
        Se pikkasen riippuu, mistä se ohivuoto johtuu. Kannattaa kokeilla.
        Sanoisitko minkä vuotavan paikan tuo korjaa, olisin kiinostunut asiasta:think Toki auttaa suuttimien liikkuvien osien voitelussa mut tuo ohivuoto kun tuppaa olemaan muualla kuin niissä.
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • Iltsu
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 778
          • Espoo

          #64
          Originally posted by Antsah View Post
          INPA:lla ei kyllä ohivuotoa näe. Sillä näkee korjausarvot. Ohivuototesti tehdään ihan mekaanisesti. Itsellä oli syksyllä korjausarvot suuttimilla ihan ok, mutta 3 pytyn suuttimesta löytyi kasvanut ohivuoto muihin suuttimiin nähden.
          Oli kyllä tiedossa ettei näe. Ajattelin vaan että kun korjausarvot on aika hyvät niin suuttimet olis kunnossa mutta ohivuotomittaus varmuuden vuoksi.
          Tesla Model Y Performance
          E36 318iS "jäärata/rallicross"

          Comment

          • Iltsu
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 778
            • Espoo

            #65
            Originally posted by petriamo View Post
            no niin . nyt on vaihdettu uusi hehkun ohjausyksikkö ja uudet hehkutulpat. oli muuten aika hankalassa paikassa toi ohjausyksikkö. nyt ootellaan seuraavaa kylmäkäynnistystä kuin hullu puuroa ja kyllä ihanan kallista
            TIS ilmoittaa sen olevan auton alla pohjapanssarin takana? Tänään olis sama homma edessä.
            Tesla Model Y Performance
            E36 318iS "jäärata/rallicross"

            Comment

            • uijui
              Bimmer Rookie
              • Jun 2010
              • 172
              • suomi

              #66
              Originally posted by jsr85 View Post
              Sanoisitko minkä vuotavan paikan tuo korjaa, olisin kiinostunut asiasta:think Toki auttaa suuttimien liikkuvien osien voitelussa mut tuo ohivuoto kun tuppaa olemaan muualla kuin niissä.
              Ei se tietenkään korjaa vuotoa, mutta jos suutin vuotaa läpi jumittelun takia, niin siihen voi auttaa. Kokeileminen ei liikaa maksane. Tietty se joi viedä jonkun leipäpalan päältä voit. t: 505tkm commonraililla ja samoilla suuttimilla ala bosch, tosin siellä maassa tehty, missä ne näistä dieseleistä jotain ymmärtääkin.

              Comment

              • Iltsu
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 778
                • Espoo

                #67
                Originally posted by Iltsu View Post
                Mulla samaa vikaa, kunnolla pakkasta niin ei lähde. Suuttimet on menossa huomenna tutkittavaksi.
                Hehkuyksikkö vaihdettu, lähtee käyntiin kun palmun alta. Oli hankalassa paikassa. Ja vikakoodit oli siis kaikista hehkuista samalla kilometrimäärällä eli yksikkö vaihtoon vaan jos on samat vikakoodit.

                Nyt sitten uutta osaa heti tilaukseen, termarikotelo halki
                Last edited by Iltsu; 14-12-2010, 08:39.
                Tesla Model Y Performance
                E36 318iS "jäärata/rallicross"

                Comment

                • Jussi-T.
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2010
                  • 36
                  • uki

                  #68
                  Itsellä e46 320d -98, eli jakajapumpulla. samanlaista oireilua ollu jo jonkin aikaa. Täysin kylmänä lähtee nätisti käymään mut puolilämpösenä/kesäaikaan "kylmänä" joutuu sahaamaan monta sekuntia. Lämpimänä lähtee nätisti. Hehkut on ok, siirtopumppu ok. Oisko vika mahdollisesti suuttimien ohivuodossa? Viimein kun sen saa käymän sahattua, niin pirullinen sininen savu, ja käy tosi raskaasti ekan sekunnin ts, ihan kuin ei kävis kaikilla.

                  Voiko noita ohivuotoja mitata kotikonstein ja jos voi niin miten tämä tapahtuu käytännössä?

                  Comment

                  • R Power
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 163

                    #69
                    Originally posted by Jussi-T. View Post
                    Itsellä e46 320d -98, eli jakajapumpulla. samanlaista oireilua ollu jo jonkin aikaa. Täysin kylmänä lähtee nätisti käymään mut puolilämpösenä/kesäaikaan "kylmänä" joutuu sahaamaan monta sekuntia. Lämpimänä lähtee nätisti. Hehkut on ok, siirtopumppu ok. Oisko vika mahdollisesti suuttimien ohivuodossa? Viimein kun sen saa käymän sahattua, niin pirullinen sininen savu, ja käy tosi raskaasti ekan sekunnin ts, ihan kuin ei kävis kaikilla.

                    Voiko noita ohivuotoja mitata kotikonstein ja jos voi niin miten tämä tapahtuu käytännössä?
                    Tästä linkistä selviää periaate suuttimien ohivuotomittaukselle. Oireet viittaavat vuotavaan suuttimeen tai pumpun ajoitukseen.
                    Ahneella on aina enemmän!

                    Comment

                    • Jussi-T.
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2010
                      • 36
                      • uki

                      #70
                      Kiitti linkistä. Eli homma menee samalla tavalla kuin noissa commonrail suuttimissa. Kuinka pitkän ajan konetta tulisi käyttää ja kuinka paljon ohivuotoa saisi olla? Onko muuten merkitystä mittaako kylmällä vai lämpimällä koneella?

                      Comment

                      • ttuomainen
                        Newbiemmer
                        • Dec 2010
                        • 8
                        • Äetsä, Finland

                        #71
                        Originally posted by ttuomainen View Post
                        No, Jarrupoljin (Hernesaaressa) ilmoitti ykskantaan, että menee vaihtoon, sillä vuoto tulee "sieltä välistä" eikä tiivisteillä korjaannu.
                        Ja homma jatkuu... Ei käynnisty kovemmilla pakkasilla, nyt vähän lauhduttua saattaa saada käyntiin. Tallista starttaa kivasti.
                        Tähän asti: vaihdettu siirtopumppu, suuttimen ohivuoto ja hehkut vaihdettu.
                        Seuraavaksi taas vikakoodien lukuun ja sitten ihmetellään joukolla.
                        Naapurin ammattiautoilijalta kuullutta oli se, että tuo dieseli tykkää poksautella kovilla pakkasilla hehkuja. Liekö totta tai ei, ongelmiat voisivat tukea väitettä. Vai löytyykö muita veikkauksia?

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          #72
                          Originally posted by ttuomainen View Post
                          Ja homma jatkuu... Ei käynnisty kovemmilla pakkasilla, nyt vähän lauhduttua saattaa saada käyntiin. Tallista starttaa kivasti.
                          Tähän asti: vaihdettu siirtopumppu, suuttimen ohivuoto ja hehkut vaihdettu.
                          Seuraavaksi taas vikakoodien lukuun ja sitten ihmetellään joukolla.
                          Naapurin ammattiautoilijalta kuullutta oli se, että tuo dieseli tykkää poksautella kovilla pakkasilla hehkuja. Liekö totta tai ei, ongelmiat voisivat tukea väitettä. Vai löytyykö muita veikkauksia?
                          Hehkujen ohjausboksi seuraavaksi?

                          Jos hehkut on juuri vaihdettu ja vielä tulee vikakoodia niistä niin luultavasti tuo boksi on sökö :think
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • Wolffi
                            Newbiemmer
                            • Nov 2007
                            • 1

                            #73
                            Itselläni samoja ongelmia, E46 320d 6/03 mallia. Itse käytin toissaviikolla merkkiliikkeessä selvitettävänä mikä on vialla. Hehkut vaihdettu viimevuoden tammikuussa, polttoainesuodatin alkutalvesta, sekä ilmansuodatin kesällä. Vikakoodit lukivat ja sanoivat että hehkujen ohjausboksi rikki. Nyt on boksi vaihdettu ja oottellaan vaa niitä pakkasia. Ainaskin nyt aamulla 30min/-13 pakkasta, lämmityksessä ja lahti mukavasti käyntiin... aikaisemmin -25 pakkasta niin 2,5-3h lämmityksessä ja hikisestä käynnistyi.. Boksin hinta tais olla 115e...

                            Comment

                            • juhop
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2004
                              • 45
                              • järvenpää

                              #74
                              Moro!

                              Onko veikkauksia viasta kun tänään tapahtu seuraavaa:

                              Auto ei puolilämpimänä lähtenyt millään käyntiin, hehkutti mutta ei vaan käynnistynyt. Pakkasta -4.

                              Nyt tuntia myöhemmin kokeiltaessa lähti ensimmäisellä yrityksellä kuin palmun alta.

                              Tuossa kun ei startannut ei myöskään tullut dieselin hajua ilmaan eli polttoainetta tuskin sai.

                              Voisko polttoainesuodatin olla vaihdon tarpeessa? Mielestäni siirtopumppujen ääni kuulu myös silloin aikasemmin vaikkei startannut joten ei releessä vikaa?

                              Auto on toiminut muuten hyvin, lähtee ilman lämmitystä käyntiin -20 pakkasesta. Normaalisti toki aina piuhan päässä.

                              Kuuluuko tuo polttoainesuodatin huolto-ohjelmaan? nimim. huoltokirja saksaksi.

                              Vikakoodeja ei ole tähän hätään mahdollista lueskella.
                              BMW 320d touring 2002

                              Comment

                              • Iltsu
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2004
                                • 778
                                • Espoo

                                #75
                                Polttoainesuodatin vaihdetaan joka kolmas öljynvaihto, Dieselkraftstoff-filter.
                                Kannattaa vaihtaa jos ei ole merkintää että ois vaihdettu. Kuskin penkin kohdalla auton alla
                                Tesla Model Y Performance
                                E36 318iS "jäärata/rallicross"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎