Originally posted by _nixu_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320d E46 -03 Käynnistyy huonosti
Collapse
X
-
Täällä myös samanlaista ongelmaa. Eli kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja toimii normaalisti. Lämpimänä saa sitten sahata ihan tosissaan käyntiin.
Viime talvena oli samaa ongelmaa. Silloin auto jätti parkkipaikalle, kun akku hyytyi startatessa. Apuvirralla lähti silloinkin kerrasta käymään. Hankin uuden akun, mutta en ehtinyt heti vaihtaa sitä. Sitten jouluaattoiltana kävi taas tutusti, eli lämpimänä ei lähtenyt heti käyntiin ja akku ei kestänyt sahaamista. Uusi akku paikalleen ja sen jälkeen auto on omin voimin lähtenyt käyntiin. Talvella sai tosin jonkun kerran startata pidempään. Ainakin kaksi hehkua oli talven ajan pimeänä. Kesällä kaikki hehkut uusittiin ja imusarjan paineanturi putsattiin. Kesällä ei ole ollut käynnistysongelmia, mutta pientä nykimistä ja tasakaasulla aaltomaista kiihtymistä on ollut.
Nyt viime aikoina ongelma on taas palannut. Parina peräkkäisenä päivänä lyhyttä pysähdystä on seurannut todella pitkä sahaaminen ennen auton käynnistymistä. Lisäksi kerran on käynyt niin, että risteyksestä moottorijarrutuksen jälkeen lähtiessä auto nykäisi/hyytyi ja DDE-valo jäi palamaan. Moottorinohjaus meni vikatilaan, kulku oli vajaatehoista, mutta muuten normaalia. Seuraavana aamuna DDE-valo paloi käynnistyksen jälkeen vähän aikaa, mutta sammui sitten. Kulku tuntui olevan taas normaalitehoista.
Kuskin penkin alla oleva siirtopumppu kuulostaisi surisevan normaalisti myös lämpimänä startatessa. Inpa olis olemassa piuhoineen, mutta alustana toimiva läppäri vaatisi korjausta.
Mikä olisi vianhakujärjestys? Suuttimet, railpaineanturi/-liitin, nokka-akselin tunnistin, siirtopumppu...? Autolla ajettu 168tkm.
Voisiko kokeilla jotain dieselsuutinten puhdistusainetta?
Akku latautuu parhaillaan täyteen, mutta näillä näkymin lyhyitä pysähdyksiä täytyy välttää.Last edited by wanderer; 08-11-2011, 13:13.e46 320d '03
Comment
-
-
Originally posted by wanderer View PostTäällä myös samanlaista ongelmaa. Eli kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja toimii normaalisti. Lämpimänä saa sitten sahata ihan tosissaan käyntiin.
Viime talvena oli samaa ongelmaa. Silloin auto jätti parkkipaikalle, kun akku hyytyi startatessa. Apuvirralla lähti silloinkin kerrasta käymään. Hankin uuden akun, mutta en ehtinyt heti vaihtaa sitä. Sitten jouluaattoiltana kävi taas tutusti, eli lämpimänä ei lähtenyt heti käyntiin ja akku ei kestänyt sahaamista. Uusi akku paikalleen ja sen jälkeen auto on omin voimin lähtenyt käyntiin. Talvella sai tosin jonkun kerran startata pidempään. Ainakin kaksi hehkua oli talven ajan pimeänä. Kesällä kaikki hehkut uusittiin ja imusarjan paineanturi putsattiin. Kesällä ei ole ollut käynnistysongelmia, mutta pientä nykimistä ja tasakaasulla aaltomaista kiihtymistä on ollut.
Nyt viime aikoina ongelma on taas palannut. Parina peräkkäisenä päivänä lyhyttä pysähdystä on seurannut todella pitkä sahaaminen ennen auton käynnistymistä. Lisäksi kerran on käynyt niin, että risteyksestä moottorijarrutuksen jälkeen lähtiessä auto nykäisi/hyytyi ja DDE-valo jäi palamaan. Moottorinohjaus meni vikatilaan, kulku oli vajaatehoista, mutta muuten normaalia. Seuraavana aamuna DDE-valo paloi käynnistyksen jälkeen vähän aikaa, mutta sammui sitten. Kulku tuntui olevan taas normaalitehoista.
Kuskin penkin alla oleva siirtopumppu kuulostaisi surisevan normaalisti myös lämpimänä startatessa. Inpa olis olemassa piuhoineen, mutta alustana toimiva läppäri vaatisi korjausta.
Mikä olisi vianhakujärjestys? Suuttimet, railpaineanturi/-liitin, nokka-akselin tunnistin, siirtopumppu...? Autolla ajettu 168tkm.
Voisiko kokeilla jotain dieselsuutinten puhdistusainetta?
Akku latautuu parhaillaan täyteen, mutta näillä näkymin lyhyitä pysähdyksiä täytyy välttää.
Itsellä täysin samat ongelmat 170tkm ajetussa 320d toukassa. Eilen mittasin suuttimien paluuvuodot kun lakkasi kokonaan lähtemästä käymään, ykkös sylinterin suutin vuosi kuin seula jo pelkällä starttauksella. Tänään uutta suutinta paikalleen ja kokeilemaan!
EDIT: Fortea koitin joku aika takaperin löpösuodattimen vaihdon yhteydessä mutta ei ollut minkään näköistä vaikutusta..Last edited by v-vs; 08-11-2011, 13:59.E30 320i 2D -89 (EX)
E46 320d Touring -02 (EX)
F10 535i -11
Comment
-
-
Ihmettelenpä vaan, että mihin tuo käynnistysongelma hävisi akun vaihdolla, jos aiheuttajana on suutinvika? 10 kuukautta toimi kuitenkin ilman isompia ongelmia.
edit. Eilen tuo ei sitten enää käynnistynyt edes kylmänä. Hinurilla pajalle.Last edited by wanderer; 10-11-2011, 12:43.e46 320d '03
Comment
-
-
Mistähän alkaisi vikaa hakemaan?
Ei lähde aamuisin pihasta käyntiin 320d -02. Kun pitää roikassa säteilylämmittimellä 4h, niin lähtee kuin palmun alta. Vikakoodeina 1cyl hehku, polttoaineen paine kiskolla alhainen startatessa ja minimipaine alitettu. Kumpikin pumppu surisi ja rele naksui.
Eilen vaihdoin hehkut ja polttoainesuodattimen. Toimi ongelmitta tuon korjauksen jälkeen, kunnes tänä aamuna sama homma.
Pumppu surisi minuutin kun laittoi virrat päälle ja samalla 1cyl hehkusta vikakoodi. Starttaus -> ei lähde käyntiin. Vikakoodit 1cyl hehku ja polttoaineen paine kiskolla alhainen startatessa. Koodien nollaus ja virrat päälle uudestaan -> pumppu ei surissu enää. Sen jälkeen taas starttaus ja pumppu ei jäänyt surisemaan kuten aiemmin.
Pitäisikö tuon pumpun surista AINA kun kääntää virrat II-asentoon? Veikkaanpa, että lähtee taas lämmityksen jälkeen käyntiin. Olisiko vikaa nyt useammassa paikassa eli hehkuboksissa, siirtopumpun releessä ja/tai itse pumpussa?
edit. Viime talvena ei lähtenyt ilman lämmitystä, jos oli pakkasta yli -15 astetta.Last edited by rsroope; 16-11-2011, 10:00.
Comment
-
-
Originally posted by terotin View PostMulla kyllä samaa vaivaa lämpimänä käynnisty tosi huonosti ja kylmänä paremmin , vaihdettiin starttimoottori ja vika korjaantu sillä.
Itselläni on M47N. Mitä kylmempi keli sen huonommin käynnistyy, nollan alapuolella jo todella huonosti.
Itse aloitin vian selvitysprosessin seuraavasti:- Uusi akku. Ei ollut se vanhakaan loppu, mutta ainakin yksi halpa asia eliminoitu. -> ei apua
- dieselkorjaamolle ohivuotomittauksen ja testeriin. Siellä todettiin suuttimet tasaisen huonoksi ja vuotaviksi. Suuttimet rempattiin ja samalla vaihdettiin myös ehjäksi todetut hehkut, kun oli paikat siis muutenkin levällään. ->käynnistyvyys parani kyllä jonkun verran tai ihan selvästikin, mutta kylmiltään -15 asteessa oli jo taas todella hankalaa.
- Korjaamo oli huomioinut hieman laiskahkon startin ja mitannutkin startin ottamaksi virraksi 5 kertaa enemmän kuin startin tehoon nähden olisi pitänyt. Startti ei siis ole enää samassa kuosissaan kuin Ranskasta(Valeo) kymmenen vuotta sitten lähdettyään. Jos kone pyörii hitaasti, se ei ehkä kehitä riittäviä käynnistymiseen vaadittavia puristuksia. Juuri presidentin vaaleissa äänestäneenä äänestänkin seuraavaksi vikaehdokkaaksi tätä starttia, jolla nimimerkki "terotin" sai kärrynsä ehjien joukkoon takaisin. Lisäksi starttiremppa lienee suutinremppaan nähden melko huokeata, olisi pitänyt tehdä se jo ennen suuttimia.
_______________________________
e46 320td compact -02 M47n 110kw
Comment
-
320dA 2003
m47n ei meinaa käynnistyä yli -15 pakkasilla. Viime talvena jo samaa oiretta, silloin vaihtoon meni: Akku, hehkutulpat, polttoainesuodatin. Forte käsittely tehty tänä syksynä. Eilen luetuista vikakoodeista antoi seuraavaa: 4212, 4501, 4232, 43f2, 4242, 4222, 4203. Eli joka hehkulta ja hehkujen ohjainyksiköstä, sekä jostain electrical extra heateristä (mikä lienee?)... Tänään lähti tilaukseen uusi hehkujen ohjainyksikkö. Toivotaan, että kylmäkäynnistys korjaantuisi sillä. Lämpimänä ja lämpimillä keleillä ei mitään oireita, eikä vaikeuksia käynnistyksen kanssa.Bmw 320dA Touring 2003
---------------------------------------------------------------------------------------------
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Comment
-
-
Itsellä ei myöskään lähtenyt auto käyntiin yli -10 asteen pakkasilla. (320d -04). Viime talvena vaihdoin kaikki hehkut.
Kävin Clavurionilla viime viikolla lukeen vikakoodit ja näytti, että kaikki hehkut olivat pimeänä, joten tilasin uuden hehkujen ohjausyksikön.
Eilen sain uuden osan ja vaihdoin sen samantien. Nyt pärähti aamullakin(-32c) hyvin käyntiin.
Comment
-
-
Originally posted by kanja View PostItsellä ei myöskään lähtenyt auto käyntiin yli -10 asteen pakkasilla. (320d -04). Viime talvena vaihdoin kaikki hehkut.
Kävin Clavurionilla viime viikolla lukeen vikakoodit ja näytti, että kaikki hehkut olivat pimeänä, joten tilasin uuden hehkujen ohjausyksikön.
Eilen sain uuden osan ja vaihdoin sen samantien. Nyt pärähti aamullakin(-32c) hyvin käyntiin.BMW E46 318d 10/04
Comment
-
-
Originally posted by huppu View PostPaljonko tämä ohjainyksikkö kustantaa? :think ei sillä että olisi omassani vikaa, kunhan muuten vain mielenkiinnosta kyselenBmw 320dA Touring 2003
---------------------------------------------------------------------------------------------
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Comment
-
-
Originally posted by BimmerJns View Post118 euroa oli ohjausyksikön hinta Hartikaisella Joensuussa.
Hyvät katteet on merkkiliikkeillä....e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
oma bemari ei lähteny eilen käyntiin ,pyöritti hienosti eikä luvannutkaan.2h säteilylämmitintä ja akkulaturia, niin lähti noin 30 sekunnin sahauksen jälkeen parilla pytyllä käyntiin .autoon vaihdettu boschin hehkut viimme keväänä.otin vikakoodit ylös ,inpa herjas et olis kaikki neljä hehkua pimeenä.ilmeisesti tuo hehkujen ohjausboksi pimeänä.onko paha homma vaihtaa ja mistähän kannattais hankkia vaasan seudulta ?? :think
pirssi on 320d -03320d -03
Comment
-
Comment