Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 keltainen öljyvalo- topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    #16
    Originally posted by Bullitt View Post
    No ei tasan sovi toi Hellan versio E46:een, tai mihinkään muuhunkaan samanikäiseen. Toi Febin malli näyttää paremmalta. Uuden anturin mukana tulee uusi tiiviste.
    Miksei sopis? Ohan se erinäkönen mutta toiminta voi olla täysin sama ja on se ainakin jykevämmän näkönen.

    Ja juu, sijaitsee öljypohjan sisällä, pohjasti 3 ruuvia auki niin lähtee ja siis ihan ulkokautta.

    E: Eipä oo muuten valo palanu ny viileemmillä keleillä.
    Last edited by Lallevihtinen; 25-09-2007, 23:18.
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

    Comment

    • FastFred
      Bimmer Rookie
      • Jun 2003
      • 73
      • Helsinki

      #17
      Näyttääköhän esim.Laakkosen testeri vian jos anturi on rikki?
      Mjuussia...

      Comment

      • Lallevihtinen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 690
        • Tampere

        #18
        Originally posted by FastFred View Post
        Näyttääköhän esim.Laakkosen testeri vian jos anturi on rikki?
        Kuuleman mukaan harvemmin....
        sigpic
        BMW E93 335i & BMW M550Dx
        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #19
          Originally posted by Lallevihtinen View Post
          Miksei sopis? Ohan se erinäkönen mutta toiminta voi olla täysin sama ja on se ainakin jykevämmän näkönen.

          Ja juu, sijaitsee öljypohjan sisällä, pohjasti 3 ruuvia auki niin lähtee ja siis ihan ulkokautta.

          E: Eipä oo muuten valo palanu ny viileemmillä keleillä.
          Vastaus tulee vähän myöhässä, mutta ainakin liitin on ihan erilainen. Oli toiminta sitten samanlaista tai ei, niin miksi edes koittaa jotain muuta kuin sitä, mikä sinne helpoiten sopii?


          Comment

          • Northstar
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 745
            • Järvenpää

            #20
            Itselläkin valo palaa käynnistettäessä. Kävin Laakkosen pikahuollossa ja totesivat olevan tuon anturin. Kannattaa kuulemma vaihtaa öljynvaihdonyhteydessä, koska öljyt sieltä jokatapauksessa samalla tulee ulos vaihdettaessa anturia.

            Uusi anturi ostettu BMW varaosatiskiltä, merkiltään Hella ja se on tuon linkitetyn kuvan näköinen: http://www.febi.de/dbImg.php?Name=23907.jpg&Zoom=1
            Niin kyllä näyttää realoem myös: http://www.realoem.com/bmw/showparts...87&hg=11&fg=10 (osa 14)
            sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

            Comment

            • kilofasu
              Bimmer Rookie
              • Jun 2008
              • 127

              #21
              E46 320Ci 09/2000 M54 Öljyvalo syttyy keltaiseksi joskus

              Vaihdoin öljyt (Mobil 1 New Life 0W-40 BMW LongLife 01) eilen. Sen jälkeen öljyvalo on syttynyt muutaman kerran keltaiseksi ja sammunut sitten 10 sekunnin päästä. Öljy on ylämerkissä ja 6.5 litraa sain menemään öljyä koneeseen suodattimen vaihdon yhteydessä, eli täyden määrän. Kuinkahan normaalia tämä mahtaa olla?
              Kalusto:
              e39 530dA -02 M-Sport
              e46 320ciA -00
              Yamaha FZS1000 Fazer -03
              Opel Ascona B 2.0S -80
              Tunturi Automat

              "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

              Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
              Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

              Comment

              • siksta
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 675
                • Orimattila

                #22
                Herjaa öljyn määrästä tai paineesta. Toivo, että olisi määrä!

                Ootko kattonu öljyn määrää tikusta sen jälkeen, kun käynnistit auton
                öljynvaihdon jälkeen. Meinaan vaan, että sieltä sitä vähän "häviää", kun suodatin täyttyy yms.

                Itse kaadan aina öljyä hieman yli ylärajan ja kun hetken aikaa käyttänyt ja
                odottanut, että öljyt "lasehtineet" taas pohjalle, niin ovat nätisti ylärajassa.
                Itse saan aina menemään öljyä n. 7,2 litraa ja öljytilavuus meillä on käsittääkseni sama,
                vaikka mulla isompi kone.
                F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                Comment

                • kilofasu
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2008
                  • 127

                  #23
                  Autolla on jo ajettukin 30 km vaihdon jälkeen ja aina vaan vilkahtelee. Juuri tarkistin ja ylämerkissä oli. Kokeilin vielä sitäkin, että: Ajoin moottorin normaalilämpöön, pysähdyin ja sammutin, käynnistin saman tien ja lähdin ajaan. Valo syttyi taas keltaiseksi 50 metrin ajon jälkeen paloi n. 10 s ja sammui.
                  Kalusto:
                  e39 530dA -02 M-Sport
                  e46 320ciA -00
                  Yamaha FZS1000 Fazer -03
                  Opel Ascona B 2.0S -80
                  Tunturi Automat

                  "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

                  Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
                  Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

                  Comment

                  • kilofasu
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2008
                    • 127

                    #24
                    Niin ja määräänhän tuo keltainen viittaa
                    Kalusto:
                    e39 530dA -02 M-Sport
                    e46 320ciA -00
                    Yamaha FZS1000 Fazer -03
                    Opel Ascona B 2.0S -80
                    Tunturi Automat

                    "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

                    Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
                    Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

                    Comment

                    • Ha2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1786
                      • Oulu

                      #25
                      Öljymäärän anturin vikaantuminenhan näissä M54-koneissa on vikana. Mulla oli samanlaista hommaa. Öljyvalo syttyi ensin satunnaisesti keltaiseksi käynnistyksen jälkeen ja paloi keltaisena jonkin aikaa. (Ohjekirjahan sanoo, että öljyvalo keltaisena varoittaa määrästä ja punaisena paineesta). Välillä valo syttyi auton sammuttamisen jälkeen. Ohjekirjasta löytää toimintaohjeet, mitä pitää tehdä, kun öljyvalon palaa keltaisena missään tilanteessa millään tavalla.

                      Mullakin oli siis öljyä tarpeeksi koko ajan mutta valo vaan syttyi silloin tällöin. Merkkihuollossakin sanoivat muun homman yhteydessä (siis ei öljynvaihto tai mikään öljyihin liittyvä), että öljymäärän anturi on rikki ja kannattaa vaihtaa vasta seuraavassa öljynvaihdossa, koska öljyt pääsee pihalle, kun anturin irroittaa. Ohjeisti vaan tarkistamaan tikusta silloin tällöin, että öljyä on tarpeeksi. Anturi vaihdettiin seuraavassa öljynvaihdossa ja valon vilkkumiset ja palamiset loppu siihen. Anturin ostin http://www.tocar.fi .

                      Eli ajele menemään ja pidä huolta, että öljyä on ja vaihda anturi seuraavassa öljynvaihdossa. Ärsyttäähän se valo siellä mittaristossa, mutta jos sen kestää, niin säästää ainakin yhden turhan öljynvaihdon.

                      Edit: ja ao. osoitteesta löydät E46 manuaalin ainakin englanniksi pdf-muodossa. Ei ole 320i:hin mutta kai ne samat käy kun 325i/330i.
                      Last edited by Ha2; 28-10-2008, 14:02.
                      E61 525d LCI

                      Comment

                      • kilofasu
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2008
                        • 127

                        #26
                        Kiitti paljon. Hieman helpotti.

                        Aikamoinen sattuma toisaalta, että anturi menisi rikki ölynvaihdon yhteydessä. Toisaalta valo syttyi keltaiseksi ekan kerran päivää ennen öljyn vaihtoa, mutta tuolloin öljy oli alamerkissä. Tuolloin myös syttyi 50 metrin ajon jälkeen.

                        Täytynee pärjätä tuolla englanninkielisellä ohjekirjalla vielä jonkin aikaa. Saksankielisestä olinkin jo noita ohjeita suomennellut. Oma saksankielinen vm. 2000 kattaa 318Ci, 320Ci, joku tältä väliltä ja 330Ci. Ei millään haluaisi maksaa käyttöautolle viittäkymppiä tuollaisesta olemattomasta vihosta. Katotaan, jos jostain löytyisi käytetty tai kopio... Voisin vaikka vaihtaa suomenkieliseen korjausoppaaseen.
                        Last edited by kilofasu; 28-10-2008, 13:40.
                        Kalusto:
                        e39 530dA -02 M-Sport
                        e46 320ciA -00
                        Yamaha FZS1000 Fazer -03
                        Opel Ascona B 2.0S -80
                        Tunturi Automat

                        "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

                        Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
                        Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #27
                          Mulla tämä öljyn tason anturi aina välillä ilmoittaa itsestään. Kun olen pitänyt öljyn huolellisemmin täytettynä (lähempänä maksimia, öljyähän tämä kuluttaa) valo syttyy harvemmin.

                          Koneessa kun näyttää olevan kylmälimaa melko paljon olen epäillyt että syynä olisi öljyn kerääntyminen jonnekin päin kiertoa. Tätä tukisi se, että öljyn laskeutuminen öljypohjaan sammuttamisen jälkeen kestää melkoisen pitkään.

                          Moottorina on M54B22, melko monessa jutussa mitä olen lukenut ongelma esiintyy juurikin M54/52 moottoreissa. Onko nuo tulleet yleensä pysyvästi kuntoon tolla anturin uusimisella?
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #28
                            Onko tuo muuten yleinen vika tai ominaisuus M50/52/54 että sammuttamisen jälkeen voi mennä jopa 40 min ennenkuin tikku näyttää "oikein"?

                            Mieliteitä tosta mitä edellä kirjoitin?
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • ritsh
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2005
                              • 39
                              • Turku

                              #29
                              E46 320i öljyvalo syttyy käynnistettäessä...

                              ...ja palaa n. 15sec ja sammuu. Teki aluksi kerran mut nyt tehnyt jo muutamalla muullakin käynnistyskerralla. Mistäköhän tämä johtuis, öljynpaine? Huomenna menee öljyt vaihtoon jos vaikuttais asiaan. Koneella ajettu reilu 170tkm ja öljyä koneessa on.
                              E46 320i -98


                              ex. VW Golf 1.6 -88
                              ex. Ford Escort xr3i -92

                              Comment

                              • fastandfurious
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 1731
                                • Tampesteri

                                #30
                                Palaako keltaisena vai punaisena se valo?:think
                                ---------------------------------------------------
                                E91 325d M-Sport
                                ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                                E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎