Täälläkin on täysin saman mallin 117tkm ajetussa biimerissä ongelmana tuo satunnainen keltaisen öljykannun palaminen. Pääasiassa valo syttyy lähes jokaisen sammuttamisen jälkeen, vaikka öljyt (kylmänä) tikun ylärajalla.
Anturin (OE malli eBaysta) vaihdoin viime talvena öljynvaihdon yhteydessä. Öljyksi tuli Mobil Diamond 5W-40 ja suodattimeksi Motonetin versio. Homma toimi pitkään hyvin, kunnes nyt kesällä vajaan 10tkm ajon jälkeen öljyvalo alkoi syttyä useasti ajon jälkeen ja jopa kesken ajonkin. Varsinkin ruuhkassa mateleminen saattoi aiheuttaa valon syttymisen. Öljyä näytti kuitenkin olevan tikun yläreunaan asti reilun seisottamisen jälkeen.
Pari viikkoa sitten vaihdoin uudet Castrol Edge Sport 0W-40 öljyt ja suodattimen hain taas Motonetistä. Samalla tarkistin myös anturin kunnon päällisin puolin ja se oli edelleen kuin uusi. Öljyä meni kaikkinensa reilu 6,5l ja pinta on edelleenkin ylärajalla. Tästä huolimatta valo on taas alkanut syttymään auton sammuttamisen jälkeen.
Missä on siis vika? Voiko johtua Motonetin suodattimesta tai separaattorista vai miksei öljyt valu riittävän nopeasti anturille?
Anturin (OE malli eBaysta) vaihdoin viime talvena öljynvaihdon yhteydessä. Öljyksi tuli Mobil Diamond 5W-40 ja suodattimeksi Motonetin versio. Homma toimi pitkään hyvin, kunnes nyt kesällä vajaan 10tkm ajon jälkeen öljyvalo alkoi syttyä useasti ajon jälkeen ja jopa kesken ajonkin. Varsinkin ruuhkassa mateleminen saattoi aiheuttaa valon syttymisen. Öljyä näytti kuitenkin olevan tikun yläreunaan asti reilun seisottamisen jälkeen.
Pari viikkoa sitten vaihdoin uudet Castrol Edge Sport 0W-40 öljyt ja suodattimen hain taas Motonetistä. Samalla tarkistin myös anturin kunnon päällisin puolin ja se oli edelleen kuin uusi. Öljyä meni kaikkinensa reilu 6,5l ja pinta on edelleenkin ylärajalla. Tästä huolimatta valo on taas alkanut syttymään auton sammuttamisen jälkeen.
Missä on siis vika? Voiko johtua Motonetin suodattimesta tai separaattorista vai miksei öljyt valu riittävän nopeasti anturille?
Comment