Autoa ostamassa (E46)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • epv
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Miksi olisi? Ei, jos on asiallisesti pidetty ja huollettu. Tämä tietysti koskee kaikkia autoja .
    Toisaalla kovasti huhuilivat että olisi selvästi laiskempi automaatilla?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by epv View Post
    Onko facelift 330xi tomaatilla ihan tyhmä ostos? :think
    Miksi olisi? Ei, jos on asiallisesti pidetty ja huollettu. Tämä tietysti koskee kaikkia autoja .

    Leave a comment:


  • epv
    replied
    Onko facelift 330xi tomaatilla ihan tyhmä ostos? :think

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    e46 farkkua kateltu
    onko noissa alkupään 99-00
    jotain erityistä huomioitavaa?

    jotain mitä esim faceliftiin olisi korjattu

    bensa kutonen m52
    siinä nyt ei mitään ihmeteltävää pitäisi olla

    Leave a comment:


  • Juice
    replied
    .................
    Last edited by Juice; 20-04-2012, 23:08.

    Leave a comment:


  • aaltot
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Kyllä se on nykydieselille. Perusmoottori kestää, mutta osat purkuu ympäriltä ja ne ei ole halpoja. Laskeppa esim. turborempan hinta, suuttimien uusimisia, korkeapainepumppu. Lisäksi kaiken maailman DPF ongelmat + EGR ongelmat paskaantumisen takia. Sitten vielä vääntöjen takia laatikon ja kytkimen + muun voimansiirron ongelmat. Lisäksi 250-300tkm kilsoilla alkaa jo olla väljää vähän joka paikassa. Taitaa bensakone olla varmempi laite nykyään.

    Itsellä oli -09 520da taksina, myin 439tkm ajettuna sen. ainakin tossa 177hv koneessa sai kerran uusia EGR + PDf Systeemit matkan varrella.
    Turbolla pääsin 370tkm myöskin..


    kone tosin kajahti jo 190tkm ssä ketjun katkeamiseen. myöskin laatikon joutui kerran uusimaan. Laturilla pääsin 330tkm ja ilmastoinin kompressori oli edelleen alkuperäinen.

    Onneksi oli takuu voimassa suurinmassa osassa noissa, muuten olsii tullut ihanan kalliiksi.
    Last edited by aaltot; 20-04-2012, 00:58.

    Leave a comment:


  • Tuoppo
    replied
    Originally posted by urria View Post
    Mites toi nyt sit oikeen menee jos rekisteröi henkilöauton pakettiautoksi? Henkilöautoissa päästöjen mukaan 1.1.2001 alkaen rekisteröidyt ja pakettiautoissa 1.1.2008 rekisteröidyt?

    Jos siis rekisteröin vuonna 2002 otetun henkilöauton (esim. e46 320d farmari) pakettiautoksi, niin kumman mukaan vero menee?

    http://www.autoalantiedotuskeskus.fi...toilun+verotus
    Painon mukaanhan se menee tietenkin, kun kyseessä on pakettiauto muutoskatsastuksen jälkeen. Pointti on kuitenkin se, että mikään pakettiautokaan ei enää nykyään mene tuolla vanhalla n. 90e käyttömaksulla.

    Leave a comment:


  • urria
    replied
    Originally posted by Tuoppo View Post
    Nykyään pakuissakin on käytännössä samanlaiset käyttönmaksut, kun henkilöautoissa, kun niitä alettiin verottamaan päästöjen 2008-> ja vanhemmat massan mukaan viime vuonna.
    Mites toi nyt oikeen sitten menee. Tämän mukaan käyttövoimavero yhä huomattavasti pienempi pakettiautolla kuin henkilöautolla (0,9snt/pv < 5,5snt/pv).

    Last edited by urria; 19-04-2012, 22:52.

    Leave a comment:


  • Tuoppo
    replied
    Nykyään pakuissakin on käytännössä samanlaiset käyttönmaksut, kun henkilöautoissa, kun niitä alettiin verottamaan päästöjen 2008-> ja vanhemmat massan mukaan viime vuonna.

    Originally posted by urria View Post
    E46 320d farkkua tässä katellu. Farkkua ainoastaan siitä syystä, että sais pakuks=pieni vero..

    Nettiautossa näyttävät olevan järjestään pitkälle yli 200tkm ajettuja. Saksasta taas näyttäisi saavan ~150tkm ajettuja kohtuuhintaan. Kysymys: Kannattaako tuottaa sakuista joku tommonen 150-175tkm ajettu, johon ei vielä vaihdettu turboa, suuttimia yms. vai ostaa paljon ajettu suomi-auto, jossa kyseisiä osia jo vaihdettu?

    Leave a comment:


  • urria
    replied
    E46 320d farkkua tässä katellu. Farkkua ainoastaan siitä syystä, että sais pakuks=pieni vero..

    Nettiautossa näyttävät olevan järjestään pitkälle yli 200tkm ajettuja. Saksasta taas näyttäisi saavan ~150tkm ajettuja kohtuuhintaan. Kysymys: Kannattaako tuottaa sakuista joku tommonen 150-175tkm ajettu, johon ei vielä vaihdettu turboa, suuttimia yms. vai ostaa paljon ajettu suomi-auto, jossa kyseisiä osia jo vaihdettu?

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by A.I View Post
    Mitattu kulutus N42B18 koneella on maantieajossa:

    Molemmilla kerroilla sama edestakainen matka yht.120km ja tyyni keli.

    5.9l / 100km nopeus 80km/h maantie + motari 100km/h
    Toisella reissulla kulutus oli:
    6.1l / 100km nopeus 90km/h + motari 110km/h

    Joku muu voi tehdä samantyylisen mittauksen sillä 3-litrasella niin katsomaan mihin eroon oikeesti päästään.
    2,5-3,0 koneilla vastaavat 6-7L luokassa. Tollasella ajolla isompikoneiset menee vielä pienellä, mutta kulutus nousee suhteessa enemmän pienemmässä pyörityksessä...

    Leave a comment:


  • Takalo_kari
    replied
    Mitattu kulutus N42B18 koneella on maantieajossa:

    Molemmilla kerroilla sama edestakainen matka yht.120km ja tyyni keli.

    5.9l / 100km nopeus 80km/h maantie + motari 100km/h
    Toisella reissulla kulutus oli:
    6.1l / 100km nopeus 90km/h + motari 110km/h

    Joku muu voi tehdä samantyylisen mittauksen sillä 3-litrasella niin katsomaan mihin eroon oikeesti päästään.

    Leave a comment:


  • Warra
    replied
    Originally posted by hj325hml View Post
    Saisko tuosta 1.8 Valvetronic compactista mielipiteitä, yleistä asiaa mutta erityisesti ihan oikeita kulutuslukemia, itsellä ollut 7 kutoskoneista 46 eli niiden kulutukset melko tuttuja, mutta tarkoitus olisi emänälle hommata ensimmäinen puimuri ja tämä miellyttäisi häntä eniten. Ps. Jos on myynnissä niin tarjoa ihmeessä.

    Kilsoja tulee noin 25 tkm vuodessa niin kulutuksella on merkitystä, ajo on noin 80/20 maantie-kaupunki. Olisko niin että tämä kone olisi kaikkein pieniruokaisin bensa 46:n?

    Millasia eroja tuohon 1,9 on käytännössä? Niissä tarjontaa olisi kuitenkin enemmän..

    Oikeita lukuja kiitos, tiedän kyllä sanomattakin että kaikki menee mitä tankkii laittaa.
    Terve.

    Taloudessani on käynyt sekä M43b19 että N42b18 ja erot omissa mittauksissani: Valvetronic kulutus seka-ajossa 7.0 ja 1.9 koneen kulutus 7.6. Ajo samanlaista, eli noin puoli litraa söi uudempi kone vähemmän (mitattuja kulutuksia). 1.9 koneella oli hieman parempi alavääntö, ja se oli ehkä kaupungissa miellyttävämpi ajella. Valvetronicissa kierroksia käyttäessä hieman pirteyttä enemmän. Tämä sedaneissa mutta eiköhän compacteissa päde sama asia.

    Kannattaa harkita vaihtaa E46 vompatista ne lexus takavalot johonkin hienompaan, ovat nimittäin todella rumat.
    Last edited by Warra; 24-03-2012, 06:39.

    Leave a comment:


  • hj325hml
    replied
    Saisko tuosta 1.8 Valvetronic compactista mielipiteitä, yleistä asiaa mutta erityisesti ihan oikeita kulutuslukemia, itsellä ollut 7 kutoskoneista 46 eli niiden kulutukset melko tuttuja, mutta tarkoitus olisi emänälle hommata ensimmäinen puimuri ja tämä miellyttäisi häntä eniten. Ps. Jos on myynnissä niin tarjoa ihmeessä.

    Kilsoja tulee noin 25 tkm vuodessa niin kulutuksella on merkitystä, ajo on noin 80/20 maantie-kaupunki. Olisko niin että tämä kone olisi kaikkein pieniruokaisin bensa 46:n?

    Millasia eroja tuohon 1,9 on käytännössä? Niissä tarjontaa olisi kuitenkin enemmän..

    Oikeita lukuja kiitos, tiedän kyllä sanomattakin että kaikki menee mitä tankkii laittaa.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Niin, vikaa voi tulla yllättäenkin ja vähänajettuihinkin. Eli ei viimeisillä rahoilla kannata ostaa kalleinta minkä saa, siinä toivossa että sitä tarvisi korjata vähemmän. Jos hyvällä välirahalla saat tuon niin jää rahaa laittoonkin (y)

    Leave a comment:

Working...
X