Originally posted by Laku
View Post
Autoa ostamassa (E46)
Collapse
X
-
e46 farkkua kateltu
onko noissa alkupään 99-00
jotain erityistä huomioitavaa?
jotain mitä esim faceliftiin olisi korjattu
bensa kutonen m52
siinä nyt ei mitään ihmeteltävää pitäisi olla
Leave a comment:
-
Originally posted by bemu2000 View PostKyllä se on nykydieselille. Perusmoottori kestää, mutta osat purkuu ympäriltä ja ne ei ole halpoja. Laskeppa esim. turborempan hinta, suuttimien uusimisia, korkeapainepumppu. Lisäksi kaiken maailman DPF ongelmat + EGR ongelmat paskaantumisen takia. Sitten vielä vääntöjen takia laatikon ja kytkimen + muun voimansiirron ongelmat. Lisäksi 250-300tkm kilsoilla alkaa jo olla väljää vähän joka paikassa. Taitaa bensakone olla varmempi laite nykyään.
Itsellä oli -09 520da taksina, myin 439tkm ajettuna sen. ainakin tossa 177hv koneessa sai kerran uusia EGR + PDf Systeemit matkan varrella.
Turbolla pääsin 370tkm myöskin..
kone tosin kajahti jo 190tkm ssä ketjun katkeamiseen. myöskin laatikon joutui kerran uusimaan. Laturilla pääsin 330tkm ja ilmastoinin kompressori oli edelleen alkuperäinen.
Onneksi oli takuu voimassa suurinmassa osassa noissa, muuten olsii tullut ihanan kalliiksi.Last edited by aaltot; 20-04-2012, 00:58.
Leave a comment:
-
Originally posted by urria View PostMites toi nyt sit oikeen menee jos rekisteröi henkilöauton pakettiautoksi? Henkilöautoissa päästöjen mukaan 1.1.2001 alkaen rekisteröidyt ja pakettiautoissa 1.1.2008 rekisteröidyt?
Jos siis rekisteröin vuonna 2002 otetun henkilöauton (esim. e46 320d farmari) pakettiautoksi, niin kumman mukaan vero menee?
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi...toilun+verotus
Leave a comment:
-
Originally posted by Tuoppo View PostNykyään pakuissakin on käytännössä samanlaiset käyttönmaksut, kun henkilöautoissa, kun niitä alettiin verottamaan päästöjen 2008-> ja vanhemmat massan mukaan viime vuonna.
Last edited by urria; 19-04-2012, 22:52.
Leave a comment:
-
Nykyään pakuissakin on käytännössä samanlaiset käyttönmaksut, kun henkilöautoissa, kun niitä alettiin verottamaan päästöjen 2008-> ja vanhemmat massan mukaan viime vuonna.
Originally posted by urria View PostE46 320d farkkua tässä katellu. Farkkua ainoastaan siitä syystä, että sais pakuks=pieni vero..
Nettiautossa näyttävät olevan järjestään pitkälle yli 200tkm ajettuja. Saksasta taas näyttäisi saavan ~150tkm ajettuja kohtuuhintaan. Kysymys: Kannattaako tuottaa sakuista joku tommonen 150-175tkm ajettu, johon ei vielä vaihdettu turboa, suuttimia yms. vai ostaa paljon ajettu suomi-auto, jossa kyseisiä osia jo vaihdettu?
Leave a comment:
-
E46 320d farkkua tässä katellu. Farkkua ainoastaan siitä syystä, että sais pakuks=pieni vero..
Nettiautossa näyttävät olevan järjestään pitkälle yli 200tkm ajettuja. Saksasta taas näyttäisi saavan ~150tkm ajettuja kohtuuhintaan. Kysymys: Kannattaako tuottaa sakuista joku tommonen 150-175tkm ajettu, johon ei vielä vaihdettu turboa, suuttimia yms. vai ostaa paljon ajettu suomi-auto, jossa kyseisiä osia jo vaihdettu?
Leave a comment:
-
Originally posted by A.I View PostMitattu kulutus N42B18 koneella on maantieajossa:
Molemmilla kerroilla sama edestakainen matka yht.120km ja tyyni keli.
5.9l / 100km nopeus 80km/h maantie + motari 100km/h
Toisella reissulla kulutus oli:
6.1l / 100km nopeus 90km/h + motari 110km/h
Joku muu voi tehdä samantyylisen mittauksen sillä 3-litrasella niin katsomaan mihin eroon oikeesti päästään.
Leave a comment:
-
Mitattu kulutus N42B18 koneella on maantieajossa:
Molemmilla kerroilla sama edestakainen matka yht.120km ja tyyni keli.
5.9l / 100km nopeus 80km/h maantie + motari 100km/h
Toisella reissulla kulutus oli:
6.1l / 100km nopeus 90km/h + motari 110km/h
Joku muu voi tehdä samantyylisen mittauksen sillä 3-litrasella niin katsomaan mihin eroon oikeesti päästään.
Leave a comment:
-
Originally posted by hj325hml View PostSaisko tuosta 1.8 Valvetronic compactista mielipiteitä, yleistä asiaa mutta erityisesti ihan oikeita kulutuslukemia, itsellä ollut 7 kutoskoneista 46 eli niiden kulutukset melko tuttuja, mutta tarkoitus olisi emänälle hommata ensimmäinen puimuri ja tämä miellyttäisi häntä eniten. Ps. Jos on myynnissä niin tarjoa ihmeessä.
Kilsoja tulee noin 25 tkm vuodessa niin kulutuksella on merkitystä, ajo on noin 80/20 maantie-kaupunki. Olisko niin että tämä kone olisi kaikkein pieniruokaisin bensa 46:n?
Millasia eroja tuohon 1,9 on käytännössä? Niissä tarjontaa olisi kuitenkin enemmän..
Oikeita lukuja kiitos, tiedän kyllä sanomattakin että kaikki menee mitä tankkii laittaa.
Taloudessani on käynyt sekä M43b19 että N42b18 ja erot omissa mittauksissani: Valvetronic kulutus seka-ajossa 7.0 ja 1.9 koneen kulutus 7.6. Ajo samanlaista, eli noin puoli litraa söi uudempi kone vähemmän (mitattuja kulutuksia). 1.9 koneella oli hieman parempi alavääntö, ja se oli ehkä kaupungissa miellyttävämpi ajella. Valvetronicissa kierroksia käyttäessä hieman pirteyttä enemmän. Tämä sedaneissa mutta eiköhän compacteissa päde sama asia.
Kannattaa harkita vaihtaa E46 vompatista ne lexus takavalot johonkin hienompaan, ovat nimittäin todella rumat.Last edited by Warra; 24-03-2012, 06:39.
Leave a comment:
-
Saisko tuosta 1.8 Valvetronic compactista mielipiteitä, yleistä asiaa mutta erityisesti ihan oikeita kulutuslukemia, itsellä ollut 7 kutoskoneista 46 eli niiden kulutukset melko tuttuja, mutta tarkoitus olisi emänälle hommata ensimmäinen puimuri ja tämä miellyttäisi häntä eniten. Ps. Jos on myynnissä niin tarjoa ihmeessä.
Kilsoja tulee noin 25 tkm vuodessa niin kulutuksella on merkitystä, ajo on noin 80/20 maantie-kaupunki. Olisko niin että tämä kone olisi kaikkein pieniruokaisin bensa 46:n?
Millasia eroja tuohon 1,9 on käytännössä? Niissä tarjontaa olisi kuitenkin enemmän..
Oikeita lukuja kiitos, tiedän kyllä sanomattakin että kaikki menee mitä tankkii laittaa.
Leave a comment:
-
Niin, vikaa voi tulla yllättäenkin ja vähänajettuihinkin. Eli ei viimeisillä rahoilla kannata ostaa kalleinta minkä saa, siinä toivossa että sitä tarvisi korjata vähemmän. Jos hyvällä välirahalla saat tuon niin jää rahaa laittoonkin (y)
Leave a comment:
Leave a comment: