Autoa ostamassa (E46)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mann
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Niin minäkin luulin, esim. Pohjolalla luokka nousi ainakin 6 vuotta sitten 2150cm3:n kohdalla jatkuen samana sinne kolmen litran alle.

    Nimimerkkillä 2171cm3 (M54b22)

    Kyllä tuolla 2,2-padallakin manuaaliaskin kanssa tulee toimeen jopa e39:ssä, mutta ainoa säästö tulee hankintahinnassa ja vähän veroissa. Toki pikkupatoja on enemmän tarjolla joten sitä kautta valinnanvaraa on runsaammin.

    Jos itsellä olisi valinta edessä niin painottaisin enemmän hintaa, kuntoa, kilometrejä ja varusteita kuin moottoria.
    Nyt kun katsoin niin lähitapiolassa näköjään menee vähän eri tavalla nuo, äkkiseltään katsottuna itselle tulis 330 (liikennevakuutus + peruskasko) 120e kalliimmaksi vuodessa kuin 325. Ei mitenkään kovin merkittävä ero

    Kyllä tuo M54B22 on varmasti järkevä moottori E46:een, eiköhän sillä muun liikenteen mukana pysy ihan ok Täytyy sellaistakin mahdollisesti harkita ellei isompi koneista sopivaa löydy millään, saisi varmasti ainakin pienemmillä kilometreillä...

    Aikaisemmin ollut E39 523i ja E36 325i coupe, joissa oli omiin tarpeisiin menohaluja ihan ok, mutta enempikin olisi tietysti saanut olla... Tuo 330i 300 Nm vääntö ainakin paperilla kuulostaa hyvältä, tiedä sitten miten tuntuu ajossa, kun en ole vielä tuollaista koittanut.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Originally posted by Mann View Post
    330 varmasti hiukan kalliimmat vakuutukset.
    Niin minäkin luulin, esim. Pohjolalla luokka nousi ainakin 6 vuotta sitten 2150cm3:n kohdalla jatkuen samana sinne kolmen litran alle.

    Nimimerkkillä 2171cm3 (M54b22)

    Kyllä tuolla 2,2-padallakin manuaaliaskin kanssa tulee toimeen jopa e39:ssä, mutta ainoa säästö tulee hankintahinnassa ja vähän veroissa. Toki pikkupatoja on enemmän tarjolla joten sitä kautta valinnanvaraa on runsaammin.

    Jos itsellä olisi valinta edessä niin painottaisin enemmän hintaa, kuntoa, kilometrejä ja varusteita kuin moottoria.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Jotain tämmöistä.. tulee vaan hakuineen ja veroineen sellanen hintalappu että ei ehkä kovin järkevä temppu ole. Värikään nyt ei kyllä herätä mitään tunteita.

    Leave a comment:


  • Mann
    replied
    Tarjontaa ei noissa kyllä liikaa ole, nettiautossakaan ei tällä hetkellä oikeastaan yhtään sellaista, jota voisi harkita lähtevänsä katsomaan Toki hyviä yksilöitä saattaa löytyä jos laittaa sen 15 k€, mutta sillä alkaa sitten jo saamaan E90 niin jää tuon hintaiset E46 ostamatta.

    Noh odotellaan, eiköhän se tässä keväänmittaan tarjonta vielä parane...

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Valitse se 330i.

    Itsekin tässä etsin sopivaa 330i coupea, ei vaan ole juurikaan tarjontaa Suomessa.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Itse äänestäisin ehdottomasti 330i:n puolesta. Ei jää harmittamaan. Imuvuodot ja vanos heti syyniin, samoin DISA. Tuntuu foorumia lukiessa että M54:n imuosat on bakeliittia...

    Leave a comment:


  • Mann
    replied
    Kesäksi (miksei pidemmäksikin aikaa) E46 bensakoneella täällä hakusessa ja periaatteessa 3 eri moottoria tulee kysymykseen, kun vaihtoehdot ovat 325,328 tai 330. Nyt nettiautoa selatessa havainnut, että 330 suunnilleen samoissa hinnoissa kuin 325, niin mitäs raati on mieltä kannattaako sit samantien laittaa hiukan isommalla padalla?

    Onko noiden M54B25 ja M54B30 kestävyydessä tai luotettavuudessa merkittävää eroa? Entä kulutuksessa?

    330 varmasti hiukan kalliimmat vakuutukset. Ja sitten se kulkupuoli, huomaako selkeesti että tuo 330 omaa enempi menohaluja kuin 325? Minkä luonteinen kone tuo M54B30 on noin yleisesti?

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    OK, mulla näytti ajotietokone muistaakseni 7,2 matka-ajon kulutukseksi (n. 250km otos vain), mutta tuota en voinut tsekata todellisena. Mun seka-ajossani (keskinopeus n. 50-60km/h) tuo mun mittari valehtelee sen 0,6-0,8l / 100km. Pitänee joskus koittaa matka-ajossa tarkistaa, että näyttääkö enemmän oikein, kuin sekalaisessa.

    Leave a comment:


  • _odin
    replied
    Originally posted by Tenox View Post
    Oletko mitannut mitä oikeasti kuluttaa? Mulla 328ia:n kulutusmittari näyttää n. 0,6-0,8l / 100km todellista vähemmän. Aika helposti nousee jos ajaa ihan pientä ajoa (keskinopeus jotain +40km/h) todellinen kulutus yli kympin. Matka-ajossa kulutusmittari näyttää mullakin matalia seiskoja, mutta todellinen siis liki 8.
    Jos mulle tarkotit tämän niin tuo on mitattu tankaamalla pariviikkoa sitten pohjosen reissulla ajotietokoneen näyttämä oli 6,9 todellinen oli siis tuo 7,2

    Leave a comment:


  • Juso
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Ei ole kyllä kaikki kotona autossa, tai ajotyylissä.
    Eikös toi neliveto vie vähän enemmän vrt normimalliin? Sitten viellä jos on ollut autossa porukkaa/kuormaa, niin kyllähän toi voi paikkaansa pitää. Itsellä 330iA kaupunki kulutus ollut nyt 13l / 100km, ja tosiaan keskinopeus n. 30km/h. Tuli vedettyä pidempi reissu äsköttäin, yhteensä 600km, ja keskikulutus 8l / 100km.

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Oletko mitannut mitä oikeasti kuluttaa? Mulla 328ia:n kulutusmittari näyttää n. 0,6-0,8l / 100km todellista vähemmän. Aika helposti nousee jos ajaa ihan pientä ajoa (keskinopeus jotain +40km/h) todellinen kulutus yli kympin. Matka-ajossa kulutusmittari näyttää mullakin matalia seiskoja, mutta todellinen siis liki 8.

    Leave a comment:


  • _odin
    replied
    Originally posted by Kekkuli View Post
    Moron!

    Itse valitsisin kuutoskoneisen, niin ei jää sitten myöhemmin harmittaan. Äänimaailmahan on ihan huikea jos vertaa vaikka "volkkarin" tai Volvon kutoskoneisiin. Kulutus taas on oma lukunsa. Omassa E46 330Xi touringissa keskikulutus 15,8 l/100km, mutta täysin oikeastaan liikennevaloista liikennevaloihin kaupunkikulutus. Omasta mielestäni siis kannattaa vähän maksaa makeista äänistä ja maantiellä ei varmasti kutonen häviä neloselle juuri yhtään jos ja kun jättää vielä nelivedon pois luvuista. Mutta kauneushan on kuuntelijan korvissa
    On kyllä hurja kulutus :think tuo minun kolomenkahenkolome täällä rovaniemen seudulla talviajan keskikulutus on nytten 9,8/100 ja ajo on liikenne valoista toisiin, matka ajossa 80 - 90 km/h 7,2 ei minusta ole paha lukema
    Last edited by _odin; 30-03-2014, 22:34. Reason: Muokattu

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Minusta tuo kuulostaa tuohon ajoon nähden melko normaalilta kulutukselta. Tuossahan on käytännössä keskinopeus jotain 30km/h ja kulutusmittarin neula liki kokoajan siellä 20l / 100km liki.

    Helppo testi lienee sellainen, että ajaa vakkari päällä isompaa tietä ja nollaa tuon kulutusmittarin vaikka 90km/h nopeudessa ja katsoo mitä vie siellä. Pitäisi kai mennä alle 8l / 100km.

    Leave a comment:


  • Kekkuli
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Ei ole kyllä kaikki kotona autossa, tai ajotyylissä.
    Se on kyllä ihan totta että kulutus on aika kova, vaikka tuo 15,8 on tullut aivan puhtaasta kaupunkiajosta missä sahattu noin 2 km:n matkaa edestakaisin ja ainakin puolen tusinaa liikennevaloja matkanvarrella. Itsekin olen miettinyt että koneessa taitaa olla jotain pientä häikkää mikä näkyy sitten menoveden kulutuksessa. Oisko hyviä ehdotuksia mistä kannattais lähteä koneen janoisuutta selvittään? Ajotyyli kun ei ole mikään erityisen revittelevä. Sen verta jo kurkkasin että venttiilikopan päältä lähtevä huohottimen putki rupesi ainakin oleen aika sittaantunut joten voisiko tässä olla esim. yksi syy lisääntyneeseen kulutukseen? Ajatuksissa on ollut putsata/vaihtaa tuo huohotin systeemi uuteen.:think

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by Kekkuli View Post
    Moron!

    Omassa E46 330Xi touringissa keskikulutus 15,8 l/100km, mutta täysin oikeastaan liikennevaloista liikennevaloihin kaupunkikulutus.
    Ei ole kyllä kaikki kotona autossa, tai ajotyylissä.

    Leave a comment:

Working...
X