Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 täristää aivan....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Justin
    Newbiemmer
    • Mar 2012
    • 21
    • Suomi

    e46 täristää aivan....

    Eli auto e46 330xd -01 keppivaihteinen, vika seuraava;
    kiihdyttäessä koko auto rupee täriseen aivan mielettömästi,
    mutta kun ajelee pintakaasulla menee kun sukkasilteen.
    Onko kellään ollu samoja oireita ja mistä kannattais alottaa vian
    metsästys? Ja vanteet on puhtaat lumesta ja jäästä.
  • BmwGt
    Bimmer Rookie
    • Nov 2012
    • 95
    • Kempele

    #2
    Originally posted by Justin View Post
    Eli auto e46 330xd -01 keppivaihteinen, vika seuraava;
    kiihdyttäessä koko auto rupee täriseen aivan mielettömästi,
    mutta kun ajelee pintakaasulla menee kun sukkasilteen.
    Onko kellään ollu samoja oireita ja mistä kannattais alottaa vian
    metsästys? Ja vanteet on puhtaat lumesta ja jäästä.

    Viittaa kadaaniin, rättinivelen voisit kattoa onko muljaantunu. Eikö tärise moottirijarrutuksessa?

    Comment

    • MYM5
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1141
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by Justin View Post
      Eli auto e46 330xd -01 keppivaihteinen, vika seuraava;
      kiihdyttäessä koko auto rupee täriseen aivan mielettömästi,
      mutta kun ajelee pintakaasulla menee kun sukkasilteen.
      Onko kellään ollu samoja oireita ja mistä kannattais alottaa vian
      metsästys? Ja vanteet on puhtaat lumesta ja jäästä.

      Muutamia viikkoja sitten 330i touringissa( ei nelikko) oli samanlaisia oireita ja siitä oli rikki kardaanin rättinivel, kuten edellinen postaaja jo arveli.
      Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

      Comment

      • henkka86
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 109
        • Savonlinna

        #4
        Kannattaa tarkastaa myös moottorin tukikumet.
        nykyiset

        e70 x5 3.0sd M-sport -09
        e70 x5 m50d -13

        ex. f25 x3 30d M-sport -12
        ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
        ex. e60 525ia M-sport -06
        ex. e61 530da touring -05
        ex. e46 330d touring M-sport -02
        ex. e39 535ia -97
        ex. e34 525i -91

        Comment

        • Hiddenemarc
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 426
          • Rovaniemi

          #5
          Äänen annan kartaanin tukilaakerille, samalla vaihtaa sen ristikkonivelen sinne.
          S4 B5
          Urs4 4.2
          A8 D3 4.2 Lang

          ex. M5 e39 -99
          ex. 330 xDA e46 -03
          ex. 523 e39 -96

          Comment

          • mmie
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 502
            • Kouvola

            #6
            Kaverilta oli etuvetarin nivel soirona, ja ääni johtui jotenkin rakenteita pitkin taakse. Oli hyvin hämmentävää kun vika löytyikin etupäästä..
            ex e36 325
            ex e46 328
            e92 335i FBO
            Ducati 900S ie
            KTM 640
            Suzuki GT550
            Honda CBR600

            Comment

            • Sproket
              Newbiemmer
              • Mar 2011
              • 4
              • Tampere

              #7
              Itsellä alkoi eilen täysin samat ongelmat 900km päässä kotoa...
              Autona e46 330xd M57N koneella. Lastutettu ja manuaali.

              Ongelmat alkoivat moottoritiellä pienellä ravistuksella. Ihan kuin rengas olisi puhjennut tai takapyörä epätasapainossa. Pysähdyin ja totesin, että kaikki noilta osin kunnossa. Ravistus kuitenkin paheni matkan jatkuessa. Ilmenee parhaiten vakkarilla ylämäessä. Tasaisella ajettaessa ei mitään ongelmaa, vaan ainoastaan vääntöalueelle siirryttäessä.

              Toinen vika, jonka totesin ravistuksen ollessa pahimmillaan: Auto muuttui täysin tehottomaksi. Painaessa kaasun pohjaan 4, 5 tai 6 vaihteella ei tapahtunut mitään. Kulutusmittari nousi ainoastaan 10 litran tietämille ja jäi siihen. Tämä ongelma kuitenkin poistui, eikä esiintynyt enää hetken ajon jälkeen? Arvauksia tähän?

              Ravistusta tuntuu myös pahentavan paino kontissa/takapenkillä. Tyhjäkäyntiä käy aivan normaalisti. Aamulla lähti käymään ilman mitään ongelmia (pakkasta -25) ilman lämmitysmahdollisuutta. Myöskään käsijarrua vasten kytkintä nostamalla ei merkittävää tärinää aiheudu.

              Vikadiagnooseja otetaan mielellään vastaan! Jos saisi laitoksen kotiin saakka aiheuttamatta suurempaa lisätuskaa..

              Comment

              • Sproket
                Newbiemmer
                • Mar 2011
                • 4
                • Tampere

                #8
                Jatkoa.... Eli auto on nyt pukeilla ja pääsen asiaa tutkimaan.

                1. Etuvetarit. Kaikki kumit ehjiä, ei ääniä pyörittäessä. Pieni välys tuntuu, kun edes takaisin kääntelee. Normaalia?

                2. Kardaanien kumilimput, päällisin puolin kuin uudet, ei tunnu väsyneiltä.
                Tutkitaan lisää kun saan pöydälle.

                3. Voisiko tämä osa aiheuttaa moista? Kuvasta numerolla 2.


                Tuo on meinaan aivan "palasina" ja tuota keskivetopyörästöä(?) on todella helppo heilutella ihan käsivoimin. Kumi kyllä vaimentaa, mutta sallii melko paljon liikettä. Vaihtoonhan tuo menee joka tapauksessa, mutta jos jollain tuo on ongelmia aiheuttanut niin saisi mielenrauhan.

                Tiputan vielä koko kardaanin pois, jotta pääsen ristikot vääntelemään läpi pykälien varalta. Tuntuivat kyllä paikallaan oikein herkiltä ja välyksettömiltä.

                Comment

                • maverick999
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 919
                  • Rauma

                  #9
                  poistettu
                  Last edited by maverick999; 25-09-2015, 20:57.
                  Respect your elders

                  Comment

                  • Justin
                    Newbiemmer
                    • Mar 2012
                    • 21
                    • Suomi

                    #10
                    Omassa 330xd:ssä on vielä siitä aika metka tuo
                    ravistus että se alkaa n.30km ajon jälkee ja siihen
                    asti ei tapahdu eikä ilmene millään vaihteella tai missään
                    vauhdissa minkäänlaista ravistusta tai vapinaa, ja sitten
                    kun tuo ravistus alkaa niin se kestää vaikka maailmantappiin,
                    ja yön yli kun on pihassa parkissa niin aamulla ei taas ilmaannu
                    minkäänlaista ravistusta. Ensi viikon tiistaille
                    sain ajan rättinivelen vaihtoon jos se auttaisi, täytyy laittaa
                    raporttia miten nivelen vaihto vaikutti asiaan vai vaikuttiko ollenkaan.

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17509
                      • Turku

                      #11
                      Justin, laita ihmeessä raporttia, mitä tehtiin ja jos tulee kuntoon. Sydäntalvisin minullakin nelikossa välillä ihme tärinää; aivan kylmänä kaikki ok, mutta lämmetessä...
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Jusa20
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2009
                        • 251
                        • Tampere

                        #12
                        Ettei olis kaksoismassa antautunu :think
                        E30 316 2.1 tic projektina
                        Käyttis E34 525iA -89 M50

                        Comment

                        • maverick999
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 919
                          • Rauma

                          #13
                          Jep, tänään auto oli nosturilla, ja kardaanin rättinivel oli melko palasina. Heiluu joka suuntaan melkein senttejä

                          Ensi viikonloppuna korjaukseen, ja sitten näkee häviääkö tärinä.
                          Respect your elders

                          Comment

                          • kaikkone
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 933
                            • Villähde

                            #14
                            Oma kokemus täristyksestä:
                            Aluvanteista kantsii tarkistaa onko sovittimet.
                            Omasta autosta en edes tajunnut kunnes rengasliike sanoi että turha tasapainottaa ku sovitinrengas puuttuu.
                            Noh sopivan renkaan puutteessa 1,2mm navan paksunnos toteutin sähkömiehen teipillä -> toimii, ei täristä.

                            Comment

                            • Justin
                              Newbiemmer
                              • Mar 2012
                              • 21
                              • Suomi

                              #15
                              Itellä ei ainakaan johtunu tosta rättinivelestä,
                              oli yhtä hyvä vanha kun uusikin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎