Originally posted by NokiLeka
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330d Olemattomat ahdot
Collapse
X
-
joo maffi kyllä pelaa
monien livedata kokeilujen jälkeen on ongelmaa tutkittu
jos kiihdyttää yhdella vaihteella mikä vaihde vain esim. 1500-4000 rpm niin kaikki arvot on järkeviä
mutta jos kiihdyttää vaikka kolmosella ja vaihtaa neloselle niin ahto onkin enää 0,6 ja ei siitä nouse enää vaikka se edellisellä vaihteella olisi käynyt 1,3
eli aina kun vaihtaa suuremman vaihteen niin ahdot katoaa
näin käy oli autossa vakio tai viri softa eikä mitään vikakoodia siitä jää
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostTuon alipainesäätimen toiminnan kannattaa ensin katsoa liikkuuko se ollenkaan. Kun virtalukon kääntää moottori käynnissä asentoon, säädin vetää hetkeksi ääriasentoon ja päästää takaisin. Tyhjäkäynnillä sen täytyy myös olla vetäneenä.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by elreino View Postm57 on kyseessä
listaa missä ei ole vikaa
ahdin vaihdettu
otan jakarin käteen ja alan odotella teidän viisaita ratkaisuja samalla kun
Onko kyseessä varmasti aito uusi garretti, vai joku peruskorjattu tai kopio runkoon kasattu?
Jos on aito uusi garretti niin kannattaa lukea se aitoustodistus läpi, siellä on aikasta "painavaa" tekstiä liittyen tuollaisen ahtimen korjausyrityksiin.
Miltä auton kulkupuoli muuten tuntuu, vetääkö tasaisesti tms?
Nyt on vaan vouhottu ahtopaineista jo monta sivua tekstiä, mutta ei vissiin sanallakaan ole mainittu miten auto käyttäytyy?
Oletko kokeillut ajaa alipaine letku pois nypättynä ahtimen ohjauksesta?
Onko ahtopaineen säätöventtiilissä letkut oikein päin?
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostEipä tuo silti ensimmäinen kerta olisi kuin "uusi" ahdin on rikki.
Onko kyseessä varmasti aito uusi garretti, vai joku peruskorjattu tai kopio runkoon kasattu?
Jos on aito uusi garretti niin kannattaa lukea se aitoustodistus läpi, siellä on aikasta "painavaa" tekstiä liittyen tuollaisen ahtimen korjausyrityksiin.
Miltä auton kulkupuoli muuten tuntuu, vetääkö tasaisesti tms?
Nyt on vaan vouhottu ahtopaineista jo monta sivua tekstiä, mutta ei vissiin sanallakaan ole mainittu miten auto käyttäytyy?
Oletko kokeillut ajaa alipaine letku pois nypättynä ahtimen ohjauksesta?
Onko ahtopaineen säätöventtiilissä letkut oikein päin?
Välillä tekee tälläistä huom harvoin mutta kuitenkin, esim 2vaihteella lämä tiskiin 2000rpm kohdalla 2500rpm alkaa täristää ja jumittaa hetken siinä(ei liiku) tärinä loppuu ja taas mennään.Last edited by make2929; 15-07-2013, 11:39.
Comment
-
-
Originally posted by make2929 View PostKyseesssä on täysin uusi garret, suht ok vetää jos esim 3 vaihteella kiihdyttää, mutta vaihtaessa vaihteen isomalle/pienemmälle ahdot tippuu rajusti, tyhjäkäynti ok, ja muutenki kone toimii ok, tosin hieman nuhainen tuo on kun kokeilin, 200kmh sai pitkällä suoralla ja siitä eteenpäin yhtä kidutusta melkein 210kmh sai mittariin hirveällä suoralla, ennen otti 200kmh suht helposti.
Välillä tekee tälläistä huom harvoin mutta kuitenkin, esim 2vaihteella lämä tiskiin 2000rpm kohdalla 2500rpm alkaa täristää ja jumittaa hetken siinä(ei liiku) tärinä loppuu ja taas mennään.
Ja sen seurauksena ahtopaine heittoina... :think
Montako sataa tonnia autolla on tuupattu?
Comment
-
-
Tätä tuli ihmeteltyä tänään. Kone ei jätä mitään vikakoodeja. Livedatan ahtopyynti oli 1,25 baria ja suurella vaihteella vedätettäessä toi toteutuikin, sinne 1,3 hujakoille nousi parhaillaan, mutta kierroksilla alkaa tippua melko nopeasti. Kovemmilla kierroksilla ja kevyemmällä kuormalla ahdot saattoi olla 0,3-0,9 väliltä. Varmaankin normaalia et ahdot tippuu jonkin verran punarajalle mut auto ei kyllä tuntunut kulkevan kummoisesti kuitenkaan. Kerran ei lähtenyt oikein edes nousemaan yli 0,3 barin..? Ihan normaalilta toi ei tuntunu.
Railpaineet hyvät ja samaten siirtopaine joskin tippui 4,2 barista 3,6:een kun lähti kovasti vedättämään, mut toi pitäis olla normaalia. Inpa tunnisti moottorin kierrosluvun ihan oikein...
Ite olisin veikannut softaa, mutta on tehnyt samaa vakiosoftalla ja virisoftalla on kulkenut ns. normaalisti aiemmin. Kuitenkin vikaselvityksessä ehkä koskematon vakiosofta olis varmempi ajaa sisään. Ehkä suurin epäilys silti on toi VNT:n säätösysteemi. Jospa ne johdesiivet jostain syystä kuitenkaan eivät liiku kuten pitäis..? Tai sit ahdin on tehtaalta lähtien säädetty väärin?
Edit.
Suuttimien korjausarvot olivat jotakuinkin ihanteelliset ja tyhjäkäyntiä auto käy oikein nätisti.Last edited by Thuppu; 16-07-2013, 16:01.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostTätä tuli ihmeteltyä tänään. Kone ei jätä mitään vikakoodeja. Livedatan ahtopyynti oli 1,25 baria ja suurella vaihteella vedätettäessä toi toteutuikin, sinne 1,3 hujakoille nousi parhaillaan, mutta kierroksilla alkaa tippua melko nopeasti. Kovemmilla kierroksilla ja kevyemmällä kuormalla ahdot saattoi olla 0,3-0,9 väliltä. Varmaankin normaalia et ahdot tippuu jonkin verran punarajalle mut auto ei kyllä tuntunut kulkevan kummoisesti kuitenkaan. Kerran ei lähtenyt oikein edes nousemaan yli 0,3 barin..? Ihan normaalilta toi ei tuntunu.
Railpaineet hyvät ja samaten siirtopaine joskin tippui 4,2 barista 3,6:een kun lähti kovasti vedättämään, mut toi pitäis olla normaalia. Inpa tunnisti moottorin kierrosluvun ihan oikein...
Ite olisin veikannut softaa, mutta on tehnyt samaa vakiosoftalla ja virisoftalla on kulkenut ns. normaalisti aiemmin. Kuitenkin vikaselvityksessä ehkä koskematon vakiosofta olis varmempi ajaa sisään. Ehkä suurin epäilys silti on toi VNT:n säätösysteemi. Jospa ne johdesiivet jostain syystä kuitenkaan eivät liiku kuten pitäis..? Tai sit ahdin on tehtaalta lähtien säädetty väärin?
Comment
-
-
alipaine kello rikki..
itellä oli eilen auto säädössä ja ei saatu toimimaan sitte millään
käsin kellon tanko liikkuu hyvin mut auto käyntiin ja käytettiin kierroksia niin ei liikahtanut mihinkään
alipaine letkut vaihdettu ja kun katto lappuja vedoista niin toimi niinku bensa auto
paras teho tuli vasta 4000rpm kohillaNissan Stagea NM35 -01
2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
harrastepohjalta E21 316
Comment
-
-
Kysyn vielä onko kaikkien alipaineletkujen vuodot suljettu pois? Tämä sen takia jos käsin ahtimen säätötangosta on todettu että ahdin pyydettäessä antaa painetta niin turbon ohjaus nyt mättää.
Alipainetta tarvitaan etenkin jarrutehostimelle, joka kuluttaa ehkä 90% kaikesta alipaineesta. Sen lisäksi alipaineella ohjataan turboa, imusarjan läppiä, EGR-venttiiliä ja moottorin tukikumeja.
Alipaineen jakotukki on imusarjan alla oheisen kuvan nro 7 kohdalla: KLIK. Olisi hyvä sulkea pois nuo muut järjestelmät ja jättää vain turbolle menevä letku. Jos moottorin tukikumien ohjaus napataan pois niin tyhjäkäynnillä on odotettavissa normaalia enemmän tärinää, se kuuluu asiaan.
Olihan se turbon edessä oleva muovinen alipainekello ehjä?
Sitten tietty herää kysymys onko imusarjan paineanturi ehjä eli osa 18 tuolla: KLIK.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostKysyn vielä onko kaikkien alipaineletkujen vuodot suljettu pois? Tämä sen takia jos käsin ahtimen säätötangosta on todettu että ahdin pyydettäessä antaa painetta niin turbon ohjaus nyt mättää.
Alipainetta tarvitaan etenkin jarrutehostimelle, joka kuluttaa ehkä 90% kaikesta alipaineesta. Sen lisäksi alipaineella ohjataan turboa, imusarjan läppiä, EGR-venttiiliä ja moottorin tukikumeja.
Alipaineen jakotukki on imusarjan alla oheisen kuvan nro 7 kohdalla: KLIK. Olisi hyvä sulkea pois nuo muut järjestelmät ja jättää vain turbolle menevä letku. Jos moottorin tukikumien ohjaus napataan pois niin tyhjäkäynnillä on odotettavissa normaalia enemmän tärinää, se kuuluu asiaan.
Olihan se turbon edessä oleva muovinen alipainekello ehjä?
Sitten tietty herää kysymys onko imusarjan paineanturi ehjä eli osa 18 tuolla: KLIK.
Mulla tämä viimeinen oli tulpattu, nyt tulpattu kohta on 2-3 kohdalla en muista kummassa. Alipainekello on kuulemma ehjä, tuosta imusarjan paineanturista ei tietoa, millaista oiretta tämä imusarjan paineanturi tekee ?
Comment
-
-
Originally posted by make2929 View PostOsa numero seitsemän eli tää jakotukki, eikös ensimmäinen neljästä ole (autoa edestäpäin katsoessa) polttoaineen paluuputki ? sitten 2 seuraavaa menee imusarjalle ? ja viimeinen ON mikä ??
Mulla tämä viimeinen oli tulpattu, nyt tulpattu kohta on 2-3 kohdalla en muista kummassa. Alipainekello on kuulemma ehjä, tuosta imusarjan paineanturista ei tietoa, millaista oiretta tämä imusarjan paineanturi tekee ?
Eli kertokaas nyt mitä nuo osa 7 kohdalla nuo 4 paikkaa on mihin letkut tulee, eli mikä ohjaa mitäkin?
Autoa edestäpäin katsottuna mulla tuo 2 kohta näköjään tulpattu aiemmin oli neljäs eli viimeinen, vai onko tuolla järjestyksellä kuinka väliä ?
Comment
-
Comment