Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i / n52 öljyn kulutus vasta 80tkm ajettu.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pablo
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 732
    • Pirkanmaa

    #61
    Mä oon 20tkm rullannu ilman o-rengasta ja ei kyl naputa oikeestaan koskaan. Öljyn määrästä en osaa sanoa, kun näytöstää et öljyntasonäytön näyttämä riippuu kuun asennosta täyden ja 3 palkin välillä.

    -Anssi

    Comment

    • asdteme
      BTCF Member
      • Mar 2015
      • 756
      • P-Savo

      #62
      Otin testin vuoksi iteltäkin pois tuon o-renkaan ja sillä se naputus tosiaankin loppui. Aijemmin naputti melkeempä jokapäivä jos ei ajanut kuumaksi asti. Nyt viimeviikolla perjantaina alkoi taas LIEVÄSTI naputtaa kun pelkkää 5km työmatkaa ajanut viikon. Ääni ei kuitenkaan ollut mitenkään verrattavissa siihen mitä se oli ennen o-renkaan irroitusta.

      Tuumailtiin tuossa muutaman tutun kanssa, jotta mistä tämä ilmiö johtuu. Tultiin siihen johtopäätökseen, että virtaus kasvaa ilman o-rengasta ja nyt osa öljystä pääsee suodattimen ohi. N52 kansihan on tunnettu huonosta öljynkierrosta, joka näkyy varsinkin pakopuolen nokkapukkien kulumisesta ja tuosta nostimien naputtamisesta. Oma näkemys on, että mielummin tuolla antaa kiertää vaikka vähän likasempaa öljyä (eli ohi suodattimen menevää) kun se, että sitä ei virtaa tarpeeksi. :think
      better late than never

      E90 325i
      E30 M3
      E92 M3 Competition

      Comment

      • asdteme
        BTCF Member
        • Mar 2015
        • 756
        • P-Savo

        #63
        Hyvin pysyi naputus pois melkeen 3kk, mutta nyt alkoi taas naputtaa... Myös lämpimänä tälläkertaa Pitäsköhän taas vaihdella öljyt vaikka entisillä ajettu vaan 4tkm, vai mitähän tälle keksis.. Öljyt lämpee hyvin aina sinne 100c saakka, kenkääkin on saanut mutta naputus ei vaan lopu

        Mahtavia vehkeitä.
        better late than never

        E90 325i
        E30 M3
        E92 M3 Competition

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          #64
          Näillä pakoputken HVC elementeillä 11 33 7 605 330 se naputus pitäisi ohjeen mukaan kaikota.

          Omassa talviautossa ei niinkään niputus vaivaa vaan moottorityypille tyypillinen öljynkulutus joka on pahimmillaan litra / 200km.

          Muutetut männät/renkaathan tuo vaatii jos ei varrenkumi ja ohjuripuoli ole aivan seulat.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • asdteme
            BTCF Member
            • Mar 2015
            • 756
            • P-Savo

            #65
            Originally posted by zakspeed View Post
            Näillä pakoputken HVC elementeillä 11 33 7 605 330 se naputus pitäisi ohjeen mukaan kaikota.

            Omassa talviautossa ei niinkään niputus vaivaa vaan moottorityypille tyypillinen öljynkulutus joka on pahimmillaan litra / 200km.

            Muutetut männät/renkaathan tuo vaatii jos ei varrenkumi ja ohjuripuoli ole aivan seulat.
            Täytyypä suunnitella, että ottais ja vaihtais nuo pakopuolen nostimet jossain vaiheessa. Muutaman päivän tuo naputteli, aivan sama mitä teki. En sitten jaksanu ajella kuumaksi asti pariin päivään. Tälle aamua auto käyntiin, ei naputellu, ajoin nyt öljyt sinne 100c eikä naputtanu vieläkään... :think

            Öljyä omassa menee n. litra / 5000km.
            better late than never

            E90 325i
            E30 M3
            E92 M3 Competition

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎