Mä oon 20tkm rullannu ilman o-rengasta ja ei kyl naputa oikeestaan koskaan. Öljyn määrästä en osaa sanoa, kun näytöstää et öljyntasonäytön näyttämä riippuu kuun asennosta täyden ja 3 palkin välillä.
Otin testin vuoksi iteltäkin pois tuon o-renkaan ja sillä se naputus tosiaankin loppui. Aijemmin naputti melkeempä jokapäivä jos ei ajanut kuumaksi asti. Nyt viimeviikolla perjantaina alkoi taas LIEVÄSTI naputtaa kun pelkkää 5km työmatkaa ajanut viikon. Ääni ei kuitenkaan ollut mitenkään verrattavissa siihen mitä se oli ennen o-renkaan irroitusta.
Tuumailtiin tuossa muutaman tutun kanssa, jotta mistä tämä ilmiö johtuu. Tultiin siihen johtopäätökseen, että virtaus kasvaa ilman o-rengasta ja nyt osa öljystä pääsee suodattimen ohi. N52 kansihan on tunnettu huonosta öljynkierrosta, joka näkyy varsinkin pakopuolen nokkapukkien kulumisesta ja tuosta nostimien naputtamisesta. Oma näkemys on, että mielummin tuolla antaa kiertää vaikka vähän likasempaa öljyä (eli ohi suodattimen menevää) kun se, että sitä ei virtaa tarpeeksi. :think
Hyvin pysyi naputus pois melkeen 3kk, mutta nyt alkoi taas naputtaa... Myös lämpimänä tälläkertaa Pitäsköhän taas vaihdella öljyt vaikka entisillä ajettu vaan 4tkm, vai mitähän tälle keksis.. Öljyt lämpee hyvin aina sinne 100c saakka, kenkääkin on saanut mutta naputus ei vaan lopu
Näillä pakoputken HVC elementeillä 11 33 7 605 330 se naputus pitäisi ohjeen mukaan kaikota.
Omassa talviautossa ei niinkään niputus vaivaa vaan moottorityypille tyypillinen öljynkulutus joka on pahimmillaan litra / 200km.
Muutetut männät/renkaathan tuo vaatii jos ei varrenkumi ja ohjuripuoli ole aivan seulat.
Täytyypä suunnitella, että ottais ja vaihtais nuo pakopuolen nostimet jossain vaiheessa. Muutaman päivän tuo naputteli, aivan sama mitä teki. En sitten jaksanu ajella kuumaksi asti pariin päivään. Tälle aamua auto käyntiin, ei naputellu, ajoin nyt öljyt sinne 100c eikä naputtanu vieläkään... :think
Comment