Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 Automaattiin Alpina B3 Flash

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    #16
    Originally posted by BFI18 View Post
    Koodaisko joku Turun seudulla tän B3 automaatti flashin edullisesti?
    Privaa tulemaan.
    Laitoitko autoosi tätä flashia koskaan? Jos laitoit, niin mitä mieltä?
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • BFI18
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1456
      • Turku

      #17
      Originally posted by bemmeri View Post
      Laitoitko autoosi tätä flashia koskaan? Jos laitoit, niin mitä mieltä?
      En laittanut vielä. Harkinnassa on edelleenkin, just muuten tutkiskelin et joku BMW:n 2011 flash vaihteistolle vois olla kans hyvä :
      but instead of uploading the ZB 7615835 (Alpina B3 trans flash), upload the ZB 7603527 ( BMW 2011 trans flash).

      Tai siis D-moodihan tuossa Alpinassa alunperinkin on epäilyttänyt (kuitenkin sillä ajelee melko paljon). Tässä 2011 flashissa D olisi kuulemma toimivampi? Ei taida suomen päästä olla liikaa käyttökokemuksia näistä flash:stä porukoilla?
      Last edited by BFI18; 10-09-2015, 11:08. Reason: lisäys
      G26 i4 M50 Black Sapphire

      Comment

      • mikkod
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 5202
        • Stadi

        #18
        Onko tuo vain siis N54 koneen perässä oleviin laatikoihin? Vai saako sen tungettua muihinkin? Esim tohon N53 perässä olevaan laatikkoon. :think
        Helkama S3000
        Myydään kutosen alustaosia
        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          #19
          Onko tuo laatikon ohjelmointi jotenkin ylitsepääsemättömän vaikeaa näissä? Ei oikein ole tarjolla muita kuin tuo B3 flash ja BMW 2011 flash, joista tuo viimeinen vaikuttaa kiinnostavalle.

          Sinällään nykyinen laatikko kelpaa hyvin. Mutta lapsenmielisenä haluaisi tuon B3 flashin ominaisuudet, rev match, vaihteen näyttö, yms ja sitten nykyisen D ajotilan, joka useimmin käytössä.

          Kun en näistä ohjelmoinneista ymmärrä juuri mitään. Niin eikö näistä voisi tehdä muokattua ohjelmaa joka yhdistää B3 S/M moodin ja normaalin D:n?

          Koodaisiko joku korvausta vastaan keskisavon alueella noita flashejä? Kokeilisi ensin tuota B3 ja sitten jos ei miellytä, niin tuon BMW 2011 ajaisi sisään?
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            #20
            Originally posted by bemmeri View Post
            Onko tuo laatikon ohjelmointi jotenkin ylitsepääsemättömän vaikeaa näissä? Ei oikein ole tarjolla muita kuin tuo B3 flash ja BMW 2011 flash, joista tuo viimeinen vaikuttaa kiinnostavalle.

            Sinällään nykyinen laatikko kelpaa hyvin. Mutta lapsenmielisenä haluaisi tuon B3 flashin ominaisuudet, rev match, vaihteen näyttö, yms ja sitten nykyisen D ajotilan, joka useimmin käytössä.

            Kun en näistä ohjelmoinneista ymmärrä juuri mitään. Niin eikö näistä voisi tehdä muokattua ohjelmaa joka yhdistää B3 S/M moodin ja normaalin D:n?

            Koodaisiko joku korvausta vastaan keskisavon alueella noita flashejä? Kokeilisi ensin tuota B3 ja sitten jos ei miellytä, niin tuon BMW 2011 ajaisi sisään?
            Kai noita aika monet 'koodarit' pystyy tekemään kun on oikeet laitteet.
            Aivan samat mietteet itsellä, D sais olla kuten nyt, mutta M/S- moodit hiukan terävämmät toiminnaltaan.
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #21
              Originally posted by BFI18 View Post
              Kai noita aika monet 'koodarit' pystyy tekemään kun on oikeet laitteet.
              Aivan samat mietteet itsellä, D sais olla kuten nyt, mutta M/S- moodit hiukan terävämmät toiminnaltaan.
              Löytyhän noita "valmiita" ohjelmia myös lisää. Ehkä tuo uudempi Alpina flashi olisi kokeilimisen arvoinen.



              7601492 (stock flash)


              7603527 (BMW 2011 Trans Flash)
              -No gear indicator (D1, S1)
              -D shift rpm raised slightly (1800-2000) compared to Alpina B3
              -Downshift rev match not like Alpina but better then others
              -6800rpm shift


              7615835 (Alpina B3 trans flash)
              -Gear indicator (D1, S1)
              -D shift rpm relatively low
              -S mode shift rpm 2800-3000
              -Great rev match downshifting
              -7000rpm shift


              7603537 ("New / Alternate" Alpina B3 trans flash)
              -same as 7615835 except:
              -smoother
              -slightly higher RPM D mode upshifts


              7603541 (Euro Sport Flash)
              -no gear indicator in Drive but you get the S1, S2 in S mode / M1, M2 in M Mode
              -Spot mode bit more aggressive than stock
              -D drives just like the stock


              7601494 (US Sport Flash)
              -D mode feels stock
              -S mode stays in gear longer than the B3, Shifts at about 3300 - 3500
              -M mode is more impressive than the B3 at shifts
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • BFI18
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1456
                • Turku

                #22
                Originally posted by bemmeri View Post
                Löytyhän noita "valmiita" ohjelmia myös lisää. Ehkä tuo uudempi Alpina flashi olisi kokeilimisen arvoinen.



                7601492 (stock flash)


                7603527 (BMW 2011 Trans Flash)
                -No gear indicator (D1, S1)
                -D shift rpm raised slightly (1800-2000) compared to Alpina B3
                -Downshift rev match not like Alpina but better then others
                -6800rpm shift


                7615835 (Alpina B3 trans flash)
                -Gear indicator (D1, S1)
                -D shift rpm relatively low
                -S mode shift rpm 2800-3000
                -Great rev match downshifting
                -7000rpm shift


                7603537 ("New / Alternate" Alpina B3 trans flash)
                -same as 7615835 except:
                -smoother
                -slightly higher RPM D mode upshifts


                7603541 (Euro Sport Flash)
                -no gear indicator in Drive but you get the S1, S2 in S mode / M1, M2 in M Mode
                -Spot mode bit more aggressive than stock
                -D drives just like the stock


                7601494 (US Sport Flash)
                -D mode feels stock
                -S mode stays in gear longer than the B3, Shifts at about 3300 - 3500
                -M mode is more impressive than the B3 at shifts
                Hyvin keräsit näitä kasaan
                Mikäs näistä kannattais laittaa, eurosporttia vai uudempaa alpinaa?
                Tuo 6800 rpm raja ei 2011 flashissa oikee innosta vaikkei se n54:n ominta aluetta olekaan.
                G26 i4 M50 Black Sapphire

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  #23
                  Foorumilta jolta nuo löysin, joillakin ongelmia uudemman Alpina flashin kanssa. Englanti ei niin hyvin taivu, niin jäi syy epäselväksi ja onko yleinen vai johtuuko jostain esim. dme ohjelmoinnista.
                  Tuo 7601494 (US Sport Flash) voisi olla myös hyvä vaihtoehto.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • BFI18
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1456
                    • Turku

                    #24
                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Foorumilta jolta nuo löysin, joillakin ongelmia uudemman Alpina flashin kanssa. Englanti ei niin hyvin taivu, niin jäi syy epäselväksi ja onko yleinen vai johtuuko jostain esim. dme ohjelmoinnista.
                    Tuo 7601494 (US Sport Flash) voisi olla myös hyvä vaihtoehto.
                    Joo ainakin joissain uudemmissa N54:ssa oli uudemmalla b3 flashilla rattiläpyskät pois pelistä ym. Jos tuo kuvaus us sport-flashista on todenmukaisen se vois olla way to go?
                    G26 i4 M50 Black Sapphire

                    Comment

                    • BFI18
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1456
                      • Turku

                      #25
                      Tuo 7601494 Flash tuli koodautettua sisään. Hyvin pelittää. D-modessa ei vaihda kutoselle ihan 70:ssä kuten vakio, vaihdot on napakammat kaikissa modeissa. S-modessa näkyy vanhan ds:n sijaan s1-s6. S-mode on aika ärhäkkä, hyvällä tavalla. Rattiläpysköihin reagoi viiveettömämmin. Suosittelen kokeilemaan post 3/07 335siin.
                      G26 i4 M50 Black Sapphire

                      Comment

                      • aku1979
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2015
                        • 1152
                        • Helsinki

                        #26
                        Toimiikohan tuo 330d:n tomaatissa?

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          #27
                          Originally posted by aku1979 View Post
                          Toimiikohan tuo 330d:n tomaatissa?
                          Jaa-a, epäilen että ei, mutta joku asiaan enempi perehtynyt voi vastata?
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • mikkod
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 5202
                            • Stadi

                            #28
                            Ilmeisesti riippuu siitä mikä softa on laatikossa? Näin ymmärsin kun juttelin kissvesalan kanssa. Tiedä sitten.
                            Helkama S3000
                            Myydään kutosen alustaosia
                            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                            Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              #29
                              Originally posted by aku1979 View Post
                              Toimiikohan tuo 330d:n tomaatissa?
                              Jos siellä on sopiva GKE versio, niin toimii. Se että mitenkä hyvin niin on asia erikseen
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • Kissvesala
                                Moderator
                                • Jun 2010
                                • 3110
                                • Liminka

                                #30
                                Originally posted by suppari View Post
                                Jos siellä on sopiva GKE versio, niin toimii. Se että mitenkä hyvin niin on asia erikseen
                                Juurikin näin. Vanhemmissa ei onnistu koska softan referenssi numerot ei mätsää.
                                Koittanukki olen olen yhteen juuri vanhempaan ku 0307 ja winkfp sanoo jotakuinkin näin :

                                Error. Ecu number not Match. BSU not possible. Eli bootsectorupdate ei kelpaa.
                                Expert modella nuita saa pakotettua miten vaan, mutta en suosittele koska se ecu on siellä oikeen kivasti laatikon sisässä.
                                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                                Kissvesala.fi
                                Priva tai o443424479

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎