Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 Automaattiin Alpina B3 Flash

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yarski
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 310
    • Rauma

    #46
    Originally posted by BFI18 View Post
    Onko jollain kokemuksia tästä: 7603537 ("New / Alternate" Alpina B3 trans flash)? Ilmeisesti aiemmin tässä ketjussa mainitut kokemukset Alpinan B3 flashista oli tuosta vanhemmasta 7615835?
    Kokemusta ei itsellä ole mutta N54 foorumilla on "varoituksen sanoja" tuosta softasta. Erityisesti jos on tehoja normia enemmän. En nyt tarkkaan muista mitä häikkää oli mutta tuon hylkäsin käyttäjäkokemuksiin perustuen...
    Löytyy se sieltä N54 varmasti vielä.

    edit. http://www.n54tech.com/forums/showth...e+flash&page=3
    tossa se ketju. Jotain luistamista ja vaihteen tippumista vapaalle tais olla, en vielä kahlannu koko ketju läpi...
    Last edited by yarski; 05-12-2015, 21:14.
    G26 i4 M50 supercharged
    ex: F36 440i xdrive msport
    ex: E91 335 lci xdrive msport

    Comment

    • BFI18
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1456
      • Turku

      #47
      Originally posted by yarski View Post
      Hmm, mielenkiintoisia piirteitä tossa lootassa kyllä. Tänään oikein seurasin - tabletilta+jb4+gear indicator - että mikä vaihde on milloinkin päällä. Normisti tuntuu lähtevän ykkösellä mutta jonkun aikaa kun ruuhkassa ryömittiin niin... se alkoi lähteä kakkosella liikkeelle. Mikä kyllä tuohon tilanteeseen sopi ihan hyvin
      Jonkinlaista mukautuvaa logiikkaa tossa laatikossa ohjelmoituna ...?
      Joo, kai se on myös siitä kiinni mihin laatikko on 'tottunut'. Mulla lähti stock flashilla tosiaan useimmin kakkosella liikkeelle kuin ykkösellä, pl. tilanteet jossa lähti isommalla kaasulla.
      G26 i4 M50 Black Sapphire

      Comment

      • BFI18
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1456
        • Turku

        #48
        .....
        Last edited by BFI18; 28-06-2016, 08:39.
        G26 i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          #49
          Eilen ladattiin tuo "perinteinen" Alpinan flashi sisään (-35 loppuinen).

          Onhan tuo S- ja etenkin M-puoli muikea.
          D on sitä mitä kirjoitetaan, eli 60km/h körötellään jo kutosella. Kiihdytyksessä vaihtaa vaihteita ylöspäin riippuen kaasujalasta, eli pintakaasulla vaihtaa hyvinkin alhaisilla rmp:llä ja sitten se vaihtokohta nousee sitä ylemmäksi mitä enemmän poljinta survoo. Tasanopeudesta kun vähän reilummin polkee, niin puottaa pari pykälää heti ales. Kick downia en oo vielä kokeillu, mutta tuo parin pykälän pudotus oli pehmeämpi kuin vanhalla softalla.
          Käytös tuntuu hyvin loogiselle ja erittäin tasaista on kiihdytys verrattuna vanhaan softaan jossa oli vähemmän "luistoa" Dllä.
          Pudotin nyt JBn menu 11 reilusti alaspäin ja käytös parani (oli 5000 vanhalla softalla), pitää tuolla menu 11 hakea sopiva säätö ja sitten säätää paremmin kun keväällä saa MHD flashin JBn kaveriksi ja siitä sitten korkeammalla vääntö"tiedolla" yrittää hakea vieläkin parempaa toimintaa laatikon käytökseen Dllä.

          Pikaseen mitä mieleen jäi, niin Dllä vaille 40 ajaa 4.lla, 50ssä vitosella ja 60ssä vaihtuu kutonen. Vastaavasti pudottelee pienemmälle, kun esim. 6lla vauhti tippuu alle 60n, niin vaihtaa vitoselle (pintakaasulla ajaessa). Lähtee ykkösellä tai kakkosella, riippuen miten ajettu hetki sitten (jos hippailee pintakaasulla esim. parkkiksella, tms, niin ei laita 1lle pysähtyessä, mutta esim. valoista-valoihin välillä laittaa ykkösen taas pysäyksessä. Samoin kun auton laittaa käyntiin tai muuten uudelleen Dlle.)
          Ei ole vielä pahaa sanottavaa, hivenen tuo D:n käytös harmittaa kun "vaihtaa liikaa" vaihteita, mutta katellaan miten tuon kanssa pitemmän päälle pystyy elämään. Aika usein tulee ajettua sportilla tai manuaalipuolella, niin senkään puolesta ei niin paha rasti omalla kohdalla tämä Flashi. En kuitenkaan suosittele jos ajat enimmäkseen D:llä.
          Last edited by bemmeri; 28-12-2015, 18:36.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            #50
            Mul kävi mieles kokeilla tota Alpinan uudempaa (-37) flashia (ehkä jossain vaiheessa), koska siinä olis kuulemma parempi d-moodi kun -35 flashisssa. US sportista oon tykänny kyllä, ainoastaan nyt liukkaiden kelien alettua ykkösellä lähtö aina d:llä ei ole hyvä juttu pidon kannalta.
            Pienellä kaasulla rauhallisesti mentäessä d on kuten vakio, ainoastaan vähän napakampi, reilummalla kaasulla terävyyttä tulee vielä vaihtoihin lisää
            Suosittelen kokeilemaan, d-modella ajan 75%.
            Last edited by BFI18; 29-12-2015, 15:31.
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #51
              Mikähän tarkoitus MHD flashissä on kun sieltä pystyy valitsemaan useamman eri vaihdelaatikkovariaation välillä?

              Esim. mulla on tuo Alpinan TCU flash lootassa, niin valitsin Alpina option MHD-flashin yhteydessä, mutta enpä huomannu mitään eroa vanhaan. :think
              Kyllähän ymmärrän, että esim. dkg ja manuaali tarttee eri ohjeman, kuin normiautomaatti, mutta mikä funktio tuolla Alpinan jutulla on, kun laatikko sama kuin normi automaatissa?

              Last edited by bemmeri; 12-04-2016, 23:07.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Zoppa
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 238
                • Espoo

                #52
                Mitä nyt äkkiseltään sain pengottua niin:

                MHD Tuning: Maps are configured differently for MT, AT, At with Alpina, and DCT so keep all the trans as happy as possible.

                Ja toinen vastaus oli: What does the Alpina option do?
                Its meant for cars running the Alpina flash, takes advantage of the higher line pressure etc.
                Last edited by Zoppa; 13-04-2016, 19:44.
                E92 335i M-Sport -07
                EX: E85 Z4 3.0i

                Comment

                • Zoppa
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 238
                  • Espoo

                  #53
                  Tuplat..
                  E92 335i M-Sport -07
                  EX: E85 Z4 3.0i

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5400
                    • S:t Karins

                    #54
                    Eli käytännössä flässää laatikon ecuun alpinan softan. Siis jos loota on =>3/2007
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      #55
                      Originally posted by Tommix View Post
                      Eli käytännössä flässää laatikon ecuun alpinan softan. Siis jos loota on =>3/2007
                      Ei kai nyt sentään? Käsittääkseni tuo mhd menee vaan moottorin eculle ja sieltä antaa sitten valitun option mukaista tietoa laatikolle tai muuttaa moottorinohjausta sen mukaan onko man vai at. En vain tiennyt mitä se tarkalleen vaikuttaa, yms.


                      Originally posted by Zoppa View Post
                      Mitä nyt äkkiseltään sain pengottua niin:

                      MHD Tuning: Maps are configured differently for MT, AT, At with Alpina, and DCT so keep all the trans as happy as possible.

                      Ja toinen vastaus oli: What does the Alpina option do?
                      Its meant for cars running the Alpina flash, takes advantage of the higher line pressure etc.
                      Juu, saman tyylistä infoa löysin itekin, mutta mulle ei mene jakeluun miksi valinnassa on alpina/normaaliAT. Miksi normaali AT softalla oleva laatikko ei voisi käyttää kovempaa painetta, tms kuten Alpinalla.

                      Ja ehkä vähän typerä kysymys, mutta mitä tuo "kovempi paine" auttaa, tai onko siitä jotain haittaa?

                      Ps. Nyt kun kesä tuli, niin alkanu tökkimään tuo Alpina flash, kun enempi tullu ajeltua D:llä. Ihan ok kiihtytyksissä kun vaihtaa kovemmilla kierroksilla, sen mukaan mitä enemmän painaa kaasua, mutta kun kaasun löysää ja tasaa vauhdin vaikka 60km/h niin äkkiä latoo sitten 6 tupaan. Lisäksi kylmänä ärsyttää kun D:llä junnaa aina liian isolla vaihteella. Ja ehkä vähän typerä kysymys, mutta mitä tuo "kovempi paine" auttaa, tai onko siitä jotain haittaa?
                      Last edited by bemmeri; 13-04-2016, 22:58.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Zoppa
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 238
                        • Espoo

                        #56
                        Originally posted by Tommix View Post
                        Eli käytännössä flässää laatikon ecuun alpinan softan. Siis jos loota on =>3/2007

                        Ei, MHD flasher ei flashaa tuota alpina softaa autoon, vaan kartan mikä on optimoitu kyseiselle laatikonsoftalle.
                        E92 335i M-Sport -07
                        EX: E85 Z4 3.0i

                        Comment

                        • Zoppa
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 238
                          • Espoo

                          #57
                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Ei kai nyt sentään? Käsittääkseni tuo mhd menee vaan moottorin eculle ja sieltä antaa sitten valitun option mukaista tietoa laatikolle tai muuttaa moottorinohjausta sen mukaan onko man vai at. En vain tiennyt mitä se tarkalleen vaikuttaa, yms.




                          Juu, saman tyylistä infoa löysin itekin, mutta mulle ei mene jakeluun miksi valinnassa on alpina/normaaliAT. Miksi normaali AT softalla oleva laatikko ei voisi käyttää kovempaa painetta, tms kuten Alpinalla.

                          Ja ehkä vähän typerä kysymys, mutta mitä tuo "kovempi paine" auttaa, tai onko siitä jotain haittaa?

                          Ps. Nyt kun kesä tuli, niin alkanu tökkimään tuo Alpina flash, kun enempi tullu ajeltua D:llä. Ihan ok kiihtytyksissä kun vaihtaa kovemmilla kierroksilla, sen mukaan mitä enemmän painaa kaasua, mutta kun kaasun löysää ja tasaa vauhdin vaikka 60km/h niin äkkiä latoo sitten 6 tupaan. Lisäksi kylmänä ärsyttää kun D:llä junnaa aina liian isolla vaihteella. Ja ehkä vähän typerä kysymys, mutta mitä tuo "kovempi paine" auttaa, tai onko siitä jotain haittaa?
                          Käsittääkseni kovemman paineen ansiosta vaihteet rykästää nopeammin sisään, sitä en tiedä että onko siitä haittaa, en ainakaan ole kuullut että olisi, ja jos alpina B3:ssa käytetään tota softaa vakiona samassa laatikossa, niin luulis että ei ole haittaa:think.
                          Tuolla mhd flasherihän ei niihin paineisiin vaikuta, vaan kyse on muistaakseni sytytys säädöistä vaihteiden vaihtojen välissä, mitkä tapahtuu hiukan eritavalla eri laatikoissa/softissa.
                          Jos joku tietää paremmin niin korjatkoon, jos olen väärässä
                          E92 335i M-Sport -07
                          EX: E85 Z4 3.0i

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5400
                            • S:t Karins

                            #58
                            Originally posted by Zoppa View Post
                            Ei, MHD flasher ei flashaa tuota alpina softaa autoon, vaan kartan mikä on optimoitu kyseiselle laatikonsoftalle.
                            Ok, tämä oli uutta minulle.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • yarski
                              BTCF Member
                              • Sep 2013
                              • 310
                              • Rauma

                              #59
                              Originally posted by Zoppa View Post
                              Ei, MHD flasher ei flashaa tuota alpina softaa autoon, vaan kartan mikä on optimoitu kyseiselle laatikonsoftalle.
                              Juu ei mutta toivottavasti on tulossa tuo ominaisuus.

                              Tuossa juttua asiasta ja kävin äänestämässä että kyllä helposta tavasta flashata vaihteistoa olisin valmis maksamaan...
                              G26 i4 M50 supercharged
                              ex: F36 440i xdrive msport
                              ex: E91 335 lci xdrive msport

                              Comment

                              • Zoppa
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 238
                                • Espoo

                                #60
                                Originally posted by yarski View Post
                                Juu ei mutta toivottavasti on tulossa tuo ominaisuus.

                                Tuossa juttua asiasta ja kävin äänestämässä että kyllä helposta tavasta flashata vaihteistoa olisin valmis maksamaan...
                                Juu kyselin MHD:ltä jo aikaisemmin jos sen voisi lisätä, mutta ei ainakaan silloin ollut suunnitteilla

                                Edit: tuossa linkissäsi näköjään mainitaankin että saattaa joskus ollakkin tulossa tuo ominaisuus
                                Last edited by Zoppa; 14-04-2016, 20:42.
                                E92 335i M-Sport -07
                                EX: E85 Z4 3.0i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎