Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 (335i) 30FF ei ahda ongelmat DIY

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KtKtuned
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 126
    • Finland

    #16
    Originally posted by Tommix View Post
    Onko katittomat DP:t? Jos ei, niin pakopaineet on taivaissa 17 PSI:llä. Turbot ei tykkää...


    135i:ssä ja 335i:ssä on muistaakseni toinen turbo (takimmainen?) erilainen, joten haluavat varmistaa että tulee oikeat kikkarat.
    Vanhat haluavat vaihdossa, koska ne kunnostetaan ja myydään uudestaan. Nehän on täysin kunnostettavissa.
    Kuulin yhdeltä korjaamolta,että vanhat halutaan vaihdossa sen takia,että niitä ei vahingossakaan enää käytetä uudelleen.
    Eli vanhat romutettaisiin. Tiedä sitten,mikä on totuus.
    Last edited by KtKtuned; 25-12-2017, 16:05.
    BMW 335i E90 -07

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5327
      • S:t Karins

      #17
      Originally posted by KtKtuned View Post
      Kuulin yhdeltä korjaamolta,että vanhat halutaan vaihdossa sen takia,että niitä ei vahingossakaan enää käytetä uudelleen.
      Eli vanhat romutettaisiin. Tiedä sitten,mikä on totuus.
      Kyllä ne menee peruskorjaukseen. Ovat nimittäin sen verran kalliit uutena.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • works
        BTCF Member
        • Nov 2013
        • 123
        • Espoo

        #18
        Originally posted by Tommix View Post
        Kyllä ne menee peruskorjaukseen. Ovat nimittäin sen verran kalliit uutena.
        Jos ette takuuseen saa menemään niin FinTurbo näitä ainakin korjaa, kyselin josko niitä pikkaisen päivittäisi niin vastaus oli seuraava:

        - 640e kpl valusiivellä tehtynä, hukkaportti korjattuna.
        - 750e kpl, billett –kompurasiivellä, hukkaportti korjattuna.

        Jos vain hukkiksen fiksausta haluaa (miksi ihmeessä ) niin varmaan halvemmallakin pääsee.

        RealOEM:n hinnat ovat ministi korkeammat uusille etanoille.
        135 E82 flexfuel / stg1 turbot

        Comment

        • KtKtuned
          Bimmer Rookie
          • Dec 2013
          • 126
          • Finland

          #19
          Vuoden verran olen tän bemarin kanssa ihmetellyt ahtovikaa ,mikä ei anna vikakoodeja ,mutta kauhea ujellus tulee esim. motarin rampilta kiihdytettäessä. Turbot on uudet 3tkm ajetut.

          Itse olen koko ajan epäillyt takimmaisen turbon imuputkea ,mutta näköjään vika ei sielläkään ole. Uudet turbot asentanut suosittu bemarikorjaamo on pari kertaa vikaa kattonu Obd töpselin reijästä ja eivät mitään vikaa löytäneet. Heidän mukaan vika turbon imupuolella ei tule kyseeseen ,kun anturit heittäisi miljoona vikakoodia. (yhtään anturia ei OIKEASTI ole ilmanputsarilta turbolle) heillä oli auto pari kertaa maksullisessa "valohoidossa" Laskun maksamisen jälkeen ,sano herra et ilmottele heillekkin jos löydät vian Itse olen koittanut etsiä kaiken mahdollisen ,mutta ei vaan löydy.

          Nyt oli auto toisella pajalla ja siellä edes yritettiin ja ei laskutettu valohoidosta.
          Vikaa eivät saaneet korjattua ,mutta jotain sentään löytyi. Takimmaisen turbon intercoolerille menevän putken liitoksesta ahtimeen oli kuulemma jotain vuotanut (mustaa jälkeä kiristyspannan lähellä). liitoksessa on 0-rengas ,ne ei sitä tienny. Tilasin semmosen testattavaksi. Saa nähdä ,onko vika siellä. Pakko sanoa,että on kyllä Foorttia ikävä tän aina vitulleen olevan bemarin kanssa. Ja kun ei koko Turun alueelta löydy edes korjaamoa ,mikä oikeasti osais auttaa tän ilmeisesti liian monimutkaisen auton kanssa.
          Last edited by KtKtuned; 16-06-2018, 03:10.
          BMW 335i E90 -07

          Comment

          • miyli
            BTCF Member
            • Dec 2008
            • 2081
            • Naantali

            #20
            Originally posted by KtKtuned View Post
            Vuoden verran olen tän bemarin kanssa ihmetellyt ahtovikaa ,mikä ei anna vikakoodeja ,mutta kauhea ujellus tulee esim. motarin rampilta kiihdytettäessä. Turbot on uudet 3tkm ajetut.

            Itse olen koko ajan epäillyt takimmaisen turbon imuputkea ,mutta näköjään vika ei sielläkään ole. Uudet turbot asentanut suosittu bemarikorjaamo on pari kertaa vikaa kattonu Obd töpselin reijästä ja eivät mitään vikaa löytäneet. Heidän mukaan vika turbon imupuolella ei tule kyseeseen ,kun anturit heittäisi miljoona vikakoodia. (yhtään anturia ei OIKEASTI ole ilmanputsarilta turbolle) heillä oli auto pari kertaa maksullisessa "valohoidossa" Laskun maksamisen jälkeen ,sano herra et ilmottele heillekkin jos löydät vian Itse olen koittanut etsiä kaiken mahdollisen ,mutta ei vaan löydy.

            Nyt oli auto toisella pajalla ja siellä edes yritettiin ja ei laskutettu valohoidosta.
            Vikaa eivät saaneet korjattua ,mutta jotain sentään löytyi. Takimmaisen turbon intercoolerille menevän putken liitoksesta ahtimeen oli kuulemma jotain vuotanut (mustaa jälkeä kiristyspannan lähellä). liitoksessa on 0-rengas ,ne ei sitä tienny. Tilasin semmosen testattavaksi. Saa nähdä ,onko vika siellä. Pakko sanoa,että on kyllä Foorttia ikävä tän aina vitulleen olevan bemarin kanssa. Ja kun ei koko Turun alueelta löydy edes korjaamoa ,mikä oikeasti osais auttaa tän ilmeisesti liian monimutkaisen auton kanssa.
            Onko auto alkanut ujeltanut vasta nyt turbojen vaihdon jälkeen, vai jo aimmenkin ?
            Miten paljon auto ahtaa tällä hetkellä, onko auto vakio ?
            Aika yleinen ahtovuotopaikka on coolerilta menevä kumihaitariputki joka menee turboille. Alkuperäinen klemmari menee poikki ja sitä ei nää kovin helpolla että se on poikki. Onko cooleri alkuperäinen vai vaihdettu?

            Taitaa olla kiire noilla korjaamoilla ja eivät jaksa panostaa tälläisiin vianetsintöihin niin kauheasti.
            Kyllähän ahtovuoto vika pitäisi löytyä jos käy kaikki mahdollinen vaan huolella läpi.
            Last edited by miyli; 16-06-2018, 05:03.
            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
            0-200km/h 11.40s
            100-200km/h 6,00s
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

            Comment

            • KtKtuned
              Bimmer Rookie
              • Dec 2013
              • 126
              • Finland

              #21
              Auto on nyt vakio ja ujellus alkoi vuosi turbojen vaihdon jälkeen. Auto oli seisonnassa pitkään syksystä seuraavaan kevääseen.Eli kilometrejä ei uusilla turboilla ollut juurikaan kertynyt. Paikalla oli jb4 aiemmin ja norkkua hieman korkeammilla ahdoilla ujelsi vielä pahemmin.
              Viime kesänä alkoi yks'kaks ujeltamaan. Ihan kuin jokin olisi pettänyt jostain. Vian jälkeen vaihdoin kaasuläpälle menevän ahtoputken alumiiniseen ,mutta ei ollut siinä vikaa. Itsellä ei ole vikakoodeja tullut ,mutta toi viimisin korjaamo oli saanut huudattamalla jossain sivutiellä liian matalasta ahdosta vikakoodin.
              BMW 335i E90 -07

              Comment

              • KtKtuned
                Bimmer Rookie
                • Dec 2013
                • 126
                • Finland

                #22
                Kannattaa myös kattoo,millaiseen susipajaan vie turbot vaihdatettavaksi.

                Ettei löydy intercoolerin sisältä tämmöstä paperimyttyä myöhemmin.

                En ois uskonu,että joittenkin kehuma paja pystyy ryssimään hommat tähän malliin.

                Ei nolompaa voi olla.
                Attached Files
                BMW 335i E90 -07

                Comment

                • palze
                  BTCF Member
                  • Apr 2018
                  • 77
                  • Helsinki

                  #23
                  Kirjoittelin jo tuonne viritysketjuun, mutta kohtaan 1 muut viat voisi lisätä viallisen ahtoputken TMAP-anturin. Viallinen anturi saattaa käyttäytyä monellakin tavalla, mutta mulla se näkyi niin, että ECU joutui lisäämään sen verran paljon PIDiä WGDC Basen päälle, että timerit/raja-arvot ylittyivät ja täyskaasukiihdytyksissä viimeistään 6000 kierroksen paikkeilla tuli useimmiten 30FF.

                  Tässä vielä lokit ennen ja jälkeen korjauksen:

                  Ennen: https://datazap.me/u/palze/mhd-stage...=3-24-29-30-31
                  Jälkeen: https://datazap.me/u/palze/stage-2-v...25-26-28-29-30
                  Last edited by palze; 20-04-2021, 07:45.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎