Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 BMS backend flash / Fläshäys BimmerBoost-softalla / MHD Flash

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumuli
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2010
    • 496
    • Seinäjoki

    #91
    Originally posted by Veeksi View Post
    Nyt ollaan taas paljon kokeneempiä tuosta flashäyksestä. Ensiks flashättiin MHD flasherillä MHD:n stage 2 softa foorumilta tutun Jumulin entiseen E91 335ia:n. Se oli sairaan nopeaa ja helppoa. Valehtelematta back-uppi tuli 2 sekunnissa. Omistaja oli tyytyväinen kun saatiin downpipejen vikakoodit ja kylmästartti huutamiset veks ja sen lisäks reilusti voimaa ja sulavampi automaattilaatikon toiminta. Kieltämättä yllättävän samettinen on 335i automaatilla ja MHD flashillä sekä lineaarisella kaasun vasteella. Pysyis täydessä vesilasissa vesi liikkeelle lähdöissä ja vaihdoissa.
    Hieno homma, että uusi omistaja tavoitti teikäläisen. Saitte vikakoodit kuriin ja kulkupuolen kuntoon Ensimmäinen auto mistä kyllä poden myyntikrapulaa
    Nyt
    Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
    Ex
    F25 30d M-sport GNA-500
    E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
    F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
    E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
    F25 20d M-Sport UZV-655
    Audi B8 S4 ILM-448
    F31 330d M-Sport VYZ-717
    E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
    E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
    F30 320d M-Sport VXU-494
    E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
    E91 335i M-Sport N54 CJT-858
    E91 335d M-Sport NJN-958
    E91 330d M-Sport GJB-752
    E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
    E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

    Comment

    • Hiace
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2011
      • 1203
      • Helsinki/Joensuu

      #92
      Tuossa pari logia, mitä kävin tänään ajelemassa illalla. Tankkasin noin 50/50 mikstuuran E85/98 eli ehkä E40 on tankissa.

      Eka veto MAP5:lla:


      Toka veto:


      Tämän jälkeen ei tallentunut muita pitkiä vetoja, kun sekoilin ehkä JB4-softan kanssa.

      Kolmas veto meni kuitenkin hyvin, mutta neljännellä heitti puolimoottorivalon noin 4000rpm tienoilla ja heitti MAP4:lle. Veeksin kanssa ajellessa teki saman heiton ilman moottorivaloa ja silloin oli ahtanut liikaa. Nyt varmaan sama kyseessä.

      Muuten ajelin pitkin Joensuuta, tein erilaisia 1-2-3-vaihteen kiihdytyksiä hiljaisella alueella eikä ongelmia. Auto vetää kyllä tosi hyvin ja selkeästi alkaa olemaan pito-ongelmia. Selkeä ero aikaisempaan Karalan softaan, vaikka nyt on toki enemmän etanolia tankissa!

      Tuossa nuo CSV:t, jos joku niillä jotain tekee, tässä 2 pitempää vetoa:
      https://dl.dropboxusercontent.com/u/...hiace-csv1.csv
      Tässä toisessa joitakin 1-2 vaihteen lyhyitä kiihdytyksiä:
      https://dl.dropboxusercontent.com/u/...hiace-csv1.csv
      F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        #93
        Originally posted by jumuli View Post
        Hieno homma, että uusi omistaja tavoitti teikäläisen. Saitte vikakoodit kuriin ja kulkupuolen kuntoon Ensimmäinen auto mistä kyllä poden myyntikrapulaa
        Ei taida olla Audia ikävä ko. hessulla enää yhtään missään mielessä, jos ymmärsin oikein.
        Originally posted by Hiace View Post
        Tuossa pari logia, mitä kävin tänään ajelemassa illalla. Tankkasin noin 50/50 mikstuuran E85/98 eli ehkä E40 on tankissa.

        Eka veto MAP5:lla:


        Toka veto:


        Tämän jälkeen ei tallentunut muita pitkiä vetoja, kun sekoilin ehkä JB4-softan kanssa.

        Kolmas veto meni kuitenkin hyvin, mutta neljännellä heitti puolimoottorivalon noin 4000rpm tienoilla ja heitti MAP4:lle. Veeksin kanssa ajellessa teki saman heiton ilman moottorivaloa ja silloin oli ahtanut liikaa. Nyt varmaan sama kyseessä.

        Muuten ajelin pitkin Joensuuta, tein erilaisia 1-2-3-vaihteen kiihdytyksiä hiljaisella alueella eikä ongelmia. Auto vetää kyllä tosi hyvin ja selkeästi alkaa olemaan pito-ongelmia. Selkeä ero aikaisempaan Karalan softaan, vaikka nyt on toki enemmän etanolia tankissa!

        Tuossa nuo CSV:t, jos joku niillä jotain tekee, tässä 2 pitempää vetoa:
        https://dl.dropboxusercontent.com/u/...hiace-csv1.csv
        Tässä toisessa joitakin 1-2 vaihteen lyhyitä kiihdytyksiä:
        https://dl.dropboxusercontent.com/u/...hiace-csv1.csv
        Tarkemmin vielä logeja edes katsomatta ei tule oikein muuta mieleen kuin, että jostain syystä JB4 adaptoi hukkaportit pikkihiljaa liian kiinni, jolloin ahdot nousee. Joka vedolla se ahtaa enemmän ja enemmän yli. Tuossakin eka veto oli ok, mutta toisella jo pikkuisen yli ja ilmeisesti seuraavilla sitten vähän enemmänkin. Yks mitä vois tehdä olis korjata niitä Duty bias -arvoja sieltä JB4 asetusvälilehdiltä. Eli 2000-4000( tai -4500) rpm välille vois kokeilla vaikka laittaa arvot 45 (muihin kohtiin 50) ja loggailla että mitä sit tapahtuu. Sen pitäis vähentää hukkaportin sulkeutumista tuolla välillä ja siten leikata niitä ahtoja.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • tnurmine
          Bimmer Rookie
          • Aug 2012
          • 98
          • Vantaa

          #94
          Originally posted by Veeksi View Post
          ...sekä lineaarisella kaasun vasteella.
          Olikohan siis niin, että pelkästään nämä nimikkeet liittyvät tähän 'herkempään' kaasun vasteeseen ?

          -Torque request % (High)
          -Torque request % (Low)

          Vai oliko vielä mahdollisesti jotain muutakin? Noita kun vertailee jenkkibinäärin ja alkuperäisen I8A0S kesken, niin arvoissa ei kyllä näytä olevan kuin ihan minimaalista eroa.

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            #95
            Originally posted by tnurmine View Post
            Olikohan siis niin, että pelkästään nämä nimikkeet liittyvät tähän 'herkempään' kaasun vasteeseen ?

            -Torque request % (High)
            -Torque request % (Low)

            Vai oliko vielä mahdollisesti jotain muutakin? Noita kun vertailee jenkkibinäärin ja alkuperäisen I8A0S kesken, niin arvoissa ei kyllä näytä olevan kuin ihan minimaalista eroa.
            Ne on ne mitä minä tiedän. Voi olla ja varmaan on muitakin muuttujia mitkä vaikuttaa.

            Tuo lineaarinen kaasun vaste tehtiin MHD-flashillä ja siinä se on ihan flashätessä raksiruutuun tehtävä homma.

            Noi Torque request % muutokset voi tehdä taas Bimmerboost USA-mappeihin. Euro-versiossa on herkempi kaasun vaste eli vähemmän lineaarinen, joka omasta mielestäni sopii paremmin manuaaliin. Voi olla, että automaatissa ne USA-arvot voisi olla itseasiassa paremmat. Ja lopulta molemmissa on se, että makuasioitahan ne on ja aina voi kokeilla kummasta tykkää, äidistä vai tyttärestä.

            MHD-flashi tekee kuitenkin erilaisia muutoksia kuin BB. Ja kuuleman mukaan MHD:ssä on sellaisia muutoksia/eroja mitkä juuri tekee automaattilaatikon vaihtamisesta sulavampaa. Eli siellä on lienee reilusti muutakin eroa kuin nuo torque requestit.
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4180

              #96
              Mikähän tökkii ecun lukemisessa MHD-flasherilla?

              Ekalla kerralla tökkäsi 62% ja nyt jäi 95%.
              (poistin tiedostot ja mhd:n asennuksen puhelimesta yritysten välissä ja latasin/asensin MHD uudelleen).


              Heti löytää yhdeyden kun aloittaa ecun lukemisen ja prosentit kasvaa hiljalleen, mutta sitten stoppaa.

              Konehuoneen navoissa virtalähde kiinni, puhelin S4 active, d-can kaapeli+otg. Mhd näyttää vin-numeron oikein ja softaksi IJEOS. JB4 on map 0 tietenkin. Virrat päällä autossa, kun ei lukenu ecua ilman virtoja (jollain oli lukenu ilman, että avain ei ole paikoillaan)

              Autoon on ohjelmoitu PP-performancen softa, johtuisiko siitä sitten hankaluudet? Ei uskalla suoraan ajaa MHD softaa sisään, ettei auto halvaannu tuohon katokseen jos joku menee vikaan.



              Aikeissa olisi kokeilla nyt alkuun JB4_MHD_IJE0S_PUMP. flashia. Kattoo sitten myöhemmin noita tiukempia flasheja kun saa vehkeet toimimaan ja kaikki palikat kohdilleen.
              Last edited by bemmeri; 10-03-2016, 10:43.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                #97
                Originally posted by bemmeri View Post
                Mikähän tökkii ecun lukemisessa MHD-flasherilla?

                Ekalla kerralla tökkäsi 62% ja nyt jäi 95%.
                (poistin tiedostot ja mhd:n asennuksen puhelimesta yritysten välissä ja latasin/asensin MHD uudelleen).


                Heti löytää yhdeyden kun aloittaa ecun lukemisen ja prosentit kasvaa hiljalleen, mutta sitten stoppaa.

                Konehuoneen navoissa virtalähde kiinni, puhelin S4 active, d-can kaapeli+otg. Mhd näyttää vin-numeron oikein ja softaksi IJEOS. JB4 on map 0 tietenkin. Virrat päällä autossa, kun ei lukenu ecua ilman virtoja (jollain oli lukenu ilman, että avain ei ole paikoillaan)

                Autoon on ohjelmoitu PP-performancen softa, johtuisiko siitä sitten hankaluudet? Ei uskalla suoraan ajaa MHD softaa sisään, ettei auto halvaannu tuohon katokseen jos joku menee vikaan.



                Aikeissa olisi kokeilla nyt alkuun JB4_MHD_IJE0S_PUMP. flashia. Kattoo sitten myöhemmin noita tiukempia flasheja kun saa vehkeet toimimaan ja kaikki palikat kohdilleen.
                Olisko se PP-performancen softa sit suojattu, eikä MHD pysty sitä lukemaan?

                Kun sulla kerran virtalähde on niin flashaat vain pump flashin siihen päälle.

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4180

                  #98
                  En tiedä onko suojattu, tms. Ei vaan suostu lukemaan loppuun asti.

                  Pitää huomenna syventyä uudelleen.

                  Ei kai se kaapelista voi kiinni olla, kun kuitenkin alkaa lukemaan ecua ja vikakoodit ois voinu lukea mhd:llä? Ei ole inpaa, tms niin ei voi kokeilla sen kanssa kaapelia. E-willeltä tilattu k+dcan. Otg jostain kiinasta, mutta ainakin jb4 kanssa pelasi puhelin hyvin tuolla otg pätkällä.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • miyli
                    BTCF Member
                    • Dec 2008
                    • 2093
                    • Naantali

                    #99
                    Originally posted by bemmeri View Post
                    En tiedä onko suojattu, tms. Ei vaan suostu lukemaan loppuun asti.

                    Pitää huomenna syventyä uudelleen.

                    Ei kai se kaapelista voi kiinni olla, kun kuitenkin alkaa lukemaan ecua ja vikakoodit ois voinu lukea mhd:llä? Ei ole inpaa, tms niin ei voi kokeilla sen kanssa kaapelia. E-willeltä tilattu k+dcan. Otg jostain kiinasta, mutta ainakin jb4 kanssa pelasi puhelin hyvin tuolla otg pätkällä.
                    Mulla teki samaa kun koitin carlyn alkuperäisellä kaapelilla loppui juurikin johonkin 62%, sit koitin vanhalla impan kaapelilla ja heti meni loppuun asti. Kaapelin ostanut aikoinaan nimimerkki jartsa2 foorumilta.
                    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                    0-200km/h 11.40s
                    100-200km/h 6,00s
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4180

                      No niinhän siinä kävi kun iltapäivällä otin neuvosta vaarin ja yritin flashata tuohon päälle. Niin recovery modessa ecu nyt...

                      Laittelin viestiä MHD tuningin kanssa, niin sano että hanki parempi kaapeli ja eipäili että ongelmat johtuu siitä. Anto jonkun linkin ja tilasinkin sen kaapelin samantien. Menee varmasti ensi viikolle ennen kun tuleepi saksasta.

                      Otin akun kengän pois ja jätin akun lataukseen. Onpahan täysi akku sitten kun seuraavan kerran koittaa. Vaikka ei nytkään virran vähyyteen kuollu kun oli virtalähde kiinni.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • samppa...
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 117
                        • .

                        Alkaako kirjottamaan takaisin vakiosoftaa sinne.Oliko siinä joku write back to stock.Itsella meni kans kerran juntturaan koko kampe,mutta tuon otti ja sai taas toimimaan..

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4180

                          Vaikea sinne vakiosoftaa on kokeilla kirjoittaa kun sitä ei luettua saanu.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • samppa...
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2008
                            • 117
                            • .

                            Mulla se latas sinne jonku ihan muun softan ku omalla vinillä olevan ku hätäyksissään sitä sinne latasin kyrpä otsassa

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4180

                              Ok. Luulin että tuolla "flash back to stock" -täpällä lataa sen auton oman backupin sinne.

                              Pitää huomenissa katsella josko tuolle jotain mahtaa.



                              Edit. Mikä sulake tainnuttaa vain bensapumpun? Pumppu rupee nyt pyörimään heti kun laittaa virrat päälle. Saisi sen pois päältä surisemasta ja virtaa viemästä.
                              Last edited by bemmeri; 10-03-2016, 19:32.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2177
                                • Kuopio

                                Eikös se ollu 20A:n sulake. Riippuu vähän automallista, mutta sulakekaaviosta bensapumpun kohdalla olevista numeroista yleensä numero 70. Mutta jos sulla on virtalähde niinkuin sanoit niin ei sen kanssa tarvii kikkailla.

                                Lähes varmasti tuo softa on lukusuojattu, että ei sitä pysty lukemaan.
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎