Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 BMS backend flash / Fläshäys BimmerBoost-softalla / MHD Flash

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Originally posted by bemmeri View Post
    No niinhän siinä kävi kun iltapäivällä otin neuvosta vaarin ja yritin flashata tuohon päälle. Niin recovery modessa ecu nyt...

    Laittelin viestiä MHD tuningin kanssa, niin sano että hanki parempi kaapeli ja eipäili että ongelmat johtuu siitä. Anto jonkun linkin ja tilasinkin sen kaapelin samantien. Menee varmasti ensi viikolle ennen kun tuleepi saksasta.

    Otin akun kengän pois ja jätin akun lataukseen. Onpahan täysi akku sitten kun seuraavan kerran koittaa. Vaikka ei nytkään virran vähyyteen kuollu kun oli virtalähde kiinni.
    Sori

    Saatko kaapelia lainaan jostain jos sillä ajaa sen back to stock optiolla vakioksi? Se MHD:han lataa sen vakiosoftan jostain omalta serveriltään ECU:n version perusteella. Ei siihen tarvitse alkuperäistä softaa olla.

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4180

      Itehän sitä entteriä painoin.
      Tuskin tuossa muutakaan vaihtoehtoa olisi ollut, kuin vetää flashi vanhan päälle, jos se edellinen lukusuojattu.

      Pitää huomenna kattoo kuinka lähtee matkaan tuo tilattu johto, voi olla jo alkuviikosta jos tuuri käy. Niin ei tarvii alkaa etsimään/lainaamaan johtoja mistään.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        Mulla muuten on ylimääräisenä Carlyn johto ja OTG-piuha mitkä o toimineet MHD-fläshissä. Joutaa jos pääset hakemaan.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • miyli
          BTCF Member
          • Dec 2008
          • 2093
          • Naantali

          Originally posted by Veeksi View Post
          Mulla muuten on ylimääräisenä Carlyn johto ja OTG-piuha mitkä o toimineet MHD-fläshissä. Joutaa jos pääset hakemaan.
          Mulla sit taas ei toiminut toi carlyn piuha, mut joku impan kiinakopio toimi. On nää välillä aika henkimaailman juttuja.
          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
          0-200km/h 11.40s
          100-200km/h 6,00s
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4180

            Originally posted by Veeksi View Post
            Mulla muuten on ylimääräisenä Carlyn johto ja OTG-piuha mitkä o toimineet MHD-fläshissä. Joutaa jos pääset hakemaan.
            Pidän mielessä jos tulee tarvetta.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              Originally posted by bemmeri View Post
              Itehän sitä entteriä painoin.
              Tuskin tuossa muutakaan vaihtoehtoa olisi ollut, kuin vetää flashi vanhan päälle, jos se edellinen lukusuojattu.

              Pitää huomenna kattoo kuinka lähtee matkaan tuo tilattu johto, voi olla jo alkuviikosta jos tuuri käy. Niin ei tarvii alkaa etsimään/lainaamaan johtoja mistään.
              MHD:ssa on se hyvä puoli, että vaikka kirjoitus olisi mennyt vituiksi, sen saa oikenemaan aika helposti.

              Jos on kiire saada auto ajoon niin sit tuo Veeksin kaapeli olisi varmasti paras vaihtoehto tähän hätään, kun se on kerran testattu toimivaksi.

              Itse flashailen myös kiinankaapelilla ja kiinanOTGadapterilla

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4180

                No hörähtihän se käyntiin.

                Vaihdoin vanhaan Nexus-tablettiin ja sillä parin kerran jälkeen sain ajettua stock-flashin sisään. Puhelimella sain kerran silleen että lähti prosentit juoksemaan flashayksessä, mutta sitten tuli stoppi. Tuolla taplella meni kerrasta maaliin kun sai homman tulille.

                Pitää laittaa JB4 takaisin, kun sen eilen hätäpäissään nappasin pois autosta.

                Mitä luulette, uskaltaako tuolla kaapeli/tapletti kompinaatiolla yrittää flashätä sitä jb4 backend flashiä mikä oli tarkoitus, vai kannattaako oottaa sitä "parempaa" kaapelia jonka kerkesin tilata?
                Tämä on vihreällä piirilevyllä ja tilattu on vaalealla, muuten samannäköinen.




                Edit. Aika mopo tällä vakio-ohjelmalla ilman jb4:ää.
                Tuntuu toimivan hyvin ja ainoat uudet vikakoodit tulee kateista/lambdoista. (ennestään oli jo laatikosta joku yksi koodi, tulee alpina flashin yhdeydessä).
                Last edited by bemmeri; 11-03-2016, 15:02.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  Originally posted by bemmeri View Post
                  No hörähtihän se käyntiin.

                  Vaihdoin vanhaan Nexus-tablettiin ja sillä parin kerran jälkeen sain ajettua stock-flashin sisään. Puhelimella sain kerran silleen että lähti prosentit juoksemaan flashayksessä, mutta sitten tuli stoppi. Tuolla taplella meni kerrasta maaliin kun sai homman tulille.

                  Pitää laittaa JB4 takaisin, kun sen eilen hätäpäissään nappasin pois autosta.

                  Mitä luulette, uskaltaako tuolla kaapeli/tapletti kompinaatiolla yrittää flashätä sitä jb4 backend flashiä mikä oli tarkoitus, vai kannattaako oottaa sitä "parempaa" kaapelia jonka kerkesin tilata?
                  Tämä on vihreällä piirilevyllä ja tilattu on vaalealla, muuten samannäköinen.




                  Edit. Aika mopo tällä vakio-ohjelmalla ilman jb4:ää.
                  Tuntuu toimivan hyvin ja ainoat uudet vikakoodit tulee kateista/lambdoista. (ennestään oli jo laatikosta joku yksi koodi, tulee alpina flashin yhdeydessä).
                  No eihän näihin mitää absoluuttista totuutta ole, mutta jos sulla nyt on sellaset pelit millä onnistuu, niin ei se vakioks flashääminen sen ihmeempi juttu ole kuin JB4 backendikään...
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4180

                    Originally posted by Veeksi View Post
                    No eihän näihin mitää absoluuttista totuutta ole, mutta jos sulla nyt on sellaset pelit millä onnistuu, niin ei se vakioks flashääminen sen ihmeempi juttu ole kuin JB4 backendikään...
                    Eipä onnistunut backend-flashays samoilla vehkeillä millä onnistui eilen "vakio"-flash.

                    Valitsin mieleisen jb4 backend-flashin, sitten siitä optioista otin kickdownin pois ja sen kylmäkäynnistysäänen, vai mikä se olikaan. Sen jälkeen ihan normaalisti alkoi kirjoittamaan, mutta kun prosentit tuli 100%:aan ja aika meni nollaan, niin sitten tuli fail-ilmoitus, taas jotain section paket nnnn failed, tms.

                    Akun kenkä irti ja oottelua puoli tuntia, niin stock-flash meni sen jälkeen sisään taas jouheesti ja auto toimii. 100% jälkeen sammuu bensapumppu ja varoitusvalot, sekä ilmoittaa "ecu normal operation" ja rupeaa poistamaan vikakoodeja. Sen jälkeen kertoo käytetyn ajan ja pyytää katkaisemaan virrat autosta. Backendillä ei mennyt näihin viimeisiin vaiheisiin, vaan polttoainepumppu jäi surisemaan ja mittarissa valoja kun tuli se faili 100% kohdalla.

                    Kai se on uskottava että tuossa kaapelissa sitten häikkää.
                    Backendille näytti alussa 38min (vai oliko 40min) latausaikaa, aikaennuste piti tarkasti kutinsa siihen asti kun meni jumiin. Tuo stock-flashi menee n. 20min. :think


                    Onko eculla mitään rajoitteita kuinka montaa kertaa sen voi flashata?
                    Tuo tuli mieleen kun aikoinaan laatikolle ohjelmia tutkin/etsin, niin jollain foorumilla kerrottiin että 50 ohjelmointia/päivitystä voi laatikolle tehdä. Pitäneenkö tuo edes paikkaansa.
                    Last edited by bemmeri; 12-03-2016, 11:13.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      Mä en uskalla enää paljon neuvoa, kun kerran jo meinasi mennä **tuiksi

                      Siinä ECUssa on ilmeisesti joku laskuri, joka pyörähtää aina kun softa merkkihuollossa päivitetään. MHD ei tuota laskuria pyöräytä, joten sillä voi huoletta flashailla

                      Onko sulla IJE0S ECU? Mitä päivämääräversiota siitä backend flashista yrität sinne autoon laittaa sisään?

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        Mä oon ymmärtänyt, että MHD ei olis noin epävarma. Bimmerboostilla vielä voisin ymmärtää.

                        Mitäs JB4 backendiä sinä yrität sinne laittaa? Joku customi vai se MHD:n kautta suoraan löytyvä?

                        Flashätä voi ihan rajattomasti.
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4180

                          IJEOS ecu on.




                          "2/23/16 MHD Map Release" --> JB4_MHD_IJE0S_PUMP.bin koitin sisään ajaa,
                          Last edited by bemmeri; 12-03-2016, 12:47.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4180

                            No johan nyt on kumma.



                            Tällä kertaa meni backend sujuvasti sisälle. Ainoa että tuo on nyt race-flashi, kun aattelin kokeilla jos joku toinen menee sisälle.
                            Toinen ihmetystä aiheuttava seikka. Unohdin laittaa MAP 0 päälle ennen aloitusta, jäi siis kakkoselle ja tuli mieleen vasta kun kävin katsomassa kirjoituksen edistymistä. En uskaltanut koskea ohjauspyörän nappuloihin ja olin jo asennoitunut epäonnistumiseen. Mutta toisin kävi. Yllätykseksi kaikki meni nappiin ja fhashi onnistui.
                            Tarkistin vielä ennen käynnistystä, kun piti kytkeä jb4:stä 4/2 päälle, niin kyllä siellä MAP2 oli edelleen päällä.

                            Voiko tuolla race-flashillä ajaa pumppubensalla (98) vai vaatiiko ehdottomasti e85 sekaan? MAP 5 ilmeisesti?
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2857
                              • Tampere

                              Ei sitä ecua ohjelmointivaiheessa kiinnosta että ajatko sinne stock-, race- vai backend-flashia. Kuun asento ei myöskään vaikuta näihin hommiin. Todennäköisesti ongelman aiheuttaa joko liian matala jännite tai viallinen kaapeli. Just my 0,02€.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                Originally posted by bemmeri View Post
                                Voiko tuolla race-flashillä ajaa pumppubensalla (98) vai vaatiiko ehdottomasti e85 sekaan? MAP 5 ilmeisesti?
                                Vaihda ainakin map1 päälle, jos ajelet 98:lla. Jonkin verran E85 olisi kyllä hyvä olla seassa.

                                Käy hyviksesi vetämässä logit, niistä näkee onko riittävästi oktaania.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎