Tervehdys!
E91 330xda LCI on nyt muutamina päivinä yön yli seistyään (lähtenyt loistavasti käyntiin, mutta) täristänyt tyhjäkäynnillä moottoria tosi rajusti. Myös kierrokset seilaa, kuten oheisesta videosta näkyy. https://www.youtube.com/watch?v=RXgwn-IuZfM Tärinä jatkuu n. minuutin, jonka jälkeen touhu rauhoittuu ja ajamisen ilo on taas läsnä. Lämpimänä ongelmaa ei toistaiseksi ole esiintynyt.
Vikakoodeja antaa 6kpl seuraavasti:
49A5 Tuntematon vika
4DFF Virtausläppä säädin- Läpän asento epälooginen
4E09 Pyörreläppä- todennäköisyyslogiikka
4A74 Hehkutuksen ohjainlaite- Diagnoosivirhe
4A79 Hehkutuksen ohjainlaite- Diagnoosivirhe
4C5E hiukkassuodatinjärjestelmä- Viallinen
Moottorina siis N57, joten se legendaarinen imusarjan läppävika ei huoleta. Mutta mitesse tuo DPF?
Hehkuvika ilmeisesti aiheuttaa myös DPF- vian, mutta kun eilen pikaseen katottiin että edellinen poltto olis tapahtunu 17.000 km sitte ni luulis menon olevan aika tahmeaa jo!?
Olisko mokoma poistettu ja ohjelmoitu piiloon ku ei mitään herjoja tule ajaessa? Mitään kuitteja mistään ei edellinen omistaja ole välittäny jättää, joten ei mitään tietoo mitä tolle on tehty, muuta ku huoltokirjan mukaset jutut.
Mikä siis aiheuttaa ton älyttömän tärinän tyhjäkäynnillä?
Myös pakokaasun paine oli alipaineella, jota mekaanikkokaverini piti omituisena. Yritti lisäks vissiin sitä pakkopolttoa, mut mun pistoke katkas yhteydet kesken kaiken eikä siin ollu aikaa sit sen enempään... Reilun viikon pääst katellaa sit ajan kanssa.
Vainoharhailkaa tähän jatkoks mahdollisia skenaarioita arvon bemaristit! Toki saa asiaakin kirjoittaa!
E91 330xda LCI on nyt muutamina päivinä yön yli seistyään (lähtenyt loistavasti käyntiin, mutta) täristänyt tyhjäkäynnillä moottoria tosi rajusti. Myös kierrokset seilaa, kuten oheisesta videosta näkyy. https://www.youtube.com/watch?v=RXgwn-IuZfM Tärinä jatkuu n. minuutin, jonka jälkeen touhu rauhoittuu ja ajamisen ilo on taas läsnä. Lämpimänä ongelmaa ei toistaiseksi ole esiintynyt.
Vikakoodeja antaa 6kpl seuraavasti:
49A5 Tuntematon vika
4DFF Virtausläppä säädin- Läpän asento epälooginen
4E09 Pyörreläppä- todennäköisyyslogiikka
4A74 Hehkutuksen ohjainlaite- Diagnoosivirhe
4A79 Hehkutuksen ohjainlaite- Diagnoosivirhe
4C5E hiukkassuodatinjärjestelmä- Viallinen
Moottorina siis N57, joten se legendaarinen imusarjan läppävika ei huoleta. Mutta mitesse tuo DPF?
Hehkuvika ilmeisesti aiheuttaa myös DPF- vian, mutta kun eilen pikaseen katottiin että edellinen poltto olis tapahtunu 17.000 km sitte ni luulis menon olevan aika tahmeaa jo!?
Olisko mokoma poistettu ja ohjelmoitu piiloon ku ei mitään herjoja tule ajaessa? Mitään kuitteja mistään ei edellinen omistaja ole välittäny jättää, joten ei mitään tietoo mitä tolle on tehty, muuta ku huoltokirjan mukaset jutut.
Mikä siis aiheuttaa ton älyttömän tärinän tyhjäkäynnillä?
Myös pakokaasun paine oli alipaineella, jota mekaanikkokaverini piti omituisena. Yritti lisäks vissiin sitä pakkopolttoa, mut mun pistoke katkas yhteydet kesken kaiken eikä siin ollu aikaa sit sen enempään... Reilun viikon pääst katellaa sit ajan kanssa.
Vainoharhailkaa tähän jatkoks mahdollisia skenaarioita arvon bemaristit! Toki saa asiaakin kirjoittaa!
Comment