Alkuperäinen näyttää olevan Eldor merkkinen, niin onko porukalla kokemusta esim Boschin valmistamista, toimivatko yhtä hyvin vai pitääkö olla Eldor. Hinta ero boschin hyväksi on 30€ kappale. Lisäksi, mitä tulppia olette käyttäneet autoissa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N54 Puolat ja tulpat
Collapse
X
-
N54 Puolat ja tulpat
E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford GreenTags: None
-
-
Originally posted by yarski View PostNGK 95770 on nyt, muillakin toimivaksi todettu...
Näin olen tässä opiskellut. niitä laitoin tilaukseen ja samalla NASAn speksaaman 12 kolosen adamantiumista valmistetun tulppa-avaimen, kun kerta ei näitä voi tavallisella näköjään vaihtaa......E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostJep
Näin olen tässä opiskellut. niitä laitoin tilaukseen ja samalla NASAn speksaaman 12 kolosen adamantiumista valmistetun tulppa-avaimen, kun kerta ei näitä voi tavallisella näköjään vaihtaa......
Katso sitten että tulppa jää oikeaan asentoon...G26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
Mulla ainakin Bosch puolat ja toiminut hyvin ( 20tkm)nyt.
Tosiaan toi NGK tulppa täytyy muistaa asentaa niin että tulpan koukku osa ei mene suuttimeen päin ja kärkiväliksi n. 0,55-0,6Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Tästähän on tosiaan jotain kirjoittelua ympäri maalimaa, mutta jotenki tuntuu, että kun suutin tsiuhauttaa 200bar paineella bensaa palotilaan, niin liekkö tuolla tulpan asennolla oikeenkaan suurta merkitystä... Noh, ei siitä kyllä tietenkään haittaa varmaan ole.
Originally posted by miyli View Post...toi NGK tulppa täytyy muistaa asentaa niin että tulpan koukku osa ei mene suuttimeen päin ja kärkiväliksi n. 0,55-0,6E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostMulla ainakin Bosch puolat ja toiminut hyvin ( 20tkm)nyt.
Tosiaan toi NGK tulppa täytyy muistaa asentaa niin että tulpan koukku osa ei mene suuttimeen päin ja kärkiväliksi n. 0,55-0,6
Kerkesin perua tuon tilauksen vielä.
Olsiko porukalla laittaa Boschin osa numeroa. Tuntuu löytyvän vain Elrodia OEM mallina.
Eli käviskö esim nämä
Ignition coil BOSCH 0 221 504 470 ➤ Toimitus alkaen 7.95€ ✚ Turvallinen maksutapahtuma ✚ Yli 500,000 tuotteen valikoima
ja motonet näyttäisi tarjoavan kanssa
10-1285
101285 Sytytyspuola BMW 07-> Bosch/Beru
Sopivuudet:
- 323i-130kW 4.06-> "tulpanhattupuola"
- 325i/325xi-160kW N52B25A-moott 4.06-> "tulpanhattupuola"
- 330i/330xi-190kW 4.06-> "tulpanhattupuola"
- 335i/335xi-225kW N54B30A-moott 06->10 "tulpanhattupuola"
Hinta :
39,90€
0 Hämeenlinna
Tilanne on siis se, että ykkös pytty meni pimeäksi, ei sytytä kunnolla ollenkaan ja tulpat on vaihdettu huollossa 7tkm sitten puolat todennäköisesti alkuperäiset ja ensi viikolla olisi JB4 asennus, joten oli muutenkin tarkoituksena vaihtaa ne. Nyt pitäisi kiirellä saada jostain uudet tai ainakin yksi, että pääsee testaan. Aluksi ajattelin pyörittää ykkösen ja kakkosen päittäin että onhan se siinä puolassa se vika.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostKerkesin perua tuon tilauksen vielä.
Olsiko porukalla laittaa Boschin osa numeroa. Tuntuu löytyvän vain Elrodia OEM mallina.
Eli käviskö esim nämä
Ignition coil BOSCH 0 221 504 470 ➤ Toimitus alkaen 7.95€ ✚ Turvallinen maksutapahtuma ✚ Yli 500,000 tuotteen valikoima
ja motonet näyttäisi tarjoavan kanssa
10-1285
101285 Sytytyspuola BMW 07-> Bosch/Beru
Sopivuudet:
- 323i-130kW 4.06-> "tulpanhattupuola"
- 325i/325xi-160kW N52B25A-moott 4.06-> "tulpanhattupuola"
- 330i/330xi-190kW 4.06-> "tulpanhattupuola"
- 335i/335xi-225kW N54B30A-moott 06->10 "tulpanhattupuola"
Hinta :
39,90€
0 Hämeenlinna
Tilanne on siis se, että ykkös pytty meni pimeäksi, ei sytytä kunnolla ollenkaan ja tulpat on vaihdettu huollossa 7tkm sitten puolat todennäköisesti alkuperäiset ja ensi viikolla olisi JB4 asennus, joten oli muutenkin tarkoituksena vaihtaa ne. Nyt pitäisi kiirellä saada jostain uudet tai ainakin yksi, että pääsee testaan. Aluksi ajattelin pyörittää ykkösen ja kakkosen päittäin että onhan se siinä puolassa se vika.
Kannattaa vaihtaa kaikki jos meinaat juiceboxin laittaa ja tulpat myös NGK:siKäyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostBosch 0221504470
Kannattaa vaihtaa kaikki jos meinaat juiceboxin laittaa ja tulpat myös NGK:si
Mister Autolla ei ollut NGK tulppia. Mistä porukka on tilaillut niitä vaiko ihan paikallisesta?E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Paikallisesta Fixuksesta.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Just laittelin nuo NGK:n tulpat 0,55mm säädetyllä kärkivälillä. Samalla myös uudet puolat, entisiä olikin vielä 4kpl (yhden vaihdoin viime syksynä ja edellinen omistaja vaihtanut toisen).
Aika nysvääminen oli noiden tulppien kanssa kun eri pyttyjen/tulppien kanssa vaihteli, että olisi saanut sen kärjen "kaaren" suuttimen vastapuolelle, kahta viimeiseksi laitettua ei sitten saanut oikeaan asentoon ja jäi just suutinta kohti.
Puolaksi tuli tuo N55/S55 yms. käytössä oleva puola Delphin valmistamana.
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Pelittääkö nuo NGK:n tulpat vakiossa? Juiceboksi on kyllä ostoslistalla mutta menee tod näk syksyyn/ensi kevääseen hankinta.. Tulppa/puola remppaa kuitenkin ajattelin kohtapuoliin tehdä niin tilaanko vakio tulpat vaiko suoraan nuo NGK:t? Myös ideoita miten ne ropataan paikalleen oikeaan asentoon otetaan vastaan mielellään. :think
Pitääkö siinä vaan laskea kierteet ja yrittää kikkailla vai miten jengi on noita paikalleen paininut?
Puolaksi ajattelin tilata tuon Boschin 0221504470, se lienee jo tuon N55 koneen parempi puola?
Comment
-
-
Originally posted by SamiM View PostPelittääkö nuo NGK:n tulpat vakiossa? Juiceboksi on kyllä ostoslistalla mutta menee tod näk syksyyn/ensi kevääseen hankinta.. Tulppa/puola remppaa kuitenkin ajattelin kohtapuoliin tehdä niin tilaanko vakio tulpat vaiko suoraan nuo NGK:t? Myös ideoita miten ne ropataan paikalleen oikeaan asentoon otetaan vastaan mielellään. :think
Pitääkö siinä vaan laskea kierteet ja yrittää kikkailla vai miten jengi on noita paikalleen paininut?
Puolaksi ajattelin tilata tuon Boschin 0221504470, se lienee jo tuon N55 koneen parempi puola?
Comment
-
-
Bosch puolat toimii ihan hyvin. mulla ollut nyt 20tkm kiinni ja ei ongelmaa vaikka koko ajan ollut auto viritetty.
Itse laitan merkin tulppa avaimen jatkovarteen ja tulpan koukku siihen merkin kohtaa et näkee mihin kohtaan se menee. ei sillä väliä jos jää vaikka poikittain, mutta uskon että on väliä jos jää suoraan suutinta päin.
Aika pelaaminen niissä on kun täytyy kokeilla mikä menee mihinkin sylinteriin mitenkin päin parhaiten. Saa tulppaan kuulemma jotakin siihen tarkoitettuja prikkojakin mitä voi laittaa väliin.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
Comment