Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 Puolat ja tulpat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3437
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    N54 Puolat ja tulpat

    Alkuperäinen näyttää olevan Eldor merkkinen, niin onko porukalla kokemusta esim Boschin valmistamista, toimivatko yhtä hyvin vai pitääkö olla Eldor. Hinta ero boschin hyväksi on 30€ kappale. Lisäksi, mitä tulppia olette käyttäneet autoissa?
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
  • yarski
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 312
    • Rauma

    #2
    NGK 95770 on nyt, muillakin toimivaksi todettu...
    G26 i4 M50 supercharged
    ex: F36 440i xdrive msport
    ex: E91 335 lci xdrive msport

    Comment

    • reekoon
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 3437
      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

      #3
      Originally posted by yarski View Post
      NGK 95770 on nyt, muillakin toimivaksi todettu...
      Jep

      Näin olen tässä opiskellut. niitä laitoin tilaukseen ja samalla NASAn speksaaman 12 kolosen adamantiumista valmistetun tulppa-avaimen, kun kerta ei näitä voi tavallisella näköjään vaihtaa......
      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


      E36 316i Compact Hellrot

      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

      Comment

      • yarski
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 312
        • Rauma

        #4
        Originally posted by reekoon View Post
        Jep

        Näin olen tässä opiskellut. niitä laitoin tilaukseen ja samalla NASAn speksaaman 12 kolosen adamantiumista valmistetun tulppa-avaimen, kun kerta ei näitä voi tavallisella näköjään vaihtaa......
        "...adamantiumista valmistetun tulppa-avaimen"

        Katso sitten että tulppa jää oikeaan asentoon...
        G26 i4 M50 supercharged
        ex: F36 440i xdrive msport
        ex: E91 335 lci xdrive msport

        Comment

        • miyli
          BTCF Member
          • Dec 2008
          • 2089
          • Naantali

          #5
          Mulla ainakin Bosch puolat ja toiminut hyvin ( 20tkm)nyt.
          Tosiaan toi NGK tulppa täytyy muistaa asentaa niin että tulpan koukku osa ei mene suuttimeen päin ja kärkiväliksi n. 0,55-0,6
          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
          0-200km/h 11.40s
          100-200km/h 6,00s
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

          Comment

          • WarHead
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 774

            #6
            Tästähän on tosiaan jotain kirjoittelua ympäri maalimaa, mutta jotenki tuntuu, että kun suutin tsiuhauttaa 200bar paineella bensaa palotilaan, niin liekkö tuolla tulpan asennolla oikeenkaan suurta merkitystä... Noh, ei siitä kyllä tietenkään haittaa varmaan ole.

            Originally posted by miyli View Post
            ...toi NGK tulppa täytyy muistaa asentaa niin että tulpan koukku osa ei mene suuttimeen päin ja kärkiväliksi n. 0,55-0,6
            E91 335iAT -08

            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

            Comment

            • reekoon
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 3437
              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

              #7
              Originally posted by miyli View Post
              Mulla ainakin Bosch puolat ja toiminut hyvin ( 20tkm)nyt.
              Tosiaan toi NGK tulppa täytyy muistaa asentaa niin että tulpan koukku osa ei mene suuttimeen päin ja kärkiväliksi n. 0,55-0,6

              Kerkesin perua tuon tilauksen vielä.

              Olsiko porukalla laittaa Boschin osa numeroa. Tuntuu löytyvän vain Elrodia OEM mallina.

              Eli käviskö esim nämä

              Ignition coil BOSCH 0 221 504 470 ➤ Toimitus alkaen 7.95€ ✚ Turvallinen maksutapahtuma ✚ Yli 500,000 tuotteen valikoima


              ja motonet näyttäisi tarjoavan kanssa

              10-1285
              101285 Sytytyspuola BMW 07-> Bosch/Beru
              Sopivuudet:
              - 323i-130kW 4.06-> "tulpanhattupuola"
              - 325i/325xi-160kW N52B25A-moott 4.06-> "tulpanhattupuola"
              - 330i/330xi-190kW 4.06-> "tulpanhattupuola"
              - 335i/335xi-225kW N54B30A-moott 06->10 "tulpanhattupuola"
              Hinta :
              39,90€
              0 Hämeenlinna


              Tilanne on siis se, että ykkös pytty meni pimeäksi, ei sytytä kunnolla ollenkaan ja tulpat on vaihdettu huollossa 7tkm sitten puolat todennäköisesti alkuperäiset ja ensi viikolla olisi JB4 asennus, joten oli muutenkin tarkoituksena vaihtaa ne. Nyt pitäisi kiirellä saada jostain uudet tai ainakin yksi, että pääsee testaan. Aluksi ajattelin pyörittää ykkösen ja kakkosen päittäin että onhan se siinä puolassa se vika.
              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


              E36 316i Compact Hellrot

              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2089
                • Naantali

                #8
                Originally posted by reekoon View Post
                Kerkesin perua tuon tilauksen vielä.

                Olsiko porukalla laittaa Boschin osa numeroa. Tuntuu löytyvän vain Elrodia OEM mallina.

                Eli käviskö esim nämä

                Ignition coil BOSCH 0 221 504 470 ➤ Toimitus alkaen 7.95€ ✚ Turvallinen maksutapahtuma ✚ Yli 500,000 tuotteen valikoima


                ja motonet näyttäisi tarjoavan kanssa

                10-1285
                101285 Sytytyspuola BMW 07-> Bosch/Beru
                Sopivuudet:
                - 323i-130kW 4.06-> "tulpanhattupuola"
                - 325i/325xi-160kW N52B25A-moott 4.06-> "tulpanhattupuola"
                - 330i/330xi-190kW 4.06-> "tulpanhattupuola"
                - 335i/335xi-225kW N54B30A-moott 06->10 "tulpanhattupuola"
                Hinta :
                39,90€
                0 Hämeenlinna


                Tilanne on siis se, että ykkös pytty meni pimeäksi, ei sytytä kunnolla ollenkaan ja tulpat on vaihdettu huollossa 7tkm sitten puolat todennäköisesti alkuperäiset ja ensi viikolla olisi JB4 asennus, joten oli muutenkin tarkoituksena vaihtaa ne. Nyt pitäisi kiirellä saada jostain uudet tai ainakin yksi, että pääsee testaan. Aluksi ajattelin pyörittää ykkösen ja kakkosen päittäin että onhan se siinä puolassa se vika.
                Bosch 0221504470
                Kannattaa vaihtaa kaikki jos meinaat juiceboxin laittaa ja tulpat myös NGK:si
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • reekoon
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 3437
                  • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                  #9
                  Originally posted by miyli View Post
                  Bosch 0221504470
                  Kannattaa vaihtaa kaikki jos meinaat juiceboxin laittaa ja tulpat myös NGK:si
                  Silloin tuo mister auton Bosch puola on juurikin oikea ja ovh. 25€/kpl Pika toimituksen kun ottaa niin on keskiviikkona kotona. Sellaiset sit tilaukseen.

                  Mister Autolla ei ollut NGK tulppia. Mistä porukka on tilaillut niitä vaiko ihan paikallisesta?
                  E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                  JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                  E36 316i Compact Hellrot

                  Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                  Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                  Comment

                  • miyli
                    BTCF Member
                    • Dec 2008
                    • 2089
                    • Naantali

                    #10
                    Paikallisesta Fixuksesta.
                    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                    0-200km/h 11.40s
                    100-200km/h 6,00s
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      #11
                      Ebayn kautta briteistä oon parit NGK:n tulpat tilannut. Ei oo välttämättä ihan yhtä halvat kuin fixuksessa, mutta ei niihin talous kaadu, jos ei Fixuksesta löydy.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        #12
                        Just laittelin nuo NGK:n tulpat 0,55mm säädetyllä kärkivälillä. Samalla myös uudet puolat, entisiä olikin vielä 4kpl (yhden vaihdoin viime syksynä ja edellinen omistaja vaihtanut toisen).

                        Aika nysvääminen oli noiden tulppien kanssa kun eri pyttyjen/tulppien kanssa vaihteli, että olisi saanut sen kärjen "kaaren" suuttimen vastapuolelle, kahta viimeiseksi laitettua ei sitten saanut oikeaan asentoon ja jäi just suutinta kohti.

                        Puolaksi tuli tuo N55/S55 yms. käytössä oleva puola Delphin valmistamana.

                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • SamiM
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 128
                          • Helsinki

                          #13
                          Pelittääkö nuo NGK:n tulpat vakiossa? Juiceboksi on kyllä ostoslistalla mutta menee tod näk syksyyn/ensi kevääseen hankinta.. Tulppa/puola remppaa kuitenkin ajattelin kohtapuoliin tehdä niin tilaanko vakio tulpat vaiko suoraan nuo NGK:t? Myös ideoita miten ne ropataan paikalleen oikeaan asentoon otetaan vastaan mielellään. :think
                          Pitääkö siinä vaan laskea kierteet ja yrittää kikkailla vai miten jengi on noita paikalleen paininut?
                          Puolaksi ajattelin tilata tuon Boschin 0221504470, se lienee jo tuon N55 koneen parempi puola?
                          Member of FuncCrew

                          E91 335iA LCI Alpinweiss 3

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by SamiM View Post
                            Pelittääkö nuo NGK:n tulpat vakiossa? Juiceboksi on kyllä ostoslistalla mutta menee tod näk syksyyn/ensi kevääseen hankinta.. Tulppa/puola remppaa kuitenkin ajattelin kohtapuoliin tehdä niin tilaanko vakio tulpat vaiko suoraan nuo NGK:t? Myös ideoita miten ne ropataan paikalleen oikeaan asentoon otetaan vastaan mielellään. :think
                            Pitääkö siinä vaan laskea kierteet ja yrittää kikkailla vai miten jengi on noita paikalleen paininut?
                            Puolaksi ajattelin tilata tuon Boschin 0221504470, se lienee jo tuon N55 koneen parempi puola?
                            Vaihda vain puolat ja ajele vanhoilla tulpilla JB asennukseen asti, jos ne toimii ihan hyvin?

                            Comment

                            • miyli
                              BTCF Member
                              • Dec 2008
                              • 2089
                              • Naantali

                              #15
                              Bosch puolat toimii ihan hyvin. mulla ollut nyt 20tkm kiinni ja ei ongelmaa vaikka koko ajan ollut auto viritetty.

                              Itse laitan merkin tulppa avaimen jatkovarteen ja tulpan koukku siihen merkin kohtaa et näkee mihin kohtaan se menee. ei sillä väliä jos jää vaikka poikittain, mutta uskon että on väliä jos jää suoraan suutinta päin.
                              Aika pelaaminen niissä on kun täytyy kokeilla mikä menee mihinkin sylinteriin mitenkin päin parhaiten. Saa tulppaan kuulemma jotakin siihen tarkoitettuja prikkojakin mitä voi laittaa väliin.
                              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                              0-200km/h 11.40s
                              100-200km/h 6,00s
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎