N54 Puolat ja tulpat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Originally posted by BFI18 View Post
    Sori, Vähän huono ilmaisu - ei siis pätkinyt yhtään enää, vanhoillakaan vika ei ollu suuri mutta havaittavissa aika ajoin ja lisääntymään päin viimeaikoina.
    Sytyttikö moottorin vikavaloa aiemmin pätkiessään?

    Comment

    • BFI18
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1456
      • Turku

      #32
      Originally posted by Hemi View Post
      Sytyttikö moottorin vikavaloa aiemmin pätkiessään?
      Tosi harvoin eli pariin kertaan ihan loppuaikoina puolimoottorivaloa.
      G26 i4 M50 Black Sapphire

      Comment

      • rodpe
        Bimmer Rookie
        • May 2016
        • 83
        • Kokkola

        #33
        Onko nämä ngk 95770 tulpat toiminut paremmin kuin alkuperäiset. Virityksinä ainoastaan jb4.
        Asennetaanko tulppa siis kuvassa näkyvään asentoon?
        Attached Files
        Last edited by rodpe; 04-07-2016, 06:58.

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2178
          • Kuopio

          #34
          Originally posted by rodpe View Post
          Onko nämä ngk 95570 tulpat toiminut paremmin kuin alkuperäiset. Virityksinä ainoastaan jb4.
          Asennetaanko tulppa siis kuvassa näkyvään asentoon?
          Kyllä. Juuri noin.
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E85 3.0i '05

          Comment

          • Bmw92
            Bimmer Rookie
            • Mar 2016
            • 147
            • Eteläkarjala

            #35
            Terve,

            Ajattelin vaihtaa tulpat ja alkuperäiset lienee ihan ok vaihtoehto vakio autoon. Onko noilla oem tulpilla väliä mihin asentoon ne jäävät? Ymmärtääkseni niissä on kolme noita " koukkuja ".

            BOSCH ZGR6STE2 ainakin näyttää realoem.
            E91 335i /// LCI Alpinweiß III

            E92 325i
            E39 520i
            E46 316i

            Comment

            • juBz
              BTCF Member
              • Jan 2011
              • 581
              • Espoo

              #36
              Originally posted by Bmw92 View Post
              Terve,

              Ajattelin vaihtaa tulpat ja alkuperäiset lienee ihan ok vaihtoehto vakio autoon. Onko noilla oem tulpilla väliä mihin asentoon ne jäävät? Ymmärtääkseni niissä on kolme noita " koukkuja ".

              BOSCH ZGR6STE2 ainakin näyttää realoem.
              Ei ole väliä.
              F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
              E30 318i - 88 Alpinweiss II

              Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

              Comment

              • Bmw92
                Bimmer Rookie
                • Mar 2016
                • 147
                • Eteläkarjala

                #37
                Originally posted by juBz View Post
                Ei ole väliä.
                Kiitos!
                E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                E92 325i
                E39 520i
                E46 316i

                Comment

                • larippa
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2015
                  • 110
                  • hki

                  #38
                  Vakiotulpat toimii ja kestää todetusti hyvin ainakin alle 18 psi ahdoilla
                  e90 335i AT
                  JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                  Comment

                  • BFI18
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1456
                    • Turku

                    #39
                    Originally posted by larippa View Post
                    Vakiotulpat toimii ja kestää todetusti hyvin ainakin alle 18 psi ahdoilla
                    Totta turiset.
                    G26 i4 M50 Black Sapphire

                    Comment

                    • reekoon
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 3438
                      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                      #40
                      voin kompata. omilla menty nyt 20k km ilman mitääm ongelmia joista vikat 5000km 30% etanolilla
                      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                      E36 316i Compact Hellrot

                      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                      Comment

                      • larippa
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2015
                        • 110
                        • hki

                        #41
                        Tyhmä kysymys; Käykö tälläinen hylsy N54:sen tulpan vaihtoon?


                        Viimeksi lainasin Blitziltä viilattua hylsyä kun sinne hiton tulpanreikään ei mahdu normaalikokoinen hylsy.
                        e90 335i AT
                        JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          #42
                          Originally posted by larippa View Post
                          Tyhmä kysymys; Käykö tälläinen hylsy N54:sen tulpan vaihtoon?


                          Viimeksi lainasin Blitziltä viilattua hylsyä kun sinne hiton tulpanreikään ei mahdu normaalikokoinen hylsy.
                          Pitää olla 12-kulmainen, esim. tuo http://www.motonet.fi/fi/tuote/76193...kulma-38-14-mm

                          Comment

                          • Zoppa
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 239
                            • Espoo

                            #43
                            Motonetissä on kahta eri mallia tuosta hylsystä joista toinen muistaakseni oli liian paksu ulkomitoiltaan.

                            Edit: eli 18mm avain pitäisi mahtua hylsyn ympärille
                            Last edited by Zoppa; 02-11-2016, 13:20.
                            E92 335i M-Sport -07
                            EX: E85 Z4 3.0i

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              #44
                              Tuossa linkkaamassani ei ainakaan pitäisi olla liian paksut reunat. Se on suora ja siinä ei juurikaan ole varaa hampaiden ja ulkopuolen välillä.

                              Comment

                              • Topster
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2014
                                • 31
                                • Oulu

                                #45
                                Entä NGK 97506?

                                Onkos tätä Burgerinkin suosittelemaa kakkosvaihtoehtoa kukaan kokeillut? Suosittelevat näköjään viritetymmälle koneelle. Liekö näissä jotain huonoa alemmissa viritysasteissa? Ja jos peukalosääntö on yhtä astetta kylmempi per 100hv lisätehoa, niin nämähän pitäisi olla ok jo 500hv:n tienoilla. Eikö?

                                NGK 97506 2-Step Colder Spark Plug

                                These NGK Laser Iridium replacement plugs are factory standard in BMW N20 & S55 motors. They are two steps colder than stock N54 plugs and suggested for higher boost E85, water/meth injection, and/or upgraded turbocharger applications across all late model turbo BMW models. We suggest setting the gap down to 0.020". These plugs are compatible with all turbo BMW motors including the N20, N54, N55, S55, N63, N63TU, B38, B48, B58, S63, and S63TU.

                                $15.00 each
                                G31 520d x-drive 2017
                                Porsche Cayenne Turbo 2006
                                VW Kupla 1967

                                Ex-E90 335i (pre-LCI 2008)
                                TTE550 turbos, TTE inlets, catless dp's, Wagner Evo II, Burger DCI, Burger CP, Turbosmart BOV Dual, MMP port injection, Walbro stage2, Burger Meth kit, Supersprint
                                Ulkopuolelta melko vakio m-sport.
                                Ex- Käyttis F11 530D
                                Ex- Suzuki Hayabusa

                                Comment

                                Working...
                                X