Tulipa pitkästä aikaa säädeltyä JB4 asetuksia. Homma lähti liikenteeseen hukkaporttien tankojen rätinästä. Kesäkelit ja ajellaan ikkuna auki niin inhottava rätinä on läsnä.
Kaikkein pahimmillaan on moottorijarrulla. Nyt alkaa jo koirankusettajat kääntämään katsettaan autoa kohti
Aiemmat asetukset olivat:
Menu 10 -> 3000
Menu 11 -> 2000
Menu 12 -> 2800
Nämä ovat ns. defaultit. Tuo Menu 12 pitäisi olla välillä 2400-2800.
Tuo Menu 10 on tosiaan hukkaporttien asento, kun kaasu nostetaan. Läppärillä tuo on prosentteina kertoimena 2. Eli tuo default 3000 tarkoittaa 60%.
Menu 10 säätö meneen niin, että pienempi arvo ottaa "löysiä pois" enemmän ja suurempi arvo päinvastoin. Eli pienempi luku tarkoittaa vähemmän rätinää.
Joskus luin n54 techin syövereistä, että jos Menu 10 lasketaan 800 tai alle, tippuu Menu 12 -> 1000 automaattisesti. Tällöin ollaan aika lähellä maksimi säätöjä.
Menu 12 siis on hukkaportin toiminta, kun ajetaan pintakaasulla. Ilmeisesti tuo Menu 10 säätö 800 tai alle on liian raju noihin 2400-2800 asetuksiin.
Pistin nyt sitten:
Menu 10 -> 500
Menu 11 -> 2500
Menu 12 -> 1000
Ja siis Menu 11 on kaasupolkimen herkkyys suhteessa ahtotavoitteeseen. Tällä saadaan kompensoitua alakierrosten tukkoisuutta, kun Menu 10 on lyöty alas "anti rattlen" takia.
Näillä asetuksilla hukkaporttien tankojen rätinä on käytännössä kokonaan poistunut. Alhaalla ehkä on hiukan tukkoinen, varsinkin kylmänä. Muuten toimii hienosti ja tietysti täydellä kaasulla vetää kuin hullu. Täytyy jossain kohtaan vielä kokeilla nostaa Menu 10 -> 800 ja näin ollen myös Menu 12 -> 2400 ja ihmetellä.
Kaikkein pahimmillaan on moottorijarrulla. Nyt alkaa jo koirankusettajat kääntämään katsettaan autoa kohti
Aiemmat asetukset olivat:
Menu 10 -> 3000
Menu 11 -> 2000
Menu 12 -> 2800
Nämä ovat ns. defaultit. Tuo Menu 12 pitäisi olla välillä 2400-2800.
Tuo Menu 10 on tosiaan hukkaporttien asento, kun kaasu nostetaan. Läppärillä tuo on prosentteina kertoimena 2. Eli tuo default 3000 tarkoittaa 60%.
Menu 10 säätö meneen niin, että pienempi arvo ottaa "löysiä pois" enemmän ja suurempi arvo päinvastoin. Eli pienempi luku tarkoittaa vähemmän rätinää.
Joskus luin n54 techin syövereistä, että jos Menu 10 lasketaan 800 tai alle, tippuu Menu 12 -> 1000 automaattisesti. Tällöin ollaan aika lähellä maksimi säätöjä.
Menu 12 siis on hukkaportin toiminta, kun ajetaan pintakaasulla. Ilmeisesti tuo Menu 10 säätö 800 tai alle on liian raju noihin 2400-2800 asetuksiin.
Pistin nyt sitten:
Menu 10 -> 500
Menu 11 -> 2500
Menu 12 -> 1000
Ja siis Menu 11 on kaasupolkimen herkkyys suhteessa ahtotavoitteeseen. Tällä saadaan kompensoitua alakierrosten tukkoisuutta, kun Menu 10 on lyöty alas "anti rattlen" takia.
Näillä asetuksilla hukkaporttien tankojen rätinä on käytännössä kokonaan poistunut. Alhaalla ehkä on hiukan tukkoinen, varsinkin kylmänä. Muuten toimii hienosti ja tietysti täydellä kaasulla vetää kuin hullu. Täytyy jossain kohtaan vielä kokeilla nostaa Menu 10 -> 800 ja näin ollen myös Menu 12 -> 2400 ja ihmetellä.
Comment