Eikö ketää hirvitä tuo jb4 käyttö ? jotenki ajatus vaan tökätä 50ke autoon purkki kiinni ja hanaa tekee painajaiset kolinasta konehuoneessa
335i (N54) ja JB4 part II
Collapse
X
-
Juu, kannattaa kiertää kaukaa nuo virijutut jos homma pelottaa. Minun mielestä jo pelkä N54/N55 moottori vikoineen aiheuttaa painajaisiaOriginally posted by tommip View PostEikö ketää hirvitä tuo jb4 käyttö ? jotenki ajatus vaan tökätä 50ke autoon purkki kiinni ja hanaa tekee painajaiset kolinasta konehuoneessa
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Kyllähän näitä aihioita saa paljon halvemmallakin, ei niin kovin pelota. Mutta onneksi harrastaminen on ihan vapaaehtoista =)Originally posted by tommip View PostEikö ketää hirvitä tuo jb4 käyttö ? jotenki ajatus vaan tökätä 50ke autoon purkki kiinni ja hanaa tekee painajaiset kolinasta konehuoneessa
Comment
-
-
Edellisellä 355 tuli ajettua100% e85, tosin suuri viritysaste vaati sitä.Originally posted by 599gtb View Postonko kukaan ajannut 335i 100% e85 onnistuuko?
riittäkö poltoaine syöttö jos ei riitä mitä maksaa parantaa se riitäväksi?:think
Riippuu tietenkin viritysasteesta mutta matalapainepumpun joutuu vaihtamaan vähintään stage 2 ja tietenkin softan ja tämä vaatiikin sitten jo jb4 asentamisen että saa e85 softan sisään.
Eli kustannuksia tulee vähintään n.1000€ luokkaa.
Kylmällä kelillä tuon 100% e85 käynnistyvyys vaan huonoa, mutta kesällä menee hyvin.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
Just samaa kans miettiny et mitä tarvii Laittaa et vois ahaa 100% e85. Ei tarvis miettiä seoksia. Talvella varmaan olis järkevää ajaa vaa bensalla ku niin lyhyt työmatka ettei kunnolla lämpene kone.Originally posted by 599gtb View Postonko kukaan ajannut 335i 100% e85 onnistuuko?
riittäkö poltoaine syöttö jos ei riitä mitä maksaa parantaa se riitäväksi?:think
Comment
-
Riittää Stage 1 pumppu. Pullonkaulana on korkeapainepumppu. Ahtoja pystyy pitämään 15psi paikkeilla riippuen vähän yksilöstä.
Eli Stage 1 LPFP, JB4 ja JB4 E85 backend flash.
Comment
-
Ensinnäkin jb4:sta tähän ei todellakaan tarvita, vaan se MHD. Ja nyt lähiaikoina on tulossa mhd:n kautta todellinen flexfuel optio ja mhd:n kautta saa tähän sitten valmiit kartat. Silloin ei tarvii miettiä mitä tankkaa, kuhan vaan tankkaa. Se että miten he tuon toteuttavat eli vaatiiko päivitetyn lpfp pumpun, niin jää nähtäväksi. Ihan orkkis pumpulla voi pärjätä, jossei ahtoja nosta paljoo 15psi:n yli. Jos on hyvä kuntoinen hpfp pumppu niin stage 2 lpfp pumpulla voi tehdä custom kartan 100% re85:lle. Täs joutuu yleensä kyllä pitämään ahdot 20 psi:n alapuolella ja AFR:t aika laihalla, jotta bensantuotto riiittää. Tällöin ei myöskään saadaa kaikkia tehoja irti. Eli jos vain haluat ajaa 100% re85, niin se kyllä onnistuu, mutta vaatii custom kartan ja MHDn, mutta jb4 ei tosiaan ole kyllä pakollinen.Originally posted by 599gtb View Postonko kukaan ajannut 335i 100% e85 onnistuuko?
riittäkö poltoaine syöttö jos ei riitä mitä maksaa parantaa se riitäväksi?:think-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
Ongelma jb4 asennuksen kanssa
Elikkä eilen tuli laitettua jb4 (käytetty) kiinni autoon. Ensimmäisenä syttyi moottorin vikavalo tauluun mikä siitä kuittaamalla hävisi. Map1 laiteltiin päälle ja lähdettiin ajamaan niin auto vikatilassa puolitehoilla, eikä toimi millään mapilla. Moottorin vikavalo siellä tulee uudelleen tauluun kokoajan ja auto nyt vikatilassa, eikä tapahdu mitään kaasusta 😁
Auto toimi kuitenki moitteettomasti ennen jb4 asennusta.
Ennen asennusta jo autossa ollut pysyvä koodi : low fuel pressure sensor.
Voiko tuossa olla vika, vaikka aikasemmin toiminut normaalisti?
Kuulin myös, että jb4 pitäisi päivittää/ohjelmoida uuteen autoon vaihtaessa? Pitääkö kutinsa?
Apuja kaivattaisiin pikaisesti!!
Comment
-
Kokeile ottaa JB4 pois, katoaako ongelma? jos kyllä, niin luultavasti vika itse laitteessa/kytkennöissä.Originally posted by Ruppis View PostElikkä eilen tuli laitettua jb4 (käytetty) kiinni autoon. Ensimmäisenä syttyi moottorin vikavalo tauluun mikä siitä kuittaamalla hävisi. Map1 laiteltiin päälle ja lähdettiin ajamaan niin auto vikatilassa puolitehoilla, eikä toimi millään mapilla. Moottorin vikavalo siellä tulee uudelleen tauluun kokoajan ja auto nyt vikatilassa, eikä tapahdu mitään kaasusta 😁
Auto toimi kuitenki moitteettomasti ennen jb4 asennusta.
Ennen asennusta jo autossa ollut pysyvä koodi : low fuel pressure sensor.
Voiko tuossa olla vika, vaikka aikasemmin toiminut normaalisti?
Kuulin myös, että jb4 pitäisi päivittää/ohjelmoida uuteen autoon vaihtaessa? Pitääkö kutinsa?
Apuja kaivattaisiin pikaisesti!!Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
Harley Davidson Dyna Streetbob -08
Ex. M140i -17
Ex. 430D -14
Ex. F20 M135i -15
Comment
-
Nyt menossa vaihtamaan ensin tuon bensa paine anturin (matalapaine) ja kokeilen, että tuleeko muutosta. Jos ei niin boxi irti. Mietityttää vaan nuo muutama piuha mitkä ei mennyt mihinkään. Toinen luultavaati liittyy tuohon bluethoot juttuun mutta toi toinen valkonen mikä on tuossa virtapiuha nipussa 🤔Originally posted by 4llu- View PostKokeile ottaa JB4 pois, katoaako ongelma? jos kyllä, niin luultavasti vika itse laitteessa/kytkennöissä.
Comment

Comment