Originally posted by mmie
View Post
335i (N54) ja JB4 part II
Collapse
X
-
Originally posted by makebm5 View PostMHD ja Carlyn appi. Varsin kävin virallisella testerillä niin lapun olisi saanut.
Samalla tosin selvisi että moottorinlämmöt ei nousi juuri yli 70 asteen niin vaikuttaneeko asiaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alfaromeo View PostOnko kyseessä Bosch merkkinen testeri ? Ne antaa jokaisesta autosta "osajärjestelmätestit - ei ok". Ketään ei ole ikinä puuttunut asiaan ja lapun alareunassa lukee "hyväksytty"...
Samalla tosin selvisi että moottorinlämmöt ei nousi juuri yli 70 asteen niin vaikuttaneeko asiaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makebm5 View PostOnko kelekkään tullut eteen että OBD osa tai itsetesti vai mitkä ne on eivät tule kattien ja lambdojen osalta valmis tilaan? 400km ajeltu koodien poistamisen jälkeen ja muut testit ovat valmis tilassa kyllä. Tällä ilmeisesti katsastuksen päästötestissä vaikutusta. Kohde siis N54+VRSF katittomat dp:t ja MHD.
Leave a comment:
-
-
Onko kelekkään tullut eteen että OBD osa tai itsetesti vai mitkä ne on eivät tule kattien ja lambdojen osalta valmis tilaan? 400km ajeltu koodien poistamisen jälkeen ja muut testit ovat valmis tilassa kyllä. Tällä ilmeisesti katsastuksen päästötestissä vaikutusta. Kohde siis N54+VRSF katittomat dp:t ja MHD.
Leave a comment:
-
-
Toi säätö ei korjaa vikaa vaan siirtää väistämätöntä vain eteenpäin. Seuraavaksi ne hukkikset alkaa nimittäin jumimaan. Eli turboremonttia tiedossa.
Leave a comment:
-
-
Tulipa pitkästä aikaa säädeltyä JB4 asetuksia. Homma lähti liikenteeseen hukkaporttien tankojen rätinästä. Kesäkelit ja ajellaan ikkuna auki niin inhottava rätinä on läsnä.
Kaikkein pahimmillaan on moottorijarrulla. Nyt alkaa jo koirankusettajat kääntämään katsettaan autoa kohti
Aiemmat asetukset olivat:
Menu 10 -> 3000
Menu 11 -> 2000
Menu 12 -> 2800
Nämä ovat ns. defaultit. Tuo Menu 12 pitäisi olla välillä 2400-2800.
Tuo Menu 10 on tosiaan hukkaporttien asento, kun kaasu nostetaan. Läppärillä tuo on prosentteina kertoimena 2. Eli tuo default 3000 tarkoittaa 60%.
Menu 10 säätö meneen niin, että pienempi arvo ottaa "löysiä pois" enemmän ja suurempi arvo päinvastoin. Eli pienempi luku tarkoittaa vähemmän rätinää.
Joskus luin n54 techin syövereistä, että jos Menu 10 lasketaan 800 tai alle, tippuu Menu 12 -> 1000 automaattisesti. Tällöin ollaan aika lähellä maksimi säätöjä.
Menu 12 siis on hukkaportin toiminta, kun ajetaan pintakaasulla. Ilmeisesti tuo Menu 10 säätö 800 tai alle on liian raju noihin 2400-2800 asetuksiin.
Pistin nyt sitten:
Menu 10 -> 500
Menu 11 -> 2500
Menu 12 -> 1000
Ja siis Menu 11 on kaasupolkimen herkkyys suhteessa ahtotavoitteeseen. Tällä saadaan kompensoitua alakierrosten tukkoisuutta, kun Menu 10 on lyöty alas "anti rattlen" takia.
Näillä asetuksilla hukkaporttien tankojen rätinä on käytännössä kokonaan poistunut. Alhaalla ehkä on hiukan tukkoinen, varsinkin kylmänä. Muuten toimii hienosti ja tietysti täydellä kaasulla vetää kuin hullu. Täytyy jossain kohtaan vielä kokeilla nostaa Menu 10 -> 800 ja näin ollen myös Menu 12 -> 2400 ja ihmetellä.
Leave a comment:
-
-
Miten muilla nuo target arvot käyttäytyy?
- 2500 rpm, thr 100% ja tar 1,40
- 2900 rpm, thr 100% ja tar 7,70
- 3000 rpm, thr 100% ja tar 13,00
Voisi äkkiä kuvitella että targettia voisi olla alakierroksilla hivenen enemmän.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makebm5 View PostEipä nollannut 1-4 valikosta vaikka pari kertaa koitin. Avg ign on ja pysyy 4.4 astetta.
Aika ylävireis oloinen kuitenkin vielä kun täydet ahdot vasta 3 500 rpm kohdilla. Tosin seuraa target arvoa aika hyvin.Last edited by makebm5; 15-05-2023, 18:05.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alfaromeo View PostMuistaakseni MAP-tunnistin on nimenomaan oltava alkuperäinen. Liittimen "haitat" ei täsmää tarvikeosan kanssa. Ja näitähän on kaksin kappalein. Toinen imusarjassa ja toinen ahtoputkessa ennen kaasuläppää.
Leave a comment:
-
-
Muistaakseni MAP-tunnistin on nimenomaan oltava alkuperäinen. Liittimen "haitat" ei täsmää tarvikeosan kanssa. Ja näitähän on kaksin kappalein. Toinen imusarjassa ja toinen ahtoputkessa ennen kaasuläppää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Krampus View PostTarvikeantureita ei kannata käyttää kun eivät useasti kauan toimi. Sillon tarvike, jos OEM ja tieto, että se on sama, mikä OE.
G3 on kieltämättä vanhentunut, koska tukikin on loppunut aikoja sitten. Minulla olisi JB4 g5 tarjolla+bms PI contoller+bt kalikka, jos kiinnosta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wibu View PostKuinkas tarkka toi vehje on ahtopaineanturin suhteen? Koittanu tässä ny saada pelittää, mutta aina antaa koodia ahtipaineanturilta ja kuormituspaineensäätimeltä. Tällä hetkellä tarvike anturi niin voisko se vika olla se ettei vaan tarvike pelitä. Otin jb4:sen jo välistä pois, kun aattelin että sen takia jotain herjailee. Ja jatko kysymyksenä kannattaako tollaselle jb4 g3:lle näyttää suoraan vesilintua? Ja jos näin on niin tilalle jb4 g5 vai mhd?
G3 on kieltämättä vanhentunut, koska tukikin on loppunut aikoja sitten. Minulla olisi JB4 g5 tarjolla+bms PI contoller+bt kalikka, jos kiinnosta.
Leave a comment:
-
-
Kuinkas tarkka toi vehje on ahtopaineanturin suhteen? Koittanu tässä ny saada pelittää, mutta aina antaa koodia ahtipaineanturilta ja kuormituspaineensäätimeltä. Tällä hetkellä tarvike anturi niin voisko se vika olla se ettei vaan tarvike pelitä. Otin jb4:sen jo välistä pois, kun aattelin että sen takia jotain herjailee. Ja jatko kysymyksenä kannattaako tollaselle jb4 g3:lle näyttää suoraan vesilintua? Ja jos näin on niin tilalle jb4 g5 vai mhd?
Leave a comment:
-
Leave a comment: