Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krampus
    BTCF Member
    • Nov 2017
    • 373
    • Keski-Suomi

    Originally posted by makebm5 View Post
    Totta mutta saako vakio N54:ssa montakaan hevosta lisää tuolla 102 vs 106 oktaanilla. Toki tuo on kohtuu helppo selvittää kun katsoo JB:n avg ign arvoa.


    Videossa selitetty ajoituksen vaikutusta tehoon. Ei N54, mutta saa vähän ajatusta. Lisätty ajoitusta läpi kierrosalueen 10°->20° ja tehot 342,8hp->373,2hp ,jos oikein ymmärsin.
    Eli 1°->3,04hp. Jos korjauksia tulee esim. -2° niin 6,08hp. Ja mikä on kokonaisuus, kun vaihtelee sylinterien kesken ennakkokorjaukset...
    Ei varmasti ole näin yksioikoinen asia, koska tekijöitä on muitakin kuin pelkkä sytytysennakko.
    E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
    F39 X2 Xdrive20D, käyttis
    Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

    Comment

    • mmie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 502
      • Kouvola

      Originally posted by makebm5 View Post
      Muotoilin huonosti mutta tarkoitin että liekkö tehojen yms kannalta mitään eroa kun pysytään vakioahtimilla olevasta N54:sta?
      Saattaisi jopa vakioahtimien kanssa nimenomaan ollakin. Isommilla ahdoilla ne vakioföönit alkaa olla suunnitellun toiminta-alueen rajamailla, tai jopa yli, jolloin ahtojen nosto aiheuttaa suuren ahtolämpöjen nousun ja kasvaneen nakutustaipumuksen. Tämä vain siis omaa pohdintaani..
      ex e36 325
      ex e46 328
      e92 335i FBO
      Ducati 900S ie
      KTM 640
      Suzuki GT550
      Honda CBR600

      Comment

      • alfaromeo
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2019
        • 258
        • Suomi

        Korkeampi oktaaniluku -> sytkä myöhäiselle -> enemmän soppaa -> enemmän ahtoja -> lisää paukkua.

        Tässä tulee juuri tuo ahtoilman lämpötila ongelma. Pari kolme vetoa, niin lämpötila on kaksinkertaistunut, jopa kolminkertaistunut. Ahtimet mansikkoina ja välijäähdytin ei kykene parempaan.

        Viime kesänä kokeilin tosiaan jb4 race mappia 7 (mhd race bef fläshättynä). Kulki aivan tajuttomasti, mutta ahtolämmöt nousee liian korkeaksi kolmen vedon jälkeen. Ahdot 1.4 bar ja matalapainepumppu on tapissa. Tajuton ruudin ja palaneen katku vetojen jälkeen Map 5 takaisin 1.25 bar ja pumppu ok, tällä ollaan menty.
        E92 335ia
        F11 535ia

        Comment

        • Wibu
          Bimmer Rookie
          • Apr 2011
          • 62
          • Pälkäne

          Kaapeli

          Ei kellään sattuis oleen jb4:seen sitä usb kaapelia ylimääräsenä ja haluis luopua? Tai mistä sellasen sais järkevään hintaan?

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5401
            • S:t Karins

            Laita ennemmin se Bluetooth palikka.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Wibu
              Bimmer Rookie
              • Apr 2011
              • 62
              • Pälkäne

              Originally posted by Tommix View Post
              Laita ennemmin se Bluetooth palikka.
              Mistäs sen sais mieltä lämmittävään hintaan?

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5401
                • S:t Karins

                Originally posted by Wibu View Post
                Mistäs sen sais mieltä lämmittävään hintaan?
                Ebay tai esim. ulkomaiset foorumit.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Wibu
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2011
                  • 62
                  • Pälkäne

                  Kuinkas tarkka toi vehje on ahtopaineanturin suhteen? Koittanu tässä ny saada pelittää, mutta aina antaa koodia ahtipaineanturilta ja kuormituspaineensäätimeltä. Tällä hetkellä tarvike anturi niin voisko se vika olla se ettei vaan tarvike pelitä. Otin jb4:sen jo välistä pois, kun aattelin että sen takia jotain herjailee. Ja jatko kysymyksenä kannattaako tollaselle jb4 g3:lle näyttää suoraan vesilintua? Ja jos näin on niin tilalle jb4 g5 vai mhd?

                  Comment

                  • Krampus
                    BTCF Member
                    • Nov 2017
                    • 373
                    • Keski-Suomi

                    Originally posted by Wibu View Post
                    Kuinkas tarkka toi vehje on ahtopaineanturin suhteen? Koittanu tässä ny saada pelittää, mutta aina antaa koodia ahtipaineanturilta ja kuormituspaineensäätimeltä. Tällä hetkellä tarvike anturi niin voisko se vika olla se ettei vaan tarvike pelitä. Otin jb4:sen jo välistä pois, kun aattelin että sen takia jotain herjailee. Ja jatko kysymyksenä kannattaako tollaselle jb4 g3:lle näyttää suoraan vesilintua? Ja jos näin on niin tilalle jb4 g5 vai mhd?
                    Tarvikeantureita ei kannata käyttää kun eivät useasti kauan toimi. Sillon tarvike, jos OEM ja tieto, että se on sama, mikä OE.
                    G3 on kieltämättä vanhentunut, koska tukikin on loppunut aikoja sitten. Minulla olisi JB4 g5 tarjolla+bms PI contoller+bt kalikka, jos kiinnosta .
                    E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                    F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                    Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                    Comment

                    • Wibu
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2011
                      • 62
                      • Pälkäne

                      Originally posted by Krampus View Post
                      Tarvikeantureita ei kannata käyttää kun eivät useasti kauan toimi. Sillon tarvike, jos OEM ja tieto, että se on sama, mikä OE.
                      G3 on kieltämättä vanhentunut, koska tukikin on loppunut aikoja sitten. Minulla olisi JB4 g5 tarjolla+bms PI contoller+bt kalikka, jos kiinnosta .
                      Täytynee tilata sit alkuperänen anturi ja kattoo rupeeko vörkkiin. Mitä pidät palikalla hintaa?

                      Comment

                      • alfaromeo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2019
                        • 258
                        • Suomi

                        Muistaakseni MAP-tunnistin on nimenomaan oltava alkuperäinen. Liittimen "haitat" ei täsmää tarvikeosan kanssa. Ja näitähän on kaksin kappalein. Toinen imusarjassa ja toinen ahtoputkessa ennen kaasuläppää.
                        E92 335ia
                        F11 535ia

                        Comment

                        • Krampus
                          BTCF Member
                          • Nov 2017
                          • 373
                          • Keski-Suomi

                          Originally posted by alfaromeo View Post
                          Muistaakseni MAP-tunnistin on nimenomaan oltava alkuperäinen. Liittimen "haitat" ei täsmää tarvikeosan kanssa. Ja näitähän on kaksin kappalein. Toinen imusarjassa ja toinen ahtoputkessa ennen kaasuläppää.
                          Alkuperäinen ja samalla N20 Tmap sensori osanumero 13627843531. Continental on sensorin OE valmistaja. JB4 hoitaa 3,5bar sensorin lukemisen oikein.
                          E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                          F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                          Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                          Comment

                          • Wibu
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2011
                            • 62
                            • Pälkäne

                            Originally posted by Wibu View Post
                            Täytynee tilata sit alkuperänen anturi ja kattoo rupeeko vörkkiin. Mitä pidät palikalla hintaa?
                            Selvis syy miks herjas ahtopaineanturia. Yks pinni liittimestä paskana eikä tietenkään sillon toiminu.

                            Comment

                            • makebm5
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2009
                              • 1230
                              • Kainuu

                              Originally posted by makebm5 View Post
                              Eipä nollannut 1-4 valikosta vaikka pari kertaa koitin. Avg ign on ja pysyy 4.4 astetta.
                              Talven aikana ei muita muutoksia kuin vaihtelin uudet map/ lämpötila anturit imusarjaan ja putkeen. Avg ign arvo nyt 0,6 ja JB ilmoittaa e85 arvoksi 39.Vedoissa toki aika iso ero sekä näkyy syövänkin vähemmän.
                              Aika ylävireis oloinen kuitenkin vielä kun täydet ahdot vasta 3 500 rpm kohdilla. Tosin seuraa target arvoa aika hyvin.
                              Last edited by makebm5; 15-05-2023, 19:05.
                              BMW i4 M50, BMW E89 35is
                              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                              Comment

                              • makebm5
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2009
                                • 1230
                                • Kainuu

                                Miten muilla nuo target arvot käyttäytyy?
                                - 2500 rpm, thr 100% ja tar 1,40
                                - 2900 rpm, thr 100% ja tar 7,70
                                - 3000 rpm, thr 100% ja tar 13,00
                                Voisi äkkiä kuvitella että targettia voisi olla alakierroksilla hivenen enemmän.
                                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎